Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Κώστας Γουλιάμος: Τα... νούμερα στα λογοτεχνικά πρακτορεία και στα πρακτορεία στοιχημάτων

Κώστας Γουλιάμος

Λογοτεχνικά πρακτορεία και πρακτορεία στοιχημάτων

Μαζί με τους ποδοσφαιριστές και τους καλλιτέχνες, έχουν πλέον παραγωγούς ή/και μανατζεραίους και οι λογοτέχνες. Μάλιστα στο google υπάρχει διαφημιστική «ενημέρωση» υπό τον τίτλο «ποια εταιρεία διαχείρισης (management) λογοτεχνίας του Χόλυγουντ είναι η καλύτερη για εσάς».

Αυτές -και άλλες- εταιρείες δημοσίων σχέσεων και διαχείρισης λογοτεχνίας διαφημίζουν ανοικτά τι ακριβώς κάνουν. Για παράδειγμα, η Aevitas Creative αναφέρει πως προσφέρει «στους πελάτες (της) ασυνήθιστα ουσιαστική εκδοτική καθοδήγηση και έμπνευση και λειτουργεί ως συνήγορός τους σε όλη τη διαδικασία δημοσίευσης».

Μάλιστα υπογραμμίζει πως «οι συγγραφείς μας έχουν κερδίσει τα βραβεία Pulitzer, National Book Award, Guggenheim Fellowship, National Book Critics Circle Award, Financial Times Book of the Year Award και McKinsey Business Book of the Year, PEN/Hemingway, Pushcart Prize, Whiting Writer's Award, Nobel Peace Βραβείο, καθώς και τα βραβεία Tony, Grammy, Emmy και Academy».

Μια άλλη, η Folio Literary Management διαφημίζει πάνω κάτω τα ίδια. Η Books & Such επαίρεται πως «βοηθά τους συγγραφείς να χτίσουν καριέρα».

Πρόσφατα διάβαζα πως “oι καλύτεροι λογοτεχνικοί πράκτορες αναζητούν υποβολές” (The Best Literary Agents Seeking Submissions).

Πραγματικά, βρίθει ο κατάλογος εταιρειών/πρακτορείων δημοσίων σχέσεων/μάρκετινγκ(αγοραλογίας) και διαχείρισης.

Στο colpo grosso έχουν προσχωρήσει και πρακτορεία στοιχημάτων.

Και όλοι μαζί συν τα ΜΜΕ εκκολάπτουν καταλόγους υποψηφίων, (προ)διαφημίζοντας συγγραφείς και ποιητές ως υποψήφιους για βραβεία Nobel και πάει λέγοντας…

Πρόδηλα, πρόκειται για στοχευμένες πρακτικές του συστήματος μιας τερατώδους όσο και τεράστιας εμπορευματοποίησης της λογοτεχνίας, που εδώ και χρόνια λειτουργεί με όρους αγοραίους στο πλαίσιο της λεγόμενης «οικονομίας της προσοχής» (attention economy).

Από την άλλη, ένα μεγάλο μέρος της λογοτεχνίας, όπως κι ένας αριθμός λογοτεχνών, εισέρχονται στο μύλο των βραβείων μέσω πρακτορείων στοιχημάτων.

Και με βάση τις στρατηγικές επικοινωνίας-αγοραλογίας εταιρειών δημοσίων σχέσεων και διαχείρισης λογοτεχνίας ή εκδοτικών οίκων αλλά και τις προγνώσεις πρακτορείων στοιχημάτων, οι λογοτέχνες με την αγοραία αρωγή ορισμένων ΜΜΕ ή/και ιστότοπων, συνεντευξιαζόμενοι ή/και προβαλλόμενοι, κατασκευάζουν τη σχετική μυθοκρατία.

Μπορεί έτσι κανείς να καταλάβει πώς ακριβώς... «εκτοξεύονται», «απογειώνονται» κ.ο.κ.

Μπορεί επίσης κανείς να καταλάβει πως η αναγνωστική μας κουλτούρα γίνεται εμμονική με τα ευπώλητα, όχι επειδή είναι απαραίτητα ποιοτικά-αισθητικά βιβλία, αλλά επειδή είναι βιβλία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Ήδη ο Jorge Borges, σε μια συζήτηση της δεκαετίας του 1970 με τον Αργεντινό συγγραφέα Fernando Sorrentino, θεωρούσε πως η εμπορευματοποίηση της λογοτεχνίας λειτουργεί ως στοιχείο παραμόρφωσης. Έλεγε συγκεκριμένα πως η λογοτεχνία έχει εμπορευματοποιηθεί με τρόπο που δεν ήταν ποτέ πριν στο παρελθόν.

Καθώς λοιπόν συνεχίζουμε να βιώνουμε τις επιπλοκές της παραμόρφωσης που επιφέρει η εμπορευματοποίηση της λογοτεχνίας στην αισθητική και λογοτεχνική μας κουλτούρα, είναι επόμενο να ευδοκιμούν ή κυριαρχούν με τη δική μας συνδρομητική απάθεια τα…νούμερα!

{Χαρακτηριστική Caricaturana (Les Cent Robert Macaire, 1836-1838) του Honoré Daumier

Μποτίλια Στον Άνεμο BookSitting Εταιρία Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης Όμιλος Λογοτεχνίας και Κριτικής #literature #commodification #art

*

Κώστας Γουλιάμος fb

*

Ο Κώστας Γουλιάμος είναι τακτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών, πρώην πρύτανης Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, ποιητής, συγγραφέας.

Ήταν υποψήφιος βουλευτής με το ΚΚΕ (Μάιος – Ιούνιος 2023).

Σεπ. 2023 Βραβείο “εξαιρετικής προσφοράς στη γενική εκπαίδευση”. Οκτ. 2024 Βραβείο Φιλίας από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας

Υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ στις εκλογές Ιουνίου 2024.

Τον Δεκ. 2023 Το International Research Institute for Economics and Management (IRIEM) θέσπισε ετήσιο «Βραβείου Κ. Γουλιάμου για Διδακτορικό Ερευνητή»

Ο Κώστας Γουλιάμος από την Μποτίλια Στον Άνεμο

________

* * *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.