Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

ΚΚΕ στη Βουλή: Να κατασκευαστεί άμεσα η νέα σύγχρονη γέφυρα του «Χειμωνικού» στην Κεφαλονιά ➽ ΛΑΣΥ Ιονίων Νήσων: Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα για την ιστορική γέφυρα «Χειμωνικού»

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ

Να κατασκευαστεί άμεσα η νέα σύγχρονη γέφυρα του «Χειμωνικού» στην Κεφαλονιά

Τετάρτη 15/11/2023 - 11:23

Να κατασκευαστεί άμεσα η νέα σύγχρονη γέφυρα του «Χειμωνικού» στην Κεφαλονιά και να διατηρηθεί η παλιά γέφυρα ως ιστορικό μνημείο ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού, το ΚΚΕ.

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Νίκος Καραθανασόπουλος, Νίκος Έξαρχος και Νίκος Παπαναστάσης:

«Η γέφυρα του "Χειμωνικού" βρίσκεται στα όρια του χωριού Αγκώνα της Κεφαλονιάς και η συγκοινωνιακή της σημασία ανέκαθεν ήταν πολύ μεγάλη για όλο το νησί, αφού συνδέει την κεντρική - δυτική και νότια Κεφαλονιά (Αργοστόλι, Παλική) με τη βόρεια (Μύρτο, Άσο, Φισκάρδο και κατά προέκταση και τη Λευκάδα).

Η συγκεκριμένη γέφυρα, επίσης, ανέκαθεν ήταν άμεσα συνδεδεμένη με την παλαιότερη, αλλά και την πιο σύγχρονη ιστορία της Κεφαλονιάς, αφού λόγω της γεωστρατηγικής της θέσης έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αιματηρή ιταλογερμανική σύγκρουση, που τον Σεπτέμβριο του 1943 συγκλόνισε το νησί.

Συγκεκριμένα, από τις 16 μέχρι και τις 18 Σεπτεμβρίου σημειώθηκαν εκεί σφοδρές συγκρούσεις Ιταλών και Γερμανών με αλλεπάλληλες ανακαταλήψεις της θέσης.

Οι Γερμανοί, μάλιστα, αναγκάστηκαν να την ανατινάξουν, για να εμποδίσουν την ιταλική προώθηση. Από εκεί οι ίδιοι εξόρμησαν και προέλασαν νικηφόρα προς νότια και ανατολικά (Αγία Ευφημία - Σάμη). Εκεί οι ίδιοι εκτέλεσαν αιχμάλωτους Ιταλούς.

Μετά την επικράτησή τους βέβαια οι Γερμανοί ανακατασκεύασαν τη γέφυρα (κυρίως το οδόστρωμά της με τα τοιχία του), μη παραλείποντας μάλιστα να αποτυπώσουν στο ένα από τα βάθρα της το φασιστικό έμβλημά τους (ανάγλυφο αγκυλωτό σταυρό), που διατηρείται μέχρι σήμερα.

Στη συνέχεια το 1972, για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων για την εποχή αναγκών, κατασκευάστηκε νέα γέφυρα, αφήνοντας όμως την παλιά στη θέση της.

Η νέα γέφυρα τοποθετημένη σε μια δύσκολη μορφολογικά περιοχή με μεγάλες "πιέσεις" από τα καιρικά φαινόμενα παρέμενε για 50 σχεδόν χρόνια ασυντήρητη, μέχρι που στις 17 Σεπτεμβρίου του 2020 στην εκδήλωση του "Ιανού" κατέρρευσε, αποκόπτοντας τη συγκοινωνία προς τις παραπάνω αναφερόμενες περιοχές, κυρίως όμως την περιοχή της Παλικής από τα λιμάνια Σάμης και Φισκάρδου καθώς και όλη τη βόρεια Κεφαλονιά.

Μεγάλα προβλήματα αντιμετώπισαν το τοπικό ΚΤΕΛ που δεν είχε τη δυνατότητα σύνδεσης για Σάμη και Πόρο Κεφαλονιάς, οι κάτοικοι της κεντρικής και νότιας Κεφαλονιάς που ήθελαν να ταξιδέψουν προς Λευκάδα, Αστακό, Ιθάκη, τα απορριμματοφόρα από και προς τον ΧΥΤΑ της Παλοστής, τα τουριστικά λεωφορεία, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οι επισκέπτες για την πρόσβασή τους προς τον Μύρτο και τα Σπήλαια της Σάμης αλλά και προς την Ιθάκη.

Κάτω από το βάρος των παραπάνω προβλημάτων 10 μήνες μετά, στις 17.07.2022 δόθηκε η πρόχειρη λύση της τοποθέτησης από τον στρατό γέφυρας τύπου "BAILEY".

Μέχρι και σήμερα το έργο της κατασκευής νέας σύγχρονης γέφυρας, που είναι μέρος των έργων που είχαν προγραμματιστεί για την Παλική και για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τους σεισμούς του 2014, δεν έχει προχωρήσει.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

  • Να διατηρηθεί η παλιά Γέφυρα του "Χειμωνικού" ως ιστορικό μνημείο για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν αναλυτικά παραπάνω, καθώς και να ελεγχθεί και να εξωραϊστεί.
  • Να υλοποιηθεί άμεσα η δέσμευση περαίωσης του έργου της κατασκευής της νέας σύγχρονης Γέφυρας του "Χειμωνικού" στον συντομότερο δυνατόν χρονικό ορίζοντα».

902

*

*

ΛΑΣΥ Ιονίων Νήσων

Γέφυρα «Χειμωνικού»: Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα

inkefalonia.gr

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2023 16:51

Η γέφυρα του «Χειμωνικού» βρίσκεται στον Αγκώνα της Κεφαλονιάς. Πέρα από την συγκοινωνιακή της σημασία, αφού συνδέει την περιοχή του Αργοστολίου (παραλιακός) αλλά και την περιοχή της Παλικής με την βόρεια Κεφαλονιά, (Μύρτο, Ασο, Φισκάρδο, μέσω αυτού την Λευκάδα),(την Αγία Ευφημία και την Σάμη μέσω της οποίας την Πάτρα, τον Αστακό και την Ιθάκη) έχει την αξία της και στην σύγχρονη ιστορία της Κεφαλονιάς.

Η παλιά πέτρινη γέφυρα η οποία υπάρχει ως σήμερα, θυμίζει την παρουσία της Γερμανικής κατοχής στο νησί, (κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς κατακτητές) αλλά και την αντιστασιακή δράση του λαού μας.

Η γέφυρα που κατέρρευσε με τον «ΙΑΝΟ» στις 17 Σεπτέμβρη του 2020, είχε κατασκευαστεί το 1972 και παρέμενε για 50 σχεδόν χρόνια ασυντήρητη, τοποθετημένη σε μια δύσκολη μορφολογικά περιοχή με μεγάλες «πιέσεις» από τα καιρικά φαινόμενα.

Το πλήγμα για την συγκοινωνία και την επικοινωνία από και προς την Παλική ήταν μεγάλο. Το αντιμετώπισαν, το τοπικό ΚΤΕΛ που δεν είχε την δυνατότητα σύνδεσης για Σάμη και Πόρο Κεφαλονιάς, το αντιμετώπισαν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών που θέλουν να ταξιδέψουν προς Λευκάδα, Αστακό, Ιθάκη ή Κυλλήνη. Τα οχήματα που έπρεπε να πάνε στον ΧΥΤΑ της Παλοστής, τα τουριστικά λεωφορεία, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές και οι επισκέπτες για την πρόσβαση τους προς τον Μύρτο και τα Σπήλαια της Σάμης αλλά και προς την Ιθάκη.

Και φυσικά, όσοι χρειάζονταν να μεταβούν από και προς τις περιοχές αυτές. Αυτό το σοβαρό πρόβλημα είχε προκαλέσει την οργή και αγανάκτηση στους κατοίκους και εγκυμονούσε κινδύνους. Η βασική αυτή αρτηρία δεν λειτουργούσε, με αποτέλεσμα να κοπεί ένα μεγάλο κομμάτι της Κεφαλονιάς στα δυο και μόλις 10 μήνες μετά, στις 17.07.2022 δόθηκε η πρόχειρη λύση της γέφυρας BAILEY.

Στις 25.09.2023 ήρθε στο Περιφερειακό Συμβούλιο η τροποποίηση του Προγράμματος Δράσης που περιλάμβανε ως νέο έργο: «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΕΛΚΥΣΗΣ -ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗΣ και ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ BAILEY ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ «ΧΕΙΜΩΝΙΚΟ» ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ». Διατυπώσαμε ερωτήματα σε σχέση με την διακοπή κυκλοφορίας και το πιθανό κόψιμο της Κεφαλονιάς στα δύο, τις εναλλακτικές που πιθανόν να υπάρχουν ως προς την παράλληλη λειτουργία της γέφυρας BAILEY με την υπό κατασκευή καινούργιας, αλλά και για άλλη εναλλακτική λύση από το ίδιο σημείο. Δεν πήραμε καμιά συγκεκριμένη απάντηση από την Περιφερειακή Αρχή. 

Ζητήσαμε να δεσμευθούν για τον χρόνο κατασκευής της- μια και η πρόχειρη BAILEY έκανε 10 μήνες για να μπει- και απάντησαν για πριν το καλοκαίρι. Ρωτήσαμε πότε θα ξεκινήσει το έργο κατασκευής, αν θα είναι ταυτόχρονη η απομάκρυνση της γέφυρας, επίσης αν υπάρχει έγγραφη δέσμευση επιστημόνων και των Τεχνικών Υπηρεσιών για όλα αυτά, αλλά και πάλι δεν απάντησαν.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση τοποθετηθήκαμε με αρνητική ψήφο έως ότου παρασχεθούν όλα τα παραπάνω. Εκφράζοντας τους φόβους μας ότι μπορεί να απομακρυνθεί η γέφυρα χωρίς να έχει καν ξεκινήσει το έργο κατασκευής, άλλωστε έχουμε πικρή πείρα από αυτά.

Παράλληλα επισημαίνουμε την αναγκαιότητα:

  • να παραμείνει η παλιά ιστορική πετρόκτιστη γέφυρα και να μην κατεδαφιστεί που είναι συνδεδεμένη με την ιστορία και την ζωή των κατοίκων της περιοχής.
  • το συγκεκριμένο έργο που είναι κομμάτι των έργων της Παλικής για τους σεισμούς του 2014,να μην έχει προβλήματα υποχρηματοδότησης από την κυβέρνηση ή καθυστερήσεων από την κατασκευαστική εταιρεία μέσο παρατάσεων με διάφορες δικαιολογίες.

Μετά από τα παραπάνω και χωρίς καμιά ενημέρωση από την Περιφερειακή Αρχή, ήρθε σε γνώση μας και μετά από αίτημα μας, μας κοινοποιήθηκε το από 07.09.2023 έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών προς της Π.Ε. Κεφαλονιάς (υπόψη κ. Αντιπεριφερειάρχη) και κοινοποίηση στην Περιφερειάρχη κ. Κράτσα, που μεταξύ άλλων αναφέρει:

«…Τίθεται ως κρίσιμη ημερομηνία για την τήρηση του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος εργασιών… η απομάκρυνση της μεταλλικής γέφυρας BAILEY στη θέση Αγκώνα-Χειμωνικό να πραγματοποιηθεί το αργότερο έως την 14.10.2023 με μέριμνα της Π.Ε. Κεφαλονιάς και Ιθάκης… Ο κυκλοφοριακός φόρτος που κυρίως επηρεάζεται είναι μεταξύ των οικισμών Ληξουρίου και Διβαράτων, ο οποίος δεν είναι μεγάλος. Επιπλέον οι όποιες μεταφορικές ανάγκες μπορούν να εξυπηρετηθούν προσωρινά από εναλλακτική διαδρομή μέσω «Φάλαρης»… Οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας….. θα ολοκληρωθούν πλήρως με την έναρξη της τουριστικής σεζόν του 2024…».

Στις 28.09.2023 με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς αποφάσισε την δέσμευση πίστωσης για τις εργασίες απομάκρυνσης της γέφυρας.

Στις 06.10.2023 με απόφαση της Περιφερειάρχη, εγκρίνει τα στοιχεία του φακέλου της δημόσιας Σύμβασης Απευθείας Ανάθεσης για την επιλογή αναδόχου για την απομάκρυνση της γέφυρας BAILEY.

Με βάση τα παραπάνω να πάρει άμεσα θέση η σημερινή αλλά και η νέα Περιφερειακή Αρχή και να δώσει απαντήσεις, τί πρόκειται να κάνει για όλα τα παραπάνω ζητήματα που αφορούν την ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών της Κεφαλονιάς.

18.10.2023

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.