Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Ω Τέμπη, ω mores! ➽ Ευρω-συγκάλυψη δια χειρός Τζιτζικώστα ➽ Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ: Ενάντια στην προσπάθεια συγκάλυψης της αλήθειας για το έγκλημα των Τεμπών από την ΕΕ εντείνουμε τον αγώνα για απόδοση ευθυνών

Ευρω-συγκάλυψη

 Πηγή φωτό: Associated Press

Πέμπτη 23/01/2025 - 08:10

Η απαράδεκτη απάντηση του επίτροπου Μεταφορών της ΕΕ, Απ. Τζιτζικώστα, στην Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ (βλ. κάτω), συνεχίζει και κλιμακώνει την προσπάθεια συγκάλυψης των πραγματικών αιτιών για το έγκλημα στα Τέμπη, όπου πρωταγωνιστούν κυβέρνηση και ΕΕ, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων.

Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από την επομένη κιόλας του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όταν η Κομισιόν ενεργοποίησε τη λεγόμενη «διαδικασία επί παραβάσει» σε βάρος της Ελλάδας. Γρήγορα αποδείχθηκε ότι δεν έχει καμία σχέση με ζητήματα ασφάλειας, παρά την προσπάθεια ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και άλλων να την παρουσιάσουν ως τέτοια και να βγάλουν την ΕΕ από το «κάδρο» των εγκληματικών ευθυνών.

Τελικά, αυτό για το οποίο κόπτονταν στην Κομισιόν - και ενώ ακόμα δεν είχε στεγνώσει το αίμα των 57 νεκρών - ήταν να «τρέξει» η Οδηγία 34 του 2012 για τη συγκρότηση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Σιδηροδρόμων και την υπογραφή των συμβάσεων, ώστε να εμφανίζεται και επισήμως ο ΟΣΕ ως διαχειριστής των σιδηροδρομικών υποδομών.

Και δεν είναι μόνο αυτό: Στη μοναδική πρόταση Κανονισμού της Κομισιόν για τους σιδηροδρόμους που ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο μετά τα Τέμπη (με τις ψήφους ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Βελόπουλου), όχι μόνο δεν υπάρχει αναφορά στο πολύνεκρο έγκλημα - ούτε για τα προσχήματα - αλλά απουσιάζει ακόμα και η απλή αναφορά στην «ασφάλεια»!

Στα σιδηροδρομικά δίκτυα όλων των ευρωπαϊκών κρατών παραμονεύουν οι ίδιες αιτίες που οδήγησαν στα Τέμπη και δεν είναι άλλες από την πολιτική «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, με τις Οδηγίες και τις Κατευθύνσεις της ΕΕ. Αυτή η πολιτική βρίσκεται πίσω από την αντιμετώπιση της ασφάλειας με όρους κόστους - οφέλους, την υποχρηματοδότηση και υποσυντήρηση των σιδηροδρόμων, την κατάτμηση του έργου τους και την παράδοση κρίσιμων για την λειτουργία τους υπηρεσιών και υποδομών σε εργολάβους, που στήνουν πάρτι κερδοφορίας.

Αυτήν την πολιτική και τις συνέπειές της προσπαθεί να συγκαλύψει η ΕΕ, προσφέροντας άλλοθι και στις κυβερνήσεις που την ...πάνε τρένο στα κράτη - μέλη της. Γι' αυτό ο Τζιτζικώστας, στο κρίσιμο ερώτημα πώς τοποθετείται η Κομισιόν στο ζήτημα των ελλείψεων σε προσωπικό και μέτρα ασφάλειας, πετάει την μπάλα στην εξέδρα...

Αντί να απολογείται για την πολιτική της ΕΕ προσβάλλει απροκάλυπτα τους νεκρούς και τους συγγενείς τους, διαφημίζοντας τα «έργα» της κυβέρνησης και τη στήριξη που της προσφέρει η ΕΕ στην παραπέρα «απελευθέρωση» του σιδηρόδρομου! Οσο για την ποινικοποίηση των διεκδικήσεων των εργαζομένων, που ζουν από πρώτο χέρι το «προσεχώς» ενός νέου μεγάλου ατυχήματος, δηλώνει αναρμόδιος (!), ενώ πολλά από τα αιτήματά τους αφορούν τον πυρήνα της στρατηγικής της ΕΕ.

Η συγκάλυψη από την ΕΕ είχε και συνέχεια στις Επιτροπές του Ευρωκοινοβουλίου, όπου παραπέμφθηκε το θέμα των Τεμπών με καθοριστική συμβολή του ΚΚΕ. Στη Επιτροπή Μεταφορών, όμως, ο εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων απέφυγε ακόμα και να απαντήσει στα αποκαλυπτικά ερωτήματα που έθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.

Ολα αυτά επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω ότι η ΕΕ και η στρατηγική της στις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης του. Το αποδεικνύουν και τα σιδηροδρομικά ατυχήματα που γίνονται και σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπου το υποσυντήρητο δίκτυο, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ελλείψεις στην ασφάλεια, την υποστελέχωση και την ιδιωτικοποίηση βάζουν σε κίνδυνο εργαζόμενους και επιβάτες, ενώ αξιοποιούνται και ως άλλοθι για να γίνονται μπαλάκι οι ευθύνες όταν συμβεί το κακό.

Υπόλογη γι' αυτά δεν είναι μόνο η κυβέρνηση, που πρωταγωνιστεί με την ΕΕ στο «κράτα με να σε κρατώ» για να συγκαλύπτονται οι ευθύνες τους, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα, που παρουσιάζουν τους κινδύνους στο δίκτυο ως συνέπεια ...αποκλίσεων από την πολιτική της ΕΕ και όχι ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της από όλες διαχρονικά τις κυβέρνησης.

Ο λαός όμως δεν θα κάτσει με σταυρωμένα χέρια να περιμένει τα επόμενα Τέμπη. Δεν το έκανε μέχρι τώρα, δεν θα το κάνει και μπροστά στη συμπλήρωση δύο χρόνων από τη μοιραία εκείνη νύχτα που ο χρόνος σταμάτησε ξαφνικά. Οι μεγαλειώδεις αγώνες του λαού και της νεολαίας για να αποδοθεί δικαιοσύνη και να μην ξεχαστεί το έγκλημα θα οδηγούν το μαχαίρι στο κόκαλο, όσο περισσότερο δένονται με την πάλη ενάντια στην πολιτική του κέρδους, που ευθύνεται για όλα τα Τέμπη που καραδοκούν σε αέρα, στεριά και θάλασσα, σε υποδομές και χώρους δουλειάς.

902 από Ριζοσπάστη - Η Άποψή μας, 23/1/2025

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Ενάντια στην προσπάθεια συγκάλυψης της αλήθειας για το έγκλημα των Τεμπών από την ΕΕ εντείνουμε τον αγώνα για απόδοση ευθυνών

Πηγή: Eurokinissi

Τετάρτη 22/01/2025 - 10:51

Ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Α. Τζιτζικώστας με απάντησή του σε κατεπείγουσα ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ, Κώστα Παπαδάκη και Λευτέρη Νικολάου - Αλαβάνου ανεβάζει επίπεδο στην προσπάθεια συγκάλυψης της αλήθειας για το έγκλημα των Τεμπών αλλά και για την σημερινή συνεχιζόμενη άθλια κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και των ανύπαρκτων συστημάτων και μέτρων ασφαλείας σχεδόν 2 χρόνια μετά από αυτό.

Τη στιγμή που νέα στοιχεία έρχονται στο φως, όπως το νέο ηχητικό ντοκουμέντο, γεννώντας πρόσθετα ερωτηματικά, αποκαλύπτεται ότι δεκάδες άνθρωποι επέζησαν από τη σύγκρουση και κάηκαν ζωντανοί από τις εκρήξεις και την πυρκαγιά που ακολούθησε. ΕΕ, Κομισιόν και Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων (ERA) όπως άλλωστε κι η κυβέρνηση της ΝΔ, «ξεχνούν» βολικά τις τεράστιες ευθύνες τους καθώς μεταξύ άλλων έδωσαν άδεια κυκλοφορίας σε αμαξοστοιχίες 30ετιας χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας και χωρίς πυράντοχα  υλικά κατασκευής.

Ενώ κυβέρνηση ΝΔ, ΟΣΕ και «Hellenic Train» ισχυρίζονται ότι «όλα είναι ασφαλή» τουλάχιστον τρία ατυχήματα έχουν συμβεί, ακόμη 2 αποφεύχθηκαν την τελευταία στιγμή, ένα εκ των οποίων μπορούσε να οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση. Η ίδια η ΕΕ μάλιστα, που ενδιαφέρεται για την αύξηση της «χωρητικότητας» και της «ταχύτητας» των συρμών, στην αντίστοιχη έκθεση το 2024, ούτε μία φορά δεν αναφέρει τη λέξη «ασφάλεια».

Μάλιστα, μιλώντας για «μελλοντικά έργα» που θα χρηματοδοτήσει η Κομισιόν για το Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο για συστήματα ασφαλείας που θα τοποθετηθούν μέχρι το 2040, δεν αναφέρει το παραμικρό σχετικά με εκείνα που καρκινοβατούν για χρόνια όπως η σύμβαση 717, καθώς κι άλλες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2010.

Επιχειρώντας δε το ξέπλυμα της «Hellenic Train», η οποία προσέφυγε προκλητικά εναντίον των εργαζομένων της που έκαναν απεργία για τα μέτρα προστασίας εργαζομένων κι επιβατών κι αυτή κηρύχθηκε παράνομη από τα δικαστήρια, ο Επίτροπος Τζιτζικώστας επιχειρεί να ξεπεράσει το ζήτημα με μία φράση «δεν σχολιάζουμε αποφάσεις δικαστηρίων». Βεβαίως, δεν ρωτήθηκε για την απόφαση του δικαστηρίου, αλλά για την απαράδεκτη κίνηση της επιχείρησης να σύρει τους εργαζόμενους στα δικαστήρια. 

Και με αυτή την απάντηση γίνεται φανερό ότι η ΕΕ κάθε άλλο παρά αποτελεί παράγοντα λύσης του εγκλήματος των Τεμπών και της τραγικής κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας. Αντίθετα συνιστά παράγοντα συγκάλυψης κι επιδείνωσής του σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των αναγκών φτηνής κι ασφαλούς μετακίνησης του λαού.

Συνεχίζουμε κι εντείνουμε τον αγώνα για την απόδοση ποινικών και πολιτικών ευθυνών σε όλους όσους εμπλέκονται, για καμία συγκάλυψη στο έγκλημα, που μπορεί να επιβάλλει μόνο ο λαός με την πάλη του.

Ακολουθούν τα κείμενα της ερώτησης της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και της απάντησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

«Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης  E-002031/2024

προς την Επιτροπή

Άρθρο 144 του Κανονισμού

Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, Κώστας Παπαδάκης

Ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη, με 57 νεκρούς και πολλούς τραυματίες, δεν έχουν ληφθεί αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και την προστασία της ζωής των επιβατών. Μόνο σε διάστημα δύο μηνών στην Ελλάδα έχουν συμβεί τρία σιδηροδρομικά ατυχήματα, ενώ αλλά δύο αποφεύχθηκαν την τελευταία στιγμή.

Ενώ στην Ελλάδα το Υπουργείο Μεταφορών, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train ισχυρίζονται αβάσιμα και παραπλανητικά πως "όλα είναι ασφαλή", ερωτάται η Επιτροπή:

1. Γιατί ενάμιση χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, Επιτροπή και κυβέρνηση ΝΔ συνεχίζουν να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, διαιωνίζοντας τη γύμνια σε μόνιμο προσωπικό και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας η συνολική εγκατάσταση των οποίων τοποθετείται στο 2040, έχοντας ως κριτήριο το "κόστος - όφελος";

2. Πώς κρίνει την κίνηση της Hellenic Train να προσφύγει στα δικαστήρια και να κηρυχθεί  μετά από απαράδεκτη απόφαση δικαστηρίου παράνομη και καταχρηστική η απεργία μηχανοδηγών στους σιδηροδρόμους, οι οποίοι στο επίκεντρο των αιτημάτων τους είχαν ζητήματα ασφάλειας επιβατών και εργαζομένων;

E-002031/2024

Απάντηση του κ. Τζιτζικώστα εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Επιτροπή θα ήθελε να υπογραμμίσει ότι την ευθύνη για τη διατήρηση και τη συνεχή βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας φέρουν τα κράτη μέλη, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 παράγραφος 1 της οδηγίας (EE) 2016/798 . Η Επιτροπή στηρίζει τα κράτη μέλη στην τήρηση των υποχρεώσεών τους.

Για τον σκοπό αυτό, δρομολογήθηκε ειδικό έργο "Τεχνική στήριξη για την υλοποίηση και την εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα", χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή, με σκοπό τη στήριξη των ελληνικών ενδιαφερόμενων μερών στον τομέα των σιδηροδρόμων κατά τη διαχείριση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος σύμφωνα με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και κατά την ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS). Η Επιτροπή στηρίζει επίσης οικονομικά την ανάπτυξη του ERTMS κατά μήκος του ελληνικού δικτύου.

Η πολιτική της Επιτροπής είναι να μη σχολιάζει τις αποφάσεις των εθνικών δικαστηρίων».

902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.