Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Κινηματογραφικό «Σκοπευτήριο» Καισαριανής: «Εργατικοί Αγώνες σε Πρώτο Πλάνο» - Απεργία και Εργοστάσιο (18 και 25 Μάη 2016)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ – ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
Θεματικό Αφιέρωμα: ΕΡΓΑΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ σε ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
«ΑΠΕΡΓΙΑ» (Strike)
του Σεργκέϊ Αϊζενστάϊν
Σινεφίλ 1925 l Διάρκεια: 90'
Μαυρόασπρο πρωτογενές κινηματογραφικό αριστούργημα του ΒΩΒΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ όπως και όλες οι δημιουργίες της εποχής εκείνης.
..Η Οχτωβριανή Επανάσταση λειτούργησε σαν αστείρευτη πηγή έμπνευσης για τους Σοβιετικούς κινηματογραφιστές που στα μέσα της δεκαετίας του '20 δημιούργησαν τη μοναδική, σημαντικότατη, στιλιστική κατεύθυνση στην ιστορία του κινηματογράφου, που δομείται πάνω σε ρητές προπαγανδιστικές προθέσεις!
Η «ΑΠΕΡΓΙΑ» -πρώτη, μεγάλου μήκους, βωβή, ταινία του πιονιέρου του σύγχρονου κινηματογράφου Σεργκέι Αϊζενστάιν- άφησε παρακαταθήκη στην ανθρωπότητα μια χούφτα ταινίες που στο διηνεκές, θα κατατάσσονται μεταξύ των ύψιστων αισθητικών επιτευγμάτων του σινεμά - συνιστά ένα διακριτό πολιτικό φιλμ, από πλευράς Ιστορίας, Αισθητικής και Θεωρίας. Στόχος -θεωρητικός και πρακτικός- ο έλεγχος των ψυχικών και πνευματικών διαδικασιών στο θεατή, με τρόπο που η επίδραση της ταινίας να ταυτίζεται με το στόχο που ο σκηνοθέτης προκαθόρισε, στόχος που με τη σειρά του, ταυτίζεται με την αναγκαιότητα της επανάστασης και την εδραίωσή της στις συνειδήσεις των εργατικών, φτωχών λαϊκών στρωμάτων της αχανούς χώρας των μπολσεβίκων.."
Στην «ΑΠΕΡΓΙΑ» η αφήγηση είναι συλλογική, ο σκηνοθέτης προτάσσει το θέμα της συλλογικότητας, οι απεργοί της φάμπρικας πρέπει να ιδωθούν σαν ένα σώμα. Η ταινία μας καλεί να ακούσουμε με πολύ μεγάλη προσοχή τις διακηρύξεις του δημιουργού της για τον κινηματογράφο σα σύνθεση τέχνης και επιστήμης.
Η «ΑΠΕΡΓΙΑ» δεν αποτελεί απλό πείραμα στην προσέγγιση αυτής της σύνθεσης αλλά, ολόκληρο πειραματικό εργαστήρι, γράφει ο Αμερικανός ιστορικός του κινηματογράφου και σκηνοθέτης Jay Leyda το 1960.
Παίζουν: Ομάδα Πράλετκουλτ Grigori Aleksandrov, Maksim Shtraukh, Mikhail Gomorov, και ερασιτεχνες ηθοποιοί.

2η - Τετάρτη 25 Μαΐου 2016
«ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ» (THE FACTORY)
του Τάσου Ψαρρά
Κοινωνική 1981 l Διάρκεια: 96'
Ένας βιοτέχνης βυρσοδέψης αγωνίζεται απεγνωσμένα να κρατήσει την οικογενειακή επιχείρηση ζωντανή, σε μια εποχή έντονων οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών. Για να σώσει την επιχείρησή του καταφεύγει στην Τράπεζα για δάνειο, αλλά η αίτησή του απορρίπτεται. Έτσι απευθύνεται σε έναν επιτυχημένο μετανάστη, που θέλει να παντρευτεί την κόρη του, η οποία ονειρεύεται να γίνει ηθοποιός. Αυτή τη φορά, όμως, η απόρριψη έρχεται από τη μεριά της κόρης του, η οποία δεν θέλει να πάρει για άντρα της κάποιον που δεν αγαπά. Τα χρέη πνίγουν τον βιοτέχνη, και δεν έχει άλλη λύση απ’ το να γίνει με τη σειρά του, ακολουθώντας το παράδειγμα του γιου του, εργάτης στο κοντινό εργοστάσιο, του οποίου άλλωστε η μακροημέρευση είναι το ίδιο επισφαλής.
Παίζουν: Βασίλης Κολοβός, Δήμητρα Χατούπη, Δημήτρης Σπύρου, Θέμις Μπαζάκα
Μουσική σύνθεση: Δόμνα Σαμίου
Ο 4ος Κύκλος Προβολών με θεματικό αφιέρωμα
«Εργατικοί Αγώνες σε Πρώτο Πλάνο» περιλαμβάνει 6 προβολές.
Για τις επόμενες προβολές θα ενημερώσουμε άμεσα
Ώρα έναρξης προβολών: 7.00μ.μ.
Αίθουσα εκδηλώσεων Δημαρχείου Καισαριανής
(Βρυούλων 125 και Κλαζομενών)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

*
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.