Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Σάββατο 2 Απριλίου 2016

Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας: 38 Μάρτυρες (3 Απρίλη)

Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας
(Πατησίων 252, πλ. Κολιάτσου)
Κυριακή, 3 Απρίλη, στις 19.30

*
38 Μάρτυρες
(38 Temoins)
Σκηνοθεσία Λουκά Μπελβό
Δραματική 2012 | Έγχρωμο | Διάρκεια: 104'



ΛΟΥΚΑ ΜΠΕΛΒΟ
38 Μάρτυρες
Μετά από την, ντυμένη στα χαρούμενα χρώματα της Προβηγκίας Χάβρη του Καουρισμάκι, έρχεται η γκρίζα δυστοπική Χάβρη του στρατευμένου Βέλγου σκηνοθέτη Μπελβό, εμπνευσμένη από μυθιστόρημα του Ντιντιέ Ντεκουάν.
Θλιβερή η Χάβρη φάντασμα του Μπελβό. Σκοτεινή και παγωμένη, με λιμάνι με εμπορευματικό τμήμα λαβυρινθικά αχανές, παραδομένο στους Κινέζους επενδυτές. Αυτήν την ανάπτυξη την γνωρίζουμε πλέον καλά, ξέρουμε ότι προϋποθέτει πέρασμα σε κοινωνικές και εργασιακές αναδιαρθρώσεις και μεταρρυθμίσεις...


Φυσικό επακόλουθο όλων των παραπάνω, οι άνθρωποι να είναι όπως ακριβώς τους περιγράφει ο Μπελβό. Μόνοι και αποξενωμένοι. Αξιολύπητα τρομαγμένοι. Αυτάρκεις, αφού είναι δύσπιστοι προς τους πάντες. Αποστρέφονται την ανθρώπινη επαφή και δε θέλουν ούτε να «πάρουν», ούτε να «δώσουν». Τη συλλογικότητα την διδάσκονται από τα τηλεοπτικά κλισέ και στερεότυπα. Παίρνουν τα παιδιά τους να προσκυνήσουν στον τόπο του εγκλήματος, ξοδεύουν μάλιστα για λουλούδια, αρκουδάκια και ρεσό σε θήκες γυάλινες και είναι μεγάλο πράγμα για το σφιχτό δυτικό άνθρωπο να «πληρώσει»... Έτσι εξαγοράζει με το παραπάνω το άλλοθι για το κοινωνικό του καθήκον, θέτοντας μάλιστα εαυτόν σε δημόσια θέα, ώστε να μη χωράει αμφισβήτηση... Αφού έκανε ό,τι πρέπει, μπορεί να επιστρέψει ήσυχος στο facebook...
Ο Μπελβό έκανε μια παθιασμένη ταινία νουάρ, χειριζόμενος το δύσκολο θέμα της συνείδησης, της συλλογικής ενοχής και ατομικής ευθύνης, θέμα με σημαντικές πολιτικές και φιλοσοφικές διαστάσεις.
Η αναμφισβήτητα γενναία καταγγελία του Μπελβό δεν κατορθώνει να ισορροπήσει το «μη λεχθέν» με το «υπογραμμισμένο» σε μια συνεπή και συγκροτημένη θεώρηση λόγω ιδεολογικής του αδυναμίας.
Η στάση του δημιουργού, επεμβατική και όχι παρατηρητή, αντικατοπτρίζεται εμφανώς στη σκηνοθετική του προσέγγιση που επιδεικνύει ταλέντο.
Η ταινία αρχίζει με το θανάσιμο τραυματισμό μιας κοπέλας στην εξώπορτα της πολυκατοικίας της. Τις εκκωφαντικές στριγκλιές της άκουσαν όλοι οι ένοικοι, κανείς όμως δεν έκανε το παραμικρό να βοηθήσει. 38 οι μάρτυρες, μικροαστοί νοικοκυραίοι όλοι τους, που, έχοντας θέσει προ πολλού σε αχρησία μυαλό και κρίση, σιγά - σιγά αυτά παύουν να λειτουργούν...
Ταινία δοκίμιο κόντρα στο ρεύμα, στατική και ταυτόχρονα ρυθμική, με τον ήρωα της μυθοπλασίας μάρτυρα και ταυτόχρονα εξιλαστήριο θύμα ενός αναγνωρίσιμου απ' όλους μας περιβάλλοντος, πνιγμένου στην επιβαλλόμενη άνωθεν «ομερτά». Είναι ο δικός μας, ο κατάδικός μας κόσμος... Και το ερώτημα του Μπελβό επιμένει ασταμάτητα και πιεστικά: Εμείς, καθένας από μας κι όλοι μαζί, τι θα κάναμε; Η μάλλον τι κάνουμε;
Με τους: Ιβάν Ατάλ, Σοφί Κιντόν, Νικόλ Γκαρσιά, Φρανσουά Φερολετό κ.ά.
Παραγωγή: ΓΑΛΛΙΑ, ΒΕΛΓΙΟ (2012)

*
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.