Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Σάββατο 6 Απριλίου 2024

Μάγια Αγγέλου: Η Ενοχή μου — Μετάφραση: Μπάμπης Ζαφειράτος

Maya Angelou in 1974. Wayne Miller/Magnum, via PBS

(Πηγή: nytimes.com/2017)

 

 

Μάγια Αγγέλου

Μάργκεριτ Άννι Τζόνσον (Marguerite Annie Johnson)

4 Απρ. 1928, Σαιντ Λούις, Μιζούρι

28 Μαΐ. 2014, Ουίνστον-Σάλεμ, Βόρεια Καρολίνα

 

 

Maya Angelou

My Guilt

 

 

Μετάφραση

Μπάμπης Ζαφειράτος – Μποτίλια Στον Άνεμο

 

 

 

Μάγια Αγγέλου

Η Ενοχή μου

 

 

Η ενοχή μου είναι «σκλαβιάς αλυσίδες», βαριά

κροταλίζουνε μέσα στα χρόνια μπροστά μου.

Ο αδερφός που πουλήθηκε κι η αδερφή μου φευγάτη,

μια πίκρα πηχτή σαν κερί που φράζει τ’ αυτιά μου.

Η ενοχή μου μουσική έχει γίνει με τα δάκρυά μου.

 

Το έγκλημά μου είναι «ήρωες, νεκροί και χαμένοι»,

ο Βέσεϋ, ο Τέρνερ, ο Γκάμπριελ νεκροί, σκοτωμένοι.

Νεκροί ο Μάρτιν Κινγκ, ο Μάρκους, ο Μάλκολμ.

Με μια πάλη σκληρή σε παράφορη αγάπη δοσμένοι.

Το έγκλημά μου: ζωντανή είμαι να το λέω θλιμμένη.

 

Το κρίμα μου είναι «στο δέντρο ψηλά κρεμασμένη»,

Η περηφάνια μου είναι πως ποτέ δεν φωνάζω.

Είμαι έτοιμη να πεθάνω σαν άνθρωπος.

Το πλήθος έτσι μπορώ να εντυπωσιάζω.

Το κρίμα μου είναι πως ποτέ δεν ουρλιάζω.

 


Μετάφραση: Μπάμπης Ζαφειράτος, 26 Φεβρουαρίου 2024

Just Give Me a Cool Drink of Water ’fore I Diiie ‒ Part Two: Just Before the World Ends (1971), p. 45

 

 

Ο Γκάμπριελ Πρόσερ (Gabriel Prosser, 1776 – 10 Οκτ. 1800) από τη Βιρτζίνια, Ο Δανός Βέσεϋ (Denmark Vesey, 1767 – 2 Ιουλ. 1822, Νότια Καρολίνα) από τις Δανικές Δυτικές Ινδίες και ο Νατ Τέρνερ (Nat Turner, 2 Οκτ. 1800 – 11 Νοε. 1831) από τη Βιρτζίνια επίσης. Η Αγία Τριάδα στην ιστορία των επαναστατημένων σκλάβων, που ηγήθηκαν μεγάλων εξεγέρσεων από το 1800 μέχρι το 1831 και βαθιά ριζωμένοι στη λαογραφία και στην ψυχή της μαύρης Αμερικής.

 

Μάρτιν Λούθερ Κινγκ (Martin Luther King. Ατλάντα, 15 Ιαν. 1929 – Τενεσσί, 4 Απρ. 1968), κήρυκας της «μη βίας», Νόμπελ Ειρήνης 1954, που δολοφονήθηκε από το FBI 4 μέρες πριν ηγηθεί παράνομης απεργίας εργατών καθαριότητας.

 

Μάλκολμ Χ (Ομάχα, 19 Μαΐ. 1925 – Μανχάταν, 21 Φεβ. 1965). Ακτιβιστής και υποστηρικτής του λαού της Παλαιστίνης. Κατηγορήθηκε για αντισημιτισμό και κηρύγματα ρατσισμού και βίας. Δολοφονήθηκε από μέλη της μουσουλμανικής κοινότητας ή/και από τη CIA.

 

Μάρκους Γκάρβεϊ (Marcus Mosiah Garvey. Τζαμάϊκα, 17 Αυγ. 1887 – 10 Ιουν. 1940). Χαρισματικός εθνικιστής ηγέτης, οργάνωσε το πρώτο αμερικανικό εθνικιστικό κίνημα των Μαύρων (1919–1926) στη Νέα Υόρκη με στόχο την οικοδόμηση στην Αφρική ενός έθνους διοικούμενου από Μαύρους.

 

 

 

Maya Angelou

My Guilt

 

 

My guilt is “slavery's chains,” too long

the clang of iron falls down the years.

This brother's sold, this sister's gone,

is bitter wax, lining my ears.

My guilt made music with the tears.

 

My crime is “heroes, dead and gone,”

dead Vesey, Turner, Gabriel,

dead Malcolm, Marcus, Martin King.

They fought too hard, they loved too well.

My crime is I'm alive to tell.

 

My sin is “hanging from a tree,”

I do not scream, it makes me proud.

I take to dying like a man.

I do it to impress the crowd.

My sin lies in not screaming loud

 

Βλέπε και

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου - Αίσθημα Ανασφάλειας

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου, Μονάχη

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου, Γυναικεία Δουλειά

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου, Γυναίκα

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου - Πουλάκι στο κλουβί

Μπάμπης Ζαφειράτος: Μάγια Αγγέλου, Και ανυψώνομαι (VIDEO - Απαγγέλλει η Μάγια) — Με τη μουσική του Μιχάλη Σακέλλη (VIDEO)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.