Από 28/9/2017 σε επανέκδοση η κορυφαία, άγνωστη, πολυβραβευμένη και ψηφιακά αποκατεστημένη ταινία του ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ
«Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ»
Με τον Βιτόριο Ντε Σίκα
«Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ»
Με τον Βιτόριο Ντε Σίκα
Άλλη μια ταινία της NEW STAR
*
«Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ»
(Il generale Della Rovere)
Δραματική ταινία – Ιταλία 1959 – 131' - Α/Μ
Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας - Υποψηφιότητα για Όσκαρ σκηνοθεσίας - 12 ακόμη βραβεία και 6 υποψηφιότητες
Με τους Βιτόριο Ντε Σίκα Χάνες Μέσεμερ,Σάντρα Μίλο.
*
Ένα έξοχο, ουμανιστικό, νεορεαλιστικό, λυρικό αριστούργημα με θεολογικές αναφορές αλλά και σχόλιο για την αυτοεκτίμηση και τη δεύτερη ευκαιρία.
Μια κορυφαία ταινία, εκπληκτικής διαύγειας μινιμαλιστική σκηνοθεσία του Ροσελίνι, που συνδυάζει το νεορεαλισμό με στοιχεία ηθικής και ιδεολογίας.
Η έξοχη ασπρόμαυρη φωτογραφία που συνδυάζει το ντοκουμέντο με την ποίηση και η εξαιρετική, κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που μετατρέπεται σε πνοή ζωής.
Ο Βιττόριο Ντε Σίκα ενσαρκώνει αριστουργηματικά τον κεντρικό ήρωα και ο Χάνες Μέσεμερ υποδύεται εξαιρετικά σε β΄ ρόλο τον Γερμανό συνταγματάρχη.
Μέσα από τη μυθοπλασία αναπτύσσεται μια προβληματική που ξεπερνάει τον πόλεμο και την Αντίσταση και το αιφνιδιαστικό τέλος μετατρέπεται σε άποψη ζωής.
Από 28 Σεπτεμβρίου στους ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ
Μια ταινία της NEW STAR
*
Από 28/9 έως 4/10/2017
(Για τις ταινίες, στους συνδέσμους της Μποτίλιας)
*
ΖΕΦΥΡΟΣ
1) «Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ» του ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ
(Βλέπε πιο κάτω)
(Βλέπε πιο κάτω)
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20.30
Σάββατο – Κυριακή στις 22.30
Δευτέρα έως Τετάρτη στις 22.30
Σελίδα στο facebοok
ZEFIROS NEW STAR ART CINEMA
ZEFIROS NEW STAR ART CINEMA
*
ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 17.00
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 19.00
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 21.00
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 22.30
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 17.30
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 19.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 22.30
*
STUDIO new star art cinema
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 17.00
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 19.00
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 21.00
15η εβδομάδα
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 17.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 19.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 21.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 22.45
*
«Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΝΤΕΛΑ ΡΟΒΕΡΕ»
Δραματική ταινία – Ιταλία 1959 – 131΄ - Α/Μ
Σενάριο: Σέρτζιο Αμιντέι, Ντιέγκο Φάμπρι, Ίντρο Μοντανέλι.
Μουσική: Ρέντζο Ροσελίνι
Πρωταγωνιστούν: Βιτόριο Ντε Σίκα Χάνες Μέσεμερ, Σάντρα Μίλο
ΣΥΝΟΨΗ
Κάπου στην Ιταλία του 1943, ο βασικός ήρωας είναι ο κυνικός και χυδαίος Μπραντόνε, ένας μικροαπατεώνας του δρόμου, που βγάζει τα προς το ζην από το μαύρο εμπόριο. Ο συνταγματάρχης Μίλερ αποφασίζει να τον ρίξει κατάσκοπο στις φυλακές του Μιλάνου και έρχεται σε συνεννόηση μαζί του, ώστε να υποδυθεί την προσωπικότητα του στρατηγού Ντέλα Ρόβερε. Αυτός δέχεται να κλειστεί σε φυλακή και από εκεί να αποσπά τα μυστικά των αντιστασιακών Ιταλών πατριωτών.
Μπαίνει στη φυλακή με το ψευδώνυμο ‘’στρατηγός Ντέλα-Ρόβερε’’, με αποστολή να συναντήσει τους ιταλούς παρτιζάνους και να τους ξεσκεπάσει. Όμως, ο ‘’στρατηγός’’ γίνεται σιγά-σιγά φίλος με πολλούς και ο χαρακτήρας του μετασχηματίζεται σε βαθμό που ούτε ο ίδιος περίμενε.
Ακολουθούν απρόσμενες ανατροπές…
Λίγα λόγια για την ταινία
Ένα έξοχο, ουμανιστικό, νεορεαλιστικό, λυρικό αριστούργημα με θεολογικές αναφορές αλλά και σχόλιο για την αυτοεκτίμηση και τη δεύτερη ευκαιρία. Η σκηνοθεσία λιτή, αποτελεσματική, εξυπηρετεί απόλυτα το στόχο του φιλμ να τονίσει ταυτότητες, ρόλους και σχέσεις εξουσίας.
Το αριστούργημα του Ρομπέρτο Ροσελίνι με το έξυπνο σενάριο που κι άλλες φορές αξιοποιήθηκε στο σινεμά, αλλά σ’ αυτό το φιλμ αποχτά ιδιαίτερη πολλαπλή δύναμη.
Η εκπληκτικής διαύγειας μινιμαλιστική σκηνοθεσία του Ροσελίνι, που συνδυάζει το νεορεαλισμό με στοιχεία ηθικής και ιδεολογίας.
Βλέπουμε το Βιτόριο Ντε Σίκα σε ένα εκπληκτικό ρόλο αλλά και τον Χάνες Μέσεμερ να υποδύεται εξαιρετικά σε β΄ ρόλο τον Γερμανό συνταγματάρχη. Μια τολμηρή ταινία που καταγράφει δύο πρόσωπα της ιταλικής κοινωνίας την περίοδο του πολέμου.
Μέσα από τη μυθοπλασία αναπτύσσεται μια προβληματική που ξεπερνάει τον πόλεμο και την Αντίσταση.
Η έξοχη ασπρόμαυρη φωτογραφία που συνδυάζει το ντοκουμέντο με την ποίηση και το τελετουργικό στιλ του φιλμ δημιουργούν μια εξαιρετική, κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που μετατρέπεται σε πνοή ζωής.
Εξαιρετικός και ο Χάνες Μέσεμερ υποδύεται σε β΄ ρόλο τον Γερμανό συνταγματάρχη.
Μετά την τριλογία του πολέμου, ο μεγάλος σκηνοθέτης Ροσελίνι επιστρέφει σε αυτόν αλλά μέσω της αντίστασης. Αφηγείται με οξυδέρκεια, συνδυάζει το νεορεαλισμό με ερευνητική ματιά στους χαρακτήρες, «παίζει» με το κωμικό και το ανατρεπτικό και καταγράφει το πορτραίτο ενός χαμαιλεοντικού τύπου διαχρονικού, συνηθισμένου ακόμα και στην ελληνική πραγματικότητα.
Μέσα από τη μυθοπλασία αναπτύσσεται μια προβληματική που ξεπερνάει τον πόλεμο και την Αντίσταση και το αιφνιδιαστικό τέλος μετατρέπεται σε άποψη ζωής.
Μια κορυφαία ταινία σε όλα τα επίπεδα!
Η ταινία πήρε Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας και υποψηφιότητα για Όσκαρ σκηνοθεσίας. Απέσπασε άλλα 12 βραβεία και 6 υποψηφιότητες.
Σε βασικό ρόλο ο Βιτόριο Ντε Σίκα αλλά και οι Χάνες Μέσεμερ,Σάντρα Μίλο.
*
Phone: 2108220008, 2108220023
E-mail: newstarcine@gmail.com
*
Λευκή ρετροσπεκτίβα σε φόντο κόκκινο
Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
*
Παρουσιάσεις ταινιών από τον Μπ. Ζ.
***
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας
και
Μποτίλια Στον Άνεμο: Πρόσωπα διά χειρός
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας
και
Μποτίλια Στον Άνεμο: Πρόσωπα διά χειρός
*
Κριτική
«Ο Εμμανουέλ Μπραντόνε, γοητευτικός, μοιραίος και άνετος, ζει στη Γένοβα στα 1944 μεταξύ τζόγου και ωραίων γυναικών. Μέσα από κάποιες διαδικασίες και γνωριμίες, η επαφή του με το Γερμανό συνταγματάρχη Μίλερ θα τον φέρει σε αδιέξοδο. Η δράση μεταφέρεται στο Μιλάνο, η Γκεστάπο τον φυλακίζει, του δίνουν το ψευδώνυμο Τζιοβάνι Μπρατσοφόρτε Ντελα Ρόβερε διακεκριμένου Ιταλού στρατηγού.
Έτσι, θα σώσει τη ζωή του και θα πάρει και 1 εκατομμύριο λιρέτες, παρακολουθώντας στη φυλακή τις συζητήσεις των Ιταλών αντιστασιακών που τον εμπιστεύονται και τον σέβονται. Για πρώτη φορά στη ζωή του αντί για σκουπίδι νιώθει να έχει υπόληψη. Ακολουθούν δραματικές εξελίξεις και ένα ανατρεπτικό τέλος.
Μετά την τριλογία του πολέμου, ο μέγας Ροσελίνι επιστρέφει σ’ αυτόν αλλά μέσω της Αντίστασης. Αφηγείται με οξυδέρκεια, συνδυάζει το νεορεαλισμό με την ερευνητική ματιά στους χαρακτήρες, «παίζει» με το κωμικό και το ανατρεπτικό και καταγράφει το πορτρέτο ενός χαμαιλεοντικού τύπου διαχρονικού, συνηθισμένου ακόμα και στην ελληνική πραγματικότητα.
Ο Εμμανουέλε είναι η προσωποποίηση του τίποτα. Ο Ροσελίνι βάζει στοίχημα αν αυτό το τίποτα μπορεί να μεταβληθεί σε κάτι, και αναζητάει το υλικό της μετάλλαξης. Από μια στιγμή και μετά η ταινία αποχτά τη δομή μιας τελετουργίας και είμαι σίγουρος πως ο Μπρεσόν με χαρά θα την υπέγραφε ο ίδιος. Η αφήγηση συνδυάζει το λυρισμό, το ρεαλισμό, ενώ διαφαίνεται και μια χριστιανική αντίληψη. Εξάλλου, και το τέλος είναι εμφανές και παραπέμπει σ’ αυτήν. Είναι μια απλή, αυστηρά γεωμετρημένη κορυφαία ταινία, υπέροχη σε όλα τα επίπεδα, με αργούς ρυθμούς, δομή τελετής».
Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου
Ρομπέρτο Ροσελίνι – Βιογραφία
Ο Ρομπέρτο Ροσελίνι (08/05/1906 – 03/06/1977), υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στην ιστορία του ιταλικού, αλλά και το του παγκόσμιου κινηματογράφου. Επηρέασε καθοριστικά την εξέλιξη της Έβδομης Τέχνης, ενώ παράλληλα διέδωσε με τον καλύτερο τρόπο το Ιταλικό Σινεμά σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα μοναδικά του έργα. Χαρισματικός στην παραγωγή εκπληκτικών ταινιών, ξεκινώντας συχνά από σχεδόν ανύπαρκτα σενάρια.
Ο Ρομπέρτο Ροσελίνι (Roberto Gastone Zeffiro Rossellini, γεννήθηκε στις 08 Μαΐου 1906 στη Ρώμη. Η μητέρα του, Ηλέτρα , γαλλικής καταγωγής, ήταν νοικοκυρά και ανήκε στους μετανάστες που έφτασαν στην Ιταλία κατά τη διάρκεια των Ναπολεόντειων πολέμων. Ο πατέρας του, Αντζιόλο Τζουζέπε «Μπεπίνο» Ροσελίνι, είχε κατασκευαστική εταιρεία και αργότερα κατασκεύασε το πρώτο κινηματογράφο στη Ρώμη, χορηγώντας στον γιο του εντελώς δωρεάν, μία κάρτα απεριόριστης διαρκείας. Ο νεαρός Ροσελίνι πηγαίνει συχνά στον κινηματογράφο. Όταν πέθανε ο πατέρας του, εργάστηκε ως ηχολήπτης για ταινίες και σταδιακά πέρασε από όλες τις θέσεις που σχετίζονται με την δημιουργία ενός κινηματογραφικού έργου, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία για τη μετέπειτα καριέρα του.
Στις 26 Σεπτεμβρίου του 1936 (30 ετών), παντρεύτηκε την Μαρτσέλα Ντε Μάρκις, σχεδιάστρια κοστουμιών και απέκτησαν δυο γιους. Οι δυο τους χώρισαν το 1950.
Το 1937, ο Ροσελίνι έκανε το πρώτο του ντοκιμαντέρ, Prélude à l'après-midi d'un faune.
Η La nave Bianca (1942), η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, χρηματοδοτήθηκε από το οπτικοακουστικό κέντρο προπαγάνδας του Τμήματος Ναυτικού και είναι η πρώτη ταινία της «Φασιστικής Τριλογίας» του Ροσελίνι, μαζί με την Un pilota ritorna (1942) και την Uomo dalla Croce (1943). Στην περίοδο αυτή ανήκει η φιλία και συνεργασία του με τους Φεντερίκο Φελίνι και Αλντό Φαμπρίτσι. Το φασιστικό καθεστώς κατέρρευσε το 1943 και μόλις δύο μήνες μετά την απελευθέρωση της Ρώμης (4 Ιουνίου, 1944), ο Ροσελίνι ετοίμαζε ήδη την αντιφασιστική ταινία Roma Città aperta (Ρώμη, Ανοχύρωτη Πόλη, 1945). Ο Φελίνι βοήθησε στο σενάριο και ο Φαμπρίτσι έπαιξε το ρόλο του ιερέα, ενώ παραγωγός ήταν ο ίδιος ο Ροσελίνι. Η δραματική ταινία έγινε απευθείας επιτυχία. Ο Ροσελίνι είχε αρχίσει τώρα τη λεγόμενη «Νεορεαλιστική τριλογία» του, ο δεύτερος τίτλος της οποίας ήταν Paisà (1946), με μη επαγγελματίες ηθοποιούς, και η τρίτη, Germany, Year Zero (1948), χρηματοδοτούμενη από έναν Γάλλο παραγωγό, γυρίστηκε στο γαλλικό τομέα του Βερολίνου.
Μετά την «Νεορεαλιστική Τριλογία» του, ο Ροσελίνι έγινε παραγωγός δύο ταινιών οι οποίες τώρα κατατάσσονται ως «Μεταβατικές ταινίες»: L'Amore (1948), με την Άννα Μανιάνι και La macchina ammazzacattivi (1952), πάνω στην ικανότητα του κινηματογράφου να απεικονίζει την πραγματικότητα και την αλήθεια (ανακαλώντας την Commedia dell'Arte).
Το 1948 λαμβάνει μια επιστολή από την ηθοποιό Ίνγκριντ Μπέργκμαν για προτεινόμενη συνεργασία. Με την επιστολή αυτή άρχισε μια από τις πιο γνωστές ιστορίες αγάπης στην ιστορία του κινηματογράφου, με την Μπέργκμαν και τον Ροσελίνι στο απόγειο της καριέρας τους. Η πρώτη συνεργασία τους ήταν η ταινία Στρόμπολι (1950) (στο ομώνυμο νησί, του οποίου το ηφαίστειο εξερράγη και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων). Η σχέση μεταξύ τους προκάλεσε μεγάλο σκάνδαλο (η Μπέργκμαν και ο Ροσελίνι ήταν και οι δύο παντρεμένοι). Το σκάνδαλο εντάθηκε όταν η Μπέργκμαν έμεινε έγκυος με το παιδί του. Οι δυό τους απέκτησαν άλλα δύο παιδιά, την Ιζαμπέλα Ροσελίνι (ηθοποιός και μοντέλο) και τη δίδυμή της, Ίνγκριντ Ιζότα. Ευρώπη '51 (1952), Εμείς οι γυναίκες (1953), Ταξίδι στην Ιταλία (1953), Ο φόβος (1954) και Ιωάννα της Λωρραίνης (1954) ήταν οι υπόλοιπες ταινίες που γύρισαν μαζί.
Το 1957, ο Τζαβαχάρλαλ Νέρου, ο Ινδός πρωθυπουργός εκείνης της εποχής, τον προσκάλεσε στην Ινδία για να κάνει το ντοκιμαντέρ Ινδία και να προσδώσει κάποια πνοή στο παραδαρμένο Ινδικό Τμήμα Ταινιών. Αν και παντρεμένος με την Μπέργκμαν, προχώρησε σε σχέση με την Σονάλι Ντας Γκούπτα, σεναριογράφο, η οποία συμμετείχε στη δημιουργία της ταινίας. Δεδομένου του κλίματος της δεκαετίας του 1950, το γεγονός αυτό οδήγησε σε τεράστιο σκάνδαλο τόσο στην Ινδία όσο και το Χόλυγουντ. Ο Νέρου αναγκάστηκε να ζητήσει στον Ροσελίνι να φύγει. Μετά απ’ αυτό, Μπέργκμαν και Ροσελίνι χωρίζουν.
Ο Ροσελίνι παντρεύτηκε με τη Σονάλι το 1957 και απέκτησαν μαζί μια κόρη, τη Ραφαέλα Ροσελίνι (γεν. 1958).
Το 1961 ο Ροσελίνι επισκέφθηκε την Αθήνα για να προλογίσει την ταινία του Ινδία στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Εθνογραφικού και Κοινωνιολογικού Κινηματογράφου.
Το 1971, το Πανεπιστήμιο Ράις στο Χιούστον, Τέξας, τον καλεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός Κέντρου πολυμέσων. Το 1973, προσκαλείται να διδάξει στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ στο Νιου Χέιβεν, Κονέκτικατ, όπου δίδαξε για ένα εξάμηνο το μάθημα με τίτλο «Η θεμελιώδης εικόνα». Απεβίωσε σε ηλικία 71 ετών (1977).
Για τους κριτικούς των Cahiers du Cinema γενικότερα και του Αντρέ Μπαζέν, τον Φρανσουά Τριφό και του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ειδικότερα, η επιρροή του Ροσελίνι στη Γαλλία ήταν καθοριστική για τη δημιουργία της Νουβέλ Βαγκ (Nouvelle Vague) ώστε να θεωρείται «ο πατέρας του γαλλικού Νέου Κύματος».
ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΡΟΣΕΛΙΝΙ - Φιλμογραφία
Prélude à l'aprés-midi d'un faune (1937)
La Fossa degli angeli
Luciano Serra pilota (1938)
La Vispa Teresa (1939)
Il Tacchino prepotente (1939)
Fantasia sottomarina (1940)
Il Ruscello di Ripasottile
Un Pilota ritorna (1942)
La nave bianca (1942)
L'Uomo dalla Croce (1943)
Rome, Open City (1945)- Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Desiderio (1946)
Paisà (1946) – Αυτοί που μείναν ζωντανοί
L'Amore (segments: "Il Miracolo" and "Una voce umana") (1948)
Germany, Year Zero (1948) – Γερμανία Ώρα Μηδέν
L'Invasore (1949)
Stromboli terra di Dio (1950) -Στρόμπολι
Francesco, giullare di Dio (1950)- Φραγκίσκος, ο γελωτοποιός του Θεού
Medico condotto (1952)
Les Sept péchés capitaux (segment: "Envie, L'Envy") (1952)
La macchina ammazzacattivi (1952)
Europa '51 (1952) – Ευρώπη ’51
Siamo donne (segment: "Ingrid Bergman") (1953)- Εμείς οι Γυναίκες
Amori di mezzo secolo (segment: "Napoli 1943") (1954)
Dov'è la libertà ... ? (1954)
Viaggio in Italia (1954) – Ταξίδι στην Ιταλία
La Paura (1954) - Ο φόβος
Giovanna d'Arco al rogo (1954) – Ζαν Ντ’ Αρκ
India: Matri Bhumi (1959)
Il generale Della Rovere (1959)
Era Notte a Roma (1960)
Viva l'Italia! (1961)
Vanina Vanini (1961)
Uno sguardo dal ponte (1961)
Anima nera (1962)
Benito Mussolini (1962)
Ro.Go.Pa.G. (segment: "Illibatezza") (1963)
Les Carabiniers (1963)
The Taking of Power by Louis XIV (1966)
Da Gerusalemme a Damasco (1970)
Rice University (1971)
Intervista a Salvador Allende: La forza e la ragione (1971)
Agostino d'Ippona (1972)
Concerto per Michelangelo (1974)
The World Population (1974)
Anno uno (1974)
Il messia (1976)
Beaubourg, centre d'art et de culture Georges Pompidou (1977)
*
*
Η ταβέρνα της Τζαμάικα
Mια ταινία της New Star
Συντελεστές
Σενάριο: Σίντνεϋ Γκίλιατ, Τζόαν Χάρρισον
Βασισμένο στο μυθιστόρημα της Δάφνης ντυ Μωριέ
Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Παίζουν: Τσαρλς Λότον, Μορίν Ο΄Χάρα, Ρόμπερτ Νιούτον
Βασισμένο στο μυθιστόρημα της Δάφνης ντυ Μωριέ
Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Παίζουν: Τσαρλς Λότον, Μορίν Ο΄Χάρα, Ρόμπερτ Νιούτον
Σε μία απόκρημνη και βραχώδη ακτή της Κορνουάλλης γύρω στα 1800, μία συμμορία κακοποιών ληστεύει πλοία που ναυαγούν και δολοφονεί όσους ναυαγούς επιβιώνουν, ώστε να μη μπορούν να τους καταδώσουν. Μόνο που τα ναυάγια είναι προσχεδιασμένα από τον μυστηριώδη αρχηγό της σπείρας. Ένας μυστικός αστυνομικός που αναλαμβάνει να τον ανακαλύψει συλλαμβάνεται από τους κακοποιούς και διασώζεται χάρη στην συμπόνια μίας όμορφης κοπέλας, η οποία τον ερωτεύεται…
Άλφρεντ Χίτσκοκ – ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Άγγλος σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Καταγόταν από Καθολικούς γονείς (αρκετά εκκεντρικό για την Αγγλία) Από μικρός πήγε εσωτερικός στο ιησουΐτικο σχολείο Saint Ignatius College of London. Ήθελε να γίνει μηχανικός οπότε σπούδασε μηχανική, ακουστική, ηλεκτρισμο και ναυπηγική στην ειδική σχολή School of Engineering and Navigation και παράλληλα παρακολουθούσε μαθήματα σχεδίου στην Σχολή Καλών Τεχνών του Λονδίνου.
Το 1920 ο Χίτσκοκ έπιασε σε δουλειά σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου.
Η δουλειά του ήταν να σχεδιάζει τους τίτλους για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να κάτσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του αναθέσαν να γυρίσει την πρώτη του, ουσιαστικά, ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ στη συνέχεια προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων.
Το 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden και αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτης. Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του ’30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλυγουντ το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο.
Τελικά, ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ.
Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει, που, σημειωτέον, διήρκησε δέκα χρόνια.
Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Προτάθηκε έξι φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1942 (Υποψίες), το 1945 (Η σωσίβια λέμβος) το 1946 (Νύχτα αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλός μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δε το κέρδισε ποτέ.
Phone: 2108220008, 2108220023
E-mail: newstarcine@gmail.com
*
Λευκή ρετροσπεκτίβα σε φόντο κόκκινο
Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
*
Παρουσιάσεις ταινιών από τον Μπ. Ζ.
***
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας
και
Μποτίλια Στον Άνεμο: Πρόσωπα διά χειρός
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας
και
Μποτίλια Στον Άνεμο: Πρόσωπα διά χειρός
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.