Η εντυπωσιοθηρία συνεχίζεται
Αποκαλυπτικά στοιχεία από την Ενωση Πιλότων της Ευρώπης
Θα ακολουθήσει μια ακόμη ξένη αναδημοσίευση, βασισμένη στην έκθεση Γάλλου βουλευτή, μέλους του Γαλλικού Κομμουνιστικού Κόμματος και μέλους της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων
Ενώ συνεχίζεται η εντυπωσιοθηρία από τα αστικά ΜΜΕ για την τραγωδία με τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings, θυγατρικής χαμηλού κόστους της γερμανικής Lufthansa, με τελευταία στοιχεία ένα «βίντεο» της λαϊκίστικης εφημερίδας «Bild», και την «αναγνώριση» της Lufthansa ότι γνώριζε ότι ο πιλότος της είχε αντιμετωπίσει κατά την εκπαίδευσή του προβλήματα κατάθλιψης, κάποιες επισημάνσεις των ίδιων των πιλότων έχουν τη δική τους σημασία.
Συγκεκριμένα, την ανησυχία της για τη «στροφή που έχει πάρει η έρευνα» για τη διερεύνηση της τραγωδίας εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ενωση Πιλότων της Ευρώπης, που έχει περίπου 38.000 μέλη σε όλη την Ευρώπη.
Η ανακοίνωση εκδόθηκε 2 μέρες μετά από την τραγωδία στις 26/3, αλλά έγινε γνωστή χτες.
Οι πιλότοι αναφέρουν χαρακτηριστικά σχετικά με τις ανακοινώσεις των εισαγγελικών αρχών πως
«αντιλαμβανόμαστε ότι πολλά γεγονότα δείχνουν μια συγκεκριμένη θεωρία για την αιτία αυτού του γεγονότος. Ωστόσο πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα σε αυτό το στάδιο».
Ετσι, ουσιαστικά δηλώνουν ότι περιμένουν πολλές απαντήσεις, πέρα από αυτά που υπερπροβάλλουν τα ΜΜΕ σχετικά με την υγεία του συγκυβερνήτη Α. Λούμπιτς, που φέρεται να κλείδωσε έξω από το πιλοτήριο τον κυβερνήτη και να έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο.
Λένε συγκεκριμένα:
«Μια βασική προτεραιότητα για ερευνητές ατυχημάτων - και εισαγγελείς - πρέπει να είναι να συγκεντρώνουν και να αναλύουν διεξοδικά όλα τα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών πληροφοριών σχετικά με την πτήση (σ.σ.: είναι το άλλο λεγόμενο «μαύρο κουτί», που δεν έχει ακόμα βρεθεί).
Η διερεύνηση των ατυχημάτων απαιτεί πολύπλοκες και χρονοβόρες διαδικασίες, αλλά είναι ο μόνος τρόπος για να κατανοήσουμε πλήρως τι έχει συμβεί».
Επίσης τονίζουν ότι «η εμπεριστατωμένη ανάλυση της καταγραφής δεδομένων πτήσης θα είναι ζωτικής σημασίας για να ρίξει περισσότερο φως στην κατάσταση που απεικονίζεται από τον καταγραφέα φωνής στο πιλοτήριο (CVR)», όπως και την «ανάγκη για αμερόληπτη, ανεξάρτητη διερεύνηση των παραγόντων που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα».
Ακόμη αναφέρουν ότι «η διαρροή των δεδομένων CVR είναι μια σοβαρή παραβίαση των θεμελιωδών και διεθνώς αποδεκτών κανόνων έρευνας ατυχήματος», ενώ επισημαίνουν ότι, «παίρνοντας υπόψη το επίπεδο της πίεσης που δημιούργησε η διαρροή, η ομάδα διερεύνησης βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σοβαρή διάσπαση της προσοχής της» και καταλήγουν ότι «οι έρευνες των ερευνητών ασφάλειας έχουν εκτοπιστεί από τις εισαγγελικές εκτιμήσεις και αυτό είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για να βγουν ολοκληρωμένα συμπεράσματα από την τραγωδία ώστε οι πτήσεις να γίνουν ασφαλέστερες».
Σε παλιότερες ανακοινώσεις της, η ίδια Ενωση είχε επικρίνει τις εργασιακές συνθήκες που επιβάλλουν οι εταιρείες στους πιλότους για να μειώσουν τα έξοδα, δηλαδή να αυξήσουν τα κέρδη στο σφοδρό ανταγωνισμό που υπάρχει στον κλάδο, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.
Ενδεικτικά είναι κάποια πολύ αποκαλυπτικά στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί το φετινό Φλεβάρη:
Σύμφωνα με έρευνα του βελγικού Πανεπιστημίου Γκεντ που έκανε σε δείγμα 6.000, πιλότων
- οι λεγόμενοι εργαζόμενοι με «άτυπες» μορφές απασχόλησης, δηλαδή ενοικιαζόμενοι, «αυτοαπασχολούμενοι» και με «μηδενικές συμβάσεις» (δηλαδή ανά πτήση) έχουν αυξηθεί και είναι πάνω από 1 στους 6 πιλότους.
Επίσης από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι
- οι 7 στους 10 από τους λεγόμενους «αυτοαπασχολούμενους» πιλότους είναι σε εταιρείες χαμηλού κόστους (όπως ήταν η θυγατρική της Λουφτχάνσα, Τζερμανγουίνγκς), ενώ
- στους νέους πιλότους μέχρι 30 χρονών το 40% εργάζεται χωρίς να είναι άμεσα απασχολούμενοι στην αεροπορική εταιρεία, πράγμα που παραπέμπει σε ενοικιαζόμενους εργαζόμενους.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 2/4/2015 ή rizospastis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.