Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Οι καημένοι μας οι εφοπλιστάδες

Ειδυλλιακή (πλην μαγική) εικόνα στον Πειραιά

Από Μποτίλια και:
Εφοπλιστές (32) 

Mεγάλο αφιέρωμα του Reuters: Ο μύθος της ελληνικής ναυτιλίας

 Πως οι Έλληνες εφοπλιστές «φουσκώνουν» την αξία τους για να κρατήσουν τις τεράστιες φοροαπαλλαγές τους
Σε αποκαλυπτική έρευνα για τους μύθους και την πραγματικότητα γύρω από την ελληνική ναυτιλία και τη συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία προχώρησε το Reuters, με εντυπωσιακά και αναπάντεχα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, η ανάλυση του ειδησεογραφικού πρακτορείου καταγράφει τα εξής:
«Οι Έλληνες πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι είναι πολύ μεγάλοι για να φορολογηθούν».
Αλλά εάν η Αθήνα μετρήσει τη ναυτιλία όπως οι υπόλοιπες χώρες, το πραγματικό μέγεθος της βιομηχανίας αυτής θα ήταν πολύ μικρότερο.
Την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του ως υπ. Ναυτιλίας τον Ιούνιο του 2012 ο Κωστής Μουσουρούλης δέχθηκε την επίσκεψη ενός 90χρονου εφοπλιστή.
Ακόμη θυμάται τα λόγια του γηραιού άνδρα:

«Μην ξεχνάς, ο καλύτερος υπ. Ναυτιλίας είναι εκείνος που δεν κάνει τίποτα για τον κλάδο της ναυτιλίας. Είναι εκείνος που μας αφήνει ήσυχους».
Αυτός ο τρόπος λειτουργίας αρέσει στους Έλληνες πλοιοκτήτες.  

Οι μεγιστάνες που διαχειρίζονται έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο επί μακρόν υποστηρίζουν ότι εάν η Ελλάδα προσπαθούσε να τους φορολογήσει θα έφευγαν. Και ότι η αποχώρησή τους θα κατέστρεφε την οικονομία.
Τα τελευταία χρόνια, εν μέσω των αλλεπάλληλων πακέτων σωτηρίας της Ελλάδας, οι δανειστές πιέζουν την Αθήνα να ανεβάζει τους φόρους. 

Οι εφοπλιστές αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια να περικοπούν οι φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν και καμία κυβέρνηση δεν έχει τολμήσει να τους αγγίξει.
«Η ναυτιλία είναι πυλώνας της ελληνικής οικονομίας», υποστηρίζει η Ένωσης Ελλήνων Πλοιοκτητών, ο κύριος εκπρόσωπος της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η ελληνική στατιστική αρχή λέει ότι η ναυτιλία συνεισφέρει στην οικονομία περίπου 9 δισ. δολ. ή το 4% του ΑΕΠ της χώρας. 

  • Εάν συμπεριληφθούν και οι συναφείς δραστηριότητες, υποστηρίζει η βιομηχανία, το ποσό εκτινάσσεται στο 7,5% του ΑΕΠ, ή σχεδόν 17 δισ. δολ. ετησίως.
  • Επίσης σημειώνουν ότι η αλιεία και το σχετιζόμενο εμπόριο απασχολεί 192.000 ανθρώπους. Δηλαδή σχεδόν το 4% των εργαζομένων στην Ελλάδα.
Αλλά η ανάλυση του Reuters με βάση τα διαθέσιμα εταιρικά και οικονομικά στοιχεία δείχνει ότι
  • ο ηρωικός ρόλος της ναυτιλίας στην οικονομία της Ελλάδας είναι κατά κύριο λόγο ένας μύθος.
Αυτό συμβαίνει επειδή
  • Οι Έλληνες εφοπλιστές συμπεριλαμβάνουν στις στατιστικές τους δισεκατομμύρια δολάρια τα οποία ποτέ δεν μπαίνουν στην ελληνική οικονομία. 
  • Εάν η Ελλάδα υπολογίσει μόνο τις πληρωμές προς ελληνικές εταιρείες και ιδιώτες, όπως κάνουν οι υπόλοιπες χώρες, η συνεισφορά της ποντοπόρου ναυτιλίας ανέρχεται μόλις στο 1% του ΑΕΠ.
Οι 10 κορυφαίες χώρες στη ναυτιλία (με βάση τον αριθμό των υπο διαχείριση πλοίων και τη σημαία)
Για την Ελλάδα, το κόστος από τις φοροαπαλλαγές που χορηγεί στους πλοιοκτήτες ανέρχεται σε μερικά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. 

Εάν και είναι μικρό ποσό συγκριτικά με το ΑΕΠ, πολλού πολίτες έχουν αναγκαστεί να σφίξουν τη ζώνη του.
Η χώρα έχει περικόψει τα επιδόματα ανεργίας και τις δαπάνες υγείας, ως αντάλλαγμα για τα πακέτα διάσωσης. 

Οι αγρότες είδαν τις φοροαπαλλαγές τους να περικόπτονται δραματικά και oι φόροι αυξήθηκαν πολλοί για τα υψηλά εισοδήματα.
  • Από την άλλη, οι μεγιστάνες του εφοπλισμού έχουν κατοχυρωμένες τις φοροαπαλλαγές τους στο ελληνικό Σύνταγμα.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε υποσχεθεί ότι θα προχωρήσει σε περικοπή των προνομίων των εφοπλιστών και ο υπ. Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας έχει παραδεχτεί ότι η Ελλάδα δεν μετράει σωστά τα μεγέθη της ναυτιλίας.  

Ο ίδιος σημείωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το φορολογικό σύστημα και σκοπεύει να προχωρήσει σε αλλαγές το 2016. 
  • Αλλά ενώ λέει ότι υπάρχει περιθώριο για αλλαγές, δεν φαίνεται να υπάρχει πραγματική θέληση στην κυβέρνηση για κάποια κίνηση.
Η Ένωση Εφοπλιστών αρνήθηκε να σχολιάσει την ανάλυση του Reuters, αλλά δήλωσε ότι οποιαδήποτε υπόνοια ότι χρησιμοποίησε πολιτική επιρροή ή τα ΜΜΕ για να «φουσκώσει» τα στοιχεία για το ρόλο της ναυτιλίας στην οικονομία «είναι τελείως ψευδείς». 

Οι εφοπλιστές υποστηρίζουν ότι από την αρχή της κρίσης τα φορολογικά έσοδα από τη ναυτιλία έχουν αυξηθεί περισσότερο από 8 φορές, ενώ κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχουν πληρώσει εθελοντικά 420 εκατ. ευρώ σε επιπλέον φόρους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος τα συνολικά έσοδα από τη ναυτιλία ανέρχονται σε 15 δισ. δολ. ή σχεδόν 7% του ΑΕΠ, λίγο πίσω από τα 18 δισ. του τουρισμού.
  • Αλλά η ΤτΕ δεν διευκρινίζει πόσα από αυτά μένουν πραγματικά στη χώρα.
Προκειμένου να μην «μεταναστεύσουν» σε φορολογικούς παραδείσους όπως ο Παναμάς, η ελληνική πολιτεία έχει δώσει σημαντικά προνόμια στους εφοπλιστές, τα οποία έχουν περάσει ακόμη και στο ελληνικό Σύνταγμα.
  • Μεταξύ άλλων οι φόροι μπορεί να είναι τόσο χαμηλοί ώστε να φτάνουν ακόμη και στο 1 δολάριο ανά τόνο χωρητικότητας των πλοίων,
  • Oι εφοπλιστές εξαιρούνται από το φόρο εισοδήματος. 
Πάντως ακόμη και τέτοιες κινήσεις δεν κατάφεραν να φέρουν πίσω τα πλοία που είχαν φύγει από το ελληνικό νηολόγιο μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

  • Σήμερα οι εταιρείες απασχολούν πολλούς ναυτικούς από αναπτυσσόμενες χώρες και όχι έλληνες, ενώ
  • ακόμη και τα μερίσματα, που ξεπερνούν το 1 δισ. δολ. το χρόνο, πληρώνονται κυρίως σε υπεράκτιες εταιρείες.
  • Επίσης, οι εφοπλιστές συχνά μένουν εκτός Ελλάδας, σε χώρες όπως στο Μονακό, την Ελβετία και την Αγγλία.
Πυλώνας της οικονομίας; Οι ελληνικές εταιρείες ελέγχουν τα πλοία, αλλά ελάχιστα από τα ναύλα
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Reuters, το συνολικό ποσό που πραγματικά συνεισφέρει η ναυτιλία στην ελληνική οικονομία, εάν υπολογιστεί όπως συμβαίνει στην Αγγλία ή τη Νορβηγία, ανέρχεται σε μόλις 700 εκατ. δολ. για το 2015, πολύ μακριά από τα 9 δισ. που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ.

Μαζί με τους μισθούς σε προμηθευτές, ναυτικούς και μερίσματα το ποσό προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

Πολύ κιβώτιο για το τίποτα στο λιμάνι με τις υπεράκτιες δραστηριότητες των καραβοκυραίων
Παρόλ’ αυτά, οι έλληνες εφοπλιστές έχουν καταφέρει να πείσουν μία σειρά κυβερνήσεων ότι χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης.
Πηγή :bankingnews από reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.