Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Λεμόνα Ταργοντσίδου - Αλεξάντερ Σοκούρωφ: Μανάδες και γιοι (2 ταινίες) − Εργαστήρι σκέψης & τέχνης, 17 Μαρ. 2017, 20:00 (Trailer & VIdeo μηκρού μήκους)

Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017, 20:00
Εργαστήρι
σκέψης & τέχνης
Φερών 3 (Αλεξάνδρας και Πατησίων, Πεδίον Άρεως)
Αγαπητά Μέλη, Φίλες και Φίλοι,
Σας προσκαλούμε την Παρασκευή, 17 Μαρτίου, στις 8 το βράδυ, στην προβολή δύο ταινιών
Γιος και Μάνα της Λεμόνας Ταργοντσίδου
(Σκηνοθεσία, Παραγωγή, Σενάριο, Σκηνικά)

Είδος Ταινίας: Drama
Έτος Παραγωγής: 06/05/2016
Διάρκεια (λεπτά): 11'
Ελένη Γερασιμίδου, Δημήτρης Αλεξανδρής
Μαρία - Χριστίνα Ράπτη, Παύλος Δαλαμάγκας

*
Μητέρα και Γιος του Αλεξάντερ Σοκούρωφ (Από Μποτίλια)
Η τελευταία μέρα ενός γιου με την ετοιμοθάνατη μητέρα του. Δύο άτομα απόλυτα συνδεδεμένα μεταξύ τους, που ζουν σ' ένα ξύλινο σπίτι μέσα στη φύση, χωρίς την παρουσία άλλων. Μια ελεγεία πάνω στη ζωή και το θάνατο και τη μοναδικότητα της σχέσης μάνας-γιου. Ελάχιστοι διάλογοι, εικαστικές επεμβάσεις στη φωτογραφία, ο απόλυτος μινιμαλισμός.



Τα δυο έργα έχουν κοινή αναφορά στην επιβίωση και συνύπαρξη διαφορετικών γενεών στο πλαίσιο της οικογένειας και του ευρύτερου περιβάλλοντος, κάτω από διαφορετικές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.

Στην ταινία της Ταργοντσίδου το έθιμο των κατοίκων της αρχαίας Κέας, οι οποίοι, με αιτία την πολιορκία τους από τους Αθηναίους, προχώρησαν σε μια βαριά απόφαση, όπως την αναφέρει ο Στράβων: να παίρνουν κώνειο όσοι ξεπερνούσαν τα εξήντα χρόνια της ζωής τους και να πεθαίνουν, ώστε να επαρκεί η τροφή για τους υπόλοιπους («προσέταττε γαρ ο νόμος τους υπέρ εξήκοντα έτη γεγονότας κωνειάζεσθαι και του διαρκείν τοις άλλοις την τροφήν»), γνωστό ως το Κείων Νόμιμον, συναντιέται στη σύγχρονη εκδοχή του, με την Μπαλάντα του Ναραγιάμα, όπου μια εβδομηντάχρονη τακτοποιεί τις υποθέσεις της και φεύγει για να πεθάνει στο βουνό Ναραγιάμα, αφού στις φτωχές οικογένειες, κατά το έθιμο, οι γέροι δεν πρέπει να γίνονται βάρος στους νέους.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τη σκηνοθέτιδα.
Παρέμβαση επί του θέματος θα κάνει η Αθηνά Κοκολοδημητράκη ψυχολόγος - ψυχαναλύτρια.
Σας περιμένουμε.
Εργαστήρι
σκέψης & τέχνης
*
τω αγνώστω μαθητή - Λεμόνα Ταργοντσίδου
Ένας μαθητής διαβάζει για το διαγώνισμα της επόμενης μέρας μέχρι αργά. Αργεί να ξυπνήσει το πρωί και τρέχει να προλάβει το μάθημα.


* * *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.