Οι Eλληνες εφοπλιστές στη διάρκεια των πρώτων 11 μηνών του 2013 έδωσαν παραγγελίες για την κατασκευή 281 πλοίων που αγγίζουν τα 11 δισ. δολάρια |
Πρόκληση οι νέες
φοροαπαλλαγές για το εφοπλιστικό κεφάλαιο
Ο υπουργός
Ναυτιλίας προανήγγειλε «ανατροπή» εντός του 2014 της περιβόητης «οικειοθελούς
φορολόγησης» και άλλων φόρων που «καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο»!
Η απάτη της δημαγωγικής καμπάνιας περί «οικειοθελούς φορολόγησης» των
εφοπλιστών αποκαλύφθηκε πλήρως χτες από τον υπουργό Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτη.
Δύο περίπου μήνες μετά την αποκάλυψη ότι η
κυβέρνηση δεν είχε εισπράξει ούτε ένα ευρώ από την πολυδιαφημισμένη «οικειοθελή
φορολόγηση» των εφοπλιστών (από το... ιλιγγιώδες ποσό των 20 ευρώ την ημέρα ανά καράβι δηλαδή!), ο υπουργός σε
χτεσινή συνέντευξή του ουσιαστικά έκανε σαφές ότι οι εφοπλιστές δεν πρόκειται να πληρώσουν
δεκάρα τσακιστή, αφού προτείνει
την... «ανατροπή» της «οικειοθελούς φορολόγησης», καθώς και «άλλων φορολογικών
ρυθμίσεων», που όπως προκλητικά ισχυρίστηκε «καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο»!
Προαναγγέλλοντας
νέες φοροαπαλλαγές για το εφοπλιστικό κεφάλαιο εντός του 2014, ο Μ. Βαρβιτσιώτης
σημείωσε μεταξύ άλλων:
- «Το υπουργείο Οικονομικών έχει προχωρήσει σε μια φορολόγηση της ελληνικής ναυτιλίας (...) κάτι που είχαμε αποφασίσει με τη ναυτιλιακή κοινότητα μέσα από τη διαδικασία του συνυποσχετικού, δηλαδή τον τριπλασιασμό του φόρου τον οποίο πληρώνουν οι εφοπλιστές για την επόμενη τριετία.
- Πήγαμε σε έναν τριπλασιασμό και υπάρχουν και άλλες φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες σήμερα καθιστούν το ελληνικό πλοίο ασύμφορο. Αυτή τη διάσταση θέλουμε ν' ανατρέψουμε. Θέλουμε να κάνουμε το ελληνικό πλοίο και την ελληνική σημαία ανταγωνιστική (...) Θα συζητήσουμε και με τον κ. Χαρδούβελη, ώστε να δούμε πώς θ' αντιμετωπίσουμε το θέμα της φορολόγησης της ελληνικής ναυτιλίας.
- Είμαστε στην ολοκλήρωση μιας τέτοιας διαδικασίας. Θα έχουμε αποφάσεις σαφέστατα μέσα στο 2014 (...) δεν μπορούμε μόνο με βάση το μνημόνιο να κοιτάζουμε έναν παραδοσιακό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος έχει προσφέρει πάρα πολλά και για την ύπαρξη του οποίου το ελληνικό κράτος ουσιαστικά δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ»!
Στην πραγματικότητα βέβαια, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν
σήμερα τουλάχιστον 56 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια, κατοχυρωμένα με
νόμους του 1953 και με το Σύνταγμα του 1975.
Οι φορολογικές
υποχρεώσεις τους εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και
της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους.
Έτσι, οι εφοπλιστές π.χ. για πλοίο 40.000 τόνων, που
με το χαμηλότερο ημερήσιο ναύλο των 8.100 δολαρίων έχει συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών 2.956.500
δολάρια από ναύλα, θα καταβάλουν ετήσιο
φόρο 14.300 ευρώ! Λιγότερο δηλαδή από ό,τι ένας περιπτεράς...
Το δε «συνυποσχετικό», στο οποίο αναφέρεται ο
υπουργός, υπογράφτηκε τον Ιούλη του 2013 και προέβλεπε την «εθελοντική» εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών προς το
κράτος, με το ποσό των 400 εκατ. ευρώ σε τρία χρόνια, το οποίο ισοδυναμούσε
με 20 ευρώ τη μέρα ανά μονάδα πλοίου!
Ούτε σταγόνα στον
ωκεανό δηλαδή των κερδών
που αποκομίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, οι
οποίοι κομπάζουν
ότι είναι η πρώτη ναυτική δύναμη, ελέγχοντας το 16,25% του παγκόσμιου στόλου
και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού.
Θυμίζουμε ότι ο Μ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας στις 20 Ιούνη
στο Ελληνο-κινεζικό Φόρουμ Συνεργασίας για τη Ναυτιλία, περιέγραφε και
άλλα μέτρα ενίσχυσης των εφοπλιστών.
Ειδικότερα, έκανε
εκτενή αναφορά στη διακυβερνητική συμφωνία που αφορά το κοινό ταμείο
Ελλάδας - Κίνας, που «λειτουργεί»
από το 2010, για την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζουν στην
Κίνα τα καράβια τους.
Η συμφωνία αφορά
- «την ενίσχυση της συνεργασίας με την Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα, η οποία θα αποφέρει σημαντική χρηματοοικονομική βοήθεια (...) σε Ελληνες πλοιοκτήτες κάθε βεληνεκούς. Το 2010, μέσα στη δίνη της διεθνούς οικονομικής κρίσης, η Κινεζική Αναπτυξιακή Τράπεζα δημιούργησε κεφάλαιο 5 δισ. δολαρίων για τους Ελληνες πλοιοκτήτες που παρήγγειλαν πλοία από τα κινεζικά ναυπηγεία. Σήμερα, με τη νέα συμφωνία, ενδυναμώνουμε τη μέχρι τώρα συνεργασία, ενώ, επιπρόσθετα, προωθούμε την οικονομική ενίσχυση σε επενδύσεις που συνδέονται με τα λιμάνια μας».
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 10/7/2014
Από Μποτίλια επίσης: Εφοπλιστές
(15 ακόμα τίτλοι)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.