Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023

Αλοζανφάν! ΠΑΜΕ στη γαλλική πρεσβεία, Πέμπτη 23 Μάρτη στις 6.30 μ.μ. — Αλληλεγγύη στους εργάτες της Γαλλίας (SPOT)

ΠΑΜΕ

Συγκέντρωση σήμερα στη γαλλική πρεσβεία - Αλληλεγγύη στους εργάτες της Γαλλίας (SPOT)

Συγκέντρωση στην πρεσβεία της Γαλλίας σήμερα Πέμπτη 23 Μάρτη στις 6.30 μ.μ. διοργανώνει το ΠΑΜΕ για να εκφραστεί η αλληλεγγύη στους εργάτες της Γαλλίας

Σημειώνει πως στους χώρους δουλειάς πρέπει να κυριαρχήσει το σύνθημα από την Ελλάδα «Νίκη στους εργάτες της Γαλλίας - Victoire pour les travailleurs de France», να σταλεί το μήνυμα ότι ο αγώνας των εργατών της Γαλλίας είναι και δικός μας αγώνας. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της έμπρακτης διεθνιστικής αλληλεγγύης, αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ  θα συμμετάσχει στη μεγάλη γενική απεργία της Πέμπτης και στη συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Μασσαλίας.

Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ απευθύνει κάλεσμα «σε όλα τα συνδικάτα, σε κάθε εργαζόμενο, σε κάθε νεολαίο να πάρουν μαζικά μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας στην πρεσβεία της Γαλλίας για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα των εργατών.

Στην Γαλλία συνεχίζονται μαζικές, αγωνιστικές δράσεις και απεργίες σε σειρά κλάδων. Οι δρόμοι της Γαλλίας και χθες το βράδυ είχαν πλημμυρίσει από έναν λαό που διαδήλωνε για τη ζωή του, ενώ σήμερα οργανώνονται απεργιακές συγκεντρώσεις σε μεγάλες βιομηχανίες σε όλη τη χώρα.

Απέναντι στον αγωνιζόμενο λαό, κυβέρνηση - εργοδότες έχουν εξαπολύσει ένα τεράστιο όργιο καταστολής και τρομοκρατίας, ενώ ταυτόχρονα απειλούν ξανά τους εργάτες με επιστράτευση σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν την τεράστια γενική απεργία που προετοιμάζεται για την Πέμπτη 23 Μάρτη.

Η εργατική τάξη της Γαλλίας δίνει έναν τεράστιο αγώνα. Και εμείς στεκόμαστε στο πλευρό τους.

Στεκόμαστε με κάθε τρόπο, πολύμορφα στο πλευρό των εργατών της Γαλλίας. Στους χώρους δουλειάς να κυριαρχήσει το σύνθημα από την Ελλάδα "Νίκη στους εργάτες της Γαλλίας - Victoire pour les travailleurs de France".

Να στείλουμε το μήνυμα ότι ο αγώνας των εργατών της Γαλλίας είναι και δικός μας αγώνας.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της έμπρακτης διεθνιστικής αλληλεγγύης, αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ θα συμμετάσχει στη μεγάλη Γενική Απεργία της Πέμπτης και στη συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Μασσαλίας».

902

Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Αλοζανφάν!: Νέα μεγάλη απεργία στη Γαλλία!, 23/3/2023 — Στο «πόδι» οι εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα — Δημήτρης Κουτσούμπας: 23/3/2023, στο Παρίσι — Κύμα αλληλεγγύης από σωματεία και φορείς στην Ελλάδα — ΠΑΜΕ: Αντιπροσωπεία στις απεργιακές διαδηλώσεις — Ο αγώνας των εργατών της Γαλλίας είναι και δικός μας αγώνας — Παράσταση διαμαρτυρίας 23/3/2023 στις 6.30 μ.μ. στη γαλλική πρεσβεία

Στο «πόδι» οι εργαζόμενοι σε όλη τη χώρα, ηχηρή απάντηση στην αντιλαϊκή επίθεση

Δυναμικές κινητοποιήσεις και χτες σε μεγάλους χώρους δουλειάς και πόλεις, κόντρα στην καταστολή και τις επιτάξεις απεργών

 Με τη δύναμη της ταξικής αλληλεγγύης, οι εργαζόμενοι της Γαλλίας συνεχίζουν και εντείνουν τις μαζικές κινητοποιήσεις που συγκλονίζουν εδώ και μήνες τη χώρα, ενάντια στον αντιασφαλιστικό νόμο που πέρασε με προεδρικό διάταγμα η κυβέρνηση Μακρόν για να υπηρετήσει την «ανταγωνιστικότητα» των γαλλικών μονοπωλίων.

*

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας την Πέμπτη στο Παρίσι


Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας θα βρεθεί αύριο Πέμπτη 23 Μάρτη στο Παρίσι, όπου θα συναντηθεί με Έλληνες μετανάστες και θα συμμετάσχει στις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις των γαλλικών συνδικάτων ενάντια στα μέτρα για το Ασφαλιστικό και τις συντάξεις που προωθεί η γαλλική κυβέρνηση. 

Στην αντιπροσωπεία του ΚΚΕ συμμετέχουν ακόμα τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και υποψήφιοι βουλευτές Χριστίνα Παναγιωτακοπούλου και Γιώργος Πέρρος.

Το πρόγραμμα του Δημήτρη Κουτσούμπα είναι το εξής (με ώρα Γαλλίας):

  • Στις 10.30 θα παρευρεθεί σε συγκέντρωση σιδηροδρομικών, στο σταθμό του Μον Παρνάς και θα απευθύνει χαιρετισμό.
  • Στις 14.00 θα συμμετάσχει στην απεργιακή συγκέντρωση και διαδήλωση, με μπλοκ Ελλήνων εργαζομένων στη Γαλλία, στην πλατεία της Βαστίλης.
  • Το απόγευμα θα μιλήσει σε σύσκεψη Ελλήνων μεταναστών, εργαζομένων και φοιτητών, που διοργανώνει η Κομματική Οργάνωση Γαλλίας του ΚΚΕ.

*

Κόντρα στην επιχείρηση τρομοκράτησης, στις επιτάξεις απεργών αλλά και στην ωμή βία από τις δυνάμεις καταστολής, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν πολύμορφες κινητοποιήσεις, με απεργίες σε μεγάλους χώρους δουλειάς και αποκλεισμούς μεταφορικών κόμβων, προετοιμάζοντας το αυριανό νέο μεγάλο απεργιακό ραντεβού σε όλη τη χώρα.

Από τη μεγάλη συγκέντρωση αλληλεγγύης κατά της επίταξης των απεργών, στην αποθήκη καυσίμων της «Esso» στη Φος-σιρ-Μερ (Μασσαλία)

Χαρακτηριστικές είναι οι εικόνες από την περιφρούρηση που οργάνωσαν απεργοί από τη Χημική Βιομηχανία και άλλους κλάδους στην αποθήκη πετρελαίου του ομίλου «Esso» στην κοινότητα Φος-σιρ-Μερ (στην περιοχή της Μασσαλίας), όπου έσπευσαν δυνάμεις της στρατοχωροφυλακής προς εφαρμογή των επιτάξεων που ανακοίνωσε το υπουργείο Ενεργειακής Μετάβασης, «τριών υπαλλήλων ανά βάρδια (...) ενόψει της επιδείνωσης του εφοδιασμού» στην περιφέρεια. Η μαζική κινητοποίηση αλληλεγγύης στους απεργούς, που έγινε μετά από κάλεσμα του Εργατικού Κέντρου Μασσαλίας, ανάγκασε τις δυνάμεις καταστολής σε υποχώρηση.

Αλοζανφάν! «Αυτοί που ζουν είναι αυτοί που παλεύουν...»!

Ελπιδοφόροι οι αγώνες στη Γαλλία

Απόδειξη της ενιαίας αντιλαϊκής στρατηγικής του κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του σε όλο τον κόσμο αποτελούν οι νέες ανατροπές που προωθεί η κυβέρνηση Μακρόν στη Γαλλία.

Οι αλλαγές που προωθούνται τα τελευταία χρόνια από τις κυβερνήσεις Ολάντ και Μακρόν στα Εργασιακά και στο Ασφαλιστικό, συγκρίνονται στον διεθνή Τύπο με τις μεταρρυθμίσεις Θάτσερ τη δεκαετία του 1980 στη Βρετανία και τους «νόμους Χαρτζ» των σοσιαλδημοκρατικών κυβερνήσεων στη Γερμανία στις αρχές του 2000.

Πρόκειται για αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις, που στοχεύουν στο να γίνει η γαλλική οικονομία πιο ανταγωνιστική, σε συνθήκες μεγάλης αβεβαιότητας και όξυνσης των ανταγωνισμών ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα, αλλά και στο εσωτερικό των ΝΑΤΟ και ΕΕ.

Για όσους λοιπόν και στη χώρα μας «ξεπλένουν» τον «κεντρώο» Μακρόν, ως τον «μεταρρυθμιστή» Πρόεδρο που ήρθε να «μεταμορφώσει» τη Γαλλία, σήμερα αποκαλύπτεται περίτρανα τι είδους «μεταμόρφωση» είναι αυτή, για λογαριασμό ποιανού γίνεται και ποιοι την πληρώνουν για άλλη μια φορά.

Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

Μπάμπης Ζαφειράτος: 46 χαϊκού του έρωτα και 1 τάνκα του θανάτου


 46 χαϊκού του έρωτα και 1 τάνκα του θανάτου

Μπάμπης Ζαφειράτος

 


 

1

Μικρό μου χαϊκού

Θα μου έφτανε μόνο

Το όνομά σου

 

2

Στις ξώβεργές σου

Πιασμένος για πάντα

Κι όμως πετάω

 

3

Το σάλιο σου ήρθε

Ανέλπιστη βροχούλα

Στην έρημό μου

 

4

Σκοτεινή νύχτα

Ανάβεις τις φωτιές σου

Με κάνεις στάχτη

 

5

Κοιλάδα στέρφα

Είμαι πλημμύρισέ με

Με τη ζωή σου

Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Μαχητικό συλλαλητήριο: «Κάτω τα χέρια από το νερό - Δεν είναι εμπόρευμα, είναι κοινωνικό αγαθό» (VIDEO) — Δημήτρης Κουτσούμπας: Το νερό είναι κοινωνικό δικαίωμα, δεν μπορεί να αποτελεί εμπόρευμα — Για να μην πούμε «το νερό νεράκι» χρειάζεται συνεχής αγώνας στους δρόμους και ΚΚΕ πολύ πιο δυνατό στις εκλογές (VIDEO)

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ

«Κάτω τα χέρια από το νερό - Δεν είναι εμπόρευμα, είναι κοινωνικό αγαθό»

Δευτέρα 20/03/2023 - 20:40

«Κάτω τα χέρια από το νερό. Δεν είναι εμπόρευμα, είναι κοινωνικό αγαθό», με προμετωπίδα την απαίτηση αυτή, σωματεία και φορείς διαδήλωσαν μαζικά και μαχητικά το απόγευμα της Δευτέρας στο Σύνταγμα, απαιτώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου με το οποίο η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της ύδρευσης.

Με τα πανό και τα συνθήματά τους εργατικά σωματεία, Φοιτητικοί Σύλλογοι και άλλοι φορείς, έθεσαν επί τάπητος τις συνέπειες της παράδοσης της «αγοράς» του νερού στους ιδιώτες: Οι κερδοφόρες μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων και του κράτους τους καταδικάζουν τον λαό να χρυσοπληρώνει το νερό, τον φέρνουν αντιμέτωπο με ακόμα μεγαλύτερες απειλές διακοπής της ύδρευσης, φέρνουν αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα του νερού που θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς όπως η πρόσφατη πικρή πείρα αποδεικνύει, στη ζυγαριά «κόστους - οφέλους» η κερδοφορία του κεφαλαίου βαραίνει περισσότερο από την υγεία και την ασφάλεια.

 

«Πουλάτε τις πηγές, πουλάτε και τα τρένα, τα κέρδη σας βαμμένα στων εργατών το αίμα», κατήγγειλαν οι διαδηλωτές. «Για να μην πούμε το νερό νεράκι χρειάζεται συνεχής αγώνας», διαμήνυσαν. 

Στη συγκέντρωση συμμετείχε αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ. 

Από τα μεγάφωνα της συγκέντρωσης διαβάστηκαν το μήνυμα αλληλεγγύης του ΠΑΜΕ στις πολυήμερες και μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις στη Γαλλία, αλλά και το μήνυμα συμπαράστασης του γαλλικού Συνδικάτου Εργαζομένων στα τρένα (CGT Cheminots Versalles) στον ελληνικό λαό. «Η ιδιωτικοποίηση σκοτώνει», τονίζει το γαλλικό Σωματείο σχολιάζοντας το έγκλημα στα Τέμπη αλλά και την παράδοση του νερού στους ιδιώτες.

Ω Τέμπη, ω mores ή Παν μετρόν άχριστον — Σοβαρά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία του Μετρό — Συστήματα ασφαλείας σε αδράνεια και εκθέσεις εμπειρογνωμόνων στα αζήτητα για ένα μέσο που χρησιμοποιούν εκατομμύρια εργαζομένων

Από εκτροχιασμό βαγονιού του Μετρό τον Μάη του 2021

*

Πολύ σοβαρά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία και των γραμμών του Μετρό στην Αθήνα προκύπτουν από έγγραφα αλλά και καταγγελίες που ζητούν απαντήσεις

Υπενθυμίζεται ότι ο «Ριζοσπάστης» την Τρίτη 7 Μάρτη 2023 είχε δημοσιεύσει αποσπάσματα από έγγραφο πραγματογνωμόνων, οι οποίοι από το 2018 ακόμα ζητούσαν από τη «ΣΤΑΣΥ ΑΕ» («Σταθερές Συγκοινωνίες», θυγατρική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) να τους προσκομίσει συγκεκριμένα στοιχεία, προκειμένου να αποφανθούν «σχετικά με την τήρηση των προβλεπόμενων στον νόμο ή μη μέτρων ασφάλειας»! Στο ίδιο δημοσίευμα παρουσιάζαμε καταγγελίες μελών της Επιτροπής Εργαζομένων για την Υγεία και Ασφάλεια (ΕΥΑΕ) στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Μετά το δημοσίευμα απευθυνθήκαμε στη ΣΤΑΣΥ διατυπώνοντας συγκεκριμένες ερωτήσεις. Τι έγινε μετά το πόρισμα που συνέταξαν οι πραγματογνώμονες; Διαπιστώθηκαν προβλήματα, ποια είναι και πώς αντιμετωπίστηκαν; Λειτουργεί ή όχι το σύστημα ΑΠΣ. Αν δεν λειτουργεί, ποια είναι η αιτία; Πώς σχολιάζει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ τις διαπιστώσεις της ΕΥΑΕ; Μέχρι και σήμερα δεν έχουμε πάρει καμιά απάντηση...

Σήμερα υπενθυμίζουμε τα όσα έθιγε το δημοσίευμα.

Ω Τέμπη, ω mores: «Στον αέρα» του «κόστους - οφέλους» η ασφάλεια των πτήσεων — Σοβαροί κίνδυνοι από τις ελλείψεις στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και την εξαντλητική δουλειά λόγω εντατικοποίησης

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Επικίνδυνες καταστάσεις για τους εργαζόμενους και το πτητικό έργο έχουν διαμορφώσει οι νόμοι που έχουν προωθήσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και οι προηγούμενες από αυτές, υπηρετώντας την κερδοφορία των αερομεταφορικών ομίλων.

Πρόκειται για νόμους που τα αποτελέσματά τους «πληρώθηκαν» με το έγκλημα στα Τέμπη, όπως με τον διαχωρισμό του έργου σε εποπτικό έλεγχο και επιχειρησιακή λειτουργία - αρμοδιότητες που πριν τις ασκούσε ενιαία η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) - διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας.

Βέβαια, αρκετά χρόνια πιο πριν ιδιωτικοποιήθηκαν η «Ολυμπιακή», η επίγεια εξυπηρέτηση, ενώ εκχωρήθηκε η λειτουργία αεροδρομίων της χώρας σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, πεδία τεράστιας κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Όλα τα παραπάνω βαδίζουν πάνω στις κατευθύνσεις που έχει θέσει η ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών.

Επίσης, στο πλαίσιο της κατάτμησης του έργου, προωθήθηκε η σύνδεση των αποδοχών των εργαζομένων με τη μείωση των καθυστερήσεων, γεγονός που υποβαθμίζει την ποιότητα της εξυπηρέτησης της εναέριας κυκλοφορίας και καλλιεργεί το έδαφος για καταστρατήγηση των κανόνων ασφάλειας.

«Λάστιχο» οι κανόνες ασφάλειας

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

ΠΑΜΕ γιατί το νερό δεν είναι εμπόρευμα: Συλλαλητήρια τη Δευτέρα (20/3/2023) ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού - Αθήνα: 7 μ.μ. στο Σύνταγμα

ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ

Κινητοποιήσεις τη Δευτέρα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού - Στην Αθήνα στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα

Σε κινητοποιήσεις προχωρούν τη Δευτέρα 20 Μάρτη, Σωματεία και μαζικοί φορείς ενάντια στο νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση για την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του νερού. Την ίδια μέρα οι εργαζόμενοι στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης - Άρδευσης (ΔΕΥΑ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία με απόφαση της Ομοσπονδίας τους.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής ελέγχου των υδάτων και των αστικών αποβλήτων, με στόχο να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση του νερού, την υιοθέτηση κανόνων τιμολόγησης, να βαθύνει η εμπορευματική λειτουργία των δημοτικών επιχειρήσεων και να προχωρήσουν οι άμεσες ιδιωτικοποιήσεις. 

Στην Αθήνα το αγωνιστικό ραντεβού Σωματείων και φορέων έχει δοθεί στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα. Οι προσυγκεντρώσεις έχουν οριστεί στις 6.15 το απόγευμα σε Κλαυθμώνος, Ομόνοια και Προπύλαια.

Επιπλέον δρομολογούνται λεωφορεία από τις εξής περιοχές:

Σάββατο 18 Μαρτίου 2023

HELLENIC PAIN: Τα τρένα της μεγάλης σφαγής

*

Φάλελος «Εργατικά ατυχήματα»

Καθημερινό φαινόμενο είναι τα εργατικά «ατυχήματα» στους χώρους δουλειάς, με τους εργάτες να σκοτώνονται ή να σακατεύονται, καταδεικνύοντας ότι οι τόποι δουλειάς έχουν μετατραπεί σε αρένες και παγίδες θανάτου, ότι η υγεία και η ζωή τους θυσιάζονται προκειμένου να μεγαλώσουν τα κέρδη των κεφαλαιοκρατών.

*

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»

Με σοβαρά κενά η πυρασφάλεια στα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «HELLENIC TRAIN»

Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον από το 2012 μέχρι σήμερα οι αμαξοστοιχίες έκαναν δρομολόγια, θέτοντας σε έναν ακόμα κίνδυνο τους επιβάτες σε περίπτωση φωτιάς

Χωρίς να υπάρχει πιστοποιημένο και δοκιμασμένο σύστημα πυρασφάλειας για την προστασία των επιβατών, κάνουν δρομολόγια οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «Hellenic Train» εδώ και χρόνια!

Ακόμα και τώρα, που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επανέναρξη των δρομολογίων μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, η πιστοποίηση στο σύστημα πυρασφάλειας είναι ανύπαρκτη και σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη», οι υπεύθυνοι της εταιρείας «τρέχουν να προλάβουν».

Η αποκάλυψη είναι ενδεικτική του τι συνέβαινε και συμβαίνει στους σιδηροδρόμους. 

  • Στην πραγματικότητα, το ταξίδι με τρένο τουλάχιστον από το 2012 μέχρι και σήμερα γινόταν χωρίς πιστοποιημένα συστήματα πυρασφάλειας και κατά συνέπεια μία φωτιά σε κάποιο βαγόνι θα μπορούσε να έχει τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους.
  • Επιπλέον, είναι τουλάχιστον προκλητικό να ζητάνε κράτος και εταιρεία «αξιολόγηση» και «πιστοποίηση» του προσωπικού, για να ενισχύεται το παραμύθι του ανθρώπινου λάθους, την ώρα που η «πιστοποιημένη» «Hellenic Train» και προηγούμενα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτουν στα τρένα τα προβλεπόμενα συστήματα πυρασφάλειας, που σε περίπτωση φωτιάς μπορεί να αποβούν σωτήρια.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα μας, κανένα σύστημα πυρόσβεσης στα βαγόνια δεν λειτουργούσε. 

  • Και είναι απορίας άξιο το με ποιον τρόπο δίνονταν άδειες για να ταξιδεύουν οι αμαξοστοιχίες της «Hellenic Train» από τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, τα υπουργεία, τις επιτροπές και τις ...ρυθμιστικές αρχές. Αλλά και το ποιοι υπέγραφαν για να γίνονται ταξίδια με επικίνδυνα βαγόνια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές...

Στα τέλη του 2021, τον Φεβρουάριο του 2022 και τον Οκτώβριο του 2022 έφτασαν στην «Hellenic Train» συγκεκριμένα και καταγεγραμμένα στοιχεία, που επισήμαιναν ότι τα εγκατεστημένα συστήματα πυρασφάλειας είναι επικίνδυνα και πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.

Η τεχνική έκθεση - «φωτιά»

Τον Οκτώβρη του 2022 εταιρεία που είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει σχετικούς ελέγχους και αυτοψίες, συνέταξε Τεχνική Έκθεση που απέστειλε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία έγραφε:

  • «Υπενθυμίζουμε (σ.σ. έχουν προηγηθεί αντίστοιχες εκθέσεις στο παρελθόν) τους λόγους που τα εγκατεστημένα συστήματα που έχετε τώρα χρήζουν άμεσης αντικατάστασης καθώς και τις προτάσεις που σας προτείνουμε».
  • Στη συνέχεια καταγράφει αναλυτικά το τι συμβαίνει. Λέει λοιπόν:

«Αρχικώς, το πιο σημαντικό που αμφότερα γνωρίζουμε είναι ότι το υλικό που εμπεριέχουν ορισμένα συστήματα είναι το HALON, πλέον καταργημένο και απαγορευμένο κατασβεστικό υλικό πέραν από στρατιωτικής χρήσης, κάτι το οποίο πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί, καθώς δεν μπορεί βάσει νομοθεσίας να περάσει την ετήσια συντήρηση που απαιτείται».

Εξειδικευμένοι μηχανικοί εξηγούν στον «Ριζοσπάστη» ότι το HALON είναι ένα υλικό που η χρήση του σε συστήματα πυρασφάλειας και σε τρένα έχει απαγορευτεί σε όλο τον κόσμο από σχετικά πρωτόκολλα εδώ και 20 ολόκληρα χρόνια! Μάλιστα, στη χώρα μας υπάρχει και ειδική νομοθεσία που όχι μόνο απαγορεύει τη χρήση τέτοιου υλικού, αλλά επιβάλλει και την άμεση αντικατάστασή του.

Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

  • Ποιος έδινε άδεια για να κινούνται τα βαγόνια με ένα τέτοιο σύστημα πυρασφάλειας, που είναι απαγορευμένο σε όλο τον κόσμο;
  • Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε κάνει ελέγχους για πιστοποιήσεις.
  • Οι αρμόδιοι υπουργοί και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα και του ΠΑΣΟΚ αναζήτησαν επί των ημερών τους οποιοδήποτε στοιχείο που μπορεί να έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών;

Συστήματα του 2016 δεν φέρουν πιστοποίηση...

Η Τεχνική Έκθεση που απέστειλε η εταιρεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Οκτώβρη του 2022, έχει και κάτι ακόμα. Αναφέρει:

«Τα κλείστρα των συγκεκριμένων συστημάτων πυρασφάλειας δεν φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Να σημειώσουμε εδώ ότι κάποια παλιότερα συστήματα που είδαμε φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση στο κλείστρο, ενώ κάποια συστήματα με έτος κατασκευής 2016 δεν φέρουν εγχάρακτη πιστοποίηση».

Τα παραπάνω τα σημειώνει λοιπόν η εταιρεία, που απ' ό,τι φαίνεται έχει κληθεί να εγκαταστήσει νέα συστήματα. Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα προβλήματα ασφαλείας, που εντοπίζονται με μια απλή αυτοψία, δεν ήταν εμπόδιο για τις αρμόδιες αρχές ώστε να δίνουν κάθε χρόνο από το 2012 μέχρι και το 2023 άδεια για να χρησιμοποιούνται και να επιβαίνουν σε αυτά άνθρωποι για να πάνε στον προορισμό τους.

Μία άλλη σημαντική πληροφορία είναι ότι από το 2017 μέχρι σήμερα, που η «Hellenic Train» πήρε τους σιδηροδρόμους, η πυρασφάλεια λειτουργούσε με «μπαλώματα».

  • Δηλαδή, όπως περιγράφουν ειδικοί, έβγαιναν από παροπλισμένα βαγόνια τα συστήματα πυρασφάλειας που ήταν έτσι κι αλλιώς ακατάλληλα και πεπαλαιωμένα και τοποθετούνται σε βαγόνια που κινούνταν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάτι άκρως επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών, αφού δεν λειτουργούσαν...

Προφανώς, για λόγους περιορισμού του κόστους, τοποθετούνταν για να περνούν τον ετήσιο έλεγχο και να δίνεται πιστοποίηση που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Κι αν «ω μη γένοιτο» συνέβαινε κάποιο ατύχημα, η συνταγή είναι γνωστή: Θα τα φόρτωναν όλα ξανά σε κάποιο «ανθρώπινο λάθος».

Το κράτος (τους) έχει συνέχεια

Στις 22 Ιούλη 2016 σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με τίτλο «Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Νοεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου», ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης έλεγε επί λέξει τα εξής, παρουσιάζοντας την Οδηγία:

«Διαχωρίζει, λοιπόν, η οδηγία σαφέστατα, πρώτον, τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, δεύτερον, τη σιδηροδρομική επιχείρηση και τέλος, τις ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές, καθώς και τους κανόνες που τη διέπουν, με κύριο στόχο τον υγιή ανταγωνισμό, καθιερώνοντας όρους διαφανούς πρόσβασης και αμερόληπτης λειτουργίας των δομών, την άρση διοικητικών και τεχνικών φραγμών και την εξασφάλιση όρων ισότιμης μεταχείρισης έναντι των ανταγωνιστικών τρόπων μεταφοράς».

Και πρόσθετε: «Όσον αφορά τους πιο εξειδικευμένους στόχους, έχουμε πρώτον, την εξασφάλιση επαρκούς, διαφανούς και βιώσιμης χρηματοδότησης της υποδομής, δεύτερον, την προαγωγή της διαφάνειας στη σιδηροδρομική αγορά, για να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός ανταγωνισμός και να αποφευχθούν στρεβλώσεις και τρίτον, την ενίσχυση της ρυθμιστικής εποπτείας».

Μέσα σε έναν κυκεώνα τεχνοκρατικών όρων, εύκολα ξεχωρίζει κανείς την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να πείσει για το πόσο «καλή» είναι η ευρωπαϊκή Οδηγία, που προωθεί τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», με κριτήριο τις ανάγκες μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, που από τη μια αναζητούν χώρο για επενδύσεις στις Μεταφορές και από την άλλη «καίγονται» να αρθούν τα όποια εμπόδια, ώστε να επιταχυνθούν οι διασυνοριακές μεταφορές χάριν της κερδοφορίας τους.

Για να γίνει αυτό στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης», έπρεπε βέβαια να σπάσει το σιδηροδρομικό έργο σε πολλά κομμάτια και αυτό ακριβώς έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Λίγο μετά θα ερχόταν και η ώρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη σφραγίδα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που την υπερασπίζεται βέβαια με σθένος και σήμερα, ενώ υπόσχεται επαναδιαπραγμάτευση των όρων με την ιταλική εταιρεία.

Περιγράφοντας λοιπόν το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ να χωρίσει τα βαγόνια από τις ράγες και να ιδιωτικοποιήσει τα πρώτα, ο εισηγητής του έλεγε τότε στη Βουλή:  

«Σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν σχέδιο νόμου, προκειμένου να αναπτύξουμε υγιώς, διαφανώς αλλά και βιώσιμα, την ενίσχυση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών στην αγορά των εγχώριων μεταφορών ως (...) μοχλό του μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης που θέλουμε να φέρουμε στη χώρα».

Όπως σημείωνε την ίδια χρονιά και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκθεσή του, δίνοντας τη μεγαλύτερη εικόνα για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, «η κινητικότητα των εμπορευμάτων αποτελεί βασική συνιστώσα της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, η οποία έχει καίρια σημασία για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και των υπηρεσιών. Έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομική ανάπτυξη (...) Η προώθηση αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, όπως οι σιδηροδρομικές (...) μεταφορές αντί των οδικών, θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από το εισαγόμενο πετρέλαιο (...) Η προώθηση περισσότερο αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, και ιδίως των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί βασικό μέρος της πολιτικής της ΕΕ την τελευταία 25ετία».

Περνώντας η σκυτάλη στη ΝΔ, το ίδιο σχέδιο επιταχύνθηκε πάνω στις ράγες του κέρδους, επιβεβαιώνοντας ότι το κράτος (τους) έχει συνέχεια. Ετσι, στις 28 Σεπτέμβρη 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε στη Βουλή νομοσχέδιο με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών - Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και λοιπές διατάξεις», όπου περιγράφονταν τα επόμενα βήματα της «απελευθέρωσης», πατώντας σ' αυτά που είχε ήδη κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ του νομοσχεδίου, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής καλούσε σε υπερψήφισή του για να ...μη χάσει η χώρα το τρένο που θα την καταστήσει «κόμβο υποδομών και μεταφορών στη Βαλκανική».

Με την ευκαιρία, ο υπουργός παρουσίασε και όλα τα σιδηροδρομικά έργα που είχαν δρομολογηθεί μέχρι τότε προς αυτήν την κατεύθυνση, με ορίζοντα εξαετίας.

Τα έργα αφορούν τη διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τη σιδηροδρομική Εγνατία και ακολούθως με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης σε λιμάνι - κόμβο μεταφορών και υποδομών, ανταγωνιστικά προς τα Στενά του Βοσπόρου.

Ο στόχος της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι σαφής:

  • Να προσαρμοστεί η λειτουργία του στις προτεραιότητες και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και του ΝΑΤΟ.

Σ' αυτά ακριβώς τα θεμέλια πάτησε η εγκληματική στρατηγική της «απελευθέρωσης» των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που διαμόρφωσε ακόμα πιο επικίνδυνη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τα κριτήρια που κοστολογούν τα πάντα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή...

Ριζοσπάστης, 18-19/3/2023

Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Κυρκυριάκος: Εμείς κάναμε αυτό που οφείλαμε. Κι εσείς ξέρετε τι να το κάνετε... — Αύξηση-εμπαιγμός στον κατώτατο μισθό με κριτήριο την κερδοφορία των ομίλων — ΚΚΕ: Βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση που νομίζει πως θα εξαγοράσει την οργή με λίγα ευρώ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Αύξηση-εμπαιγμός στον κατώτατο μισθό με κριτήριο την κερδοφορία των ομίλων

Σχεδόν στα επίπεδα του 2011 ο κατώτατος μισθός με την αύξηση-εμπαιγμό που ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Από την 1η Απρίλη ο κατώτερος μισθός διαμορφώνεται στα 780 ευρώ μεικτά το μήνα, όταν το 2011 ήταν στα 751 ευρώ μεικτά και το 2012 μειώθηκε με Υπουργική Απόφαση στα 586 ευρώ (μείωση 22%) και στα 511 για νέους κάτω των 25 ετών (μείωση 32%).

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ

Βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση αν νομίζει ότι θα εξαγοράσει την οργή με λίγα ευρώ που εξανεμίζονται από την ακρίβεια

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση σχετικά με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις για τον κατώτατο μισθό: 

«Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση της ΝΔ, αν νομίζει ότι μπορεί να εξαγοράσει την οργή για την πολιτική της με μια προεκλογική αύξηση των λίγων ευρώ στον πετσοκομμένο μισθό των εργαζομένων, που επιπλέον εξανεμίζεται και από την έκρηξη του πληθωρισμού και της ακρίβειας.

Η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, που κάνει η κυβέρνηση, γίνεται κατ’ εφαρμογή του νόμου ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ (Βρούτση - Αχτσιόγλου) και προϋποθέτει τον ορισμό του από τον εκάστοτε υπουργό, με βασικό κριτήριο την “αντοχή” της οικονομίας, την προστασία της “ανταγωνιστικότητας” των επιχειρήσεων, όπως και σήμερα παραδέχτηκε ο πρωθυπουργός. Δηλαδή, οι επιταγές της μεγαλοεργοδοσίας ανακοινώνονται ως κυβερνητική απόφαση από τον υπουργό. Ο ίδιος ο νόμος διατηρεί σε ισχύ την απαγόρευση των ελεύθερων, συλλογικών διαπραγματεύσεων.