Δ. Κουτσούμπας: Ο οργανωμένος λαός έναν δρόμο έχει μπροστά του, τον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα, με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή
Στις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις που γίνονται σήμερα σε πολλούς κλάδους αναφέρθηκε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.
Υπογράμμισε ότι αυτές οι κινητοποιήσεις και άλλες που θα ακολουθήσουν μέσα στο καλοκαίρι, όπως και το συλλαλητήριο στη ΔΕΘ είναι το πραγματικά ελπιδοφόρο απέναντι στην αναμονή για «λύση» από παλιούς και νέους «σωτήρες». Πρόσθεσε πως ο οργανωμένος λαός έχει έναν δρόμο μπροστά του, τον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα, με το ΚΚΕ στην πρώτη γραμμή, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, για να πάρει μια ανάσα ο λαός.
Στηλίτευσε τις «κοστολογημένες» προτάσεις της κυβέρνησης και όλων των άλλων κομμάτων, που θεωρούν δεδομένο ότι πρέπει να τηρείται ο στενός κορσές της ΕΕ σε ό,τι αφορά τις λαϊκές ανάγκες.
Αναφερόμενος στην απόφαση του Αρείου Πάγου, επισήμανε πως δεν χωράει πολλές ερμηνείες, έχει αναδρομική ισχύ και οι τόκοι υπολογίζονται στη μηνιαία δόση και όχι στο οφειλόμενο κεφάλαιο. Υπενθύμισε, δε, ότι αυτό είχε ζητήσει το ΚΚΕ με τροπολογία που είχε καταθέσει στη Βουλή, την οποία απέρριψε τότε η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα επικαλέστηκαν το «δικαίωμα της σιωπής».
«Εμείς λέμε καθαρά πως η αναδρομικότητα της απόφασης πρέπει να οδηγήσει στην απομείωση του οφειλόμενου κεφαλαίου για τα δάνεια που εξυπηρετούνται», είπε, εξηγώντας πως για όσους έχουν αποπληρώσει τα δάνεια πρέπει να επιστραφεί το επιπλέον ποσό και για όσους έχουν χάσει τη ρύθμιση, λόγω του ότι δεν μπορούσαν να καταβάλουν τους υπέρογκους τόκους που λανθασμένα υπολόγιζαν τράπεζες και servicers, να ξανανοίξουν οι υποθέσεις τους.
Η ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα
<iframe width="509" height="286" src="https://www.youtube.com/embed/3PljCoK-2lg" title="Δ. Κουτσούμπας: Ο οργανωμένος λαός έχει το δρόμο της διεκδίκησης & του αγώνα, με το ΚΚΕ" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" referrerpolicy="strict-origin-when-cross-origin" allowfullscreen></iframe>
«Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της κυβέρνησής σας, κύριοι της ΝΔ, να παρουσιάσει μια εικονική πραγματικότητα, υπάρχουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που σας διαψεύδουν.
Σήμερα μάλιστα, αυτές τις ώρες που μιλάμε είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση σε σημαντικούς κλάδους. Απεργούν οι εργαζόμενοι στις Κατασκευές, στα εργοστάσια των Τροφίμων - Ποτών, στα Ξενοδοχεία, στις Περιφέρειες.
Κι αυτή η μεγάλη απεργιακή μάχη επιβεβαιώνει την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εργαζόμενοι στη χώρα μας. Μια κατάσταση που επιδεινώνεται από τους χαμηλούς μισθούς που εξανεμίζονται στα μέσα κάθε μήνα λόγω της ακρίβειας, τα ατελείωτα και εξαντλητικά ωράρια που ευθύνονται, εκτός των άλλων, και για χιλιάδες νεκρούς και σακατεμένους μέσα στους χώρους δουλειάς, τις υπέρογκες δαπάνες για το ενοίκιο, την περίθαλψη, το ρεύμα.
Οι χιλιάδες απεργοί οικοδόμοι, οι εργαζόμενοι στα Τρόφιμα - Ποτά, στα Ξενοδοχεία και τον Τουρισμό, στις Περιφέρειες καταρρίπτουν το κυβερνητικό αφήγημα ότι τα οικονομικά μέτρα που φέρνετε και τα οποία συνεχώς παπαγαλίζετε, ανακουφίζουν τις λαϊκές οικογένειες.
Η ασφυκτική πραγματικότητα δεν μπορεί να ανατραπεί από ορισμένα επιδόματα που δίνετε και τα οποία ήδη έχουν εξανεμιστεί εξαιτίας της ακρίβειας.
Από πού θέλετε να ξεκινήσουμε; Από αυτό το εφάπαξ επίδομα-κοροϊδία των 150 ευρώ για κάθε παιδί, που δεν φτάνει να καλύψει ούτε μια βδομάδα σε ένα καλοκαιρινό camp, τώρα που έκλεισαν τα σχολεία; Ή δεν ξέρετε μήπως πως χιλιάδες οικογένειες δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους αυτούς τους καλοκαιρινούς μήνες που τα σχολεία είναι κλειστά;
Αλλά έτσι που τα έχετε κάνει εσείς, και οι προηγούμενοι στους δήμους, ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν για κάποιες ώρες έστω να απασχολήσουν τα παιδιά.
Αλήθεια, ποια μεζούρα έχετε πάρει εκεί στην κυβέρνηση και μετράτε τις υπέρογκες ανάγκες ενός παιδιού και τις έχετε κοστολογήσει στα 150 ευρώ; Θα μου πείτε, την ίδια μεζούρα που είχε πάρει και το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα του Τσίπρα, οι υπόλοιποι που δίπλα σε κάθε πρόταση που πετάνε, τρέχουν να πουν πως είναι κοστολογημένη μην τυχόν και τους τραβήξουν το αυτί.
Όλοι σας "κοστολογείτε" τις προτάσεις σας με δεδομένο ότι πρέπει να τηρείται η δημοσιονομική ισορροπία της ΕΕ, δηλαδή ο στενός κορσές για ό,τι αφορά τις λαϊκές ανάγκες, που πρακτικά αυτό σημαίνει πως ο λαός θα χρυσοπληρώνει την Υγεία, τη μόρφωση, την Πρόνοια, τις Μεταφορές κ.λπ.
Κοστολογείτε τις προτάσεις σας με δεδομένο ότι φέτος η Ελλάδα θα δώσει 600 εκατ. ευρώ στρατιωτική βοήθεια στο καθεστώς Ζελένσκι, ότι θα εκτινάσσονται οι ΝΑΤΟικές πολεμικές δαπάνες, που για το 2025 έφτασαν τα 7 δισ. ευρώ!
Μετά από όλα αυτά, ο καθένας καταλαβαίνει ότι οι προτάσεις σας είναι υπό αίρεση και ο λαός θα συνεχίζει να πληρώνει, είτε από τη μία είτε από την άλλη τσέπη, και τελικά ποτέ δεν θα καλύπτονται πραγματικά οι ανάγκες του.
Μήπως θεωρείτε μέτρο οικονομικής ανακούφισης την καταβολή των οφειλών από χρέη στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 72 δόσεις;
Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να μη χάσετε ούτε ένα ευρώ από τα χρωστούμενα των λαϊκών οικογενειών. Γι’ αυτό και το μόνο που κάνει η κυβέρνησή σας με τη συγκεκριμένη ρύθμιση είναι να "κλωτσά το τενεκεδάκι" των χρεών και των αδιεξόδων, χωρίς να παίρνει κανένα μέτρο προστασίας του εισοδήματός τους που κατακρημνίζεται, με το κόστος λειτουργίας των μικρών επιχειρήσεων να εκτοξεύεται. Αυτό όμως που έχουν ανάγκη οι εργαζόμενοι, οι αυτοπασχολούμενοι επαγγελματίες είναι να απαλλαγούν από τα χρέη και όχι να έχουν μια μόνιμη θηλιά στον λαιμό τους.
Ανακούφιση για τον λαό δεν αποτελούν οι ατέρμονες δόσεις αποπληρωμής των χρεών, δόσεις που τον καθιστούν υποχείριο του αστικού κράτους και των τραπεζών, αλλά το γιγαντιαίο κούρεμα των χρεών για το οποίο πρέπει να πληρώσει το εχθρικό, για τον λαό, αυτό κράτος, οι τράπεζες, γενικότερα το κεφάλαιο. Αποτελεί ανακούφιση η πρόταση νόμου που έχει επανειλημμένα καταθέσει το ΚΚΕ και την οποία απέρριψε τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ όσο και αυτή του Τσίπρα παλιότερα.
Για τα χρωστούμενα όμως των τραπεζών, των εφοπλιστών και άλλων, κύριοι της ΝΔ, δεν λέτε κουβέντα. Όλοι αυτοί μπορούν βέβαια να απολαμβάνουν αναβαλλόμενους φόρους, φοροαπαλλαγές και συνταγματικά κατοχυρωμένες. Μάλιστα μετά τους εφοπλιστές ετοιμάζετε να κατοχυρώσετε συνταγματικά και τη φοροασυλία των στρατηγικών επενδυτών.
Θέλετε να μιλήσουμε για το επίδομα ενοικίου, το οποίο ήδη λειτουργεί σαν όχημα για νέες αυξήσεις στα ενοίκια; Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά! Μόνο μέσα στον τελευταίο χρόνο τα ενοίκια αυξήθηκαν κατά 10,1%, ενώ σωρευτικά από το 2017 και μετά οι τιμές των ενοικίων έχουν αυξηθεί στο δυσθεώρητο ποσοστό του 60%.
Οι νέοι, τα νέα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα, δεν έχουν ανάγκη από επιδόματα, αλλά από φτηνή λαϊκή στέγη. Κι αυτό σημαίνει σχεδιασμό με ευθύνη του κράτους, επαναλειτουργία του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ), αξιοποίηση του αποθέματος των κρατικών κτιρίων για τις ανάγκες των εργαζομένων και της νεολαίας.
Όπως και οι χιλιάδες φοιτητές και οι οικογένειές τους -μάλιστα αύριο ανακοινώνονται και οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων- έχουν ανάγκη από φοιτητικές εστίες, σύγχρονες και δωρεάν. Δώστε λύση τώρα! Με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας ιδρυμάτων και άλλων κτιρίων ή οικοπέδων του Δημοσίου, των δήμων, των Περιφερειών, για τη δημιουργία νέων εστιών με ευθύνη του κράτους, χωρίς ΣΔΙΤ και ενοίκια. Με επισκευή και ανακαίνιση όλων των παλιών εστιών με κρατική δαπάνη.
Είναι βέβαια περιττό να πω πως τα όσα νομοθετείτε είναι ένα μικρό κλάσμα από τη μεγάλη φοροληστεία του λαού, αυτή που σας επιτρέπει να πανηγυρίζετε για το ματωμένο πλεόνασμα. 4,4 δισ., έφτασε το πρώτο τρίμηνο του ‘26…, 17 δισ. ήταν τα έσοδα από τους υπέρογκους φόρους το ίδιο διάστημα.
Ανάσα στις λαϊκές οικογένειες από την ακρίβεια και τις ανατιμήσεις μπορούν να δώσουν οι διεκδικήσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος, οι προτάσεις που έχει καταθέσει εδώ μέσα στη Βουλή το ΚΚΕ και αφορούν:
- Την κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης,
- των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης στα καύσιμα.
- Την κατάργηση του χρηματιστηρίου Ενέργειας.
- Την επαναλειτουργία όλων των λιγνιτικών μονάδων και την ενίσχυση των μεγάλων υδροηλεκτρικών έργων,
- παράλληλα με την υπογραφή Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με ικανοποιητικές αυξήσεις στους μισθούς.
Γιατί για να κερδίσει κάτι ο εργαζόμενος λαός, πρέπει να χάσουν από τα κέρδη τους οι μεγάλοι όμιλοι και αυτό μπορεί να το επιβάλει ο ίδιος ο λαός με τις διεκδικήσεις του, με τον αγώνα του, με τις επιλογές του.
Και μιας και αναφέρθηκα στις λιγνιτικές μονάδες, η ανατίναξη των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή ήταν άλλο ένα στιγμιότυπο σ’ αυτό το έγκλημα που έχει μεγάλη ιστορία και συγκεκριμένους ενόχους. Και ένοχοι είστε όλοι σας. Γιατί όλοι σας, στο όνομα της "πράσινης μετάβασης" στερείτε μια φτηνή ενεργειακή πηγή από τον λαό μας. Στερείτε από εργαζόμενους τη δουλειά τους, από μια ολόκληρη περιοχή στερείτε το μέλλον της.
Και γι’ αυτό το έγκλημα θα λογοδοτήσετε, κύριοι της κυβέρνησης, αλλά και εσείς κύριοι της βολικής αντιπολίτευσης που η μόνη σας διαφορά είναι όχι αν θα ανάψει το φιτίλι, αλλά το πόσο γρήγορα θα καεί.
Θέλω πριν αναφερθώ στην απόφαση του Αρείου Πάγου, που ανακουφίζει χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά, να πω πως η κυβέρνησή σας, κύριοι της ΝΔ, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες, παρέχει συστηματικά στήριξη στις τράπεζες, τα funds και τους servicers. Μια στήριξη προκλητική, απέναντι στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα οποία σε συνδυασμό με το νέο ράλι αυξήσεων των τιμών αντιμετωπίζουν συνθήκες ασφυξίας.
Στην απόφαση του Αρείου Πάγου για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη δεν χωράνε πολλές ερμηνείες. Είναι ξεκάθαρη. Έχει αναδρομική ισχύ και οι τόκοι υπολογίζονται στη μηνιαία δόση και όχι στο οφειλόμενο κεφάλαιο. Αυτό άλλωστε είχε ζητήσει, θυμάστε, με τροπολογία του το ΚΚΕ από τον Ιούλιο του 2024. Μία τροπολογία την οποία απέρριψε η κυβέρνησή σας ενώ και τα άλλα κόμματα της βολικής σας αντιπολίτευσης κατέφυγαν στο "δικαίωμα της σιωπής"!
Εμείς λέμε καθαρά πως η αναδρομικότητα της απόφασης πρέπει να οδηγήσει στην απομείωση του οφειλόμενου κεφαλαίου για τα δάνεια που εξυπηρετούνται. Για όσους έχουν αποπληρώσει τα δάνεια στην επιστροφή του επιπλέον ποσού. Και για όσους έχουν χάσει τη ρύθμιση, λόγω του ότι δεν μπορούσαν να καταβάλουν τους υπέρογκους τόκους που λανθασμένα υπολόγιζαν τράπεζες και servicers, να ξανανοίξουν οι υποθέσεις τους.
Το κόστος αυτό πρέπει να επιβαρύνει αποκλειστικά τις τράπεζες και τους servicers. Εσείς προβλέπετε ότι το κόστος θα καλυφθεί μέσω του Δημοσίου, δηλαδή πάλι από χρήματα των φορολογουμένων. Για άλλη μια φορά φορτώνετε με βάρη τις πλάτες του λαού για να τη βγάλουν καθαρή τα κέρδη των τραπεζών.
Και για να κλείσω όπως ξεκίνησα. Οι σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις Κατασκευές, στα Τρόφιμα - Ποτά, στα Ξενοδοχεία, στις Περιφέρειες είναι και μια απάντηση στην κυβέρνησή σας. Οι χιλιάδες απεργοί εργαζόμενοι σας λένε κατάμουτρα ότι τη λεγόμενη κοινωνική συμφωνία που υπογράψατε στα κρυφά με τον εκλεκτό του ΠΑΣΟΚ, ελεγχόμενο Παναγόπουλο της ΓΣΕΕ, και τον ΣΕΒ την γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια.
Όσα εύσημα κι αν σας δώσει η Ευρωπαία επίτροπος, κύριοι της ΝΔ, οι εργαζόμενοι δεν κάνουν πίσω από τις διεκδικήσεις τους. Οι σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις και άλλες που θα ακολουθήσουν, ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι, όπως και το μεγάλο πανελλαδικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο που οργανώνεται στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, στις 5 Σεπτέμβρη, από εκατοντάδες εργατικά συνδικάτα, Αγροτικούς και Φοιτητικούς Συλλόγους, από σωματεία αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών και επιστημόνων, από συνταξιούχους και τους Συλλόγους Γυναικών όλης της χώρας είναι το πραγματικά ελπιδοφόρο. Κόντρα στην αναμονή για λύσεις από επίδοξους παλιότερους ή και νέους "σωτήρες" -νέους να τους πει ο Θεός, τέλος πάντων- απέναντι σε μια πολιτική που θυσιάζει τα εργατικά - λαϊκά δικαιώματα για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, για τον πόλεμο.
Ο οργανωμένος λαός έναν δρόμο έχει μπροστά του, τον δρόμο της διεκδίκησης και του αγώνα. Με το ΚΚΕ μπροστά, στην πρώτη γραμμή, για την ανατροπή της αντιλαϊκής σας πολιτικής, για να πάρει μια ανάσα ο λαός μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.