Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Ω Τέμπη, ω mores: «Στον αέρα» του «κόστους - οφέλους» η ασφάλεια των πτήσεων — Σοβαροί κίνδυνοι από τις ελλείψεις στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και την εξαντλητική δουλειά λόγω εντατικοποίησης

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Επικίνδυνες καταστάσεις για τους εργαζόμενους και το πτητικό έργο έχουν διαμορφώσει οι νόμοι που έχουν προωθήσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και οι προηγούμενες από αυτές, υπηρετώντας την κερδοφορία των αερομεταφορικών ομίλων.

Πρόκειται για νόμους που τα αποτελέσματά τους «πληρώθηκαν» με το έγκλημα στα Τέμπη, όπως με τον διαχωρισμό του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία - αρμοδιότητες που πριν τις ασκούσε ενιαία η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) - διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας.

Βέβαια, αρκετά χρόνια πιο πριν ιδιωτικοποιήθηκαν η «Ολυμπιακή», η επίγεια εξυπηρέτηση, ενώ εκχωρήθηκε η λειτουργία αεροδρομίων της χώρας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, πεδία τεράστιας κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Όλα τα παραπάνω βαδίζουν πάνω στις κατευθύνσεις που έχει θέσει η ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών.

Επίσης, στο πλαίσιο της κατάτμησης του έργου, προωθήθηκε η σύνδεση των αποδοχών των εργαζομένων με τη μείωση των καθυστερήσεων, γεγονός που υποβαθμίζει την ποιότητα της εξυπηρέτησης της εναέριας κυκλοφορίας και καλλιεργεί το έδαφος για καταστρατήγηση των κανόνων ασφάλειας.

«Λάστιχο» οι κανόνες ασφάλειας

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

ΠΑΜΕ γιατί το νερό δεν είναι εμπόρευμα: Συλλαλητήρια τη Δευτέρα (20/3/2023) ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού - Αθήνα: 7 μ.μ. στο Σύνταγμα

ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ

Κινητοποιήσεις τη Δευτέρα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού - Στην Αθήνα στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν τη Δευτέρα 20 Μάρτη, Σωματεία και μαζικοί φορείς ενάντια στο νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση για την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του νερού. Την ίδια μέρα οι εργαζόμενοι στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης - Άρδευσης (ΔΕΥΑ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία με απόφαση της Ομοσπονδίας τους.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής ελέγχου των υδάτων και των αστικών αποβλήτων, με στόχο να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση του νερού, την υιοθέτηση κανόνων τιμολόγησης, να βαθύνει η εμπορευματική λειτουργία των δημοτικών επιχειρήσεων και να προχωρήσουν οι άμεσες ιδιωτικοποιήσεις. 

Στην Αθήνα το αγωνιστικό ραντεβού Σωματείων και φορέων έχει δοθεί στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα. Οι προσυγκεντρώσεις έχουν οριστεί στις 6.15 το απόγευμα σε Κλαυθμώνος, Ομόνοια και Προπύλαια.

Επιπλέον δρομολογούνται λεωφορεία από τις εξής περιοχές:

Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

HELLENIC PAIN: Τα τρένα της μεγάλης σφαγής

*

Φάλελος «Εργατικά ατυχήματα»

Καθημερινό φαινόμενο είναι τα εργατικά «ατυχήματα» στους χώρους δουλειάς, με τους εργάτες να σκοτώνονται ή να σακατεύονται, καταδεικνύοντας ότι οι τόποι δουλειάς έχουν μετατραπεί σε αρένες και παγίδες θανάτου, ότι η υγεία και η ζωή τους θυσιάζονται προκειμένου να μεγαλώσουν τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών.

*

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»

Με σοβαρά κενά η πυρασφάλεια στα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «HELLENIC TRAIN»

Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον από το 2012 μέχρι σήμερα οι αμαξοστοιχίες έκαναν δρομολόγια, θέτοντας σε έναν ακόμα κίνδυνο τους επιβάτες σε περίπτωση φωτιάς

Χωρίς να υπάρχει πιστοποιημένο και δοκιμασμένο σύστημα πυρασφάλειας για την προστασία των επιβατών, κάνουν δρομολόγια οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «Hellenic Train» εδώ και χρόνια!

Ακόμα και τώρα, που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επανέναρξη των δρομολογίων μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, η πιστοποίηση στο σύστημα πυρασφάλειας είναι ανύπαρκτη και σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη», οι υπεύθυνοι της εταιρείας «τρέχουν να προλάβουν».

Η αποκάλυψη είναι ενδεικτική του τι συνέβαινε και συμβαίνει στους σιδηροδρόμους. 

  • Στην πραγματικότητα, το ταξίδι με τρένο τουλάχιστον από το 2012 μέχρι και σήμερα γινόταν χωρίς πιστοποιημένα συστήματα πυρασφάλειας και κατά συνέπεια μία φωτιά σε κάποιο βαγόνι θα μπορούσε να έχει τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους.
  • Επιπλέον, είναι τουλάχιστον προκλητικό να ζητάνε κράτος και εταιρεία «αξιολόγηση» και «πιστοποίηση» του προσωπικού, για να ενισχύεται το παραμύθι του ανθρώπινου λάθους, την ώρα που η «πιστοποιημένη» «Hellenic Train» και προηγούμενα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτουν στα τρένα τα προβλεπόμενα συστήματα πυρασφάλειας, που σε περίπτωση φωτιάς μπορεί να αποβούν σωτήρια.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα μας, κανένα σύστημα πυρόσβεσης στα βαγόνια δεν λειτουργούσε. 

  • Και είναι απορίας άξιο το με ποιον τρόπο δίνονταν άδειες για να ταξιδεύουν οι αμαξοστοιχίες της «Hellenic Train» από τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, τα υπουργεία, τις επιτροπές και τις ...ρυθμιστικές αρχές. Αλλά και το ποιοι υπέγραφαν για να γίνονται ταξίδια με επικίνδυνα βαγόνια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές...

Στα τέλη του 2021, τον Φεβρουάριο του 2022 και τον Οκτώβριο του 2022 έφτασαν στην «Hellenic Train» συγκεκριμένα και καταγεγραμμένα στοιχεία, που επισήμαιναν ότι τα εγκατεστημένα συστήματα πυρασφάλειας είναι επικίνδυνα και πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.

Η τεχνική έκθεση - «φωτιά»

Τον Οκτώβρη του 2022 εταιρεία που είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει σχετικούς ελέγχους και αυτοψίες, συνέταξε Τεχνική Έκθεση που απέστειλε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία έγραφε:

  • «Υπενθυμίζουμε (σ.σ. έχουν προηγηθεί αντίστοιχες εκθέσεις στο παρελθόν) τους λόγους που τα εγκατεστημένα συστήματα που έχετε τώρα χρήζουν άμεσης αντικατάστασης καθώς και τις προτάσεις που σας προτείνουμε».
  • Στη συνέχεια καταγράφει αναλυτικά το τι συμβαίνει. Λέει λοιπόν:

«Αρχικώς, το πιο σημαντικό που αμφότερα γνωρίζουμε είναι ότι το υλικό που εμπεριέχουν ορισμένα συστήματα είναι το HALON, πλέον καταργημένο και απαγορευμένο κατασβεστικό υλικό πέραν από στρατιωτικής χρήσης, κάτι το οποίο πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί, καθώς δεν μπορεί βάσει νομοθεσίας να περάσει την ετήσια συντήρηση που απαιτείται».

Εξειδικευμένοι μηχανικοί εξηγούν στον «Ριζοσπάστη» ότι το HALON είναι ένα υλικό που η χρήση του σε συστήματα πυρασφάλειας και σε τρένα έχει απαγορευτεί σε όλο τον κόσμο από σχετικά πρωτόκολλα εδώ και 20 ολόκληρα χρόνια! Μάλιστα, στη χώρα μας υπάρχει και ειδική νομοθεσία που όχι μόνο απαγορεύει τη χρήση τέτοιου υλικού, αλλά επιβάλλει και την άμεση αντικατάστασή του.

Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

  • Ποιος έδινε άδεια για να κινούνται τα βαγόνια με ένα τέτοιο σύστημα πυρασφάλειας, που είναι απαγορευμένο σε όλο τον κόσμο;
  • Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε κάνει ελέγχους για πιστοποιήσεις.
  • Οι αρμόδιοι υπουργοί και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα και του ΠΑΣΟΚ αναζήτησαν επί των ημερών τους οποιοδήποτε στοιχείο που μπορεί να έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών;

Συστήματα του 2016 δεν φέρουν πιστοποίηση...

Η Τεχνική Έκθεση που απέστειλε η εταιρεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Οκτώβρη του 2022, έχει και κάτι ακόμα. Αναφέρει:

«Τα κλείστρα των συγκεκριμένων συστημάτων πυρασφάλειας δεν φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Να σημειώσουμε εδώ ότι κάποια παλιότερα συστήματα που είδαμε φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση στο κλείστρο, ενώ κάποια συστήματα με έτος κατασκευής 2016 δεν φέρουν εγχάρακτη πιστοποίηση».

Τα παραπάνω τα σημειώνει λοιπόν η εταιρεία, που απ' ό,τι φαίνεται έχει κληθεί να εγκαταστήσει νέα συστήματα. Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα προβλήματα ασφαλείας, που εντοπίζονται με μια απλή αυτοψία, δεν ήταν εμπόδιο για τις αρμόδιες αρχές ώστε να δίνουν κάθε χρόνο από το 2012 μέχρι και το 2023 άδεια για να χρησιμοποιούνται και να επιβαίνουν σε αυτά άνθρωποι για να πάνε στον προορισμό τους.

Μία άλλη σημαντική πληροφορία είναι ότι από το 2017 μέχρι σήμερα, που η «Hellenic Train» πήρε τους σιδηροδρόμους, η πυρασφάλεια λειτουργούσε με «μπαλώματα».

  • Δηλαδή, όπως περιγράφουν ειδικοί, έβγαιναν από παροπλισμένα βαγόνια τα συστήματα πυρασφάλειας που ήταν έτσι κι αλλιώς ακατάλληλα και πεπαλαιωμένα και τοποθετούνται σε βαγόνια που κινούνταν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάτι άκρως επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών, αφού δεν λειτουργούσαν...

Προφανώς, για λόγους περιορισμού του κόστους, τοποθετούνταν για να περνούν τον ετήσιο έλεγχο και να δίνεται πιστοποίηση που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Κι αν «ω μη γένοιτο» συνέβαινε κάποιο ατύχημα, η συνταγή είναι γνωστή: Θα τα φόρτωναν όλα ξανά σε κάποιο «ανθρώπινο λάθος».

Το κράτος (τους) έχει συνέχεια

Στις 22 Ιούλη 2016 σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με τίτλο «Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Νοεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου», ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης έλεγε επί λέξει τα εξής, παρουσιάζοντας την Οδηγία:

«Διαχωρίζει, λοιπόν, η οδηγία σαφέστατα, πρώτον, τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, δεύτερον, τη σιδηροδρομική επιχείρηση και τέλος, τις ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές, καθώς και τους κανόνες που τη διέπουν, με κύριο στόχο τον υγιή ανταγωνισμό, καθιερώνοντας όρους διαφανούς πρόσβασης και αμερόληπτης λειτουργίας των δομών, την άρση διοικητικών και τεχνικών φραγμών και την εξασφάλιση όρων ισότιμης μεταχείρισης έναντι των ανταγωνιστικών τρόπων μεταφοράς».

Και πρόσθετε: «Όσον αφορά τους πιο εξειδικευμένους στόχους, έχουμε πρώτον, την εξασφάλιση επαρκούς, διαφανούς και βιώσιμης χρηματοδότησης της υποδομής, δεύτερον, την προαγωγή της διαφάνειας στη σιδηροδρομική αγορά, για να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός ανταγωνισμός και να αποφευχθούν στρεβλώσεις και τρίτον, την ενίσχυση της ρυθμιστικής εποπτείας».

Μέσα σε έναν κυκεώνα τεχνοκρατικών όρων, εύκολα ξεχωρίζει κανείς την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να πείσει για το πόσο «καλή» είναι η ευρωπαϊκή Οδηγία, που προωθεί τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», με κριτήριο τις ανάγκες μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, που από τη μια αναζητούν χώρο για επενδύσεις στις Μεταφορές και από την άλλη «καίγονται» να αρθούν τα όποια εμπόδια, ώστε να επιταχυνθούν οι διασυνοριακές μεταφορές χάριν της κερδοφορίας τους.

Για να γίνει αυτό στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης», έπρεπε βέβαια να σπάσει το σιδηροδρομικό έργο σε πολλά κομμάτια και αυτό ακριβώς έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Λίγο μετά θα ερχόταν και η ώρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη σφραγίδα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που την υπερασπίζεται βέβαια με σθένος και σήμερα, ενώ υπόσχεται επαναδιαπραγμάτευση των όρων με την ιταλική εταιρεία.

Περιγράφοντας λοιπόν το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ να χωρίσει τα βαγόνια από τις ράγες και να ιδιωτικοποιήσει τα πρώτα, ο εισηγητής του έλεγε τότε στη Βουλή:  

«Σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν σχέδιο νόμου, προκειμένου να αναπτύξουμε υγιώς, διαφανώς αλλά και βιώσιμα, την ενίσχυση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών στην αγορά των εγχώριων μεταφορών ως (...) μοχλό του μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης που θέλουμε να φέρουμε στη χώρα».

Όπως σημείωνε την ίδια χρονιά και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκθεσή του, δίνοντας τη μεγαλύτερη εικόνα για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, «η κινητικότητα των εμπορευμάτων αποτελεί βασική συνιστώσα της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, η οποία έχει καίρια σημασία για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και των υπηρεσιών. Έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομική ανάπτυξη (...) Η προώθηση αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, όπως οι σιδηροδρομικές (...) μεταφορές αντί των οδικών, θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από το εισαγόμενο πετρέλαιο (...) Η προώθηση περισσότερο αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, και ιδίως των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί βασικό μέρος της πολιτικής της ΕΕ την τελευταία 25ετία».

Περνώντας η σκυτάλη στη ΝΔ, το ίδιο σχέδιο επιταχύνθηκε πάνω στις ράγες του κέρδους, επιβεβαιώνοντας ότι το κράτος (τους) έχει συνέχεια. Ετσι, στις 28 Σεπτέμβρη 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε στη Βουλή νομοσχέδιο με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών - Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και λοιπές διατάξεις», όπου περιγράφονταν τα επόμενα βήματα της «απελευθέρωσης», πατώντας σ' αυτά που είχε ήδη κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ του νομοσχεδίου, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής καλούσε σε υπερψήφισή του για να ...μη χάσει η χώρα το τρένο που θα την καταστήσει «κόμβο υποδομών και μεταφορών στη Βαλκανική».

Με την ευκαιρία, ο υπουργός παρουσίασε και όλα τα σιδηροδρομικά έργα που είχαν δρομολογηθεί μέχρι τότε προς αυτήν την κατεύθυνση, με ορίζοντα εξαετίας.

Τα έργα αφορούν τη διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τη σιδηροδρομική Εγνατία και ακολούθως με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης σε λιμάνι - κόμβο μεταφορών και υποδομών, ανταγωνιστικά προς τα Στενά του Βοσπόρου.

Ο στόχος της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι σαφής:

  • Να προσαρμοστεί η λειτουργία του στις προτεραιότητες και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και του ΝΑΤΟ.

Σ' αυτά ακριβώς τα θεμέλια πάτησε η εγκληματική στρατηγική της «απελευθέρωσης» των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που διαμόρφωσε ακόμα πιο επικίνδυνη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τα κριτήρια που κοστολογούν τα πάντα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή...

Ριζοσπάστης, 18-19/3/2023

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Κυρκυριάκος: Εμείς κάναμε αυτό που οφείλαμε. Κι εσείς ξέρετε τι να το κάνετε... — Αύξηση-εμπαιγμός στον κατώτατο μισθό με κριτήριο την κερδοφορία των ομίλων — ΚΚΕ: Βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση που νομίζει πως θα εξαγοράσει την οργή με λίγα ευρώ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Αύξηση-εμπαιγμός στον κατώτατο μισθό με κριτήριο την κερδοφορία των ομίλων

Σχεδόν στα επίπεδα του 2011 ο κατώτατος μισθός με την αύξηση-εμπαιγμό που ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Από την 1η Απρίλη ο κατώτερος μισθός διαμορφώνεται στα 780 ευρώ μεικτά το μήνα, όταν το 2011 ήταν στα 751 ευρώ μεικτά και το 2012 μειώθηκε με Υπουργική Απόφαση στα 586 ευρώ (μείωση 22%) και στα 511 για νέους κάτω των 25 ετών (μείωση 32%).

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

Βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει ότι θα εξαγοράσει την οργή με λίγα ευρώ που εξανεμίζονται από την ακρίβεια

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση σχετικά με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για τον κατώτατο μισθό: 

«Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση της ΝΔ, αν νομίζει ότι μπορεί να εξαγοράσει την οργή για την πολιτική της με μια προεκλογική αύξηση των λίγων ευρώ στον πετσοκομμένο μισθό των εργαζομένων, που επιπλέον εξανεμίζεται και από την έκρηξη του πληθωρισμού και της ακρίβειας.

Η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, που κάνει η κυβέρνηση, γίνεται κατ’ εφαρμογή του νόμου ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ (Βρούτση - Αχτσιόγλου) και προϋποθέτει τον ορισμό του από τον εκάστοτε υπουργό, με βασικό κριτήριο την “αντοχή” της οικονομίας, την προστασία της “ανταγωνιστικότητας” των επιχειρήσεων, όπως και σήμερα παραδέχτηκε ο πρωθυπουργός. Δηλαδή, οι επιταγές της μεγαλοεργοδοσίας ανακοινώνονται ως κυβερνητική απόφαση από τον υπουργό. Ο ίδιος ο νόμος διατηρεί σε ισχύ την απαγόρευση των ελεύθερων, συλλογικών διαπραγματεύσεων.

Τζoν Λε Καρέ: Η πλέχτρια του Παγκρατίου (Εκδόσεις ΜΗΤΣΟ-ΠΑ-ΤΑΚΗΣ)

Η ΠΛΕΧΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ

Ο Τζον Λε Καρέ πέθανε, αλλά η ΕΥΠ εξασφάλισε τα δικαιώματα από το ανέκδοτο μυθιστόρημά του, που αποτελεί συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας, Ο ΡΑΦΤΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΜΑ

(Εκδόσεις ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ)

 

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Οι δημο(σ)κόποι της ενημέρωσης, ο (γ)καλλωπισμός του ναζισμού και η «αντισυστημική» ψήφος

Περί «αντισυστημικής» ψήφου

Πέμπτη 16/03/2023 - 17:26

Μετά το έγκλημα στα Τέμπη και ενώ είναι σε εξέλιξη οι μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων της νεολαίας, των εργατικών συνδικάτων κ.ά. τα φιλικά προς τον ΣΥΡΙΖΑ ενημερωτικά μέσα εκτιμούσαν, όσον αφορά τον σχεδιασμό της κυβέρνησης της ΝΔ και του πρωθυπουργού, πως

«επαναφέροντας τη θεωρία της "διαχρονικής ευθύνης", που στην πράξη σημαίνει ότι ο ίδιος δεν φταίει σε τίποτα, ο πρωθυπουργός ευνοεί την αντισυστημική και ακροδεξιά ψήφο, όπως και την αποχή, σε μια εμφανή προσπάθεια να περιοριστούν κατά το δυνατόν τα κέρδη του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα» (τα bold είναι του συγκεκριμένου δημοσιεύματος).

Το παραπάνω γράφτηκε το Σάββατο 5 Μάρτη.

Αν είχε γραφτεί μόνο τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί... μια στιγμή παραφροσύνης. Ωστόσο έως σήμερα τα «προοδευτικά» ΜΜΕ συνεχίζουν με γκάζι στην ίδια γραμμή συνεπικουρούμενα βεβαίως από τα «συντηρητικά» ΜΜΕ.

Οι ζωές δεν είναι κόστος: Πανεργατική Απεργία 16 Μάρτη 2023: Δεκάδες χιλιάδες στην τεράστια απεργιακή κινητοποίηση της Αθήνας - Νέα κινητοποίηση τη Δευτέρα — «Ή τα κέρδη ή οι ζωές μας», έγραψαν με κόκκινα γράμματα οι διαδηλωτές στη τζαμαρία της Hellenic Train — Σύσκεψη Συνδικάτων και Ομοσπονδιών την Τετάρτη — Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στην απεργιακή συγκέντρωση της Καβάλας: Οι κυβερνήσεις οδηγούν τον ελληνικό λαό στις ματωμένες ράγες του ολέθρου (VIDEO)

*

Η οργή του λαού για την πολιτική που μετράει ως κόστος την ζωή του, ξεχείλισε σε όλη τη χώρα, όπου διοργανώθηκαν για ακόμη μια φορά πολύ μεγάλα συλλαλητήρια

Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, όλες οι πόλεις συγκλονίστηκαν από τις νέες κινητοποιήσεις για το έγκλημα στα Τέμπη.

«Όσο η προστασία της εργασίας και ζωής λογίζεται ως κόστος, τόσο θα μετράμε τραγωδίες» ακούστηκε σε όλη τη χώρα. «Είναι ένοχοι! Η πολιτική τους εγκληματεί απέναντι στη ζωή μας», διαδήλωσαν εργαζόμενοι, φοιτητές, μαθητές, λαϊκός κόσμος που εξοργίζεται από ένα κράτος που εγκληματεί.

Επόμενoς αγωνιστικός σταθμός η 24ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία την Πέμπτη 16 Μάρτη σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

*

Δημήτρης Κουτσούμπας: Ο εκσυγχρονισμός που αναζητά ο ελληνικός λαός και η νεολαία είναι η ικανοποίηση όλων των σύγχρονων λαϊκών αναγκών

*

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 16 ΜΑΡΤΗ

Δεκάδες χιλιάδες στην τεράστια απεργιακή κινητοποίηση της Αθήνας - Νέα κινητοποίηση τη Δευτέρα (VIDEO - ΦΩΤΟ)

Σύσκεψη Συνδικάτων και Ομοσπονδιών την Τετάρτη

«Οι ράγες της ανάπτυξης βάφτηκαν με αίμα, ποτέ δε θα ξεχάσουμε το έγκλημα στα τρένα» και «Μετράμε νεκρούς στις ράγες των Τεμπών αίμα για τα κέρδη των αφεντικών» βροντοφώναξαν χιλιάδες διαδηλωτές στην απεργιακή κινητοποίηση της Αθήνας.

Επόμενο αγωνιστικό ραντεβού στο συλλαλητήριο τη Δευτέρα το απόγευμα στο Σύνταγμα για το νομοσχέδιο που ιδιωτικοποιεί το νερό και στη σύσκεψη Ομοσπονδιών και Συνδικάτων την Τετάρτη στις 7 μ.μ. στο Σπόρτιγκ.

Η τεράστια απεργιακή διαδήλωση, που ξεκίνησε από τα Προπύλαια και για 45 λεπτά περνούσε από τη Βουλή, ολοκληρώθηκε μπροστά από τα γραφεία της Hellenic Train με τους διαδηλωτές να γράφουν συνθήματα «Ή τα κέρδη ή οι ζωές μας» και «Οι ζωές δεν είναι κόστος».

Μάλιστα, οι χιλιάδες διαδηλωτές κατέλαβαν, στο μεγαλύτερο κομμάτι, και τα δύο ρεύματα της Συγγρού.

Απεργοί που και σήμερα βγήκαν στους δρόμους, πίσω από τα μπλοκ των Συνδικάτων τους ξεκαθάρισαν πως «ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ-Νέα Δημοκρατία, το έγκλημα αυτό έχει ιστορία».

Αυτοαπασχολούμενοι που έκλεισαν τα μαγαζιά τους, φοιτητές και μαθητές με τους Συλλόγους τους, γυναίκες με μικρά παιδιά, άνθρωποι κάθε ηλικίας κλιμάκωσαν τον αγώνα τους για την προστασία της ζωής του λαού, ενάντια στην εγκληματική πολιτική του κέρδους και του «κόστους - οφέλους» που έφερε την τραγωδία στα Τέμπη.

Ξεκαθάρισαν πως δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν να ξεχαστούν ή να συγκαλυφθούν οι αιτίες του και απαιτούν: Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές μαζικές μεταφορές. Ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας, Υγεία δωρεάν για όλους. Άμεσα μέτρα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής, αντισεισμικής προστασίας. Εδώ και τώρα αντισεισμικό έλεγχο σε σχολεία, σχολές, νοσοκομεία, χώρους δουλειάς. Άμεσα μέτρα Υγείας και Ασφάλειας στην εργασία. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε Υγεία, Παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες Πολιτικής Προστασίας.

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

ΠΑΜΕ όλοι στην πανελλαδική απεγία, 16/3/2023 — Οι ζωές μας δεν είναι κόστος, έχουνe αξία! — Όχι άλλες θυσίες στον βωμό του κέρδους! — Αθήνα: 11.30 π.μ. στα Προπύλαια - Θεσσαλονίκη: 11 π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου (SPOT)

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

Συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα - Οι ζωές μας δεν είναι κόστος, έχουν αξία! Όχι άλλες θυσίες στον βωμό του κέρδους! (SPOT)

Αθήνα: 11.30 π.μ. στα Προπύλαια - Θεσσαλονίκη: 11 π.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου

Την Πέμπτη απεργούμε! Κανένας για δουλειά, ξεσηκωμός! Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Συνδικάτα, μαζικοί φορείς, φορείς της νεολαίας βγαίνουν για ακόμη μια μέρα στους δρόμους με στόχο να αποτελέσει η κινητοποίηση νέο σταθμό κλιμάκωσης του αγώνα για την προστασία της ζωής του λαού, ενάντια στην εγκληματική πολιτική του κέρδους και του «κόστους - οφέλους» που έφερε την τραγωδία στα Τέμπη.

Η απεργιακή κινητοποίηση έρχεται σε συνέχεια των αγωνιστικών πρωτοβουλιών πρωτόγνωρης μαζικότητας που οργανώθηκαν τις προηγούμενες μέρες: Των συλλαλητηρίων που κατέκλυσαν τους δρόμους και τις πλατείες σε πολλές πόλεις τις δυο προηγούμενες Κυριακές, των καθημερινών μαθητικών και φοιτητικών κινητοποιήσεων, της απεργιακής κινητοποίησης και των πολύ μαζικών συγκεντρώσεων που έγιναν την Τετάρτη 8 Μάρτη.

Οι πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν τις πρώτες μέρες μετά το ατύχημα συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, καθώς δεκάδες χιλιάδες λαού και νεολαίας εκφράζουν την οργή τους για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα, ξεκαθαρίζουν πως δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν να ξεχαστούν ή να συγκαλυφθούν οι αιτίες του, διαδηλώνουν πως οι ζωές τους δεν είναι «κόστος», λένε «ως εδώ» στην πολιτική που θυσιάζει όλες τις ανάγκες τους στον βωμό του κέρδους.

Στην Αθήνα, η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 11.30 π.μ., στα Προπύλαια. Στη Θεσσαλονίκη, στις 11 π.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου (Διαβάστε παρακάτω όλες τις απεργιακές συγκεντρώσεις).

Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Ο καπιταλισμός είναιοι κρίσεις του — Η αλήθεια για τις καταρρεύσεις των αμερικανικών τραπεζών

Τι δείχνουν οι καταρρεύσεις των αμερικανικών τραπεζών;

Οι πρόσφατες διαδοχικές καταρρεύσεις δύο αμερικανικών τραπεζών και η πιθανότητα μιας τρίτης φέρνουν μνήμες από την κατάρρευση των μεγάλων τραπεζών το 2008, με την οποία εκδηλώθηκε η μεγάλη οικονομική κρίση 2008 - 2009, που στη χώρα μας διήρκεσε μέχρι το 2015.

Συγκεκριμένα, κατέρρευσε η SVB (Τράπεζα της Σίλικον Βάλεϊ), που αντλούσε καταθέσεις από νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες λάμβαναν χρηματοδότηση από επενδυτικά κεφάλαια (venture capitals) και στη συνέχεια «επένδυε» σε ομόλογα του αμερικανικού Δημοσίου.

Η άνοδος των επιτοκίων έφερε πτώση των τιμών των ομολόγων και απομείωση της αξίας του ενεργητικού της τράπεζας, οδηγώντας την σε αφερεγγυότητα.

ΚΚΕ: Με αίτημα που κατέθεσε στη Βουλή ζητά την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για τη διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη και την κλήση σε ακρόαση όλων των υπουργών Μεταφορών από το 2007 — Να κληθούν οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της «Hellenic Train» καθώς και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων

ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας και κλήση όλων των υπ. Μεταφορών από το 2007

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για τη διερεύνηση του εγκλήματος στα Τέμπη και την κλήση σε ακρόαση όλων των υπουργών Μεταφορών από το 2007 ζητά το ΚΚΕ με αίτημα που κατέθεσε στη Βουλή.

Το ΚΚΕ ζητά επίσης να κληθούν οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της «Hellenic Train» καθώς και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. 

Το κείμενο του αιτήματος

ΠΡΟΣ

τον Πρόεδρο της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

κ. Αθανάσιο Μπούρα

Αθήνα 14-3-2023

Με επανειλημμένες παρεμβάσεις της στη Βουλή η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ έχει ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ την πλήρη διερεύνηση των ευθυνών για το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη που δεν περιορίζονται στις όποιες προσωπικές υπάρχουν και πρέπει να αποδοθούν, αλλά και στις διαχρονικές με τις πολιτικές που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το κυνήγι του κέρδους και η πολιτική της απελευθέρωσης στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι το έδαφος πάνω στο οποίο ανθούν οι ελλείψεις, οι καθυστερήσεις, τα κενά και τα ανθρώπινα λάθη.

Σε αυτήν την κατεύθυνση το ΚΚΕ στηρίζει τις συγκλονιστικές κινητοποιήσεις του λαού και της νεολαίας που ξεδιπλώνονται από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα.

Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε και την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για τη διερεύνηση αυτού του εγκλήματος και την κλήση σε ακρόαση όλων των υπουργών Μεταφορών που υλοποίησαν την πολιτική απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ από το 2007 μέχρι σήμερα, των διοικήσεων του ΟΣΕ και της «Hellenic Train» καθώς και των εκπροσώπων των εργαζομένων, όπως έχουν προταθεί.

Για την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ

Μανώλης Συντυχάκης

Μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

902