Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 17 Απριλίου 2025

Hellenic Train ➽ Ξανά στον τόπο του εγκλήματος ➽ ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών: Αδιαφορεί για την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων και απαιτεί την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού! ➽ «Ευέλικτη και αποδοτική διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής»

Στον τόπο του εγκλήματος

Φωτό: Eurokinissi

Πέμπτη 17/04/2025 - 08:03

Ούτε μήνας δεν πέρασε από όταν η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι ξεκινάει τις... «fasttrack» παρεμβάσεις για την «αποκατάσταση» του σιδηρόδρομου, και αποδεικνύεται ότι στόχος της είναι να ενισχύσει τις ράγες του κέρδους και της «απελευθέρωσης».

Μόλις προχθές, λοιπόν, η «Hellenic Train», επιστρέφοντας στον τόπο του εγκλήματος, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης θα έχουν «οδηγό» ακριβώς την πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη: Την πολιτική του «κόστους - οφέλους», της «εξοικονόμησης πόρων» και της μεγιστοποίησης των κερδών.

Τι άλλο είναι το «κόψιμο» του δεύτερου μηχανοδηγού από τον θάλαμο διακυβέρνησης των τρένων (βλ. κάτω), που προωθεί η εταιρεία, με την κυβέρνηση να εξετάζει την ικανοποίηση του αιτήματος;

Σημειωτέον, ο δεύτερος μηχανοδηγός προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του σιδηρόδρομου για λόγους ασφαλείας, σε ένα δίκτυο όπου δεν έχουν εγκατασταθεί και δεν λειτουργούν τα απαραίτητα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, όπως αποδείχθηκε και την τραγική νύχτα του Φλεβάρη του 2023 με τους 57 νεκρούς.

Ο δεύτερος μηχανοδηγός, η παρουσία του οποίου αποτελεί στοιχειώδες μέτρο προστασίας, «κοστίζει» στην εταιρεία, τόσο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση όσο και στη μισθοδοσία του. Οπότε, με την περικοπή που προωθείται, ουσιαστικά η «Hellenic Train» απαλλάσσεται από «περιττά κόστη» που αποτελούν βαρίδι για την κερδοφορία της.

Μάλιστα, η νέα αυτή εγκληματική πρακτική έρχεται ενώ είναι σε γνώση κυβέρνησης και εταιρείας ότι τα τρένα εξακολουθούν να πηγαίνουν «στα τυφλά», ότι το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί, η τηλεδιοίκηση δεν έχει ολοκληρωθεί και οι μονές γραμμές εκτείνονται σε δεκάδες χιλιόμετρα, οι δε μηχανοδηγοί φτάνουν να επικοινωνούν με κινητά τηλέφωνα, γιατί η ασύρματη επικοινωνία έχει σοβαρά προβλήματα.

Αντί δηλαδή η εταιρεία και η κυβέρνηση να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό και να κάνουν καλύτερη εκπαίδευση, αντί να στελεχώσουν όλες τις θέσεις και να βελτιώσουν τις υποδομές, κάνουν το ακριβώς αντίθετο: Αυξάνουν την εντατικοποίηση σε τρένα και σταθμαρχεία, μειώνουν το αναγκαίο προσωπικό, σε καίριες μάλιστα θέσεις, και φορτώνουν περισσότερα βάρη σε όσους εργαζόμενους απομένουν στις θέσεις τους.

Τελικά, τα όποια «μέτρα» προωθούνται ενισχύουν ακόμα περισσότερο τους παράγοντες ανασφάλειας για προσωπικό και επιβάτες. Αυτό είναι το «τίμημα» για τη θωράκιση της κερδοφορίας της «Hellenic Train», που βλέπει να απειλείται μετά τα Τέμπη.

Πρόκειται για εξέλιξη που δίνει «στο πιάτο» την επόμενη φάση της υλοποίησης της στρατηγικής της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, την οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, οδηγώντας τελικά στα Τέμπη. Η ίδια η κυβέρνηση έλεγε άλλωστε ότι στόχος των παρεμβάσεών της είναι η εξασφάλιση, μέσω νέας εταιρείας, της «ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής», αξιοποιώντας γι' αυτόν τον σκοπό και το πόρισμα της διορισμένης από την ίδια επιτροπής διερεύνησης της σύγκρουσης των Τεμπών.

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι κάθε μεταρρύθμιση σ' αυτό το ναρκοθετημένο πλαίσιο, της «απελευθέρωσης» και της ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας, γίνεται με κριτήριο το μέγιστο κέρδος, σε βάρος της ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών.

Όσο συνεχίζεται η εγκληματική αυτή πολιτική τόσο οι επιβάτες και οι σιδηροδρομικοί θα είναι εκτεθειμένοι σε κάθε λογής κινδύνους, δεν θα αξιοποιούνται τα σύγχρονα μέσα που υπάρχουν για να αποτρέπουν από μικρά ατυχήματα μέχρι τραγωδίες.

Απάντηση μπορεί να δώσει μόνο η αμφισβήτηση και σύγκρουση με αυτόν τον ματωμένο δρόμο. Η πάλη για φτηνό, σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο, που θα βάζει στο στόχαστρο τις ράγες του κέρδους, για να ξεμπερδεύει ο λαός με τους επιχειρηματικούς ομίλους και το κράτος τους, όλους όσοι μετατρέπουν μια βασική ανάγκη σε πεδίο για μπίζνες, με τραγικά αποτελέσματα.

902 από τη στήλη «Η Άποψη μας» του «Ριζοσπάστη», 17/4/2025

*

ΔΕΣΚ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Η Hellenic Train αδιαφορεί για την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων και απαιτεί την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού!

Φωτό: Eurokinissi

Καμία σκέψη για κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού στα τρένα, τονίζει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών με αφορμή τα ρεπορτάζ ότι η εταιρεία έχει προτείνει στο υπουργείο Μεταφορών να καταργηθεί ο 2ος μηχανοδηγός που βρίσκεται στην καμπίνα μηχανοδήγησης των τρένων!

Σε ανακοίνωσή της η ΔΕΣΚ σημειώνει:

«Κυβέρνηση και εργοδοσία δεν έβγαλαν κανένα συμπέρασμα από τα ποτάμια των εργαζόμενων που πλημμύρισαν όλη τη χώρα στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη και 9ης Απρίλη.

Συνεχίζουν με μεγαλύτερη ένταση τις ίδιες πολιτικές που οδήγησαν στα Τέμπη με την κάλυψη της ΕΕ, η οποία θεωρεί "γραφειοκρατία" τα μέτρα και τις προδιαγραφές ασφάλειας στο σιδηρόδρομο.

Τρέχουν ακόμα πιο γρήγορα την πολιτική της απελευθέρωσης, του ανταγωνισμού και του μεγαλύτερου καπιταλιστικού κέρδους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Hellenic Train, προκειμένου να βγάζει το ίδιο έργο με λιγότερους μηχανοδηγούς (να αυξήσει δηλαδή το κέρδος της), αδιαφορώντας για την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων, απαιτεί την κατάργηση του 2ου μηχανοδηγού από το θάλαμο μηχανοδήγησης.

Απαιτούμε:

  • Προσλήψεις μηχανοδηγών τώρα.
  • Πιστοποίηση όλων των εκπαιδευμένων μηχανοδηγών.
  • Να προχωρήσει άμεσα η επισκευή και συντήρηση του δικτύου, καθώς και η εγκατάσταση συστημάτων ασφάλειας και όχι από το 2027 , όπως εξήγγειλε η κυβέρνηση.
  • Καμία εντατικοποίηση της εργασίας που οδηγεί σε αύξηση της επικινδυνότητας και σε ένταση της εκμετάλλευσης. Κανένα κομμένο ρεπό και καμία κομμένη ημέρα άδειας!

Καλούμε τους εργαζόμενους, τα σωματεία στο σιδηρόδρομο και την ΠΟΣ - ΜΣΤ να είναι σε επαγρύπνηση και να μην επιτρέψουν τη λήψη τέτοιων επικίνδυνων μέτρωνΉ τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».

902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.