Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025

Κυβέρνηση - 2025 ➽ Ποδαρικό με εμπλοκή σε όλα τα μέτωπα ➽ Για τα συμφέροντα εφοπλιστών, ενεργειακών και λοιπών ομίλων ➽ Και στέλνει πολεμικά μέσα και για τη «νέα Γάζα»

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - 2025

Ποδαρικό με εμπλοκή σε όλα τα μέτωπα

...για τα συμφέροντα εφοπλιστών, ενεργειακών και λοιπών ομίλων

Φωτό: Ελληνική φρεγάτα στο «στόμα του λύκου» στην Ερυθρά

Βαθαίνει με όλους τους τρόπους η εμπλοκή της Ελλάδας στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία, υπηρετώντας τους επικίνδυνους σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ και διεκδικώντας «κομμάτι απ' την πίτα» για το ελληνικό κεφάλαιο.

Χαρακτηριστικά και όπως αναφέρεται σε άρθρο των «Financial Times», η Ουκρανία προμηθεύτηκε για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο των ΗΠΑ, μέσω του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας και του Vertical Corridor («Κάθετος Διάδρομος»). Θυμίζουμε, ο «Κάθετος Διάδρομος» βρέθηκε στο επίκεντρο της επίσκεψης στην Ελλάδα, στα τέλη Οκτώβρη, του υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, αρμόδιου για θέματα Ενέργειας, Τζ. Πάιατ.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι φυσικά ενταγμένη και στο πλαίσιο της σφοδρής σύγκρουσης για την «ενεργειακή απεξάρτηση» της ΕΕ από το ρωσικό αέριο (που πριν λίγους μήνες βρέθηκε ξανά, μετά το 2022, στην πρώτη θέση των εισαγωγών της ΕΕ). Υπόθεση που τροφοδοτεί ενδοαστικές αντιπαραθέσεις και στο εσωτερικό της ΕΕ. Για παράδειγμα, τις τελευταίες μέρες είναι σε εξέλιξη η αντιπαράθεση του Ζελένσκι με τον πρωθυπουργό της Σλοβακίας, Ρ. Φίτσο, σχετικά με το κατά πόσο θα «κλείσει» η δυνατότητα προμήθειας της Σλοβακίας με το ρωσικό αέριο μέσω Ουκρανίας.

Επιπρόσθετα, η ΕΕ έχει «δεσμευτεί» για την αγορά περισσότερου LNG και πετρελαίου από τις ΗΠΑ και ως «διαπραγματευτικό χαρτί» στο παζάρι με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει πως σε αντίθετη περίπτωση θα επιβάλει δασμούς στα προϊόντα της ΕΕ.

Στο μεταξύ, θυμίζουμε, έγινε γνωστό ότι η κυβέρνηση στέλνει ξανά όπλα στο καθεστώς του Ζελένσκι, επιβεβαιώνοντας ότι μπίζνες και πολεμική εμπλοκή πάνε μαζί. Αυτήν τη φορά στέλνονται 24 αντιαεροπορικοί πύραυλοι τύπου «Sea Sparrow», με τη γνωστή επωδό ότι «έχουν κριθεί επιχειρησιακά μη αναγκαίοι και δεν επηρεάζουν τις αποτρεπτικές δυνατότητες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων».

«Καταστράφηκαν οι ρωσο-ελληνικές σχέσεις»

Δεν περνά απαρατήρητο ότι σχολιάζοντας τέτοιες εξελίξεις, ο Ρώσος πρέσβης στην Αθήνα Α. Μασλόφ, σε συνέντευξή του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων «ΡΙΑ ΝΟΒΟΣΤΙ», έλεγε μεταξύ άλλων ότι «από την αρχή της Ειδικής Στρατιωτικής Επιχείρησης στην Ουκρανία, η Ελλάδα διέκοψε τη συνεργασία με την Ρωσία, η οποία δημιουργήθηκε στο πέρασμα δεκαετιών. Καταστράφηκαν οι ρωσο-ελληνικές σχέσεις, ξεκινώντας από την πολιτική και την οικονομία μέχρι τον πολιτισμό και τα ανθρωπιστικά ζητήματα. Μετά από τρία χρόνια, δεν βλέπουμε αλλαγές στην προσέγγιση της επίσημης Αθήνας προς τη χώρα μας. Συνεχίζουμε να ακούμε επιθετικές αντιρωσικές δηλώσεις, χωρίς βάση, γεμάτες ρωσοφοβία. Κάτι τέτοιο η Ρωσία ποτέ δεν θα το επέτρεπε απέναντι στην Ελλάδα», πρόσθεσε.

Εστιάζοντας, δε, στις οικονομικές συναλλαγές, είπε ότι «το σταμάτημα τον οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών εκφράστηκε και στη δυναμική των ρωσο-ελληνικών εμπορικών σχέσεων». Έφερε για παράδειγμα τον «μαζικό τουρισμό από τη Ρωσία στην Ελλάδα», λέγοντας ότι πλέον «αποτελεί παρελθόν, από τη στιγμή που σταμάτησε η αεροπορική σύνδεση μεταξύ Μόσχας - Αθήνας και μπλοκαρίστηκαν οι τραπεζικές κάρτες».

Στέλνει πολεμικά μέσα και για τη «νέα Γάζα»

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, σχεδόν έναν χρόνο μετά την πρώτη της αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, η φρεγάτα «ΥΔΡΑ» αποπλέει εκτός απροόπτου μετά τα Θεοφάνια, προκειμένου να συμμετέχει για δεύτερη φορά στην ευρωενωσιακή επιχείρηση «ASPIDES», ενάντια στη δράση των Χούθι, για τις ανάγκες των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης. Όλα αυτά κάνοντας πλάτες σε ΗΠΑ, ΕΕ και στο κράτος - δολοφόνο Ισραήλ που βομβαρδίζει τη χώρα και προειδοποιεί ξετσίπωτα για «νέα Γάζα».

Θυμίζουμε ότι η επιχείρηση ξεκίνησε επισήμως στις 19/2 φέτος, με την κυβέρνηση να σπεύδει να αναλάβει εξαρχής την εν όρμω διοίκησή της (με επικεφαλής τον Έλληνα υποναύαρχο Β. Γρυπάρη) στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ) στη Λάρισα, δείγμα της πρεμούρας της ντόπιας πλουτοκρατίας να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά μέσα από την ανάληψη ρόλων και αποστολών εμπλοκής κυριολεκτικά όπου Γης.

Στην πορεία, από τις 2/11, κάνοντας και το επόμενο βήμα στην εμπλοκή της ελληνικής αστικής τάξης στην ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση στη Μέση Ανατολή, η κυβέρνηση κίνησε διαδικασίες ώστε ο αρχιπλοίαρχος Κων. Πιτυκάκης να παραλάβει επισήμως καθήκοντα εν πλω διοικητή της «ΑSPIDES» στην Ερυθρά, πλαισιωμένος από πολυεθνικό επιτελείο επί ιταλικού πλοίου.

Στο ενδιάμεσο, έχοντας τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, που κάνουν αυτά τα θέματα «γαργάρα» ή γκρινιάζουν περί «ανταλλαγμάτων», και την ώρα που επιχειρεί να επιβάλει «σιωπητήριο» στους στρατευμένους όταν ζητάνε να μη συμμετέχει η χώρα μας στο ιμπεριαλιστικό σφαγείο, η κυβέρνηση έστειλε διαδοχικά τρία πλοία του Στόλου, τις φρεγάτες «ΥΔΡΑ»«ΨΑΡΑ» και κατόπιν την «ΣΠΕΤΣΑΙ» (επέστρεψε στις 23/12 στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας), να περιπολούν στον Κόλπο του Άντεν, βάζοντας τα πληρώματα να εμπλέκονται με πυρά εναντίον UAV, πυραύλων ή ό,τι άλλο εξαπολύουν οι Χούθι κατά εμπορικών πλοίων «δυτικών» συμφερόντων.

Άλλωστε, από την αρχή της επιχείρησης και με αντικείμενα της αποστολής τους τη «συνοδεία εμπορικών πλοίων στην περιοχή της επιχείρησης» ή την «προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις», υπολογίζεται ότι τα πλοία της «ASPIDES» έχουν καταστρέψει μέχρι στιγμής 17 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας (USV), ενώ έχουν αναχαιτίσει τουλάχιστον 4 κατευθυνόμενα βλήματα.

Στον εσωτερικό καταμερισμό της επιχείρησης, η ζώνη περιπολιών των ελληνικών φρεγατών λέγεται ότι είναι ο δίαυλος δεξιά και αριστερά του στενού Bab el-Mandeb, μεταξύ Αραβικής Χερσονήσου και Αφρικής, γνωστού και ως «Πύλης των Δακρύων», όπου, κατά αρμόδιες πηγές, οι ευρωενωσιακές δυνάμεις επιχειρούν να εγκαταστήσουν μια «buffer zone» («ουδέτερη ζώνη») μήκους 110 - 300 χιλιομέτρων.

Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν αποτυπώνονται και σε έγγραφο του ελληνικού ΥΠΕΘΑ, που αποκάλυψε τον Νοέμβρη ο «Ριζοσπάστης», όπου μετά και τις αναφορές των κυβερνητών για τα επεισόδια, καταγράφονταν αναλυτικά πάρα πολλές τέτοιες περιπτώσεις εμπλοκής των φρεγατών που ήταν προηγουμένως στην περιοχή.

Γιατί παιδιά του λαού στέλνονται χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα; Διαβάζουμε στο έγγραφο του ΥΠΕΘΑ: «Η στήριξη της ελληνικής παρουσίας έχει πολλαπλά αντισταθμιστικά οφέλη, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο (βλ. σχέσεις Ελλάδος - Ινδίας, υπό πρίσμα παρουσίας στην περιοχή). Δυναμικά υφίσταται ένα πλήθος επιλογών, τις οποίες δύναται να εκμεταλλευτεί η χώρα μας σε πολιτικό επίπεδο, λόγος για τον οποίο απαιτείται η ανάλογη στήριξη των ημέτερων συμμετεχουσών δυνάμεων (κόστος κυρίως)».

Κόστος που θα κληθεί να πληρώσει, ποιος άλλος; Ο ελληνικός λαός. Κόστος δυσβάσταχτο, εφόσον ακόμα και με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις η τρίμηνη ανάπτυξη μιας ελληνικής φρεγάτας στην περιοχή φτάνει ή και υπερβαίνει σε κόστος τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι παράγοντες έχουν μιλήσει ακόμα και για 500.000 ευρώ τη μέρα.

Χρήματα και πληρώματα που αναλώνονται για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης, σε μια ζώνη όπου όλα τα ιμπεριαλιστικά κέντρα (ΗΠΑ, Γαλλία, Κίνα, Ρωσία, Ινδία κ.ά.) απλώνουν πολεμικά τους μέσα πάνω και στους ανταγωνιστικούς διαύλους του κινεζικού «Δρόμου του μεταξιού» και του ευρωατλαντικού IMEC (σύνδεσης Ινδίας - ΕΕ).

902 - Ριζοσπάστης, 31/12/2024

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.