Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

Κώστας Παπαδάκης: Με τη δίκη της Χρυσής Αυγής ανατράπηκε η ροή της ιστορίας και της ατημωρησίας - Το κράτος έχει υποχρέωση να αποζημιώσει τα θύματα της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης - Σε αυτόν τον κόσμο του αντιφασιστικού κινήματος δίνουμε το χέρι και αυτόν τον κόσμο κοιτάμε με ψηλά το κεφάλι (AUDIO)

Κ.Παπαδάκης: Το κράτος έχει υποχρέωση να αποζημιώσει τα θύματα της Χρυσής Αυγής

ThePressProject

«Τα θύματα και οι οικογένειές τους δεν έχουν αποζημιωθεί ούτε για την ψυχική οδύνη, ούτε για την ηθική βλάβη, ούτε για τις υλικές ζημιές, ούτε για τα δικαστικά έξοδα τα οποία καλούνται να αναλάβουν. Το ελάχιστο το οποίο απαιτούμε, ώστε να γίνει έμπρακτη αυτή η πανταχόθεν δήλωση έκφρασης συμπαράστασης στον αντιφασιστικό μας αγώνα απ' όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, είναι με νόμο στη Βουλή, όπως έχει γίνει σε άλλες περιπτώσεις, να νομοθετηθεί η αποζημίωση των θυμάτων, χωρίς να χρειαστεί να τρέχουμε στα αστικά δικαστήρια, να κάνουμε νέους δικαστικούς αγώνες, νέα έξοδα» τόνισε, σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του ThePressProject, ο Κώστας Παπαδάκης, εκ των δικηγόρων της Πολιτικής Αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής. «Η προσπάθεια που κάναμε όλα αυτά τα χρόνια απέδειξε ότι όταν το κίνημα δρα συγκροτημένα μαζικά και ενωτικά, μπορεί να πετυχαίνει αποτελέσματα παρεμβαίνοντας και μέσα από τους θεσμούς» ανέφερε επίσης, ενώ σχετικά με το μαζικό αντιφασιστικό κίνηα που αναπτύχθηκε σχολίασε ότι «σ' αυτόν τον κόσμο δίνουμε το χέρι και αυτόν τον κόσμο κοιτάμε με ψηλά το κεφάλι.»

Κωνσταντίνος Πουλής, Θάνος Καμήλαλης

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020 Αναρτήθηκε: 13:17:11

Συνέντευξη στους Κωνσταντίνο Πουλή και Θάνο Καμήλαλη

Συγκεκριμένα, εξηγώντας το αίτημα περί αποζημίωσης, ο Κώστας Παπαδάκης, δικηγόρος των Αιγύπτιων αλιεργατών, δήλωσε:

«Η δίκη έκλεισε σε πρώτο βαθμό όσον αφορά το ποινικό της σκέλος. Τα θύματα και οι οικογένειές τους δεν έχουν αποζημιωθεί ούτε για την ψυχική οδύνη, ούτε για την ηθική βλάβη, ούτε για τις υλικές ζημιές, ούτε για τα δικαστικά έξοδα τα οποία καλούνται να αναλάβουν, καθώς και εκείνα που θα έπρεπε να έχουν καταβάλει αν πληρωνόμασταν όλα αυτά τα χρόνια. Το κράτος, πέραν από τους δράστες των εγκλημάτων και τη Χρυσή Αυγή, το κράτος το ίδιο έχει υποχρέωση να τους αποζημιώσει γιατί δεν τους προστάτεψε από αυτή την εγκληματική βία. Το ελάχιστο λοιπόν που απαιτούμε, ώστε να γίνει έμπρακτη αυτή η πανταχόθεν δήλωση έκφρασης συμπαράστασης στον αντιφασιστικό μας αγώνα απ’ όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, είναι με νόμο στη βουλή, όπως έχει συμβεί με πολλές άλλες κατηγορίες παθόντων από εγκληματικές ενέργειες να νομοθετηθεί η αποζημίωση των θυμάτων, χωρίς να χρειαστεί να τρέχουμε στα αστικά δικαστήρια, να κάνουμε νέους δικαστικούς αγώνες, νέα έξοδα, νέους κινδύνους, όταν θα έχουμε μπροστά μας ένα εφετείο, το οποίο θα έχει και αυτό μεγάλη διάρκεια.

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Δημήτρης Κουτσούμπας: Μομφή στην κυβέρνηση της ΝΔ. Μομφή και στην αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ. Μομφή σε όλους όσοι υπηρετούν ένα κράτος και ένα σύστημα, που δεν μπορούν να προστατεύσουν όχι απλά τη λαϊκή περιουσία και κατοικία, αλλά ούτε καν την υγεία και την ανθρώπινη ζωή. — Αλ. Παπαρήγα: Ο λαός πρέπει να κατηγορήσει και να τιμωρήσει (2 VIDEO)

 

Με εμπιστοσύνη στη δύναμή του ο λαός να δώσει «μομφή» σε κυβέρνηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και όλους όσοι υπηρετούν ένα κράτος και σύστημα εχθρικό στις λαϊκές ανάγκες

(Κείμενο Αλέκας κάτω)

Η μομφή απέναντί σας είναι το λιγότερο που πρέπει να σας δώσει τελικά ο ίδιος ο λαός, ο οποίος μπορεί και πρέπει να δείξει εμπιστοσύνη κυρίως στις δικές του δυνάμεις.

  • Να πιστέψει σε αυτές τις ανεξάντλητες δυνάμεις του.
  • Για να δυναμώσει την πάλη του για απεμπλοκή από τα ιμπεριαλιστικά σχέδια, για αποδέσμευση από ΕΕ, ΝΑΤΟ με τον ίδιο να κάνει κουμάντο στον τόπο του
  • Για ανατροπή ενός συστήματος που φέρνει κρίσεις, φτώχεια, δυστυχία.

Το ΚΚΕ καταψηφίζει στο πρόσωπο του υπ. Οικονομικών -συνυπεύθυνο και για το έγκλημα κατά της ΛΑΡΚΟ-, καταψηφίζει συνολικά την πολιτική της κυβέρνησής της ΝΔ, όπως, επίσης, καταψηφίζει και εκείνα τα κόμματα, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που προσχεδίασαν το έγκλημα σε βάρος της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας, το οποίο ολοκληρώνει η κυβέρνηση της ΝΔ με τον Πτωχευτικό Κώδικα.

*

Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος (νέο VIDEO): Η αναγνώριση της ναζιστικής ιδεολογίας — Η (διαβόητη) Αδαμαντία Οικονόμου και οι αναφορές των χρυσαυγιτών στον Χίτλερ ως ασκήσεις ιστορικής έρευνας — Ο καθοριστικός ρόλος της Μάγδας Φύσσα — Η παραγραφή των αδικημάτων που αφορούν τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και το ανύπαρκτο... οικονομικό όφελος των ναζί — Η ένταξη στη Χρυσή Αυγή, ο άνθρωπος-κατσαρίδα και το θηρίο της διπλανής πόρτας

The Press Project

Δύο ώρες μετά την ανακοίνωση της τελικής ετυμηγορίας του δικαστηρίου, μόλις ανακοινώθηκε η απόφαση της έδρας επί του ανασταλτικού χαρακτήρα της έφεσης, συναντήσαμε τον Θεόδωρο Θεοδωρόπουλο, συνήγορο της πολιτικής αγωγής για την υπόθεση των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ, και συζητήσαμε στο γραφείο του.

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε μας μίλησε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής της ιστορικής απόφασης, που σχετίζονται με την αναγνώριση της ναζιστικής ιδεολογίας της εγκληματικής οργάνωσης ως κινήτρου των εγκλημάτων.

Αυτό σε μια στιγμή που αναφέρεται από δημοσιογράφους (σε αθέλητη ίσως ευθυγράμμιση με τα επιχειρήματα των καταδικασμένων ναζιστών) ότι ο ναζισμός δεν ήταν μέρος του κατηγορητηρίου, συνεπώς δεν αφορούσε τη συγκεκριμένη δίκη.

Ο Θεοδωρόπουλος επανέρχεται στο ζήτημα και υπενθυμίζει και τη στάση που κράτησε η (διαβόητη πια για την επιείκεια απέναντι στους ναζί εγκληματίες) εισαγγελέας Αδαμαντία Οικονόμου, όταν θεωρούσε τις αναφορές στον Χίτλερ ως ασκήσεις ιστορικής έρευνας, μια «ιστορική προσέγγιση».

Όταν τον ρωτήσαμε σε τι έγινε σοφότερος, τι έμαθε στη διάρκεια αυτών των πεντέμισι ετών που δεν θα μπορούσε να ξέρει εκ των προτέρων, μας ανέφερε δύο πράγματα: τη συλλογική δουλειά των συνηγόρων της πολιτικής αγωγής και τον συγκλονιστικό ρόλο που έπαιξε για τους ίδιους αλλά και για το αντιφασιστικό κίνημα η οικογένεια του Παύλου Φύσσα, και ιδίως η Μάγδα Φύσσα.

Αναφέρθηκε λεπτομερώς στις ποινές, όχι μόνο της ηγετικής ομάδας, αλλά και των μεσαίων στελεχών, π.χ. για τη συνέργεια στη δολοφονία Φύσσα και την απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά των Αιγυπτίων, που θα μπορούσαν να θεωρηθούν επιεικείς.

Ως προς το μέλλον της υπόθεσης, αναφέρθηκε στην παραγραφή των αδικημάτων που αφορούν τους συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ αλλά και τον κίνδυνο μιας νομοθετικής ρύθμισης που να προσθέτει το οικονομικό όφελος στα όσα συγκροτούν αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος της συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, που θα είχε ως αποτέλεσμα να αφανιστεί το αδίκημα για τη συγκεκριμένη δίκη.

Όσον αφορά τον όψιμο αντιφασισμό που επιδεικνύεται, ενώ επισημαίνει την ασυνέπεια σε σχέση με τη στάση που κράτησαν πολλοί κατά το παρελθόν, θεωρεί πως συνιστά μια αντικειμενική νίκη του αγώνα κατά του ναζιστικού μορφώματος.

Η συνέντευξη καταλήγει με μια διεισδυτική παρατήρηση για την ίδια την πράξη της ένταξης.

Σε περιπτώσεις σαν του Μπούκουρα ή της Σκορδέλη, όλες οι μαρτυρίες που αθροίζονται για να πουν οι κοντινοί τους πως πρόκειται για ανθρώπους που ποτέ δεν θα έκαναν κάτι τέτοιο, μας αποδεικνύουν αντίστροφα πώς μεταμορφώνεται σε θηρίο ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας: η εξήγηση είναι η απανθρωποποίηση, η αντιμετώπιση των άλλων σαν να ήταν κατσαρίδες, πράγματα, και όχι άνθρωποι.

 

Πάμπλο Πικάσο (25 Οκτ. 1881 – 8 Απρ. 1973): 2+1 πορτρέτα

Πάμπλο Πικάσο (25 Οκτ. 1881, Μάλαγα, Ισπανία - 8 Απρ. 1973, Μουζέν, Γαλλία)
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 1973. Μαρκαδόρος σε σκληρό χαρτί, 29χ21 εκ.

*

Όταν ήμουν παιδί, ήθελα να μπορώ να ζωγραφίζω σαν τους μεγάλους. Τώρα που μεγάλωσα, θέλω να μπορώ να ζωγραφίζω σαν τα παιδιά.

Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας βοηθάει να ανακαλύψουμε την αλήθεια.

Πάμπλο Πικάσο

 

Dora Maar (1907–1997): Πορτραίτο του Πάμπλο Πικάσο, 1936.
Λάδι, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 31x24.5 cm
(Richard and Ellen Sandor Family Collection)

 

*

Η Ντόρα Μάαρ που Θρηνεί – Η Ντόρα της Γκερνίκας

Ένα από τα κεντρικά μοτίβα που συνδέονται με την Γκερνίκα είναι οι φιγούρες, γνωστές ως Γυναίκες που Θρηνούν, εμπνευσμένες από την παρουσία της Ντόρας Μάαρ.

Η Ντόρα Μάαρ είναι το μοντέλο και η έμπνευση του ζωγράφου στις Γυναίκες με το Μαντήλι, αλλά και ο άνθρωπος που ζωγράφισε στον μερικά δευτερεύοντα στοιχεία στον διάσημο πίνακα.

Πάμπλο Πικάσο: Κεφάλι Γυναίκας (Ντόρα Μάαρ) με Μαντήλι που Θρηνεί [II].
Λάδι, μελάνι και μολύβι σε χαρτί, 31x24.5 cm
(Paloma Esteban Leal - Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)

[...]

Μέσα στο 1937 ο Πικάσο θα κάνει 60 συνολικά μικρές Γκερνίκες: 45 «σχέδια-σπουδές», από την 1 Μαΐου έως τις 4 Ιουνίου που διαρκεί η διαδικασία της σύνθεσης, θα συνεχίσει μετά την ολοκλήρωση του έργου με 13 Υστερόγραφα της Γκερνίκας, μέχρι της 7 Οκτωβρίου, και θα «τελειώσει" με δύο ακόμη Θρηνούσες Γυναίκες με Μαντήλι, χωρίς όμως ένδειξη ημέρας και μήνα γι' αυτές.

Η Ντόρα Μάαρ που Θρηνεί θα ακολουθεί τον Πικάσο ως επαναλαμβανόμενο μοτίβο στα έργα του, μέχρι και το 1940.

*

Βλέπε το μεγάλο αφιέρωμα της Μποτίλια Στον Άνεμο:

Η Γκερνίκα της Ντόρας Μάαρ (45 πίνακες - Επίμετρο - VIDEO)

Κείμενα, μεταφράσεις κειμένων, έρευνα, επιμέλεια:
Μπάμπης Ζαφειράτος

*

STUDIO new star art cinema - 8 μεγάλες στιγμές της 7ης Τέχνης: Ο Δράκος του Κακού ενάντια στον Άγιο Πολεμιστή & Ο Θεός και ο Διάβολος στη Χώρα του Ήλιου (Η μαρξιστική κληρονομιά του Γκλάουμπερ Ρόχα) - Ο Ανικητος & Ο Κόσμος του Απού (To κορυφαίο σινεμά του Σατιαζίτ Ράι) - Ιμέλντα Μάρκος: Βασίλισσα Χωρίς Θρόνο - Αρά Γκιουλέρ: Το μάτι της Κωνσταντινουπόλης - Γάτα στον Τοίχο - Στη Γη του Άγριου Μελιού

 

Με το 30% της πληρότητάς τους και υποχρεωτική χρήση μάσκας

STUDIO new star art cinema
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ 210-8640054 --2108220008

Ώρες προβολών από 22/10 έως 28/10

*

1. Ο Δράκος του Κακού ενάντια στον Άγιο Πολεμιστή του Γκλάουμπερ Ρόχα

(Βλέπε κάτω)

ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ στις 20.00

*

2. Ο Θεός και ο Διάβολος στη Χώρα του Ήλιου του Γκλάουμπερ Ρόχα

(Από Μποτίλια)

ΔΕΥΤΕΡΑ/ΤΡΙΤΗ/ΤΕΤΑΡΤΗ στις 22.00

*

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020

Κούβα: Μια πατρίδα για όλον τον Κόσμο — Νόμπελ Ειρήνης στους γιατρούς της Κούβας / ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ (Π.Ο.Θ.Α.)

Η πανδημία του Covid 19 ανέδειξε με τον πιο απόλυτο τρόπο την ανάγκη της ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος υγείας. Η καθολική πρόσβαση του πληθυσμού στην περίθαλψη και η ανάπτυξη των δημόσιων υποδομών αποδείχθηκε ότι θα πρέπει να είναι μέσα στις άμεσες προτεραιότητες όλων των κυβερνήσεων. Κι όμως, υπήρξαν χώρες με πολύ υψηλούς οικονομικούς δείκτες και αυξημένους ρυθμούς ανάπτυξης που αποδείχτηκαν ανεπαρκείς να παρέχουν ασφάλεια στους πολίτες τους, θρηνώντας εκατόμβες θυμάτων.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο μία μικρή χώρα απέδειξε ότι η προστασία της δημόσιας υγείας είναι πολιτική απόφαση. Η Κούβα, μία σοσιαλιστική χώρα, εξαντλημένη οικονομικά από το μακροχρόνιο εμπάργκο υπερηφανεύεται ότι έχει ένα από τα καλύτερα δημόσια συστήματα υγείας του πλανήτη. Και παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, δεν διστάζει να δείχνει την αλληλεγγύη της ακόμα και σε πλουσιότερες χώρες. Την ίδια ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση έκλεινε τα σύνορα της προς την Ιταλία, οι γιατροί της Κούβας μπήκαν μπροστά και επισκέφτηκαν την Ιταλία, αναδεικνύοντας την αξία της αλληλεγγύης, όχι στα λόγια αλλά με πράξεις.

200 χρόνια αγγελόπουλοι: Φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα και την ιστορία οι παρέες

200 χρόνια αγγελόπουλοι

*
Πρώτη δημοσίευση Κατιούσα, 24/10/2020

**

«φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα και (την) ιστορία οι παρέες».

Δεν είχα καμιά αμφιβολία.

Η Πολεμική Αρετή των πατακοπαπαδόπουλων σε συσκευασία 2004. Ο κορονοϊός τούς τη χάλασε, αλλιώς θα τρίβαμε τα μάτια μας. Aς έχουμε κατά νου ότι με παρόμοιες φιέστες, επί χούντας (1971), γιορτάστηκαν τα 150χρονα. Σήμερα η αστική τάξη θυμάται με νοσταλγία την εποχή της στρατιωτικής της θητείας.

«Κι όποιος δεν (το) καταλαβαίνει δεν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει».
Και θα μνέσκει μάπας «διακοσάχρονος», που θα ’λεγε κι ο μεγάλος αιρετικός της Χαλκίδας (βλ. κάτω).

***

Πλην, πλην και πάλι πλην, η αστική τάξη καραδόκαε...
(Γιάννης Σκαρίμπας, Η Τράπουλα, Κάκτος 1974, σ. 18)

*

Αν ο μόνος σκοπός που αξίζει τον κόπο κανείς να γεννηθεί, είναι η  λευτεριά, και μόλις γεννηθεί του την υποθηκεύσουν τα συμφέροντα, τι άλλο του απομένει αν όχι η επανάσταση;

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Θα ψοφήσετε στην τρύπα σας, φίδια! — Μάγδα Φύσσα: Μακάρι να ήταν εδώ ο Παύλος — ΚΚΕ: Ο φασισμός είναι τέκνο του συστήματος — Συνήγοροι ΠΑΜΕ: Δικαίωση, αλλά ο στόχος είναι το σύστημα της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, που γεννά και τρέφε το φασισμό — Στο κελί οι ναζί εγκληματίες: Οι ποινές αναλυτικά (3 VIDEO - ΦΩΤΟ)

 

ΕΧΩ δει τον αετό μες στη δίνη
Του γλαυκού, με πληγές να πετάει.
Στη φωλιά της οχιά να ψοφάει
Το δικό της φαρμάκι σαν πίνει.

Χοσέ Μαρτί, Απλοί Στίχοι, Ι: 12/18 (1891)
Mετάφραση: Μπάμπης Ζαφειράτος

 

 

*

ΟΙ ΝΑΖΙ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ

Συγκινημένη η Μάγδα Φύσσα μετά την ανακοίνωση της απόφασης

(VIDEO - ΦΩΤΟ)

Πέμπτη 22/10/2020 - 16:48 - Ενημέρωση: Πέμπτη 22/10/2020 - 16:53

«Ο Παύλος ζει, τσακίστε τους ναζί» ακούστηκε στα σκαλιά του Εφετείου την ώρα που η Μάγδα Φύσσα βγήκε συγκινημένη από τη δικαστική αίθουσα, μετά την ανακοίνωση της απόφασης.

Η μητέρα του δολοφονημένου μουσικού, που έγινε σύμβολο στον αγώνα για να σαπίσουν στη φυλακή οι ναζί εγκληματίες της Χρυσής Αυγής, έγινε δεκτή με χειροκροτήματα, συνθήματα και δάκρυα χαράς από τους φίλους και τους δικηγόρους της οικογένειας και των υπόλοιπων θυμάτων.

Η ίδια, εμφανώς συγκινημένη, ευχαρίστησε μέσα από τα βάθη της καρδιάς της την Πολιτική Αγωγή για τον τεράστιο αγώνα που έκανε, καθώς και όλον αυτό τον κόσμο που τους στήριξε.

Μακάρι να ήταν εδώ ο Παύλος...

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων εάν θεωρεί ότι δικαιώνεται ο Παύλος, η Μάγδα Φύσσα απάντησε:

«Αυτό δεν το ξέρω, εάν δικαιώνεται. Μακάρι να ήταν εδώ να το έλεγε ο ίδιος. Μακάρι να ήταν ένα από τα θύματα που χτύπησαν και σακατέψανε. Ας ήταν εδώ να μπορούσε να πει εκείνος εάν δικαιώνεται ή όχι. Δεν είναι εδώ όμως ο Παύλος. Άρα δεν νομίζω ότι υπάρχει δικαίωση για τον Παύλο. Η δικαίωση είναι για εμάς, γι' αυτό τον κόσμο που αγωνίστηκε για να αποδείξει ότι όντως είναι μια εγκληματική οργάνωση κάτω από το μανδύα του πολιτικού κόμματος».

Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης: Hasta La Poesía De La Revolución, σύντροφε Διονύση Γεωργόπουλε!

Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης

Μπουμπουλίνας 28, 106 82 Αθήνα, τηλ./fax: 210 8214916 e-mail: cubagr@otenet.gr

Με βαθιά θλίψη αποχαιρετάμε τον μεγάλο φίλο της Κούβας και ενεργό, μέχρι την ύστατη ώρα, μέλος μας, Διονύση Γεωργόπουλο

Ο Ελληνοκουβανικός Σύνδεσμος Φιλίας και Αλληλεγγύης με μεγάλη θλίψη πληροφορήθηκε το θάνατο του Διονύση Γεωργόπουλου, μεγάλου φίλου της Κούβας και του Συνδέσμου.

Ο Διονύσης έγινε μέλος του Ελληνοκουβανικού το 1990. Αποφάσισε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο να δώσει τη μάχη για το διεθνές κομμουνιστικό κίνημα, ενισχύοντας τον αγώνα του κουβανικού λαού. Ήταν την περίοδο που ο λαός της Κούβας χρειαζόταν οτιδήποτε, από ένα σαπούνι μέχρι πετρέλαιο για να σταθεί απέναντι στην επίθεση και τον αποκλεισμό των ΗΠΑ.

Βοήθησε μέσω του Ελληνοκουβανικού να δυναμώσει η αλληλεγγύη του ελληνικού λαού στην Κούβα ενάντια στον ιμπεριαλισμό, δίνοντας όλες του τις δυνάμεις μαζί με τα υπόλοιπα μέλη για να γίνει γνωστό τι ζητάει η Κούβα, ενημερώνοντας εργατικά σωματεία, συλλόγους και κόμματα να ενισχύσουν τον αγώνα αυτό. Και ο προοδευτικός κόσμος της χώρας μας ανταποκρίθηκε για να μην περάσουν τα σχέδια των ιμπεριαλιστών. Συγκεντρώθηκαν τεράστιες ποσότητες υλικών που στάλθηκαν στην Κούβα.

Συνέχισε τη δράση του στον Ελληνοκουβανικό της Αθήνας σαν μέλος του και διετέλεσε και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Με τη δράση του και τις ιδέες του προσπαθούσε πάντα να είναι κοντά στο Σύνδεσμο οι μαζικοί φορείς και η νεολαία σε όλη την Ελλάδα. Βοηθούσε στην προετοιμασία των μπριγάδων και συμμετείχε και ο ίδιος σε μπριγάδες στην Κούβα.

Όταν πήγε στην Κεφαλονιά πρωτοστάτησε στην ίδρυση του παραρτήματος του Ελληνοκουβανικού εκεί. Διετέλεσε πρόεδρός του και με τη δράση του ανέπτυξε την αλληλεγγύη στο νησί.

Οι συναγωνιστές του πονάμε για το χαμό του και θαυμάζουμε τη στάση του που με αξιοπρέπεια και μαχητικότητα έδωσε τη μάχη με την ασθένειά του.

Τα πιο θερμά μας συλλυπητήρια στη γυναίκα του, στο γιο του και στους οικείους του.

 

ASOCIACION HELENOCUBANA DE AMISTAD Y SOLIDARIDAD

Bubulinas 28, 106 82 Atenas, Grecia, tel./fax: (+30) 210 8214916 e-mail: cubagr@otenet.gr

Αθήνα, 22 Οκτώβρη 2020

Μάνος Λοΐζος - Ναζίμ Χικμέτ - Γιάννης Ρίτσος: Αυτός ο τρόπος που είχε η τέχνη τους, όλον τον κόσμο μέσα της να κλείνει

Μάνος Λοΐζος

22 Οκτ. 1937, Αλεξάνδρεια - 17 Σεπ. 1982, Μόσχα.
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 17.IX.2020 (Μολύβι σε χαρτί ακουαρέλας, 21χ29 εκ.)

 

Μάνος Λοΐζος - Ναζίμ Χικμέτ - Γιάννης Ρίτσος
Αυτός ο τρόπος που είχε η τέχνη τους, όλον τον κόσμο μέσα της να κλείνει

*

Όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι



XXII

Τι όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι
Μες από τους θορύβους του θανάτου και της νίκης
Να συλλογιέμαι εσένανε μες απ’ τη φυλακή
Κι έχοντας περασμένα τα σαράντα.
Τι όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι.
Να το ’να χέρι σου σ’ ένα ύφασμα γαλάζιο ξεχασμένο
Και να μες στα μαλλιά σου
Η ραθυμιά η περήφανη της Ιστανμπούλ της γης μου
Σαν ένας άλλος άνθρωπος μέσα σε μένα
Είναι η ευτυχία να σ’ αγαπώ.

Τι όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι
Να γράφω όλο για σένα
Να σε κοιτάζω πλαγιασμένος έτσι ανάσκελα
Μες στο κελί μου
Μια λέξη που ’χες πει την τάδε μέρα
Στο τάδε μέρος, όχι η λέξη η ίδια
Μα αυτός ο τρόπος που είχε, μέσα της να κλείνει όλο τον κόσμο.

Τι όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι
Για σένα θα σκαλίσω ακόμη τόσα πράματα
Θα φτιάξω ένα μικρό κουτί, ένα δαχτυλίδι
Θα υφάνω τρεις οργιές μετάξι
Και ξαφνικά
Πετιέμαι ορθός
Τρέχοντας να χουφτώσω του παραθυριού τα κάγκελα
Και να φωνάξω στο γαλάζιον ουρανό της λευτεριάς
Όλα μου τα τραγούδια που ’γραψα για σένα.

Τι όμορφο που ’ναι να σε συλλογιέμαι
Μες από τους θορύβους του θανάτου και της νίκης
Να συλλογιέμαι εσένανε μες απ’ τη φυλακή
Κι έχοντας περασμένα τα σαράντα.

Επιστολές και Ποιήματα (1942 ‒ 1946)


 

Ναζίμ Χικμέτ, ΠΟΙΗΜΑΤΑ,
Πρόλογος και Απόδοση
Γιάννης Ρίτσος.
Κεδρος, Β΄ έκδοση, 1970 (σσ. 65-66)
[Α΄ έκδοση 1966]

 

Σκαλισμένο δαχτυλίδι για την Πιραγιέ, 3x36x29 εκ.


*

«Ακόμη τόσα πράματα σκαλισμένα» του Χικμέτ από την Μποτίλια:

Ναζίμ Χικμέτ Ραν: Ζωγραφική, χειροτεχνήματα και ποίηση από τις φυλακές (Αφιέρωμα - 47 έργα)


***