–Στο φινάλε, αν το καλοσκεφτείς, σημειώσαμε τεράστιες επιτειχίες! Κι ο λαός μου θα έχει τείχη Κινέζου, πλέον! |
ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΕΙΑ ΚΛΙΝΗ
Μισθοί και συντάξεις πρώτοι στη λίστα του «κόφτη», σύμφωνα με το «Τεχνικό Μνημόνιο»
Πέμπτη 07/07/2016 - 10:15
Μισθοί και συντάξεις φιγουράρουν ως τα πρώτα υποψήφια θύματα του δημοσιονομικού κόφτη σε περίπτωση ενεργοποίησής του, σύμφωνα με το Τεχνικό Μνημόνιο Συνεργασίας (TMU) που συμπεριλαμβάνεται στο συμπληρωματικό μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση πριν την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Το κείμενο προβλέπει ότι η εξοικονόμηση δαπανών για την κάλυψη της απόκλισης από το στόχο για πρωτογενή πλεονάσματα θα προέρχεται από τη μείωση δαπανών για:
Ο «κόφτης» δαπανών ενεργοποιείται αν υπάρξει απόκλιση από 0,26% του ΑΕΠ και πάνω στο στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα και η μείωση δαπανών μπορεί να κυμανθεί από 0,5% έως και 2% του ΑΕΠ ανάλογα με την έκταση της απόκλισης.
Παράδειγμα: Ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα το 2017 είναι 1,75% του ΑΕΠ. Αν υπάρξει απόκλιση από 0,26% έως 0,75% του ΑΕΠ, τότε ενεργοποιείται ο «κόφτης» και θα πρέπει να μειωθούν δαπάνες για μισθούς, συντάξεις και προμήθειες ύψους 0,5% του ΑΕΠ, δηλαδή κατά περίπου 900 εκατ. ευρώ.
Στο «τεχνικό μνημόνιο» διευκρινίζεται, ευθύς εξαρχής ο τρόπος υπολογισμού των αυτόματων περικοπών σε συντάξεις και μισθούς, σε συνδυασμό με τις «απώλειες» των φόρων που θα προκύψουν εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων και συγκεκριμένα:
- Για κάθε μείωση ύψους 100 ευρώ στις συντάξεις, το «καθαρό δημοσιονομικό όφελος» θα είναι μόλις 85 ευρώ, καθώς τα υπόλοιπα θα «χάνονται» από τη μείωση της μάζας των φόρων που επιβάλλονται στους συνταξιούχους.
- Για κάθε μείωση ύψους 100 ευρώ στους μισθούς του δημόσιου τομέα, το «καθαρό όφελος» διαμορφώνεται μόλις στα 55 ευρώ.
Για τις ιδιωτικοποιήσεις το τεχνικό μνημόνιο αναφέρει πως στο Υπερταμείο θα ενταχθούν αρχικά οι συγκοινωνίες της Αττικής ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, καθώς επίσης ο ΟΑΚΑ και τα ΕΛΤΑ. Θα ακολουθήσουν ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ, Αττικό Μετρό, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ΕΛΒΟ, ενώ στη συνέχεια και μέχρι το Δεκέμβρη η λίστα θα συμπληρωθεί και με νέες επιχειρήσεις υπό κρατική διαχείριση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.