Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2023

Κώστας Γουλιάμος: Η εκκωφαντική σιωπή καλλιτεχνών-λογοτεχνών

*

Ο Κώστας Γουλιάμος είναι τακτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών, πρώην πρύτανης Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, ποιητής, συγγραφέας. Ήταν υποψήφιος βουλευτής με το ΚΚΕ (Μάιος – Ιούνιος 2023). Πρόσφατα τιμήθηκε με το Βραβείο “εξαιρετικής προσφοράς στη γενική εκπαίδευση”.

*

Η εκκωφαντική σιωπή καλλιτεχνών-λογοτεχνών: εντείνεται κι εκτείνεται η πανδημία της απουσίας από τον δημόσιο λόγο ενός κύκλου καλλιτεχνών και λογοτεχνών

Πλην ελάχιστων βεβαίως εξαιρέσεων, οι λεγόμενοι λογοτέχνες και καλλιτέχνες περιορίζονται σε ρόλο επιτήδειων ουδέτερων,  παθητικών ή/και αποστασιοποιημένων θεατών πολύτροπων, όσο κι επικίνδυνων εξελίξεων.

Αναμφίβολα πρόκειται για κρίση, ως παράγωγο πολλαπλών κρίσεων και, κυρίως, μιας θλιβερής παρακμής σε κάθε πτυχή του πολιτισμικού βιόκοσμου.

Τελικά όλο αυτό το φαινόμενο της πολυετούς και συνεχούς αποκοινωνικοποίησης έχει μεταλλάξει τη συμπαγή μάζα καλλιτεχνών-λογοτεχνών σε μια κλειστή, μεταπρατικού χαρακτήρα συντεχνία λόγου και εικόνας, όπου κυριαρχούν μεταπρατικές δράσεις και ανταλλακτικές προσεγγίσεις (αγοραίες δημόσιες σχέσεις), με την ευγενή χορηγία του ηγεμονικού συστήματος.

Διόλου επομένως τυχαίο πως οι περισσότεροι ομφαλοσκοπούν και επιλεκτικά-συνειδητά αποκοινωνικοποιούνται.

Έτσι απολήγουν σε αγοραίες πολιτισμικές καρικατούρες, καθότι η δράση τους —συνήθως σε πλήρη στοίχιση με κέντρα και παράκεντρα του ηγεμονικού λόγου—, βρίσκεται όχι μόνο έξω από την κοινωνία αλλά και λειτουργεί ερήμην αυτής.

Αφήνω βέβαια κατά μέρος πως πλείστοι εξ αυτών, μέσα από την ματαιόδοξη/ατομικιστική εγωπάθεια —και, πάντως, άκρας θεατρικότητας στάση τους— πιστεύουν πως μπορούν να συγκαλύψουν το βάθος της άγνοιάς τους.

Θεωρούν πως το «φαίνεσθαι» σκεπάζει τις φαντασιώσεις τους ή, άλλως, το μέγα κενό τους.

Κι ας μην έχουν ιδέα ούτε και γνώση σε πολλά από αυτά που ανακατεύονται.

Γι’ αυτό και περιφέρονται παντού... όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός: όπου γάμος και χαρά και η Κοντύλω πρώτη μέσα.

Δεν μπορεί... κάποιος θα δει την όποια Κοντύλω ή τον όποιο Κοντύλη, και στην...διασταύρωση κάτι ίσως προκύψει. (Κοινοποίηση: Μποτίλια Στον Άνεμο)

Κώστας Γουλιάμος fb (μαζί με τη φωτό) - Ο τίτλος είναι της ΜΣΑ

_____________________________

Σχόλιο ΜπΣΑ στο συγκεκριμένο άρθρο:

Έτσι δεν ήταν πάντα, Κώστα; Σε αστικές περιόδους η τέχνη και η ζωή κινούνται σε ράγες παράλληλες, οι οποίες ουδέποτε συναντώνται, όσο και αν τις προεκτείνουμε απ’ την Παταγονία μέχρι το άπειρο. Ταυτόχρονα, ανάμεσά τους παρεμβάλλεται και ένας διπλής όψεως καθρέφτης, με αποτέλεσμα η ζωή και η τέχνη να βλέπουνε το είδωλό τους, πιστεύοντας πως βλέπουνε η μια την άλλη. Οι δε λογοτέχνες και καλλιτέχνες που αναφέρεις είναι πανβέβαιοι πως περιγράφουν, ερμηνεύουν και μεταβάλλουν τα κοινωνικά δεδομένα για την εξύψωση του ανθρώπου, δηλώνοντας -την ώρα που κινούνται στις ράγες του συστήματος- πως το καταφέρνουν αυτό επειδή είναι ακομμάτιστοι! Ενώ λαμπρούς μαρξιστές λογοτέχνες, όπως π.χ. εσένα Κώστα, υπέρμαχους της μη ευκλείδειας γεωμετρίας, της γεωμετρίας Λομπατσέφσκι, τους θεωρούν αφυψηλού από το δυσθεώρητο όμως βάθος της αγνοίας τους... Με την αγάπη μου και τα φιλιά μου ¡hasta la poesía de la revolución! Ή μέχρι να ενώσουμε, ανατινάζοντας, τις ράγες...

*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.