Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πρώτη ανακοίνωση χαλάρωσης των μέτρων έσπευσε να κάνει καθαρό ότι «η επιλογή (...) να κυκλοφορεί πολύ μεγάλος αριθμός συρμών και λεωφορείων, με στόχο τη μείωση του συνωστισμού και τη διατήρηση αποστάσεων, δεν υφίσταται» (Μάης 2020) γιατί δεν υπάρχουν ο αναγκαίος αριθμός οχημάτων, η αναγκαία τεχνική υποδομή και το αναγκαίο προσωπικό.
Η αδυναμία αυτή δεν είναι «φυσικό φαινόμενο» αλλά αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζουν όλα τα χρόνια όλες οι κυβερνήσεις των ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ.
Για παράδειγμα:
-- Στον Ηλεκτρικό, στη λεγόμενη Γραμμή 1 (Πειραιάς - Κηφισιά), έχει να αγοραστεί συρμός από το 2002 - 2003, δηλαδή οι νεότεροι συρμοί είναι ηλικίας 17 - 18 ετών.
Αντίστοιχα, τα τελευταία λεωφορεία αγοράστηκαν το 2009, πριν από 11 χρόνια!
- Στον ΟΑΣΘ η κυβέρνηση προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις τεράστιες ελλείψεις οχημάτων με τη μίσθωση οχημάτων (leasing).
- Στην Αττική η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 1.000 οχήματα, λεωφορεία και τρόλεϊ, το οποίο είναι αδύνατον να συμβαίνει. Λόγω των τεράστιων ελλείψεων (γερασμένος στόλος, γερασμένο και λίγο προσωπικό, έλλειψη ανταλλακτικών, ελάχιστη κρατική χρηματοδότηση) δεν μπορούν να κυκλοφορούν πάνω από 900 - 950 οχήματα.
Όμως, ακόμα και αν μπορούσαν να κυκλοφορούν 1.000 οχήματα, πάλι είναι πολύ πίσω από την ανάγκη για πύκνωση δρομολογίων.