Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023

Φερνάντο Μποτέρο (19.4.1932 -15.9.2023): Ο ξεχωριστός ζωγράφος που διαμαρτυρήθηκε με το έργο του για τις θηριωδίες στο Αμπού Γκράιμπ



Ο Φερνάντο Μποτέρο (19.4.1932, Μεδεγίν, Κολομβία -15.9.2023, Μονακό), ένας από τους δημοφιλέστερους δημιουργούς της εποχής μας, με καταβολές από την παραστατική τέχνη της πατρίδας του, αφομοίωσε τη μεγάλη παράδοση της δυτικοευρωπαϊκής δημιουργίας, από τον Τζότο και τον Πιέρο ντε λα Φραντσέσκα ως τον Βελάσκεθ και τον Πικάσο.

Με πλούσια φαντασία και αμεσότητα, δημιούργησε έναν δικό του εικαστικό κόσμο και ένα έργο με αναγνωρίσιμη ταυτότητα σε όλον τον κόσμο.

Το 2006 ο Μποτέρο παρουσιάστηκε στη χώρα μας σε μια διπλή έκθεση.

Εθνική Πινακοθήκη, 23/3 - 23/9/2006: 142 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής.

Ανάμεσά τους ήταν και δημιουργίες του της τελευταίας εκείνη την εποχή δουλειάς του, που αναφέρονταν στα βασανιστήρια των Ιρακινών κρατούμενων από τους Αμερικανούς, στις φυλακές του Αμπού Γκράιμπ στο Ιράκ.

Πρόκειται για την ενότητα η οποία είχε προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον, καθώς ο Μποτέρο ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που διαμαρτυρήθηκε με το έργο του για την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Ιράκ.

Μέγαρο Μουσικής, 25/5 -10/9/2006. 21 γλυπτά, φιλοτεχνημένα από τη δεκαετία του '70 μέχρι τότε.

(Από Ριζοσπάστη, 23//5/2006)










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.