Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

Φυσικό Αέριο: Oι αξιώσεις της εγχώριας αστικής τάξης και το Tapωμα του Παναγιώτη

Dealer με αριστερό πρόσημο

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
Η κυβέρνηση αξιώνει επιχειρηματικά οφέλη από τον αγωγό ΤΑΡ
Αρνητικές απαντήσεις στα περισσότερα από τα αιτήματα που έχει προβάλει η συγκυβέρνηση μέσω του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Π. Λαφαζάνη, σχετικά με τη διέλευση του ΤΑΡ από το ελληνικό έδαφος, έδωσε, όπως έγινε γνωστό, πριν από δύο μέρες ο αντιπρόεδρος της SOCAR, Ελχάντ Ναζίροφ, μιλώντας στο αζέρικο «Αzernews».
Αιτήματα που αφορούν
  • στη μείωση των τιμών του αζέρικου αερίου για τους εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους,
  • στην επιβολή τελών για τη διέλευση του αγωγού ΤΑΡ από την Ελλάδα και
  • τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας των εταιρειών που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αγωγού.
Σημειώνεται ότι η SOCAR συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της κοινοπραξίας με ποσοστό 20%, συμμετέχουν επίσης η
  • BP με 20%,
  • «Statoil» με 20%,
  • «Fluxys» με 19%,
  • «Enagas» με 16% και
  • «Αxpo» με 5%.
Η SOCAR είναι επίσης η εταιρεία η οποία έχει εξαγοράσει το 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), εξαγορά που έχει αναγνωρίσει μεν η συγκυβέρνηση, όμως έχει μπλοκάρει η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού, «δουλεύοντας» για λογαριασμό ευρωενωσιακών μονοπωλιακών ομίλων που διεκδικούν μερίδιο από το «ψητό» του ΔΕΣΦΑ, όπως είναι η ελβετική πολυεθνική «Fluxys» που διεκδικεί το 17%, από το... 66% της SOCAR, ενώ όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία και οι δύο αυτές εταιρείες είναι συνέταιροι στην κοινοπραξία για την κατασκευή του ΤΑΡ.
Με φόντο ακριβώς αυτούς τους ανταγωνισμούς, ο Π. Λαφαζάνης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, για να συμμετάσχει στο πρώτο Συμβουλευτικό Συμβούλιο για το Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, παίζοντας το χαρτί της ενεργειακής διπλωματίας, είχε προβάλει τα συγκεκριμένα αιτήματα με γνώμονα τις αξιώσεις της εγχώριας αστικής τάξης για μεγαλύτερα δικά της οφέλη από τη μετατροπή της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο, προκειμένου να αναβαθμίσει το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή προσβλέποντας σε νέα πεδία κερδοφόρας δράσης, αλλά και από τη μείωση των τιμών φυσικού αερίου, που διεκδικούν οι βιομηχανίες.
Όσον αφορά τη μείωση των τιμών του φυσικού αερίου ο αντιπρόεδρος της αζέρικης εταιρείας απάντησε:
«Είναι αδύνατο να υπάρξει μείωση των τιμών του φυσικού αέριου, αυτό δεν συνάδει με τη διεθνή πρακτική». Όπως εξήγησε, «σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπέγραψαν οι δύο πλευρές διαπραγμάτευση σχετικά με τις τιμές πώλησης του αερίου μπορεί να γίνει μόνο κατόπιν ιδιαίτερα απότομων μεταβολών στις διεθνείς τιμές». «Κάτι τέτοιο, ωστόσο, θα μπορούσε να συζητηθεί μόνο μετά την έναρξη της προμήθειας αερίου, καθώς προς το παρόν η Ελλάδα δεν αγοράζει από εμάς αέριο, επομένως δεν τίθεται και ζήτημα αλλαγής στις τιμές». Αλλωστε, πρόσθεσε, το αίτημα αυτό πρέπει να συζητηθεί και να ληφθούν αποφάσεις και από τις υπόλοιπες 5 εταιρείες της κοινοπραξίας.
Σχετικά με το αίτημα της συγκυβέρνησης για τέλη διέλευσης ο Ελ. Ναζίροφ, πέρα από το γεγονός, όπως είπε, ότι δεν είχε προβλεφθεί στην αρχική συμφωνία, «πρόκειται για θέμα που δεν αφορά εμάς αλλά πρέπει η Ελλάδα να το απευθύνει σε επίπεδο ΕΕ».
Τέλος, για το αίτημα σχετικά με τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ, ανέφερε: 
«Αν και εφόσον η Ελλάδα επιθυμεί να αποκτήσει κάποιο μερίδιο στην εταιρεία του TAP, εμείς είμαστε διατεθειμένοι να της πουλήσουμε μέρος του ποσοστού μας. Βασική όμως προϋπόθεση είναι η ελληνική πλευρά να βιαστεί και να καταβάλει εγκαίρως το τίμημα. Σημασία ωστόσο έχει ο αγοραστής να είναι μια αξιόχρεη εταιρεία, ώστε να μην καθυστερήσει η κατασκευή του αγωγού, που αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του "Νοτίου Διαδρόμου"».
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 19/2/2015

Επισημάνσεις, τίτλος: Μποτίλια Στον Άνεμο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.