Με την ΕΕ σε όλα ο ΣΥΡΙΖΑ!
«Η ελληνική τιμολόγηση είναι από τις χαμηλότερες, αν όχι η
χαμηλότερη, στην Ευρώπη. Η ιδέα της
ενοποίησης είναι η ενοποίηση σε μια ενιαία τιμή του συνόλου του ευρωπαϊκού
χώρου. Αυτό για μια χώρα, η οποία
είναι ήδη πολύ φτηνή, δεν είναι σαφές τι όφελος θα έχει, το αντίθετο, μπορεί να
αποβεί επιζήμιο. Το δεύτερο θέμα, το οποίο καθιστά ευαίσθητη την περιοχή,
είναι τα γεωπολιτικά. Τα γεωπολιτικά δεν είναι μόνο ελληνικά. (...) τα
γεωπολιτικά είναι ευαίσθητα, γιατί αφορούν τη σχέση και την αυτονομία του
στρατιωτικού σκέλους εντός του Blue Med. Τρίτον, η
ίδια η ενοποίηση του ευρωπαϊκού χώρου θα γίνει με όρους ιδιωτικοποίησης».
Αυτά είχε αναφέρει ο
κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης, στις 27 Νοέμβρη στη Βουλή,
σχετικά με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Κύρωση της «Συμφωνίας Blue Med» που αφορά
την Ιταλία, τη Μάλτα, την Ελλάδα και την Κύπρο και είναι τμήμα της νομοθεσίας
της ΕΕ «για τον ενιαίο ευρωπαϊκό ουρανό» (ΕΕΟ).
Με τον ΕΕΟ για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη κερδοφορία για τις μεγάλες
αεροπορικές εταιρείες και στο πλαίσιο
της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, καταργούνται οι εθνικοί εναέριοι χώροι,
ανασχεδιάζεται συνολικά ο εναέριος χώρος της ΕΕ.
Εξασφαλίζονται «ευθείες
γραμμές» που είναι και αποδοτικότερες για τα αεροσκάφη και στη βάση
αυτών θα πρέπει να γίνουν και οι ανάλογες «προσαρμογές» και στις Πολεμικές
Αεροπορίες των χωρών.
Ο Γ. Σταθάκης είχε αναπτύξει τον παραπάνω συλλογισμό για να εξηγήσει
τους λόγους που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιλέξει το «παρών»
κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
- Παρ' όλα αυτά, έρχεται η «Αυγή» και στο προχτεσινό της πρωτοσέλιδο δημοσιεύει άρθρο για το «Blue Med» όπου «πλέκει το εγκώμιο» του ΕΕΟ.
Αναφέρει ανάμεσα σε
πολλά άλλα ότι «σήμερα η συμβολή
ενός ενιαίου ουρανού αναφέρεται κυρίως στην οικονομία, στην αποφυγή
καθυστερήσεων και στην "ομαλότητα" της αεροπορικής μεταφοράς».
Εντοπίζει ως «πρόβλημα» ότι:
«η διαχείριση του εναέριου χώρου από τις
εθνικές "συνιστώσες", π.χ. για "στρατιωτικές ανάγκες", έχει ως αποτέλεσμα "μια πτήση, π.χ. από
το Βερολίνο ως τη Μαδρίτη" να "υποχρεώνεται
να κάνει μεγάλες και ενεργειοβόρες παρακάμψεις για να αποφύγει στρατιωτικές
περιοχές"».
Κάτι που, κατά την «Αυγή», διορθώνεται πια, καθώς
«ο ΕΕΟ ενοποιεί τα "όμορα" συστήματα ελέγχου εναέριας
κυκλοφορίας», ενώ «με τις νέες γενιές αεροσκαφών,
σε συνδυασμό με το (παγιωμένο πλέον) σύστημα διεύρυνσης του ελεγχόμενου
εναέριου χώρου (RVSM) και με την πιθανή αξιοποίηση νέων υψών μέχρι και τα 46.000 πόδια, αναμένεται να αντιμετωπιστεί η
αυξανόμενη αεροπορική ζήτηση» κ.ά.
Δεν πρόκειται, βεβαίως, για παράκρουση. Είναι ένα ακόμα δείγμα της
ταχύτατης προσαρμογής του ΣΥΡΙΖΑ ως κόμμα που διεκδικεί την αστική διακυβέρνηση.
Κάτι βεβαίως που δεν είναι δύσκολο, αφού ούτως ή άλλως είναι κόμμα που αποδέχεται
ως θέσφατο το πλαίσιο της ΕΕ –κάνοντας μάλιστα κριτική ότι αυτό δεν έχει
υλοποιηθεί ως θα έπρεπε– και βεβαίως
κόπτεται για την καπιταλιστική ανάπτυξη...
Α.
Η επιμονή της «Αυγής»
Οι δηλώσεις των εκπροσώπων της Επιτροπής Κοινωνικών και Οικονομικών
Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου δεν χωράνε παρερμηνείες.
Ανέπτυξαν ολοκληρωμένα τη θέση
τους για την ανάγκη να θεσμοθετηθούν
μηχανισμοί ελέγχου σε εθνικό και σε επίπεδο ΕΕ που, στην
πραγματικότητα, θα ελέγχουν την
υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής και οι οποίοι θα στηρίζονται στα
Κοινοβούλια και το Ευρωκοινοβούλιο.
- Πώς εξηγείται λοιπόν η επιμονή της «Αυγής» ότι με την έλευση της Επιτροπής «η τρόικα και το μνημόνιο βρίσκονται στη θέση του κατηγορούμενου;».
Αλλά, είπαμε, βολεύει γιατί δημιουργεί αυταπάτες ότι η ΕΕ μπορεί να αλλάξει από τα μέσα και
μάλιστα με ένα συσχετισμό στην ΕΕ υπέρ
των σοσιαλδημοκρατικών δυνάμεων.
Δεν πρέπει λοιπόν να
εντυπωσιάζει που ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε όψιμο
υποστηρικτή στην ανούσια κόντρα του με τον Κάρας και την κυβέρνηση, για
το αν έχει ή δεν έχει προτάσεις, τον
εκπρόσωπο του Γαλλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος δηλαδή τον ευρωβουλευτή του Ολάντ!
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 31/1/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.