Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης − Κάρλος Πουέμπλα: Ως τη νίκη Κομαντάντε
*
Κάρλος Πουέμπλα: Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ − Μετάφραση προσαρμοσμένη στη μελωδία − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video


Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ (53)

Σάββατο, 8 Αυγούστου 2015

Ο Αλέξης της Αιγύπτου: Διώρυγα των ντόπιων μονοπωλίων

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ
Μπροστάρης ντόπιων μονοπωλίων ο Τσίπρας
Η παρουσία του πρωθυπουργού, Αλ. Τσίπρα, την Πέμπτη, στην τελετή εγκαινίων της νέας διώρυγας του Σουέζ, σηματοδότησε τη νέα προσπάθεια των ντόπιων κεφαλαίων να διεισδύσουν και να πάρουν κομμάτι από την πίτα των μεγάλων κατασκευαστικών έργων και έργων υποδομής που συνοδεύουν τη νέα διώρυγα. Διόλου τυχαία, ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας την τέτοια πρεμούρα της ελληνικής αστικής τάξης, μετέβη στην Αίγυπτο, συνοδευόμενος, μεταξύ άλλων, από τον Χρ. Σπίρτζη, αν. υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, και τον Γ. Τσίπρα, γγ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών.


Σε αυτήν τη βάση, στο επίκεντρο της διμερούς συνάντησης την Πέμπτη με τον Αιγύπτιο Πρόεδρο Αλ Σίσι, βρέθηκαν οι «μπίζνες» μεταξύ των αστικών τάξεων των δύο χωρών. Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό δελτίο του Μεγάρου Μαξίμου:
«Οι δύο ηγέτες συζήτησαν θέματα οικονομικής συνεργασίας, όπως και της λιμενικής συνεργασίας ανάμεσα στο Σουέζ και στον Πειραιά, καθώς και άλλα ελληνικά λιμάνια (σ.σ: πληροφορίες αναφέρουν το ενδιαφέρον της αιγυπτιακής πλευράς για ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξάνδρειας - Αλεξανδρούπολης, και μεταφορά απ' εκεί εμπορευμάτων προς την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου).
»Αποφασίστηκε επίσης να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο συναντήσεις αξιωματούχων, προκειμένου να υποστηριχτεί η δραστηριοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή του Σουέζ. Συμφωνήθηκε η διοργάνωση τριμερούς συνάντησης Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου, ενώ συζητήθηκαν και ζητήματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών».
Σημειωτέον, άλλωστε, ότι όπως είχε πει ήδη από τις 23 Ιούλη ο Ελληνας υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς, αναγγέλλοντας στην Αθήνα την επίσκεψη Τσίπρα στην Αίγυπτο, η αιγυπτιακή κυβέρνηση έχει ζητήσει να μετάσχουν και ελληνικά κεφάλαια στα κατασκευαστικά σχέδια της νέας διώρυγας που, πέρα από τη διάνοιξή της, αφορούν κατασκευή νέων λιμένων, βιομηχανικών ζωνών, οδικών αξόνων, συγκροτημάτων πολυτελών κατοικιών, μεγάλων ξενοδοχειακών ομάδων, των δικτύων υποδομής τους για άρδευση, ύδρευση, αποχέτευση, φωτισμό, ηλιακά πάρκα, γήπεδα γκολφ κ.ά.
Παραπέρα, ο Ελληνας ΥΠΕΞ εστίασε και στα σχέδια κατασκευής του αγωγού «East Med», με παράλληλη πόντιση καλωδίου ηλεκτρικού ρεύματος, που θα φέρνει καύσιμο από Ισραήλ, Αίγυπτο, Κύπρο και μέσω Κρήτης δυτικότερα στην Ευρώπη.
Η «Διακήρυξη της Λευκωσίας»
Βέβαια, οι προσπάθειες συντονισμού και συνεργασίας των αστικών τάξεων Ελλάδας, Αιγύπτου, αλλά και Κύπρου, είχαν διαφανεί από πολύ νωρίτερα. Π.χ. με την τριμερή συνάντηση κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις 29 Απρίλη 2015 στη Λευκωσία. Τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα και τους προέδρους Ν. Αναστασιάδη και Α. Φ. Αλ Σίσι έφερε στο ίδιο τραπέζι η ανάγκη προώθησης ζητημάτων που ιεραρχούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι των τριών χωρών και άπτονται της συνεργασίας για τη διάνοιξη νέων πεδίων κερδοφορίας, σε τομείς όπως η Ενέργεια, το Εμπόριο, ο Τουρισμός, οι Μεταφορές κ.ά.
Σε αυτήν τη βάση, άλλωστε, στις επίσημες δηλώσεις με το πέρας της τριμερούς, ο ίδιος ο Τσίπρας είπε πως αποφασίστηκε η ενίσχυση της συνεργασίας
«στην οικονομία και το εμπόριο με τη σύγκληση συναντήσεων των τεχνικών μας ομάδων». «Μιλήσαμε για έργα ειδικότερα στους τομείς της Ενέργειας, των Μεταφορών, της Ναυτιλίας, του Τουρισμού».
Ομολογώντας την επιδίωξη για γεωστρατηγική αναβάθμιση που χαρακτηρίζει τις αστικές τάξεις των τριών κρατών, πρόσθεσε:
«Οι χώρες μας βρίσκονται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Οι ευκαιρίες αναβάθμισης της κομβικής αυτής θέσης μας, για την Ενέργεια, το Εμπόριο και τις Μεταφορές της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής, είναι εξαιρετικά σημαντικές. Στο πλαίσιο αυτό, τονίσαμε τη μεγάλη σημασία που έχει η ενεργειακή συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο (...) συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε περαιτέρω με τις διαβουλεύσεις για οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών μας, όπου αυτό είναι απαραίτητο».
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε το κάλεσμα προς τις αστικές τάξεις άλλων κρατών να πάρουν μέρος σε μια προσπάθεια απ' το αποτέλεσμα της οποίας θα έχουν να κερδίσουν, λέγοντας ότι
«οι πρωτοβουλίες μας αυτές δε θα είναι μόνο προς όφελος των χωρών μας, αλλά αποτελούν πρόκληση σε όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου για συνεργασία και οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών μας».
Εξάλλου, η «Διακήρυξη της Λευκωσίας», στην οποία κατέληξαν στην τριμερή του Απρίλη, αναφέρεται στα κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο και στη σημασία που έχει ο καθορισμός των θαλάσσιων ζωνών. Αποτυπώνει τη συμφωνία για διερεύνηση της δυνατότητας περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ των επιχειρηματικών ομίλων των τριών χωρών, 
  • «με σκοπό να δημιουργήσουν ένα πιο θετικό οικονομικό περιβάλλον για την ανάπτυξη, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων ενός ταχέως μεταβαλλόμενου διεθνούς περιβάλλοντος», αλλά και για να «επωφεληθούν από κοινού από σημαντικές ευκαιρίες που προκύπτουν στην περιοχή μας».
Αποτυπώνει τη σημασία που αποδίδεται στον τουρισμό και τη ναυτιλιακή βιομηχανία σαν «ζωτικής σημασίας συνιστώσες της οικονομίας». Ακόμα, τη συμφωνία για ενίσχυση της συνεργασίας σε κοινά έργα, με τη συμμετοχή κρατικών και ιδιωτικών φορέων, στην ανάπτυξη τουριστικών «πακέτων», στην προώθηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων και για την έναρξη συνεργασίας στο πεδίο της ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Η αιματοβαμμένη ιστορία της Διώρυγας του Σουέζ
«Ο Αναπτυξιακός Διάδρομος Διώρυγας Σουέζ»
Ολα τα παραπάνω αναμένεται να συζητηθούν εκτενέστερα και λεπτομερέστερα και στο συνέδριο «Coastal & Canal Zone Development Conference», που διεξάγεται στο Κάιρο, από 17 έως 19 Νοέμβρη, «στο πλαίσιο προώθησης του μείζονος έργου "Αναπτυξιακός Διάδρομος Διώρυγας Σουέζ"», όπως λένε οι αρμόδιες ελληνικές διπλωματικές υπηρεσίες που παρακολουθούν το «φάκελο» Αίγυπτος.
Οι ίδιες διπλωματικές υπηρεσίες προσθέτουν χαρακτηριστικά: 
Η αιγυπτιακή κυβέρνηση φιλοδοξεί να μετατρέψει την Διώρυγα του Σουέζ σε παγκόσμια οικονομική ζώνη και διεθνές οικονομικό κέντρο. Στο επίκεντρο του εν λόγω συνεδρίου βρίσκονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων λιμένων, βιομηχανικών ζωνών, κέντρων επιμελητείας, οικιστικών περιοχών, οδικών αξόνων, σηράγγων κ.α.
Στο συνέδριο συμμετέχουν σειρά κυβερνητικών αξιωματούχων, τραπεζικών και επενδυτικών ιδρυμάτων, κατασκευαστικών εταιρειών και συναφών προμηθευτών, ενώ θα λάβουν χώρα και εξειδικευμένα "workshops" για τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες και το αναπτυξιακό έργο "Χρυσό Τρίγωνο"»...
Το οποίο «Χρυσό Τρίγωνο» αφορά μια αχανή περιοχή που εκτείνεται από την πόλη Κένα στην Ανατολική Ερημο έως τις πόλεις Σαφάγκα και Αλ-Κουσάιρ στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με την Αρχή Βιομηχανικής Ανάπτυξης της Αιγύπτου (Industrial Development Authority - IDA), η περιοχή είναι πλούσια σε ενεργειακά κοιτάσματα και σε διάφορα ορυκτά, που αποτελούν το 75% των ορυκτών της Αιγύπτου.
Το έργο εκμετάλλευσης της εν λόγω ζώνης χρηματοδοτείται από «διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα» και περιλαμβάνει επίσης επιχειρηματικά «projects» γεωργικών εκμεταλλεύσεων, μεταφορών, βιομηχανίας και τουριστικών υποδομών.
Υπάρχει «ψητό» κι αλλού
Υπάρχει «ψητό» κι αλλού. Οπως ενημερώνουν οι ελληνικές διπλωματικές υπηρεσίες που εδράζονται στην Αίγυπτο,
«η αιγυπτιακή κυβέρνηση σχεδιάζει την κατασκευή μιας παράπλευρης διώρυγας στην βόρεια είσοδο της Διώρυγας του Σουέζ στο Ανατολικό Πορτ Σάιντ η οποία θα εξυπηρετεί μικρά πλοία με προορισμό το λιμάνι του Πορτ Σάιντ παρακάμπτοντας τη Διώρυγα.
Η εταιρεία «Suez Canal Container Terminal» (SCCT), μέλος του ομίλου «Maersk» πρόκειται να χρηματοδοτήσει το έργο εκτιμώμενου κόστους 60 εκ. δολ. με το ποσό των 15 εκ. δολ. και το υπόλοιπο να καλυφθεί από εθνικούς πόρους.
H νέα παράπλευρη διώρυγα θα έχει μήκος 9,5 χιλιόμετρων, 18,5 μέτρα βάθος και 250 μέτρα πλάτος και η διάνοιξή της αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου επτά μήνες».
  • Επίσης: «Ο Αιγύπτιος Υπουργός Πετρελαίου, δήλωσε ότι, η ιταλική Eni έχει ανακαλύψει σημαντικά αποθέματα φυσικού αερίου σε βάθος 3.600 μέτρων στο Δέλτα του Νείλου τα οποία υπολογίζονται σε 15 δισ. κ.μ. και ότι η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο μήνες».
  • Ακόμα: «Σύμφωνα με την εθνική στατιστική Υπηρεσία CAPMAS, ο αριθμός των ξένων τουριστών που επισκέφθηκε την Αίγυπτο το Μάιο τ.ε. κατέγραψε αύξηση 16,5% σε σχέση με τον Μάιο 2014. Συγκεκριμένα τον Μάιο την χώρα επισκέφθηκαν 894.600 ξένοι τουρίστες έναντι 768.200 τον Μάιο 2014».
  • Επιπλέον: «Ο Πρόεδρος της Αιγύπτου ενέκρινε τις τροποποιήσεις στη νομοθεσία, η οποία ανοίγει το δρόμο για την παραγωγή/διανομή ηλεκτρικής ενέργειας από ιδιώτες. Ο σχετικός εκτελεστικός νόμος αναμένεται να εκδοθεί εντός εξαμήνου».
  • Και τέλος: «Προκειμένου να ενθαρρύνει τις ξένες επενδύσεις στον τομέα Ενέργειας, η κυβέρνηση αύξησε την τιμή παραγωγού που καταβάλλεται στις ιταλικές ENI και Edison για τις δραστηριότητες εξόρυξης φυσικού αερίου στη χώρα, από 2,65/ εκ. δολ. BTU σε 4 - 5/ εκ. δολ. BTU και από 2,65 σε 5,88/εκ. δολ. BTU, αντίστοιχα»...
Θ. Μπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.