Για ναυαγούς που θέλουν να κολυμπήσουν. Το σημείωμα άλλοτε βιαστικό και ταραγμένο, άλλοτε φλύαρο ή λακωνικό, ακατάληπτο κι ερμητικό, κακογραμμένο κι αδέξιο, ευδιάκριτο ή ξεθωριασμένο. Μπουκαλάκια, φιαλίδια, φιάλες αερίου. Μποτίλιες, μποτίλιες, μποτίλιες... Με καθορισμένο, πάντοτε, στίγμα.
Καλή στεριά, συνταξιδιώτες...
Ή καλή θάλασσα.
Νίκος
Καραθανασόπουλος: Καμία κυβέρνηση δεν είναι αθώα για το έγκλημα στα Τέμπη
*
ΜΕΤΑ
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Οι
50 αποχρώσεις της συγκάλυψης...
Λυτοί
και δεμένοι, «πάνω καταπάνω» στην προσπάθεια συγκάλυψης του πραγματικού ενόχου
για το έγκλημα στα Τέμπη...
·«Μπανανία, δεν υπάρχει κράτος»,
λένε. «Με αυτό το κράτος να τελειώνουμε, ή θα το μεταρρυθμίσουμε ή θα
καταστρέψει την Ελλάδα» γράφουν.
Αλλά μια χαρά υπήρχε το
αστικό κράτος όταν ήταν να βγάλουν παράνομες στο «πιτς φιτίλι» τις απεργίες των
σιδηροδρομικών, όταν κινητοποιούνται και για τα ζητήματα της ασφάλειας. Σε
«χρόνο dt» λειτουργούσε το αστικό κράτος όταν ήταν να κομματιάσει με τρεις
διαδοχικές κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ξανά ΝΔ) τον ΟΣΕ σε χίλια
κομμάτια, για να πάρουν το φιλέτο οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τον λογαριασμό
ο λαός.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ επιχειρούν να μείνει «εκτός κάδρου» η
εγκληματική πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης
Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την
ποινική διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη και την πολιτική αντιπαράθεση,
αναφέρει:
«Στόχος τόσο των ενεργειών της κυβέρνησης, όσο και της βολικής
κριτικής του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, είναι να μείνει “εκτός κάδρου” η εγκληματική
πολιτική που βήμα – βήμα προώθησαν όλοι τους, αυτή του τεμαχισμού, της
“απελευθέρωσης” και της ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, με βάση τις
κατευθύνσεις της ΕΕ.
Ό,τι κι αν κάνουν ο λαός καταλαβαίνει ποιες κυβερνήσεις υπήρξαν
διαδοχικά οι “σταθμάρχες” αυτής της πολιτικής, που θυσιάζει την ασφάλεια και τη
ζωή επιβατών και εργαζομένων στο βωμό της μείωσης του κόστους και τελικά των κερδών
του επενδυτή».
Αυτό το κράτος δεν
«μεταρρυθμίζεται» σε φιλολαϊκό στον αιώνα τον άπαντα, γιατί οι ράγες του είναι
καρφωμένες στα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και γι' αυτό μονίμως σε
τροχιά σύγκρουσης με τις λαϊκές ανάγκες. Με αυτό το κράτος πρέπει να τελειώσει
ο λαός και να φτιάξει ένα άλλο, παίρνοντας στα χέρια του τα κλειδιά της
εξουσίας και της οικονομίας.
12/1/23
- Μία δραματική προειδοποίηση του ΚΚΕ στη Βουλή για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα
στα Τέμπη (VIDEO)
Είμαστε στις 12 Ιανουαρίου
2023 στη Βουλή. Δύο μήνες σχεδόν πριν το έγκλημα στα
Τέμπη. Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής διεξάγεται συζήτηση για το
νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θεσμικό πλαίσιο για τη
διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών». Εκ
μέρους του ΚΚΕ τοποθετείται στην επιτροπή ο βουλευτής του Κόμματος Χρήστος
Κατσώτης.
Δυστυχώς τα όσα τόνισε τότε
το ΚΚΕ στη Βουλή επιβεβαιώνονται ανατριχιαστικά σήμερα, στη σκιά του εγκλήματος
στα Τέμπη. Ένα αποκαλυπτικό “κατηγορητήριο” για την πολιτική της σημερινής και
της προηγούμενης κυβέρνησης, της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης που
αντιμετωπίζει σταθερά ως ΚΟΣΤΟΣ την πρόληψη την προστασία από σιδηροδρομικά –
και όχι μόνο – δυστυχήματα!
Καταγράφουμε ορισμένες από
τις επισημάνσεις του βουλευτή του ΚΚΕ Χρήστου Κατσώτη:
-
Για το δίκτυο και τη σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ:
“Eπίσης, σοβαρή είναι η
κατάσταση και στο δίκτυο και τη σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ. Τεράστιους
κινδύνους εγκυμονεί η μη τήρηση Κανονισμών ασφαλείας, λειτουργίας και
κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Ενδεικτικά, η Ομάδα Επισκευής Γραμμής, που είναι
σε λειτουργία και πρέπει να αποτελείται από 5 άτομα, πολλές φορές είναι μόνο με
δύο ή ακόμη και με έναν.
Ακόμα, δεν τηρούνται οι
απαραίτητοι χρόνοι ή μπορεί να γίνονται εργασίες σε ένα ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο
χωρίς διακοπή ρεύματος.
Χαρακτηριστική, είναι
επίσης, η έλλειψη σηματοδότησης όπως, για παράδειγμα, στο κομμάτι της γραμμής
Οινόη-Τιθορέας που έγινε το ατύχημα με τους 20 ανθρώπους που τραυματίστηκαν την
περίοδο των χιονοπτώσεων το 2022.
Εκκρεμεί επίσης εδώ και
πολλά χρόνια η συνολική εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων
ασφαλείας.
Όλα αυτά είναι σοβαρά
ζητήματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν, για το θέμα της ασφάλειας της πρόληψης
που λέμε συνολικά”
-Για
το πλαίσιο διαχείρισης των ατυχημάτων και τα πορίσματα που καταλήγουν πάντα στο
“ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ”
“Προέχουν όλα εκείνα τα
μέτρα, ώστε να μη γίνεται το ατύχημα ή το δυστύχημα. Δεν πρέπει να διερευνώνται
τα ατυχήματα;
Βεβαίως και πρέπει να
διερευνώνται. Ευθύνες όμως θα αποδίδονται και σε ποιον;
Ποια είναι η συνήθης
κατάληξη των πορισμάτων; ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ!
Όπως αναφέρεται και στο
άρθρο 32: «Οι συστάσεις ασφάλειας δεν συνιστούν τεκμήριο υπαιτιότητας ή
ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος».
Αυτό ακριβώς αναφέρεται στο
άρθρο!
Πόσες διερευνήσεις, αλήθεια,
κατέληξαν στο συμπέρασμα για ευθύνες των εταιρειών, είτε κατασκευής, είτε
διαχείρισης;
Τι σημαίνει, αλήθεια,
εχεμύθεια για θέματα που χαρακτηρίζονται ως απόρρητα; Τι σημαίνει αυτό;
Αποσιώπηση.
Στα πλαίσια της κυριαρχίας
των μονοπωλιακών ομίλων αποκρύπτεται ή μειώνεται η ευθύνη τους, μεταφέροντας τα
ατυχήματα ή τα δυστυχήματα σε “ανθρώπινο λάθος”.
-
Για τις συνέπειες της πολιτικής της ΕΕ για την “απελευθέρωση των μεταφορών”
στην ασφάλεια και τις εργασιακές συνθήκες στους σιδηρόδρομους
“Η Ευρωπαϊκή Ένωση
ολοκλήρωσε την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους
στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Αφαίρεσε τα τελευταία
εμπόδια για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου στα κράτη μέλη.
Εναρμονίζει τα πλαίσια κάθε χώρας υπό τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής
Ένωσης που θα εκδίδει και ευρωενωσιακά πιστοποιητικά ασφαλείας, παραμερίζοντας
αυτά των κρατών μελών.
Οι κανονισμοί υγιεινής και
ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών θα χειροτερεύουν, όπως και οι όροι
εντατικοποίησης της δουλειάς για την κερδοφορία των επιχειρήσεων με την
επίκληση της μείωσης του διοικητικού κόστους, ενώ οι τιμές των εισιτηρίων
γίνονται πιο τσουχτερές.
Ολοκλήρωσε τον τεμαχισμό του
σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών, το
οποίο παρέμεινε στο κράτος, από το κερδοφόρο μεταφορικό έργο που παραδόθηκε
στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Οι εργαζόμενοι -όπως και οι
επιβάτες- ζουν τα «καλά» της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης του
σιδηροδρόμου. Οι εργαζόμενοι είναι αντιμέτωποι με την εντατικοποίηση, που
μεταφράζεται σε 28 με 29 μέρες δουλειά το μήνα, με ελάχιστα ρεπό και με τις
καθημερινές ώρες δουλειάς να φτάνουν τις 11.
Θυμίζουμε ότι, το 2019, επί
κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θεσμοθετήθηκε η διευθέτηση με συνεχόμενη εργασία 9 ημερών
-κάτι που δεν καταργήσατε και εσείς, διότι βολεύει τους νέους επιχειρηματικούς
ομίλους.
Η συσσωρευμένη κόπωση των
εργαζομένων στρώνει το έδαφος για ατυχήματα. Επιπρόσθετα, πολλές φορές, οι
εργαζόμενοι καλούνται να κάνουν εργασίες που δεν αφορούν το αντικείμενό τους
και χωρίς να έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση και εκπαίδευση -με ότι σημαίνει
αυτό, συνολικότερα, για το ζήτημα της ασφάλειας.
Όμως και ο μηχανολογικός
εξοπλισμός δεν συντηρείται, διότι δεν ελέγχεται σωστά.”
Δείτε
ολόκληρη την τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ:
Χρήστος
Κατσώτης: Η πολιτική του κέρδους σκοτώνει
κυριολεκτικά τον λαό
(Κειμενάκι
κάτω)
*
ΑΥΤΟΙ
ΘΑ ΕΓΓΥΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ...
Κομισιόν:
«Εξαιρείται» η ασφάλεια αν υπάρχει «απώλεια εσόδων»!
«Η προσωρινή μη εφαρμογή
έγινε δεκτή βάσει του άρθρου 7 παράγραφος 1 στοιχείο γ) της οδηγίας (ΕΕ)
2016/797, το οποίο αναφέρεται στην έλλειψη οικονομικής βιωσιμότητας της
αναβάθμισης…»
«…οι αμαξοστοιχίες θα έπρεπε
να αντικατασταθούν από λεωφορεία, γεγονός που (…) θα είχε οικονομικό
αντίκτυπο στην απώλεια εσόδων και στο υψηλό άμεσο κόστος μιας εναλλακτικής
υπηρεσίας οδικής μεταφοράς, (…) και απώλεια της εμπιστοσύνης των
επιβατών στον εν λόγω φορέα εκμετάλλευσης…».
Τα παραπάνω είναι δύο
χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την απόφαση της Κομισιόν, με την οποία απαντούσε
στο αίτημα των Κάτω Χωρών και της Γερμανίας για την εξαίρεση των σιδηροδρόμων
που εκτελούν τα δρομολόγια ανάμεσα στο Μάαστριχτ (τι ειρωνία…) της Ολλανδίας
και το Άαχεν της Γερμανίας, από συστήματα ασφαλείας που περιγράφονται στον -
περιβόητο πια - κανονισμό ECTS της ΕΕ.
Τι λέει η Κομισιόν;
Οτι σύμφωνα με την ίδια
την Οδηγία της ΕΕ, ακόμα και αυτοί οι κανονισμοί ασφαλείας που είναι κομμένοι
και ραμμένοι στα μέτρα της καπιταλιστικής κερδοφορίας, μπορούν να έχουν
«εξαιρέσεις» όταν δεν υπάρχει «οικονομική βιωσιμότητα» της αναβάθμισης και
όταν διακυβεύεται η απώλεια εσόδων για τις εταιρείες!
Η ζωή των λαών στο ζύγι της
απώλειας εσόδων!
Και πότε τα λέει όλα αυτά η
Κομισιόν;
Μια βδομάδα πριν το
δυστύχημα στα Τέμπη, στις 22 Φλεβάρη του 2023!
Αυτοί είναι που σύμφωνα με
τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ και τα διάφορα παπαγαλάκια των αστικών
επιτελείων, θα «εγγυηθούν» την ασφάλεια του ελληνικού λαού!
Αυτή είναι και η «ελληνική
παρέκκλιση» από την «ευρωπαϊκή κανονικότητα», για την οποία «τσακώνονται» για
να κρύψουν τον ένοχο που ξέρουν και οι πέτρες: Το κέρδος που όλοι τους
υπηρετούν.
Τους το αφιερώνουμε
εξαιρετικά, με μια υπόσχεση:
Το έγκλημα που φέρνει την
υπογραφή όλων τους, την πολιτική της εμπορευματοποίησης και «απελευθέρωσης» των
μεταφορών που όλοι μαζί στηρίζουν, την πολιτική που θυσιάζει τη ζωή του λαού
στον βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας, δεν θα ξεχαστεί!
Η
πολιτική του κέρδους σκοτώνει κυριολεκτικά τον λαό
(Video
πάνω)
Η οργή που ξεχειλίζει για
την τραγωδία στα Τέμπη πρέπει να μετατραπεί σε ορμητικό ποτάμι διεκδίκησης
μέτρων ασφάλειας της ζωής του λαού, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος
Κατσώτης, μιλώντας το πρωί της Κυριακής στην ΕΡΤ1.
Αφού εξέφρασε θερμά
συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους, ο Χρ. Κατσώτης
κατήγγειλε την πολιτική που τα δίνει όλα στο κεφάλαιο, πολιτική που ακολούθησαν
όλες οι κυβερνήσεις.
Επίσης, καταδίκασε την
κατεύθυνση της Κομισιόν, που υιοθέτησαν όλα τα άλλα κόμματα και εξαιρεί την
ασφάλεια στις μεταφορές αν αυτή επιφέρει απώλεια εσόδων. Ο βουλευτής του ΚΚΕ
ανέδειξε τις ευθύνες των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ στην απελευθέρωση των σιδηροδρόμων,
στη διάσπαση του ΟΣΕ, για το κέρδος που κυριολεκτικά σκοτώνει το λαό. Επισήμανε
ότι όσο ο λαός δεν αποφασίζει να ανατρέψει αυτή την πολιτική, θα θρηνούμε
θύματα.
Ακόμα, υπενθύμισε τις
παρεμβάσεις τόσο των εργαζομένων στα τρένα, όσο και του ΚΚΕ που με αλλεπάλληλες
ερωτήσεις από το 2016 έως πρόσφατα τον Γενάρη του 2023 έκρουε τον κώδωνα του
κινδύνου για τις ελλείψεις στην ασφάλεια, για τις ελλείψεις στο προσωπικό.
Κλείνοντας, έκανε λόγο για
έγκλημα που δεν πρέπει να ξεχαστεί και κάλεσε τον λαό να απαιτήσει μέτρα
ασφάλειας ενάντια στην πολιτική που τον σκοτώνει.
Δεκάδες χιλιάδες
εργαζόμενοι, νέοι και νέες, οικογένειες με τα παιδιά τους, ανταποκρίθηκαν στο
κάλεσμα των εργατικών συνδικάτων, φοιτητικών συλλόγων, συλλόγων
αυτοαπασχολουμένων και γυναικών για το συλλαλητήριο, που πραγματοποιήθηκε στο
πλαίσιο της 48ωρης απεργίας των σιδηροδρομικών.
Πλήθος κόσμου συνεχίζει να φτάνει στην πλατεία Συντάγματος για το μεγάλο παλλαϊκό συλλαλητήριο για το έγκλημα στα Τέμπη
Οι δρόμοι γύρω από το
Σύνταγμα μέχρι την Πανεπιστημίου, η πλατεία Συντάγματος και η Αμαλίας μέχρι τον
Εθνικό Κήπο πλημμύρισαν κυριολεκτικά από την οργή δεκάδων χιλιάδων λαού και μία
υπόσχεση στις οικογένειες των νεκρών και των τραυματιών, των νέων παιδιών και
των εργαζομένων στα τρένα που έχασαν τη ζωή τους: θα συνεχίσουμε τον αγώνα για
να μην συγκαλυφθεί αυτό το έγκλημα!
Διατράνωσαν ότι το έγκλημα
στα Τέμπη είναι αποτέλεσμα των εγκληματικών πολιτικών που αντιμετωπίζουν την
ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή ως κόστος. Είναι πολιτική επιλογή που
ακολούθησαν στο σιδηροδρομικό έργο διαχρονικά και σε συνέχεια οι κυβερνήσεις
ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ και απαίτησαν τώρα να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες και
να τιμωρηθούν οι πραγματικοί υπεύθυνοι!
Στο μεγάλο παλλαϊκό
συλλαλητήριο στο Σύνταγμα έδωσε το «παρών» πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΕ του
ΚΚΕ με επικεφαλής τον ΓΓ της, Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος έκανε την
εξής δήλωση:
«Τα κροκοδείλια δάκρυα και
οι εκ των υστέρων συγγνώμες δεν συγκινούν πλέον κανέναν. Σήμερα, μετά από αυτήν
την τραγική, την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, η
μοναδική ίσως ελπίδα, ένας τόνος αισιοδοξίας είναι οι μεγάλες κινητοποιήσεις
του εργαζόμενου ελληνικού λαού, είναι οι κινητοποιήσεις κυρίως της νεολαίας,
των μαθητών, των φοιτητών, οι μεγάλες και συγκινητικές εκδηλώσεις σε όλη τη
χώρα. Έτσι μόνο δεν θα παραγραφούν οι ευθύνες, έτσι μόνο δεν θα ξεχαστεί αυτό
το έγκλημα, έτσι μόνο "θα φτάσει το μαχαίρι ως το κόκκαλο", για να
αποδοθούν οι τεράστιες ευθύνες που υπάρχουν και στο κράτος, στον κρατικό
μηχανισμό, στις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα όλες - της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ-
στην ιδιωτική εταιρεία, στη μεγάλη αυτή μονοπωλιακή, ιταλική εταιρεία και
βεβαίως στους άλλους, τους υπόλοιπους, όσους εμπλέκονται ατομικά σε αυτό το
έγκλημα.
Εμείς θα είμαστε εδώ
συνεχώς, μαζί με το εργατικό λαϊκό κίνημα, μαζί με τη νεολαία, για να
απαιτήσουμε αυτές οι ευθύνες να αποδοθούν, να απαιτήσουμε να παρθούν ουσιαστικά
μέτρα προστασίας της ζωής των συνανθρώπων μας, της ευημερίας του λαού μας και
κυρίως να ανοίξει ένας δρόμος με τον αγώνα μας και με τις πολιτικές μας επιλογές,
έτσι ώστε να γίνει αυτό που λέμε, ο λαός να πάρει την εξουσία. Γιατί μόνο ο
λαός σώζει το λαό στο δρόμο της ανατροπής, ενάντια σε αυτό το σάπιο,
διεφθαρμένο σύστημα εξουσίας».
ΠΑΛΛΑΪΚΟ
ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Δεκάδες
χιλιάδες λαού απαίτησαν καμία συγκάλυψη του εγκλήματος - Όλοι στις
κινητοποιήσεις της Τετάρτης
«Προδιαγεγραμμένο έγκλημα
και οι ένοχοι γνωστοί, ποτάμι να τους πνίξει να γίνει η οργή».
Δεκάδες χιλιάδες
εργαζόμενοι, νέοι και νέες, οικογένειες με τα παιδιά τους, ανταποκρίθηκαν στο
κάλεσμα των εργατικών συνδικάτων, φοιτητικών συλλόγων, συλλόγων αυτοαπασχολουμένων
και γυναικών για το συλλαλητήριο, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 48ωρης
απεργίας των σιδηροδρομικών.
Διατράνωσαν ότι το έγκλημα
στα Τέμπη είναι αποτέλεσμα των εγκληματικών πολιτικών που αντιμετωπίζουν την
ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή ως κόστος. Είναι πολιτική επιλογή που
ακολούθησαν στο σιδηροδρομικό έργο διαχρονικά και σε συνέχεια οι κυβερνήσεις
ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ και απαίτησαν τώρα να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες και
να τιμωρηθούν οι πραγματικοί υπεύθυνοι!
Πραγματική κοσμοπλημμύρα
στην πλατεία Συντάγματος. Τα πλήθη του κόσμου γέμισαν τους δρόμους από τον
Εθνικό Κήπο μέχρι και μέσα στην Πανεπιστημίου.
Γεμάτες επίσης η Όθωνος και
η Βασιλέως Γεωργίου. Το αδιαχώρητο επικρατεί και μέσα στην πλατεία
Συντάγματος, στο συντριβάνι, στον Άγνωστο Στρατιώτη.
Εργαζόμενοι πίσω από τα
μπλοκ των Σωματείων τους. Φοιτητές και φοιτήτριες κρατάνε στα χέρια τους
πλακάτ με συνθήματα μονολεκτικά όπως «Δολοφόνοι», «Δεν θα ξεχαστεί» και τα
λοιπά. Γονείς που έρχονται με τα παιδιά τους, καροτσάκια με μωρά.
«Το έγκλημα αυτό δεν θα
ξεχαστεί των νεκρών γινόμαστε φωνή».
«Μετρήθηκαμε και είμαστε
λιγότεροι», «Δεν ήταν ανθρώπινο λάθος», ανέφεραν χαρακτηριστικά τα Σωματεία
Εργαζομένων Hellenic Train αφού στο στυγερό αυτό έγκλημα στα Τέμπη έχασαν
συναδέλφους τους.
Οι εργαζόμενοι στον
σιδηρόδρομο διεκδικούν, εκτός από το προφανές δηλαδή να διαλευκανθούν τα αίτια
του δυστυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες, και τα εξής:
Άμεσες προσλήψεις μόνιμου
προσωπικού σε όλες οι ειδικότητες. Αντίστοιχη εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού.
Προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των
εργασιών. Ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ασφαλούς λειτουργίας δικτύου. Σωστή
συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού και της γραμμής. Συντήρηση, επισκευή
και εκσυγχρονισμό του τεχνικού εξοπλισμού και εγκαταστάσεων. Ασφαλή εργασία και
μέτρα ασφαλείας στην κυκλοφορία των τρένων, ιδιαίτερα κατά τη διέλευσή τους από
κατοικημένες περιοχές. Να επιχορηγηθούν όλα τα μέσα ατομικής προστασίας.
Τεχνικός ασφαλείας και γιατρός εργασίας σε κάθε συγκρότημα. Φθηνές και
ασφαλείς μαζικές μεταφορές για το λαό και τους εργαζόμενους χωρίς τη λογική
κόστος οφέλους.
Πηγή: Eurokinissi
Από τα μεγάφωνα διαβάστηκαν
συγκλονιστικές μαρτυρίες εργαζομένων και συγγενών τους, που αποτυπώνουν τις
συνθήκες άγριας εκμετάλλευσης και εντατικοποίησης για τα κέρδη, τον συνεχή φόβο
των ατυχημάτων. «Είναι τρομαχτικό αυτό που ζούμε. Να πληρώσουν όλοι όσοι
γυρνούσαν το κεφάλι. Πήραν στον λαιμό τους ανθρώπινες ζωές», είναι η μαρτυρία
εργολαβικής εργαζόμενης στην καθαριότητα του τρένου που έτυχε τη μέρα του
δυστυχήματος να μην δουλεύει στη μοιραία αμαξοστοιχία.
«Δε σου είπαν όταν φεύγεις
από το σπίτι να φιλάς τη γυναίκα σου σαν να είναι η τελευταία φορά που θα τη
δεις», σχολιάζουν, άλλες μαρτυρίες.
Ζητούσαν «να ξαναπάει στη
δουλειά μετά από 8 ώρες από την ώρα που σχόλασε, χωρίς να έχει σημασία μάλλον
αν ένας άνθρωπος άυπνος μπορεί να οδηγήσει ένα τρένο», θυμάται το παιδί
μηχανοδηγού με 35 χρόνια υπηρεσίας.
«Σήμερα μετρηθήκαμε και
είμαστε λιγότεροι», τόνισε ο Νίκος Λάζου, πρόεδρος του Σωματείου
Προσωπικού Hellenic Train προσθέτοντας ότι «δεν φταίει ένας μόνο
εργαζόμενος, φταίνε διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις».
Τα συλλυπητήρια των
μηχανοδηγών στις οικογένειες των θυμάτων μετέφερε ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος
της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Έλξης, επισημαίνοντας πως «δεν μας
απάντησαν ποτέ τίποτα. Σήμερα όμως οφείλουν απάντηση στην ελληνική κοινωνία»
«Η ζωή μας μετράει. Το ακούω
αυτές τις μέρες από όσους βρέθηκαν στον δρόμο», ανέφερε ο Βασίλης
Ζαβογιάννης, πρόεδρος Ένωσης Προσωπικού Κίνησης.
«Τους σκότωσαν αυτοί που
κοστολογούν τις ανθρώπινες ζωές» υπογράμμισε ο Ηλίας Τρεβλός, αντιπρόεδρος
Σωματείου Εργαζομένων Προσωπικού Hellenic Train και μέλος της Διοίκησης της
Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
«Είμαστε εδώ για όλους
τους», διαμήνυσε η Μαρίτα Στεργίου,από το Σύλλογο
Φοιτητών Ιατρικής. «Τώρα δεν είναι ώρα σιωπής», πρόσθεσε και επανέλαβε την
υπόσχεση που δίνουν αυτές τις μέρες χιλιάδες νέες και νέοι να γίνουν η φωνή των
νεκρών και να απαιτήσουν την απόδοση ευθυνών για το έγκλημα. Από το βήμα της
κινητοποίησης κάλεσε στο νέο συλλαλητήριο που οργανώνουν φοιτητικοί σύλλογοι
την Τετάρτη.
Στην πολιτική που οδήγησε,
μέσα από μια σειρά νόμους και ρυθμίσεις, στην απαξίωση και διάλυση του
σιδηροδρόμου, ανέτρεξε ο Γιώργος Καλαμαράς, μέλος της Διοίκησης του
Εργατικού Κέντρου Πειραιά. «Όσο οι ζωές μας και η ασφάλεια μας λογαριαζονται με
τη λογική κόστους - οφέλους, δε θα σταματήσουμε να μετράμε νεκρούς»,
προειδοποίησε.
Σε καταδίκη της πολιτικής
που βάζει την ασφάλεια και τη ζωή «στο ζύγι του κόστους», κάλεσε ο Νίκος
Μαυροκέφαλος, μέλος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Δίπλα στις
καταγγελίες των Σιδηροδρομικών, υπενθύμισε τις ανάλογες καταγγελίες και
παρεμβάσεις των εργαζομένων και των σωματείων τους σε μία σειρά άλλα μέσα
μεταφοράς. Στην κατεύθυνση αυτή κάλεσε σε συνέχεια του αγώνα με αιχμή το αίτημα
για σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές και συγκοινωνίες, για σύγχρονα δικαιώματα
για το προσωπικό στους χώρους αυτούς. Σκιαγραφώντας τα επόμενα βήματα, κάλεσε
σε πρωτοβουλίες στους χώρους δουλειάς τη Δευτέρα και την Τρίτη καθώς και στις
κινητοποιήσεις των Φοιτητικών Συλλόγων σε Αθήνα και Πειραιά την Τετάρτη.
Με δεκάδες μαύρα μπαλόνια να
γεμίζουν τον ουρανό και τους χιλιάδες συγκεντρωμένους να δίνουν υπόσχεση
συνέχισης των αγωνιστικών πρωτοβουλιών ολοκληρώθηκε η μεγάλη συγκέντρωση.
Νέο μεγάλο ραντεβού των
Σωματείων και των μαζικών φορέων η μεγάλη απεργιακή συγκέντρωση την Τετάρτη
8 Μάρτηστις 12.30 μ.μ. στα Προπύλαια στο πλαίσιο της παναττικής
στάσης εργασίας που έχουν προκηρύξει τα Εργατικά Κέντρα Αθήνας και Πειραιά και
η ΑΔΕΔΥ.
Τα Εργατικά Κέντρα
Αθήνας και Πειραιά έχουν πάρει απόφαση για στάση
εργασίας την μέρα εκείνη 12 μ. ως 4 μ.μ. και καλούν
τις τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις να πάρουν απόφαση
για μετατροπή των κινητοποιήσεων σε πανεργατική πανϋπαλληλική απεργία.
Μέχρι και κείνη τη μέρα, τα
Σωματεία των Σιδηροδρομικών συνεχίζουν την απεργία (Δευτέρα - Τρίτη - Τετάρτη),
ενώ τα Εργατικά Κέντρα καλούν όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να
προχωρήσουν άμεσα σε συγκεντρώσεις, Γενικές Συνελεύσεις, περιοδείες στους
χώρους δουλειάς για να στηρίξουν τον αγώνα των σιδηροδρομικών, για την επιτυχία
της απεργιακής συγκέντρωσης της Τετάρτης.
Μεγάλο
παλλαϊκό συλλαλητήριο την Κυριακή στην Αθήνα, στις 11 π.μ. στο Σύνταγμα
Κάλεσμα
μαζικής συμμετοχής απευθύνουν σιδηροδρομικοί, φοιτητές, μαθητές, σωματεία και
φορείς
Από το μεγάλο συλλαλητήριο
φοιτητών και μαθητών την Παρασκευή
Ακινητοποιημένα εξακολουθούν
να κρατάνε όλα τα τρένα οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, με τις απανωτές
απεργίες τους που ξεκίνησαν από τη μέρα της τραγωδίας στα Τέμπη.
Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούν
σε νέα 48ωρη απεργία το Σάββατο 4 και την Κυριακή 5
Μάρτη, απευθύνοντας παράλληλα κάλεσμα σε όλα τα σωματεία, τους φοιτητικούς
συλλόγους, τους μαζικούς φορείς της Αττικής να δώσουν το «παρών» στην
απεργιακή συγκέντρωση της Κυριακής, στις 11 π.μ. στο Σύνταγμα.
Τα Σωματεία στη Hellenic
Train που κηρύσσουν την απεργία είναι το Σωματείο Εργαζομένων
Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού, η Πανελλήνια Ενωση
Προσωπικού Ελξης.
Την απόφαση για νέα απεργία
πήραν οι εργαζόμενοι σε συνέλευσή τους, στο πλαίσιο της απεργίας τους την
Παρασκευή, εκφράζοντας την οργή και αγανάκτησή τους αλλά και τη διάθεση τους να
δώσουν αγωνιστική απάντηση στις πολιτικές που στο όνομα στήριξης του κέρδους
δεν διστάζουν να θυσιάσουν ανθρώπινες ζωές.
Εξάλλου, την Παρασκευή αν
και είχε προγραμματιστεί συνάντηση με τη διοίκηση της Hellenic Train δεν έγινε,
καθώς απουσιάζε η τελευταία με τη δικαιολογία ότι είχε κληθεί από το υπουργείο.
Η αντιπροσωπεία των σωματείων ζήτησε να οριστεί άμεσα νέα συνάντηση, όπου η
εργοδοσία θα πρέπει να φέρει συγκεκριμένες απαντήσεις στα αιτήματα που
προβάλλουν.
Στο συλλαλητήριο καλούν
μεταξύ άλλων: Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου
- Ανατολικής Αττικής, η Ομοσπονδία Εργαζομένων στο Φάρμακο, τα
ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ, το
Συνδικάτο Φαρμάκου Αττικής, το κλαδικό Σωματείο Χρηματοπιστωτικού, η
Ένωση ΕΒΕ Ελευσίνας, η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, Πανελλήνια Ομοσπονδία
Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή, το Συνδικάτο Χημικής βιομηχανίας Αττικής, η
ΕΕΔΥΕ, o Συνδέσμος Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Αχαρνών, το Συνδικάτο
Οικοδόμων Αθήνας, η ΟΒΣΑ, η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής, ο
Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», η
Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, ο Σύλλογος Εργαζομένων νοσοκομείου «Μεταξά», ο
Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Σωκράτης», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Γ. Σεφέρης», το
Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ, το Σωματείο
Καθαριστών-στριών Πειραιά και Νήσων.
Λεωφορεία για το Σύνταγμα
Για το συλλαλητήριο
δρομολογούνται λεωφορεία από τις εξής περιοχές:
Άνω
Λιόσια, στις 9.30 π.μ., τριγωνική πλατεία
(όπισθεν δημαρχείου)
Ασπρόπυργος,
στις 10 π.μ., από παραλία
Ελευσίνα,
στις 9.45 π.μ., δημοτικό πάρκινγκ
Κόκκινος
Μύλος, στις 9.45 π.μ., Τριγωνική Πλατεία
Μενίδι,
στις 9.45 π.μ., πλατεία Καράβου
Ολυμπιακό
Χωριό, στις 9.30 π.μ., από Κακλαμανάκη 21
Η
... «τροχιά της ανάπτυξης» προειδοποιούσε για την τραγωδία
«Όταν η "τροχιά
ανάπτυξης" περνάει πάνω από την ασφάλεια στις μεταφορές»... Με
αυτόν τον προφητικό τίτλο δημοσίευε ο «Ριζοσπάστης» στις 28
Ιούλη 2022 τη συνέντευξη με τον Ηλία Τρεβλό, συνδικαλιστή
που συσπειρώνεται στο ΠΑΜΕ, εκλεγμένο στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
Σιδηροδρομικών.
Η συνέντευξη ήταν μία ακόμα
σαφής προειδοποίηση για το έγκλημα που τελικά συνέβη προχθές στα Τέμπη.
Σημειώναμε τότε
χαρακτηριστικά στην εφημερίδα μας όσα σήμερα αποδεικνύονται τραγικά προφητικά:
«Κυριαρχεί η
υποχρηματοδότηση. Η απαξίωση δημιουργεί ταυτόχρονα το περιβάλλον εκδήλωσης
μικρών αλλά και πολύ σοβαρών ατυχημάτων. Τραγική είναι η έλλειψη προσωπικού
(...)
Τεράστιους κινδύνους
εγκυμονεί η μη τήρηση κανονισμών ασφαλείας, λειτουργίας και
κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Ενδεικτικά, η ομάδα επισκευής γραμμής που είναι
σε λειτουργία και πρέπει να αποτελείται από 5 άτομα, πολλές φορές είναι με μόνο
2 ή ακόμη και 1.
Χαρακτηριστική είναι επίσης
η έλλειψη σηματοδότησης, όπως για παράδειγμα στο κομμάτι της
γραμμής Οινόη - Τιθορέα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους του
ατυχήματος τον περασμένο Γενάρη, στη διάρκεια των χιονοπτώσεων, όπου
20 άνθρωποι τραυματίστηκαν όταν μηχανή συγκρούστηκε με εγκλωβισμένη
αμαξοστοιχία.
Εκκρεμεί επίσης εδώ και
πολλά χρόνια η συνολική εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων
ασφαλείας. Συστημάτων δηλαδή που προστατεύουν από σοβαρά ατυχήματα, καθώς
μπορούν να σταματήσουν ένα τρένο εάν παρατηρηθεί αφύσικη λειτουργία (π.χ.
ταχύτητα, άστοχη ενέργεια κ.λπ.)».
Όλα τα παραπάνω ο
συνδικαλιστής τα χαρακτήριζε τα ...καλά της «απελευθέρωσης», την οποία
διαφήμιζαν διαδοχικά ως τη διέξοδο στα προβλήματα των συγκοινωνιών τόσο η
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όσο και της ΝΔ.
Έλεγε χαρακτηριστικά ο Ηλ.
Τρεβλός τον Ιούλη του 2022:
«Οι εργαζόμενοι είναι
αντιμέτωποι με την εντατικοποίηση, που μεταφράζεται
σε 28 - 29 μέρες δουλειά τον μήνα με ελάχιστα ρεπό και με τις
καθημερινές ώρες δουλειάς να φτάνουν τις 11. Θυμίζουμε ότι το 2019,
επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θεσμοθετήθηκε η "διευθέτηση" με συνεχόμενη
εργασία 9 ημερών, με ευθύνη των δυνάμεων του κυβερνητικού - εργοδοτικού
συνδικαλισμού. Εντέλει η συσσωρευμένη κόπωση των εργαζομένων στρώνει το έδαφος
για ατυχήματα.
Επιπρόσθετα, πολλές
φορές οι εργαζόμενοι καλούνται να κάνουν εργασίες που δεν αφορούν το
αντικείμενό τους και χωρίς να έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση και
εκπαίδευση, με ό,τι σημαίνει συνολικότερα αυτό για το ζήτημα της ασφάλειας».
Αυτή ήταν η τραγική
πραγματικότητα που παρουσίαζαν οι εργαζόμενοι μέσα και από την εφημερίδα μας.
Στον αντίποδα στέκονταν τόσο
η ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ. Διαβάζουμε χαρακτηριστικά:
ΝΔ - Κ. Χατζηδάκης, Ιούλης
2019:«Υλοποιήσαμε ένα σχέδιο εξυγίανσης που εξοικονόμησε
εκατοντάδες εκατομμύρια και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε κερδοφόρα. Χάρη στις δικές μας
παρεμβάσεις επιτεύχθηκε η μετέπειτα αποκρατικοποίηση της εταιρείας».
ΣΥΡΙΖΑ - Αλ. Τσίπρας,
Σεπτέμβρης 2017:«Με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η χώρα γλίτωσε
ένα μεγάλο βάρος. Είναι η αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών επενδύσεων».
Είναι λοιπόν πράγματι αργά
για κροκοδείλια δάκρυα. Καμία δικαιολογία, κανένας δεν μπορεί να πει «δεν
ήξερα». Οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν, το ΚΚΕ στήριζε τα αιτήματα και τις
διεκδικήσεις τους, ενώ οι κυβερνήσεις έστρωναν το έδαφος για το «μοιραίο»!