Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης − Κάρλος Πουέμπλα: Ως τη νίκη Κομαντάντε
*
Κάρλος Πουέμπλα: Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ − Μετάφραση προσαρμοσμένη στη μελωδία − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video


Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ (53)

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2015

ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ - ΕΕ - Ασφαλιστικό: Με ΣΕΒασμό στις «επιταγές» του κεφαλαίου για την Ασφαλεια των ιδιωτών


ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΣΕΒ
ΣΕΒ - Κυβέρνηση: Τα... «διαχρονικά αιτήματα» του εγχώριου κεφαλαίου και τα... «ευήκοα ώτα» της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Με εφαλτήριο τα μνημόνια, συμπλέουν στο στόχο της παραγωγικής ανασυγκρότησης του κεφαλαίου

*
Ασφαλιστικό (77)

*
Η ικανοποίηση των πάγιων αξιώσεων που έχουν προβάλλει όλες οι μερίδες του εγχώριου κεφαλαίου, βρίσκεται στον πυρήνα της αντεργατικής, αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Την ίδια ώρα, ο ΣΕΒ, για λογαριασμό και των άλλων τμημάτων του κεφαλαίου, με εφαλτήριο το τρίτο μνημόνιο, ξεδιπλώνει το δικό του «παράλληλο πρόγραμμα», στο πλάι της συγκυβέρνησης.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι το διαχρονικό αίτημα του ΣΕΒ για τη σύσταση ενός υπουργείου αφοσιωμένου στη βιομηχανική πολιτική, έγινε πραγματικότητα», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θ. Φέσσας, μιλώντας προχτές Πέμπτη σε εκδήλωση στην Αθήνα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η «υλοποίηση της νέας συμφωνίας (...). Μας αφορά όλους, καθώς η χώρα μας δεν έχει άλλη ευκαιρία να προχωρήσει μπροστά και να καρπωθεί τις ευκαιρίες που αναδύονται στο ευρωπαϊκό περιβάλλον»...
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα παραπάνω ειπώθηκαν την ίδια μέρα με την ανακοίνωση του πορίσματος για τη διάλυση του συστήματος της Κοινωνικής Ασφάλισης, επίσης κατά τις προδιαγραφές των πάγιων αξιώσεων που προβάλλουν τα τμήματα του εγχώριου κεφαλαίου. Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΣΕΒ χαρακτηριστικά τόνισε: 
«Ο ΣΕΒ είναι αποφασισμένος να βρίσκεται στην πρωτοπορία της προσπάθειας».
Εξίσου χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση του ΣΕΒ. Μέσω του «εβδομαδιαίου δελτίου για την ελληνική οικονομία» και αναφερόμενοι στο πόρισμα της «Επιτροπής σοφών», επισημαίνουν:
«Η λήψη μέτρων εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών και η σε βάθος μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος θα δημιουργήσουν κατάλληλες συνθήκες για τη μείωση των πρωτογενών δαπανών τα επόμενα χρόνια. Ετσι θα οδηγηθεί η χώρα σε πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ από το 2018 - 2019 και μετά», τονίζεται χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το ΣΕΒ, η επίτευξη των αντιλαϊκών στόχων του τρίτου μνημονίου, σε ό,τι αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα, έχει ως βασικό άξονα τις νέες παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό σύστημα.
Παραπέρα αποκαλύπτεται και η ταξική σκοπιά της συζήτησης σχετικά με την ελάφρυνση του κρατικού χρέους. 
  • Όπως τονίζει ο ΣΕΒ, η αποκατάσταση των πρωτογενών πλεονασμάτων θα είναι συμβατή με τη «δημοσιονομική σταθερότητα σε μια χώρα όπου η βιωσιμότητα του χρέους είναι αναγκαία συνθήκη για την ανάκαμψη των επενδύσεων σε μονιμότερη βάση». 
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι επιβεβλημένος ο μόνιμος χαρακτήρας και των νέων αντιλαϊκών μέτρων, ακόμη και στη φάση της καπιταλιστικής ανάκαμψης και ανάπτυξης.
  • «Σε κάθε περίπτωση, το ασφαλιστικό σύστημα πρέπει να αναμορφωθεί ριζικά, δίνοντας τη σημασία στη μη υποχρεωτική ασφάλιση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα» λένε.
Ειδική αναφορά κάνουν στο δεύτερο και τον τρίτο πυλώνα της Ασφάλισης, δηλαδή στα «επαγγελματικά ταμεία» και την ιδιωτική Ασφάλιση. 
  • Πρόκειται για ιδιωτικά ασφαλιστικά προγράμματα που παρέχονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ και τα επαγγελματικά ταμεία θα λειτουργούν με τη λογική των ασφαλιστικών εταιρειών.
Προαναγγέλλουν, επί της ουσίας, τη γενικευμένη καρατόμηση των συντάξεων, ανεξάρτητα από ύψος:
«Οι πολιτικές που εστιάζουν σε περικοπές μόνο των υψηλότερων συντάξεων (των οποίων οι δικαιούχοι έχουν καταβάλλει τις μεγαλύτερες εισφορές) αποδομούν (...) την ανταποδοτικότητα του συστήματος».
Δείχνουν στην κατεύθυνση της συρρίκνωσης των κρατικών κονδυλίων που αφορούν στις λαϊκές ανάγκες, τονίζοντας:
«Ανησυχούμε σφόδρα όταν διαβάζουμε ότι η μεταβίβαση στο νέο σύστημα θα απαιτήσει, σύμφωνα με το πόρισμα, νέους φόρους στους συνεπείς φορολογούμενος για τη βιωσιμότητά του». Αλλωστε, απαίτησή τους είναι η δραστική μείωση της φορολογίας τους.
«Παρατηρητήριο Μεταρρυθμίσεων»
Η συγκρότηση «Παρατηρητηρίου Μεταρρυθμίσεων» συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο χτεσινής συνάντησης του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη, της αναπληρώτριας υπουργού Βιομηχανίας Θ. Τζάκρη, του υφυπουργού Δημοσίων Επενδύσεων Αλ. Χαρίτση, με κλιμάκιο του ΣΕΒ υπό τον πρόεδρό του, Θ. Φέσσα.
Ο Γ. Σταθάκης τόνισε τη «στροφή» της πολιτικής της κυβέρνησης προς την ενίσχυση της βιομηχανίας με την ενσωμάτωση του τομέα στο υπουργείο και αναφέρθηκε στις κυβερνητικές δράσεις σχετικά με τα υπάρχοντα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, στον υπό κατάρτιση νέο «αναπτυξιακό νόμο», καθώς επίσης στις «επικείμενες αλλαγές στον τομέα των στρατηγικών επενδύσεων».
  • Σύμφωνα με τον Γ. Σταθάκη, το ζήτημα αυτό «συνδέεται άμεσα και με το μείζον θέμα της απλοποίησης των διαδικασιών για την αδειοδότηση των επιχειρήσεων, το οποίο συνιστά όχι μόνο ανάγκη της χώρας αλλά και μνημονιακή υποχρέωση».
  • Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θ. Φέσσας, εξέφρασε τη διάθεση του Συνδέσμου να «συνδράμει» στο έργο της κυβέρνησης, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και μακρά εμπειρία του ΣΕΒ, με στόχο την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση του προγράμματος της κυβέρνησης.
  • Υπογράμμισε, επίσης, τη θέση του ΣΕΒ για μια νέα πολιτική ενίσχυσης των επενδύσεων, που θα κάνει χρήση σύγχρονων εργαλείων (φορολογικά κίνητρα, αποσβέσεις, κ.λπ.).
Ο ΣΕΒ έχει βάλει στο τραπέζι την πρόταση για συγκρότηση ενός αυτοτελούς, δημοσίου χαρακτήρα, ευέλικτου φορέα ειδικού σκοπού, για το συντονισμό της υλοποίησης του νέου μνημονίου.

Όπως αναφέρουν, το «Reform Agency»
  • θα αναλάβει να εξειδικεύσει, να οργανώσει και να συντονίσει την υλοποίηση της νέας τριετούς συμφωνίας, καθώς και κρίσιμων μεταρρυθμίσεων, διαμοιράζοντας τη συλλογική ευθύνη, ενεργοποιώντας και συντονίζοντας τους αναγκαίους πόρους και διασφαλίζοντας τη συνεργασία με τους θεσμούς και τους εξωτερικούς αξιολογητές της υλοποίησής της.
Το «παράλληλο πρόγραμμα» του εγχώριου κεφαλαίου
Ο ΣΕΒ εκτιμά ότι το τρίτο μνημόνιο απαιτεί εξειδίκευση και λεπτομερή σχεδιασμό, ώστε η αντιλαϊκή συμφωνία με τους πιστωτές του ελληνικού κράτους να μετατραπεί από ένα κείμενο δημοσιονομικών στόχων και δεσμεύσεων σε ένα ολοκληρωμένο και υλοποιήσιμο μεταρρυθμιστικό σχέδιο.
Επί της ουσίας, αποτελεί το «παράλληλο πρόγραμμα» των βιομηχάνων και των άλλων τμημάτων το ελληνικού κεφαλαίου, στη ρότα της λεγόμενης παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Μεταξύ άλλων, ο ΣΕΒ... προτείνει:
-- Διατήρηση της μακροβιότητας του ασφαλιστικού συστήματος μέσω της άμεσης εφαρμογής κατάλληλων μεταρρυθμίσεων. Αξιοποίηση της πανευρωπαϊκής τάσης για συνταξιοδοτικά σχήματα που συμφωνούνται στο πλαίσιο της εργασίας (occupational pension schemes) και λειτουργούν συμπληρωματικά με τη δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση, ενώ θα στηρίζονται όλο και περισσότερο στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα. Σύνδεση της πρόσθετης σύνταξης με την επαγγελματική απασχόληση του ασφαλισμένου σε συγκεκριμένη εταιρεία ή σε συγκεκριμένο κλάδο απασχόλησης. Ουσιαστικά θέλει μια «εθνική σύνταξη» φιλοδώρημα, όπως και η κυβέρνηση και +++η συμπληρωματική, όπως λέει, να γίνεται μετά από διαπραγματεύσεις εργοδοτών - εργαζομένων (αν συμφωνήσουν). Αυτό σημαίνει η πρότασή του για «μη υποχρεωτική Ασφάλιση, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
-- Οι αγορές ενέργειας, εργασίας, υπηρεσιών, μεταφορών, εφοδιαστικής κ.τ.λ., που σχετίζονται με την παραγωγή, είναι ανοικτές και ανταγωνιστικές, ώστε να επιτρέπουν στη βιομηχανία και τη μεταποίηση να είναι ανταγωνιστικές στο διεθνές περιβάλλον. Πρόκειται για τις νέες σαρωτικές αντεργατικές παρεμβάσεις μείωσης της τιμής της εργατικής δύναμης, αλλά και απαιτήσεις για φτηνή ενέργεια στη βιομηχανία.
-- Παροχή φορολογικών κινήτρων για τις ασφαλιστικές εισφορές, τόσο για τα επαγγελματικά Ταμεία όσο και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, προκειμένου, όπως λένε, «να τονωθεί η αποταμίευση και ο ανταγωνισμός, που θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικά συνταξιοδοτικά συστήματα προς όφελος των εργαζομένων». Ζητούν φοροαπαλλαγές, για συνταξιοδοτικά σχήματα που συμφωνούνται στο πλαίσιο της εργασίας, είτε ασφαλίζουν σε επαγγελματικά Ταμεία είτε σε ασφαλιστικές εταιρείες τους εργαζομένους τους. Αξιώνουν Κοινωνική Ασφάλιση που θα δίνει συντάξεις - φιλοδωρήματα και παροχές - ψίχουλα.
-- Κωδικοποίηση της εργασιακής νομοθεσίας, ώστε να υπάρχει αφενός ασφάλεια δικαίου, αφετέρου να δημιουργηθεί κατάλληλο πεδίο ανάπτυξης και ισχυροποίησης του «κοινωνικού διαλόγου». Σε αυτό το πλαίσιο, αξιώνουν μέτρα μείωσης του «μη μισθολογικού κόστους», όπως την παροχή φορολογικών κινήτρων για τους εργοδότες που αυξάνουν τις θέσεις εργασίας (π.χ. μείωση φόρου των επιχειρήσεων αντίστοιχη με το κόστος επιδόματος ανεργίας για κάθε νέα θέση εργασίας), χρηματοδότηση για κατάρτιση και πρακτική άσκηση των νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας.
-- Συμψηφισμό των σωρευμένων ζημιών με τα κέρδη της εκάστοτε επόμενης δεκαετίας.
-- Εξισορρόπηση του φορολογικού κόστους των επιχειρήσεων για τη μισθωτή εργασία, όπου «σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, καταγράφεται μεγάλη επιβάρυνση σε φόρους και εισφορές για την Ελλάδα».
-- Βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για τις αναδιαρθρώσεις επιχειρήσεων. Δηλαδή, να μπορούν εύκολα και χωρίς «γραφειοκρατικά εμπόδια» - όπως λένε - ή ελέγχους, να επεκτείνονται, να συμπληρώνουν ή να αλλάζουν αντικείμενο κ.λπ.
-- Μείωση του κόστους μεταβίβασης εταιρικών μεριδίων και στοιχείων του Ενεργητικού. Ουσιαστικά, θέλουν στις μεταξύ τους αγοραπωλησίες να μειωθεί δραστικά τόσο η φορολογία όσο και το κόστος των ίδιων των πράξεων.
-- Αύξηση του ποσοστού των ενεχύρων που αναγνωρίζει η ΕΚΤ (στο 90% από 57%) και μάλιστα με την αναγνώριση και των τιτλοποιημένων ελληνικών εταιρικών ομολόγων.
-- Μείωση του ενεργειακού κόστους για τη βιομηχανία, συμβάσεις παροχής «διακοπτόμενου φορτίου» κ.ά.
-- Ριζική αναθεώρηση των επενδυτικών κινήτρων, με όρους ανταγωνιστικότητας, αγορών, απόδοσης, καινοτομίας, εξωστρέφειας, τεχνολογίας κ.ά., με επίκεντρο τη δημιουργία κινήτρων και την άρση «εμποδίων» σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας.
-- Αμεση δημιουργία Επενδυτικής Τράπεζας, η οποία θα εστιάζει σε «επενδύσεις μεγαλύτερης κλίμακας στην οργανωμένη βιομηχανική παραγωγή», με έμφαση στην αύξηση των διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων.
-- Συμπράξεις Δημοσίου - ιδιωτών για την υποστήριξη επιχειρήσεων σε διεθνείς αναδυόμενες αγορές, όπου ήδη υπάρχει αξιόλογη ελληνική παρουσία.
--Αρση εμποδίων στο διασυνοριακό εμπόριο. Σε αυτό το πλέγμα, αξιώνουν τη δημιουργία «ολοκληρωμένων εμπορευματικών πυλών στα μεγάλα λιμάνια της χώρας», αλλά και τις υποδομές της «εφοδιαστικής αλυσίδας» για την «ταχύτερη και οικονομικότερη διάθεση προϊόντων στις διεθνείς αγορές».
-- Συμπλήρωση της νομοθεσίας για την ανάπτυξη επιχειρηματικών πάρκων, στα σημεία όπου «παρουσιάζονται προβλήματα» (χρόνοι αδειοδότησης, θέματα διαχείρισης κ.ά.). Επίσης, την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών πάρκων από τα κεφάλαια του νέου ΕΣΠΑ.
Α.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.