Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Η Αλκυονίς της Επαναστατικής Τέχνης: Οι Γυναίκες του Ριζάν του Πράβοφ − Ο Βερτόφ με την κινηματογραφική μηχανή − Η Απεργία του Αϊζενστάιν − Η Άγνωστη Κυρία του Οφύλς − Η Κυρία Εξαφανίζεται του Χίτσκοκ − 33.333, ο Καζαντζάκης και η Οδύσσεια του Νίκου Καραγιάννη − Ο Τσε εις τους Αιώνες και Η Αλεΐδα Γκεβάρα Θυμάται Τον Πατέρα Της ( 8-14 Ιουνίου 2017)

Πρόγραμμα προβολών ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008: 210 8220023
Από 8/6 έως 14/6/2017

*

1) ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΡΙΖΑΝ (Μποτίλια)
των
IVAN PRAVOV και OLGA PREOBRAZHENSKAYA
Α΄ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΣΑΒΒΑΤΟ - ΤΡΙΤΗ 19.15
Baby Ryazanskie / Women of Ryazan
Οι Γυναίκες του Ριζάν
Δραματική 1927 | Α/Μ | Διάρκεια: 88'
Σοβιετική ταινία, σκηνοθεσία Ιβάν Πραβόφ, Όλγα Πρεομπραζένσκαγια με τους: Κούσμα Γιαστρεμπίτσκι, Ραΐσα Πουσνάγια, Έμα Τσεσάρσκαγια
Στο προεπαναστατικό Ριζάν η ορφανή Άννα ερωτεύεται και παντρεύεται τον Ιβάν. Όταν όμως ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ξεσπάει, εκείνος φεύγει για το μέτωπο και η Άννα γίνεται έρμαιο των διαθέσεων του διεφθαρμένου πεθερού τη
Υποδειγματικό μελόδραμα γεμάτο πικρό λυρισμό, ζωντανές συγκρούσεις χαρακτήρων και μια δύναμη εικόνων που παραμένει διαχρονική.
Οι Γυναίκες του Ριζάν
Από Χρήστο Μήτση – Αθηνόραμα, 08/06/2017
Δίπλα στα διάσημα ονόματα που θεμελίωσαν το σοβιετικό σινεμά, όπως αυτά των Αϊζενστάιν, Βερτόφ, Πουντόβκιν και Ντοβζένκο, μια σειρά ταλαντούχων σκηνοθετών γέμισαν τη δεκαετία του 1920 τις οθόνες της χώρας τους με βωβά μίνι αριστουργήματα, πολλά από τα οποία έφτασαν στον υπόλοιπο κόσμο έπειτα­ από δεκαετίες. Ανάμεσα στους σπουδαίους δημιουργούς της «δεύτερης γραμμής», οι Ιβάν Πραβόφ και Όλγα Πρεομπραζένσκαγια συνεργάστηκαν στενά μεταξύ 1927 και 1941, με κορυφαίες στιγμές τις «Γυναίκες του Ριζάν» και τον «Ήρεμο Ντον» (1930 ).
Η πρώτη ταινία εξελίσσεται στο προεπαναστατικό Ριζάν, όπου η ορφανή Άννα ερωτεύεται και παντρεύεται τον νεαρό Ιβάν. Όταν όμως ο Α΄ Παγκόσμιος ξεσπάει, εκείνος φεύγει για το μέτωπο και η Άννα γίνεται έρμαιο των διαθέσεων του διεφθαρμένου πεθερού της. Υποδειγματικό μελόδραμα, γεμάτο πικρό λυρισμό, το φιλμ περιγράφει παραστατικά τη ρωσική αγροτική καθημερινότητα και δια­θέτει αρχετυπικές μα ζωντανές και συγκινητικές συγκρούσεις χαρακτήρων. Χωρίς προπαγανδιστικό στόμφο, μένει προσηλωμένο στα –δεμένα με τη γη– πάθη των χαρακτήρων κι εντυπωσιάζει με τη διαχρονική δύναμη των εικόνων του.
Α/Μ. Σοβιετική Ένωση. 1927. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: NEW STAR.
*
2) Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ  (Μποτίλια)
του ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 18.00


*
3) ΑΠΕΡΓΙΑ του ΣΕΡΓΚΕΙ ΑΙΖΕΝΣΤΑΪΝ (Μποτίλια)
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 23.00

*
4) Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΙΑ του ΜΑΞ ΟΦΙΛΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ – ΤΡΙΤΗ 21.00


Γαλλοιταλική ταινία, σκηνοθεσία Μαξ Οφίλς με τους: Ντάνιελ Νταριέ, Σαρλ Μπουαγιέ, Βιτόριο ντε Σίκα

Η Λουίζ πουλάει κρυφά τα σκουλαρίκια που της είχε χαρίσει ο στρατηγός σύζυγός της, αλλά εκείνα –μέσα από μια περίπλοκη διαδρομή– θα της επιστραφούν από έναν θαυμαστή και θα γίνουν η αφορμή για μια σειρά μοιραίων αποκαλύψεων.
Πιστός στη φόρμα του μελοδράματος, ο δημιουργός της "Πτώσης της Λόλα Μοντές" περιγράφει με απαράμιλλη σκηνοθετική κομψότητα και περίτεχνη δραματουργική τεχνική έναν κόσμο χλιδής, πλαστής ευγένειας και κωδικοποιημένης συμπεριφοράς.
Το κλασικό κινηματογραφικό θέαμα στην απόλυτη μεγαλοπρέπειά του, από έναν σκηνοθέτη που επηρέασε καταλυτικά με τον περφεξιονισμό του δημιουργούς όπως οι Κιούμπρικ, Βισκόντι και Σκορσέζε.
*
5) Η ΚΥΡΙΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ του ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ στις 23.00
Αγγλική ταινία, σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ με τους: Μάργκαρετ Λόκγουντ, Μάικλ Ρεντγκρέιβ, Ντέιμ Μέι Γουίτι, Πολ Λούκας, Μπάζιλ Ράντφορντ, Νόντον Γουέιν
Μια νεαρή κοσμική Aγγλίδα συνταξιδεύει με μια ηλικιωμένη γκουβερνάντα σε τρένο που διασχίζει την Ανατολική Ευρώπη του '30. Στη διάρκεια του ταξιδιού η κυρία εξαφανίζεται και, προς μεγάλη έκπληξη της ηρωίδας, όλοι οι συνταξιδιώτες αρνούνται την ύπαρξή της.
Ο Χίτσκοκ συνδυάζει απολαυστικά χιούμορ και σασπένς στην πιο σπιρτόζα και καλύτερη μαζί με τα «39 Σκαλοπάτια» ταινία της πρώτης περιόδου του.
****
6) 33.333, Η Οδύσεια του Νίκου Καζαντζάκη
του ΜΕΝΙΟΥ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
ΔΕΥΤΕΡΑ στις 19.30


Ένα ντοκιμαντέρ του Μένιου Καραγιάννη, γύρω από την προσωπική και συγγραφική Οδύσσεια του μεγάλου Κρητικού στοχαστή.
 
Ο Νίκος Καζαντζάκης είναι παγκοσμίως γνωστός για τα μυθιστορήματά του. Λίγοι όμως γνωρίζουν, και ακόμη λιγότεροι έχουν διαβάσει την «Οδύσσεια», ένα επικό ποίημα 33.333 στίχων, το πιο σπουδαίο, κατά τον ίδιο, έργο του.
Η πρώτη ομοιότυπη έκδοση της «Οδύσσειας» κυκλοφόρησε το 1938, σε 3.000 αντίτυπα, σφραγισμένα και αριθμημένα.
 
Οι περιπέτειες, φυσικές και πνευματικές, και τα ταξίδια τού Οδυσσέα αφ’ ότου επέστρεψε στην Ιθάκη και έφυγε ξανά, μέχρι τον θάνατό του στον Νότιο Παγωμένο Ωκεανό σε 33.333 στίχους, με αφορμή τους οποίους ξεκινά ένα κινηματογραφικό ταξίδι αναζήτησης…
 
Το ντοκιμαντέρ ταξιδεύει από τη Σουηδία, όπου ένας μεταφραστής 102 ετών, βρίσκει τη δύναμη να μάθει ελληνικά και να μεταφράσει το τεράστιο αυτό έργο έως την Αμερική, την Κρήτη, την Αθήνα, αλλά και την Τήνο, προσπαθώντας να ρίξει φως τόσο στις πτυχές του άγνωστου αυτού έργου, όσο και στην προσωπικότητα και τη σκέψη του συγγραφέα.
 
Η «Οδύσσεια» του Καζαντζάκη είναι η οδύσσεια των ανθρώπων σε μια πορεία χωρίς Ιθάκη, επικίνδυνη και αβέβαιη, γι’ αυτό και μεγαλειώδης. Ένας ύμνος στο μεγαλείο τού ανθρώπου.
 
Στο εύθραυστο αυτό μεγαλείο, καθώς δεν υπάρχει σημείο στην ανθρώπινη ευτυχία, που να μην κρύβει κάποια λύπη.

Ο Καζαντζάκης, έχοντας ο ίδιος ζήσει περιόδους μεγάλων κρίσεων και φτώχειας, τονίζει την ανάγκη να διατηρήσουμε την ανθρωπιά μας και την ευθύνη απέναντι σε όσους το έχουν ανάγκη. Όπως γράφει στην Ασκητική, «Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης.
 
Αν δε σωθεί́, εγώ φταίω… η αλληλεγγύη με τους ανθρώπους δεν είναι τρυφερόκαρδη πολυτέλεια παρά βαθιά αυτοσυντήρηση κι ανάγκη…»

*
7) Η ΑΛΕΪΔΑ ΓΚΕΒΑΡΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ
του
Carlos Alberto Garcia
ΤΕΤΑΡΤΗ 20.00
Εκδήλωση προς τιμήν του ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ
«89 ΧΡΟΝΙΑ από την γέννηση του ΤΣΕ»
Μουσική Παράσταση – Απαγγελίες – Ομιλίες - Προβολές
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Παιδικό - φοιτητικό / άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, για ανέργους €3.00,
οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00,
κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.