ΝΕΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»
«ΝΑΤΟ εξπρές» χωρίς κανέναν έλεγχο στο περιεχόμενο των στρατιωτικών φορτίων
Ο «Ριζοσπάστης» αποκάλυψε στο χτεσινό (13/3/2025) του φύλλο (βλ. και κάτω από το σημερινό φύλλο 14/3) έγγραφα και ηχητικά ντοκουμέντα που αναδεικνύουν πως για τις ανάγκες στρατιωτικών μεταφορών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχει γεμίσει με κυριολεκτικά φορτία θανάτου, τα οποία εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους όχι μόνο για το ίδιο το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και για τις κατοικημένες περιοχές από τις οποίες αυτά διέρχονται.
Σήμερα, δίνεται συνέχεια στις αποκαλύψεις από τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» και προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται πως μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 - Απρίλης 2023 καταγράφονται στα σχετικά έγγραφα τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, από την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Οι άδειες αυτές αφορούν πολλαπλές αποστολές και όχι μόνο μία αμαξοστοιχία. Αποτελούν «εξαιρετικές» μεταφορές καθώς το φορτίο τους, τα στρατιωτικά οχήματα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν και εξέχουν του «περιτυπώματος φόρτωσης».
Άδειες και έλεγχοι μόνο στο βάρος και τις διαστάσεις
Στα συνοδευτικά έγγραφα των αδειών αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στις άδειες για τα δρομολόγια που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» αναφέρονται αποστολές τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης «Bradley», αυτοκινούμενων πυροβόλων «Μ109 Paladin», αρμάτων μάχης «Abrams», καθώς επίσης διαφόρων στρατιωτικών φορτηγών και ερπυστριοφόρων οχημάτων.
Οι άδειες, πέρα από την ακριβή σύνθεση των στρατιωτικών οχημάτων, είναι πανομοιότυπες. Για παράδειγμα, η άδεια «Στρατιωτική Εξαιρετική Μεταφορά ΕΜ109-1D/22» με «υπέρβαση περιτυπώματος φορτώσεως» διαφόρων στρατιωτικών οχημάτων «από ΣΣ Αλεξανδρούπολη - Δίκαια σε Πολωνία μετ' επιστροφής», που εκδόθηκε στις 28/11/2022, αναφέρει ότι «δίνεται για αποστολές των προαναφερόμενων συνθέσεων (...) μέχρι 31-12-2023 υπό προϋποθέσεις». Οι προϋποθέσεις αυτές αφορούν βάρος και τις διαστάσεις του φορτίου (π.χ. 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-αξονικές Φ/Α), αλλά και άλλες οδηγίες.
Για παράδειγμα, σημειώνεται ότι «οι συρμοί θα συνοδεύονται από εργοδηγό γραμμής της περιοχής δικαιοδοσίας του εκάστοτε Τμήματος Γραμμής για την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στο περιτύπωμα Ελευθέρας Διατομής». Μάλιστα, όλες οι στρατιωτικές μεταφορές που αποτυπώνονται στα έγγραφα ορίζονται ως «τύπου C» και έχουν την απόλυτη προτεραιότητα στη χρήση του δικτύου. Σημαντική διαφορά αποτελεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες «εξαιρετικές μεταφορές» αυτής της περιόδου που δεν χαρακτηρίζονται «στρατιωτικές» είναι «τύπου Α».
Οι στρατιωτικές μεταφορές απαγορεύεται να διασταυρώνονται τόσο στα σημεία στάθμευσης όσο και στην ανοικτή γραμμή με άλλες Εξαιρετικές Μεταφορές τύπου «Β», «C» ή «D», ενώ οι απλές εμπορευματικές μεταφορές έχουν τον ίδιο περιορισμό μόνο με «τύπου D».
Οσον αφορά τις προβλέψεις για τους ελέγχους σημειώνεται μόνο πως «δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση των επιτόπου συνθηκών» και πως «το συνολικό φορτίο θα ελέγχεται αρμοδίως και από τα συνοδευτικά έγγραφα, ώστε να επιβεβαιώνεται η τήρηση των 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-ξονικές Φ/Α και 15,5t/άξονα για τις 6-αξονικές Φ/Α, ως μέγιστο φορτίο ανά άξονα. Σε κανένα σημείο της άδειας δεν υπάρχει αναφορά στο περιεχόμενο των αποστολών, πράγμα που εγείρει πλήθος ερωτημάτων, καθώς όπως έχει αποτυπωθεί και σε φωτογραφικό υλικό, τα τρένα των ΑμερικανοΝΑΤΟικών δεν μεταφέρουν μόνο στρατιωτικά οχήματα, αλλά και άλλο πολεμικό υλικό σε κοντέινερ, το περιεχόμενο των οποίων παραμένει εντελώς άγνωστο».
Χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας για το περιεχόμενο των «ΝΑΤΟ εξπρές»
Δημοσίευματου 902.gr για τον εκτροχιασμό τρένου με Αμερικανικό πολεμικό υλικό στην Αλεξανδρούπολη
Το γεγονός ότι το περιεχόμενο των κοντέινερ είναι άγνωστο, προκαλεί τεράστιες ανησυχίες, καθώς τουλάχιστον στην Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη όπου έχουν καταγραφεί μεταφορές στρατιωτικού υλικού του ΝΑΤΟ με τρένα, οι γραμμές από τα δύο λιμάνια διαπερνούν τον αστικό ιστό. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν έχει καταγραφεί να λαμβάνεται το οποιοδήποτε προληπτικό μέτρο ασφάλειας, ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα αν ακόμα και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο γνωρίζουν το τι περιέχουν τα κοντέινερ που μεταφέρουν.
Είναι χαρακτηριστικό πως όταν τον Δεκέμβρη του 2022 ένα τέτοιο τρένο, με στρατιωτικά οχήματα αλλά και τέτοια κοντέινερ είχε εκτροχιαστεί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης του συρμού, δεν λήφθηκε άλλο μέτρο προστασίας. Πέρα από τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου, στελέχη της αστυνομίας και του στρατού δεν κινητοποιήθηκε κανένας άλλος κρατικός μηχανισμός. Αλλωστε και τα άλλα φορτία με σφαίρες με ΤΝΤ που έχουν «πιαστεί στα πράσα» να μεταφέρονται με φορτηγά, όπως αυτό με τις σφαίρες για το Ισραήλ στον Πειραιά, ή το πρόσφατο φορτίο στο Λαύριο είχαν απλά ένα... αυτοκόλλητο στο κοντέινερ που καταδείκνυαν πως το φορτίο του είχε εκρηκτικά.
«Γνώριμη» εικόνα τα εκτροχιασμένα τρένα με επικίνδυνα φορτία
Στις 02/12/2022 είχε εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούπολη τρένο φορτωμένο με πολεμικό υλικό του Αμερικανικού Στρατού
Η εικόνα του εκτροχιασμένου τρένου με τα αμερικανοΝΑΤΟικά στρατιωτικά οχήματα και τα κοντέινερ είχε κάνει αίσθηση και προβλήθηκε από πολλά ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ωστόσο δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Κάθε άλλο, αφού οι εκτροχιασμοί τέτοιων τρένων ακριβώς λόγω του μεγάλου φόρτου εκτροχιάζονται συχνά, αναδεικνύοντας και το μέγεθος των κινδύνων στους οποίους βάζει η κυβέρνηση τον ελληνικό λαό.
Ενδεικτικά, τον Ιούνη του 2019, ένα τρένο φορτωμένο με στρατιωτικά όπλα και επικίνδυνα υλικά εκτροχιάστηκε στη βορειοανατολική Νεβάδα των ΗΠΑ. Η αμαξοστοιχία των 22 βαγονιών ήταν φορτωμένη με νιτρικό νάτριο (χρησιμοποιείται και στην παρασκευή εκρηκτικών), χειροβομβίδες, βόμβες και στρατιωτικά καύσιμα.
Τον Μάρτη του 2020, πέντε βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό εκτροχιάστηκαν στα σύνορα της πολιτείας Αλαμπάμα με τη Φλόριντα. Η αμαξοστοιχία μετέφερε στρατιωτικά οχήματα και εξοπλισμό.
Τον Οκτώβρη του 2023, τουλάχιστον 13 βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό και ταξίδευε από την Καλιφόρνια προς το Φορτ Κάρσον, μια εγκατάσταση του αμερικανικού στρατού λίγο έξω από το Κολοράντο Σπρινγκς, εκτροχιάστηκαν. Μάλιστα, σε πέντε από αυτά τα βαγόνια σημειώθηκαν καταστροφικές ζημιές. Αξιωματούχοι του Φορτ Κάρσον δήλωσαν ότι τα βαγόνια του τρένου είχαν στρατιωτικά οχήματα και άλλο εξοπλισμό όταν εκτροχιάστηκαν.
ΥΠΟΘΕΣΗ «ΝΑΤΟ ΕΞΠΡΕΣ» ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ
Η κυβέρνηση οφείλει απαντήσεις για τις αποκαλύψεις του ΚΚΕ
Απαντήσεις εν καιρώ, όταν ενημερωθεί και «εφόσον είναι κάτι το οποίο μπορεί να απαντηθεί», είπε ότι θα δώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στα ερωτήματα του «Ριζοσπάστη»
Παρασκευή 14/03/2025 - 08:04
«Δεν ξέρω, θα το κοιτάξω», είναι η απάντηση της κυβέρνησης στη μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε ένα τεράστιο πολεμικό ορμητήριο των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, κατακλύζοντας ταυτόχρονα τον σιδηρόδρομο με φορτία θανάτου. Υπόθεση που αποκάλυψε χτες με στοιχεία, έγγραφα και ντοκουμέντα ο «Ριζοσπάστης», βάζοντας ταυτόχρονα το θέμα των κινδύνων που εγκυμονούν όχι μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και σε κατοικημένες περιοχές από τις οποίες διέρχονται.
Θυμίζουμε, ο «Ριζοσπάστης» έφερε χτες στη δημοσιότητα υλικό που αποκαλύπτει ότι στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν δοθεί (και συνεχίζουν να δίνονται) άδειες για πολλαπλές αποστολές στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού. Μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 - Απρίλης 2023 καταγράφηκαν τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές».
Τα νέα αυτά στοιχεία, σε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίες, συμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο «παζλ», όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάτητα το σιδηροδρομικό δίκτυο, με ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστές. Οχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα ίδια τα δρομολόγια, που μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.
Το γεγονός εξάλλου ότι αποτελεί ρουτίνα η εν κρυπτώ μεταφορά στρατιωτικού υλικού με τον σιδηρόδρομο μεγαλώνει τα ερωτήματα που θέτει μόνο το ΚΚΕ, για την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη και για το εύφλεκτο φορτίο της, με δεδομένη μάλιστα την παρουσία στρατιωτικών στον χώρο αμέσως μετά τη σύγκρουση. Π.χ. το Κόμμα έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος, αλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, με άγνωστο ακόμα ποιοι «άλλοι» πέρασαν από το σημείο, με τι διαβατήρια και ...ιδιότητες.
Τα UAV της Λάρισας και το εργαστήριο καυσίμων
Σημειωτέον, από την άνοιξη του 2022 «σταθμεύουν» επί μονίμου βάσεως στην 110 Πτέρυγα Μάχης (Αεροπορική Βάση Λάρισας) τουλάχιστον 4 UAV των Αμερικανών. Τα διαχειρίζεται η 371 Expeditionary Air Base Squadron (EABS) της US Air Force, έχοντας απλωθεί σε υποδομές της 348ης Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Τα αεροσκάφη έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης (περίπου 1.850 χλμ.) και αποτελούν τα «μάτια» των Αμερικανών από τη Βόρεια Αφρική και την Ανατολική Μεσόγειο μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα. Η Μοίρα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση και γιγαντιαίων αμερικανικών μεταγωγικών, που επίσης έχουν αξιοποιήσει τη βάση της Λάρισας.
Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, και όπως αποκάλυψε παλαιότερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να στήσουν στην 110 ΠΜ και ένα εργαστήριο ελέγχου υγρών καυσίμων («Fuel Lab») για τα αεροσκάφη που επιχειρούν από εκεί, ενώ οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες, όπως το ξυλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία, χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη.
Συγκεκριμένα ερωτήματα
Κατόπιν τούτων, ο «Ριζοσπάστης» απηύθυνε χτες συγκεκριμένα ερωτήματα για το θέμα στον κυβερνητικό εκπρόσωπο Π. Μαρινάκη, όπως αν ερευνά η κυβέρνηση το ενδεχόμενο ένα τέτοιο φορτίο (προς χρήση των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων) να μεταφερόταν με την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη. Αν γνωρίζει η κυβέρνηση από πού, πώς και με τι καύσιμα τροφοδοτούνται τα αμερικανικά UAV στη Λάρισα. Αν θα ζητήσει από τους Αμερικανούς περισσότερα στοιχεία για μεταφορές υλικού τους που γίνονται κι από άλλες περιοχές π.χ. Αλεξανδρούπολη ή Θεσσαλονίκη. Και αν θα ενημερώσει σχετικά τους κατοίκους.
Οι απαντήσεις που λάβαμε; Για το ενδεχόμενο μεταφοράς τέτοιου φορτίου στην τραγωδία των Τεμπών, ο εκπρόσωπος παρέπεμψε στην έρευνα που κάνει η Δικαιοσύνη, επιμένοντας ότι «είναι η μόνη απάντηση που οφείλει να δώσει ένας Εκπρόσωπος της Εκτελεστικής Εξουσίας». «Η Δικαιοσύνη ερευνά συνολικά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Μία από τις προεκτάσεις είναι και η έκρηξη και τα αίτια της έκρηξης αυτής. Κάποια δεδομένα πιθανολόγησης είχαμε από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Και ο ίδιος ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ μίλησε για περαιτέρω διερεύνηση. Γι' αυτό το οποίο με ρωτήσατε, δεν έχω την αίσθηση ή την ενημέρωση ότι υπάρχουν έστω και ενδείξεις που να το επιβεβαιώνουν. Αλλά, από εκεί και πέρα, όμως, όλα πρέπει να τα δει η Δικαιοσύνη», πρόσθεσε.
Γενικά είπε ότι «στα τρένα, όπως και συνολικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, γίνονται έλεγχοι και κατά τη φόρτωση και προληπτικοί έλεγχοι όταν υπάρχει κάποια καταγγελία για μεταφορά κάποιου φορτίου, από τις υπηρεσίες που έχουν τη σχετική αρμοδιότητα (...) Δεν είναι, δηλαδή, ότι είναι ανεξέλεγκτες οι μεταφορές», επέμεινε. Την ίδια ώρα βέβαια από τις καταθέσεις στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, προέκυψε ότι τα φορτία των Αμερικανών στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν ή ζυγίζονται και ο έλεγχος γίνεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στη διαδικασία στη Βουλή. Αλλωστε, κι από τα έγγραφα που αποκάλυψε χτες ο «Ριζοσπάστης», προκύπτει ότι στις άδειες των στρατιωτικών μεταφορών καταγράφονται μόνο τα όρια (και η αδειοδοτημένη υπέρβασή τους) στο βάρος και στις διαστάσεις των φορτίων. Κανένα άλλο στοιχείο για το περιεχόμενό τους δεν γίνεται γνωστό.
Πάντως ο εκπρόσωπος ανέλαβε μια δέσμευση να επανέλθει στο θέμα «εφόσον είναι κάτι το οποίο μπορεί να απαντηθεί» (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και λάβει αρμοδίως «σχετική ενημέρωση».
(Αναδημοσίευση από τον «Ριζοσπάστη»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.