Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Φιντέλ: Ούτε πλατεία, ούτε κτήριο, ούτε μνημείο με το όνομά του... Μόνο η Ιστορία δεν μπορεί να κάνει αλλιώς

Πηγή: ragdollou812.deviantart.com
Η τελευταία επιθυμία του Φιντέλ: Τίποτα στην Κούβα δεν θα φέρει το όνομά του
Του Federico Beltrán
Εκπληρώνοντας μια εκφρασμένη επιθυμία του πρώην προέδρου της Κούβας Φιντέλ Κάστρο Ρους, μετά το θάνατό του κανένα σχολείο, νοσοκομείο ή δημόσιο κτήριο δεν θα φέρει το όνομά του, όπως ανακοίνωσε ο Ραούλ Κάστρο στην τελετή που έγινε στο Σαντιάγο της Κούβας. Επίσης, δεν θα αναγερθούν ούτε μνημεία προς τιμήν του Φιντέλ.
Ο Φιντέλ Κάστρο είχε κάνει σχετικές αναφορές σε πολλές περιστάσεις: ότι δεν ήθελε μετά το θάνατό του η μορφή του να γίνει αντικείμενο προσωπολατρίας.
Ήδη στο βιβλίο «Εκατό Ώρες με το Φιντέλ», στην ερώτηση του γάλλου δημοσιογράφου Ιγνάσιο Ραμονέ, αν τον ενοχλούσε η λατρεία προς το πρόσωπό του, ο Φιντέλ απάντησε: (*)
«Ακούστε, θα σας πω το εξής: εγώ, αντίθετα με αυτό που ορισμένοι σκέφτονται, δεν εμφανίζομαι πολύ δημόσια. Δεν συνηθίζω να βγαίνω στις ειδήσεις της τηλεόρασης κάθε μέρα, και μπορεί να περάσουν μέχρι και δεκαπέντε μέρες χωρίς να εμφανιστώ στις εφημερίδες.
[…] Εδώ δεν φετιχοποιείται η είδηση σχετικά με τον αρχηγό του Κράτους, τίποτα τέτοιο. Γράφεται με αρκετά φυσικό τρόπο. Θα έλεγα ότι τα μέσα μιλάνε για μένα με σεβασμό, αλλά με οικειότητα. Κανείς δε με βλέπει σαν μορφή ανεβασμένη στον Όλυμπο.
[…] Από φυσικού, είμαι εχθρικός σε όλα όσα μπορεί να φανούν λατρεία σε ένα πρόσωπο, και μπορείτε κι εσείς να επιβεβαιώσετε, ότι σ’ αυτή τη χώρα δεν υπάρχει ούτε ένα σχολείο, εργοστάσιο, νοσοκομείο ή κτίριο που να φέρει το όνομά μου. Ούτε υπάρχουν αγάλματα, ούτε στην πράξη πορτρέτα δικά μου. Εδώ δεν έχουμε επίσημα πορτρέτα. Είναι πιθανό, σε ένα γραφείο, κάποιος να έχει βάλει μια φωτογραφεία μου, αλλά είναι μια προσωπική πρωτοβουλία και σε καμιά περίπτωση αυτή η φωτογραφία δεν είναι επίσημο πορτρέτο. Εδώ κανένας οργανισμός του κράτους δεν ξοδεύει χρήματα και δεν χάνει χρόνο φτιάχνοντας και μοιράζοντας επίσημες δικές μου φωτογραφίες ή κανενός άλλου ηγέτη. Αυτό, στη χώρα μας, δεν υπάρχει.
[…] Έχω πολλές συγκρούσεις με τους ανθρώπους μου γιατί όλο αυτό δεν μου αρέσει. Γιατί εμένα, ευτυχώς, ο κόσμος με φωνάζει Φιντέλ, και είμαι ο πρώτος που ενθαρρύνει το κριτικό πνεύμα. Αυτοί που με γνωρίζουν και γνωρίζουν τις ομιλίες μου και τις ιδέες μου, ξέρουν ότι είμαι πολύ κριτικός, πολύ αυτοκριτικός με αυτό, και ότι έχω πολεμήσει με αδιαλλαξία κάθε εκδήλωση προσωπολατρίας ή θεοποίησης».

(*) Το βιβλίο έχει κυκλοφορήσει στα ελληνικά με τον τίτλο «Εκατό ώρες με το Φιντέλ - Βιογραφία σε δύο φωνές» από τις εκδόσεις Πατάκη (2007). Το απόσπασμα που παρατίθεται έχει μεταφραστεί από το ισπανικό πρωτότυπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.