Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Τρίτη 14 Μαρτίου 2017

Κινηματογραφικό «Σκοπευτήριο» - ΟΓΕ Καισαριανής: Η Πηγή Των Γυναικών (15 Μαρ. 2017, 19:00)


Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017
Η Πηγή των Γυναικών
*
*
Η Πηγή Των Γυναικών
(La Source Des Femmes, 2011)
Σκηνοθεσία: Ράντου Μιχαϊλεάνου
Ηθοποιοί: Σαλέχ Μπακρί (Σάμι), Χιάμ Αμπάς (Φατίμα), Χαφσιά Χερζί (Εσμεράλντα), Λεϊλά Μπεκτί (Λεϊλά). Γαλλία, Έγχρ. 125'.
Ο εβραϊκής καταγωγής Ράντου Μιχαϊλεάνου γεννήθηκε το 1958 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας. Είναι συγγραφέας και σκηνοθέτης γνωστός για Το Τραίνο της Ζωής (1998), Το Κοντσέρτο (2009) και κυρίως για την Πηγή των Γυναικών. Ως φοιτητής, το 1980 μετανάστευσε στη Γαλλία, όπου σήμερα ζει και εργάζεται. Στη δεκαετία του 1980, δούλεψε ως βοηθός σκηνοθέτη του Μάρκο Φερέρι και το 1987 δημοσίευσε μια συλλογή ποιημάτων.
Δυο λόγια για την ταινία
Οι γυναίκες σ’ ένα ορεινό χωριό του Μαρόκου θα καταφύγουν στην «τέχνη» της αριστοφανικής Λυσιστράτης (με αποχή από τα συζυγικά τους καθήκοντα, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν διαφοροποιούνται από νόμιμο βιασμό), για να πάψουν οι άντρες τους να τις χρησιμοποιούν σαν υποζύγια.
Ας σημειώσουμε εδώ ότι στην πρωτότυπη ιδέα της πιο διάσημης και καλύτερης κωμωδίας του Αριστοφάνη, το πρώτο ίσως αντιπολεμικό έργο στην ιστορία (γράφτηκε το 411 π.Χ., περίοδο του Πελοπονησιακού Πολέμου, 431-404 π.Χ.), δεν γίνεται καμιά αναφορά από τους σεναριογράφους.
Η Λεϊλά λοιπόν, νύφη ξενόφερτη, εγγράμματη, συνεπικουρούμενη από το παλιό ντουφέκι (φυσιογνωμικά, πολύ κοντά στη δική μας Σαπφώ Νοταρά), μια πολύπειρη και ανοιχτόμυαλη γυναίκα, θα ξεσηκώσει τις άλλες γυναίκες του πρωτόγονου χωριού, για να σφραγίσουν τη δική τους πηγή και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, απαιτώντας από τους άντρες τους να ξεκουνηθούν από τον καφενέ (με ενέργειές τους και παραστάσεις τους στην κεντρική εξουσία), ώστε να μεταφερθεί με αγωγό η πηγή από το βουνό μέσα στο χωριό τους. Συμπαραστάτη από την αρχή, η Λεϊλά θα έχει και τον άντρα της, δάσκαλο του χωριού, ο οποίος μάχεται κι αυτός με τη σειρά του κόντρα στην αντίδραση των συγχωριανών του, που θέλουν τα παιδιά πιστά τους αντίγραφα.
Τα τείχη της καταπίεσης, όταν υψώνονται, δεν ξεχωρίζουν φύλο και φυλή…
La Source Des Femmes: (L-R) Amal Atrach, Leila Bekhti, Radu Mihaileanu, Biyouna, Hiam Abbas, Sabrina Ouazani and Hafsia Herzi. Premiere at Palais des Festivals, 64th Annual Cannes Film Festival (May 21, 2011)
Ιδιαίτερα, όμως, η πορεία των γυναικών στην ιστορία κινήθηκε σε δύσβατα μονοπάτια, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην Πηγή, με ταυτόχρονη άγρια εργασιακή εκμετάλλευση, ενώ το φάσμα της ανεργίας, παράλληλα με τον αγώνα τους για επιβίωση –ιδιαίτερα σε περιόδους καπιταλιστικής κρίσης– αγγίζει όλες τις πλευρές της ζωής τους, «προσφέροντάς» τους τριπλή καταπίεση: οικογενειακή, κοινωνική, ταξική.
Αλλά, όπως ακούμε κάποια στιγμή στην ταινία: Δεν πρέπει να ομολογήσεις ποτέ ότι νικήθηκες.
Περισσότερα στην… πηγή.
Μπάμπης Ζαφειράτος (Μποτίλια Στον Άνεμο), 13 Μαρ. 2017


*
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με ομιλία μέλους
του ΔΣ της ΟΓΕ
Μετά το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση με τον ηθοποιό, σκηνοθέτη και συγγραφέα της επικαιροποιημένης «Λυσιστράτης» Αντώνη Ξένο.
*
Χορική παρουσίαση του «Γεννήθηκα Γυναίκα» από τις: Λιλή Μήλλιου, Βανέσα Ευαγγελάτου.
*
Ώρα έναρξης: 7.00μ.μ.
Αίθουσα εκδηλώσεων Δημαρχείου Καισαριανής
*
Άλλες παρουσιάσεις του Μπ. Ζ. και της Μποτίλιας
Αλκυονίς
*
Καισαριανή – Κινηματογραφική Λέσχη Σκοπευτήριο
Μετανάστες – Πρόσφυγες
14/1/2016:
Άκι Καουρισμάκι: Ένας Ελληνοφινλανδός στο Λιμάνι της Χάβρης (δημοσίευση, 22/1/2016)
και

20/1/2016: BIUTIFUL: Η ανορθόγραφη ζωή μας (δημοσίευση, 24/1/2016, συμπληρωμένη από την παρουσίαση στην ΟΓΕ Χολαργού - Παπάγου, 7/2/2016)
*
2/3/2016: Αποκάλυψη Τώρα: Από τον Τζόζεφ Κόνραντ στον Χο Τσι Μινχ (δημοσίευση, 13/3/2016. Το πλήρες κείμενο της παρουσίασης με Σημειώσεις και Παράρτημα)
*
ΟΓΕ Χολαργού - Παπάγου
*
Από Μποτίλια επίσης

Λευκή ρετροσπεκτίβα σε φόντο κόκκινο (Α., Β., Γ., Δ.) – 34 Ταινίες - Αίθουσες - Πρόσωπα - Συγγραφείς
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
(Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio)


***
Το
ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας
και
Μποτίλια Στον Άνεμο: Πρόσωπα

*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.