Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Κυριακή 2 Απριλίου 2023

Άστορ, Ιντεάλ, Ίριδα: Τα σινεμά μας, η πόλη μας — Δωρεάν προβολές για μία μέρα — Συγκέντρωση υπογραφών εδώ — Κυριακή 2/4: Οι τρεις αίθουσες του κέντρου που απειλούνται με κλείσιμο προσκαλούν τους σινεφίλ να παρακολουθήσουν βραβευμένες ταινίες με ελεύθερη είσοδο — Νίπτει τας χείρας της η κυβέρνηση για το κλείσιμο των ιστορικών σινεμά — «Τα σινεμά μας χρειάζονται» τονίζουν ενώσεις σκηνοθετών και εργαζομένων στον χώρο

*

Συγκέντρωση υπογραφών εδώ

*

Δωρεάν προβολές σε Άστορ, Ιντεάλ και Ίριδα για μία μέρα

Οι τρεις αίθουσες του κέντρου που απειλούνται με κλείσιμο προσκαλούν τους σινεφίλ να παρακολουθήσουν βραβευμένες ταινίες με ελεύθερη είσοδο.

Αθηνόραμα - ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

29 Μαρτίου, 2023

Σε μια κίνηση με ισχυρό συμβολισμό, οι κινηματογράφοι Άστορ, Ιντεάλ αλλά και ο χώρος πολιτισμού της Ίριδας, τον οποίο δραστηριοποιείται ο Πολιτιστικός Ομίλος Φοιτητών Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Ο.Φ.Π.Α.), ενώνουν τις δυνάμεις τους για μία μέρα δωρεάν προβολών και στις τρεις αίθουσες την Κυριακή 2/4.

Αφορμή για την εν λόγω σύμπραξη, το γεγονός πως και οι τρεις χώροι βρίσκονται τους τελευταίους μήνες υπό την απειλή άμεσου λουκέτου. Τα μέν σινεμά Άστορ - Ιντεάλ διότι εξακολουθεί να εκκρεμεί η κήρυξή τους ως διατηρητέοι χώροι.

Η δε Ίριδα, ένας τόπος όπου ανθούν οι πολιτισμικές δράσεις και από τον περασμένο Νοέμβριο γεμίζει κάθε εβδομάδα χάρη στο φεστιβάλ διαρκείας ΊριδαVisions, βρίσκεται σε κίνδυνο εξαιτίας του άρθρου 296 το οποίο καταργεί τις Πανεπιστημιακές Λέσχες ως Νομικά Πρόσωπα και περνά τη Φοιτητική Μέριμνα στα κεντρικά πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Μία ακόμα κοινή συνισταμένη των τριών χώρων, το γεγονός πως βρίσκονται στα σχέδια επενδυτικών πλάνων τα οποία δεν εξασφαλίζουν τη συνέχιση της λειτουργίας τους ως έχει.

*

Διαβάστε Επίσης

Απειλούνται ξανά με κλείσιμο οι κινηματογράφοι Άστορ και Ιντεάλ

*

Με αφορμή, λοιπόν, τις παραπάνω εξελίξεις διοργανώνεται το event "Τα Σινεμά Μας, Η Πόλη Μας" (2/4) στο πλαίσιο του οποίου οι ιστορικοί κινηματογράφοι κάνουν προβολές ανοιχτές στο κοινό, μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες, καθώς θα στηθούν οθόνες στο δημόσιο χώρο. Το πρόγραμμα, το οποίο στήνεται σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σπουδαίες ταινίες όπως το arthouse σουξέ Aftersun της Σάρλοτ Γουέλς, αλλά και το αγαπημένο "Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα" του Νίκου Νικολαΐδη.

Το πρόγραμμα του "Τα Σινεμά Μας, Η Πόλη Μας":

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: 
18:00 | ΑΣΤΟΡ | Aftersun, της Σάρλοτ Γουέλς, 102λ. [1] 
18:30 | ΙΡΙΔΑ | Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια, του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, 124λ.
20:00 | ΑΣΤΟΡ | Brutalia: Μέρες Εργάσιμες, του Μανώλη Μαυρή, 26λ. [2]
19:45 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ | Cannibal Tours, του Ντένις Ο’Ρουρκ, 72λ. [3]
20:45 | ΑΣΤΟΡ | Final Cut!, του Μισέλ Χαζιναβίσιους, 110λ. [4]
21:00 | ΙΡΙΔΑ | Ποίηση Χωρίς Τέλος, του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι, 128λ.
21:15 | ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΡΑΗ | Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα, του Νίκου Νικολαϊδη, 120λ. [5]
21:30 | ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 55 | Climax, του Γκασπάρ Νοέ, 96λ.
21:45 | ΙΝΤΕΑΛ | Το Μπλε Καφτάνι, της Μαριάμ Τουζάνι, 122λ.

LIVE @ΑΣΤΟΡ:
21:30 | Night in Athens
22:30 | Incirrina

1.
Μια προβολή του Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας – Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
2. Μια προβολή της Cinematek 
3. Μια προβολή του Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου Αθήνας
4. Μια προβολή της Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά
5. Μια προβολή του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου Eλλάδος

*

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ «ΑΣΤΟΡ» ΚΑΙ «ΙΝΤΕΑΛ»

Νίπτει τας χείρας της η κυβέρνηση για το κλείσιμο των ιστορικών σινεμά

«Τα σινεμά μας χρειάζονται» τονίζουν ενώσεις σκηνοθετών και εργαζομένων στον χώρο

Με μια λιτή ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού σημείωσε ότι δεν έχει λόγο για τους κινηματογράφους «Ιντεάλ» και «Άστορ» επειδή δεν είναι χαρακτηρισμένα μνημεία και δεν εμπίπτουν, επομένως, στην αυξημένη προστασία του Ν. 4858/2021.

Όμως, στον συγκεκριμένο νόμο, που αφορά την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς, σημειώνεται ότι στα ακίνητα μνημεία περιλαμβάνονται «τα νεότερα πολιτιστικά αγαθά που ανάγονται στην περίοδο των εκάστοτε τελευταίων εκατό ετών και χαρακτηρίζονται μνημεία λόγω της ιδιαίτερης κοινωνικής, τεχνικής, λαογραφικής, εθνολογικής ή εν γένει ιστορικής, καλλιτεχνικής, αρχιτεκτονικής, βιομηχανικής ή επιστημονικής σημασίας τους».

Εύλογο είναι το ερώτημα, γιατί δεν μπορεί τώρα το υπουργείο Πολιτισμού να χαρακτηρίσει ιστορικά μνημεία τους κινηματογράφους «IΝΤΕΑΛ» και «ΑΣΤΟΡ»; Γιατί αρνείται να χαρακτηρίσει διατηρητέα τη χρήση κινηματογράφου - θεάτρου στο τμήμα που καταλαμβάνει σήμερα η χρήση αυτή, τόσο για το «ΑΣΤΟΡ» όσο και για το «IDEAL», ώστε να μην οδηγηθούν σε αφανισμό αυτές οι αίθουσες, ιστορικά τοπόσημα και χώροι πολιτισμού της Αθήνας, οι οποίοι, μάλιστα, ανήκουν στον ΕΦΚΑ, δηλαδή στο Δημόσιο; Γιατί ο ΕΦΚΑ πριν από 4 μήνες υποστήριζε ότι δεν δρομολογείται αλλαγή χρήσης των κινηματογράφων και τώρα φέρεται να έχει ήδη προχωρήσει τουλάχιστον στην περίπτωση του «ΙΝΤΕΑΛ» σε εκμίσθωσή του για να λειτουργήσει ως ξενοδοχείο; Ρητορικά τα ερωτήματα...

Αξίζει μόνο να σημειωθεί ότι το «ΑΣΤΟΡ» λειτουργεί ως κινηματογράφος από το 1947, ενώ στην ίδια θέση είχαν προϋπάρξει αρχικά οι κινηματογράφοι «Παλλάς» (1908 - 1920, πιθανότατα η πρώτη αίθουσα που χτίστηκε στην Αθήνα αποκλειστικά για σινεμά) και αργότερα το «Σινέ Νιους» (1940 - 1947), ενώ ενδιαμέσως ο χώρος λειτούργησε και ως ιταλικός στρατιωτικός κινηματογράφος και στρατιωτική αποθήκη (1942-1943). Αντίστοιχα, το «IDEAL» έχει κλείσει έναν αιώνα ζωής και κινηματογραφικής προσφοράς στους κατοίκους της πόλης. Πρόκειται για τον παλαιότερο αυτήν τη στιγμή εν λειτουργία κινηματογράφο της Αθήνας. Ξεκίνησε το 1921 ως «Σαλόν Ιντεάλ» και μέσα στα χρόνια του ευτύχησε όχι μόνο να φιλοξενήσει μεγάλες ταινίες, αλλά και σπουδαίες παραστάσεις.

Από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ είχε δηλώσει τη στήριξή του στους κινηματογράφους και είχε φέρει το θέμα στη Βουλή με Ερώτηση, η οποία κατέληγε: «Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε: Να μην αλλάξει το καθεστώς χρήσης των κινηματογραφικών αιθουσών και να κριθούν διατηρητέες. Να υπάρξει εγγύηση συνέχισης λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών υπό όποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Να υπάρξει στήριξη στις χειμερινές κινηματογραφικές αίθουσες, ιδιαιτέρως στη μονή κινηματογραφική αίθουσα που απειλείται με αφανισμό».

Την ίδια ώρα με κοινή ανακοίνωση ενάντια στο επικείμενο κλείσιμο των κινηματογράφων η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, η Ένωση Κινηματογραφιστών Βορείου Ελλάδος, η Ένωση Σκηνοθετών Δημιουργών Οπτικοακουστικών και Παραστατικών Τεχνών, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου & Κινηματογράφου, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και το Σωματείο Εργαζομένων στον Θέαμα και Ακρόαμα σημειώνουν ότι «από τον περασμένο Νοέμβρη το e-ΕΦΚΑ φάσκει και αντιφάσκει σχετικά με το μέλλον των ιστορικών κινηματογραφικών αιθουσών ΑΣΤΟΡ και ΙΝΤΕΑΛ».

Όπως τονίζουν:

«Η πρόσφατη ένστασή του όμως έδειξε ξεκάθαρα πλέον τις προθέσεις του, αφού εναντιώνεται στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα χαρακτήριζε ως διατηρητέα τη χρήση κινηματογράφου - θεάτρου τόσο για το ΑΣΤΟΡ όσο και για το ΙΝΤΕΑΛ. Οι αιτιολογήσεις της ένστασης συντάσσονται με τα επιχειρηματικά συμφέροντα που θέλουν να καταστήσουν το κέντρο της Αθήνας σε περιοχή αμιγώς τουριστικής αξιοποίησης, εκμηδενίζοντας τις εναπομείνασες κοιτίδες πολιτισμού από τον χάρτη και προσβάλλουν κάθε άνθρωπο του πολιτισμού όταν προδιαγράφουν το κλείσιμο των κινηματογραφικών αιθουσών λόγω της αύξησης των πλατφορμών περιεχομένου στο διαδίκτυο.

Ζητάμε:

- Να μην αλλάξει το καθεστώς χρήσης των κινηματογραφικών αιθουσών και να κριθούν διατηρητέες.

- Να υπάρξει εγγύηση συνέχισης λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών υπό όποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

- Να υπάρξει στήριξη στις χειμερινές κινηματογραφικές αίθουσες, ιδιαιτέρως στη μονή κινηματογραφική αίθουσα που απειλείται με αφανισμό».

902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.