Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Κώστας Γουλιάμος: Η τέχνη ως ψιμυθίωση ή, άλλως, η ανυπαρξία αισθητικής νοημοσύνης

Κώστας Γουλιάμος

Η τέχνη ως ψιμυθίωση ή, άλλως, η ανυπαρξία αισθητικής νοημοσύνης

Όσο εντείνεται κι εκτείνεται η εμπράγματη κοινωνία, τόσο πιο ευδιάκριτη γίνεται η ανυπαρξία ή/και η απώλεια αισθητικής νοημοσύνης.

Αυτό τουλάχιστον αποτυπώνεται σε έργα τέχνης και βιβλία. Κυρίως εκείνων που αυτοπροσδιορίζονται ως συγγραφείς και καλλιτέχνες, χρησιμοποιώντας, φέρ’ ειπείν, τη σχέση της εικόνας προς το παρελθόν ως μέσο χρονικής ανάμνησης και ως παραστατική διάταξη και σχήμα.

Μηχανοποιώντας μάλιστα τις μορφές αναμνήσεων κι εργαλειοποιώντας το συναίσθημα, δημιουργούν ατελείς μονάδες που, ως τέτοιες, αποκαλύπτουν τις πολύπτυχες ψιμυθιώσεις τους, οι οποίες με τη σειρά τους αποτελούν κατάλοιπο τεχνασμάτων.

Όπου δια του τεχνάσματος γίνεται επεξεργασία και διαμόρφωση ενός είδους «ατέρμονης διατήρησης» (υπό την έννοια που έδωσε ο Maurice Blanchot) του φετίχ της φαινομενικότητας.

Κυρίαρχο καθώς είναι στην εποχή μας και απογυμνωμένο από κοινωνικές και αποϊδεολογικοποιημένο από πολιτικές και ταξικές σημασίες, το φετίχ της φαινομενικότητας είναι ικανό να μετατρέψει με την κίβδηλη αισθητική αντίληψη ή, άλλως, με την ανυπαρξία αισθητικής νοημοσύνης το —αντιστρέφοντας τον Lyotard—αλησμόνητο σε λησμονημένο.

Κι ακόμα: να μεταλλάξει βίαια και ανεπανόρθωτα τη μνήμη, το τραύμα ή την οδύνη σε κενό, αν όχι σε kitsch συμβολισμό.

Μολαταύτα η ιστορία δεν τελειώνει εδώ.

Γιατί ίδιον των προσώπων που καλλιεργούν αυτή την κίβδηλη αισθητική είναι το εμμονικού χαρακτήρα αίτημα τους γι’ (αυτο)αναγνώριση και (αυτο)καταξίωση.

Και αυτό εκδηλώνεται μέσα από δράσεις και πράξεις χαμερπούς ιδιοτέλειας.

Μποτίλια Στον Άνεμο Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης BookSitting Όμιλος Λογοτεχνίας και Κριτικής Λέσχη Ανάγνωσης Καλαμάτας

*

Κώστας Γουλιάμος fb

*

Ο Κώστας Γουλιάμος είναι τακτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών, πρώην πρύτανης Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, ποιητής, συγγραφέας.

Ήταν υποψήφιος βουλευτής με το ΚΚΕ (Μάιος – Ιούνιος 2023).

Πρόσφατα τιμήθηκε με το Βραβείο “εξαιρετικής προσφοράς στη γενική εκπαίδευση”.

Υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ στις εκλογές Ιουνίου 2024.

Τον Δεκ. 2023 Το International Research Institute for Economics and Management (IRIEM) θέσπισε ετήσιο «Βραβείου Κ. Γουλιάμου για Διδακτορικό Ερευνητή»

Ο Κώστας Γουλιάμος από την Μποτίλια Στον Άνεμο

________

* * *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.