Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Λιάνα Κανέλλη: Το αλφάβητο της Κόλασης ή Το ΑΛΦΑ και το ΩΜΕΓΑ για αντιμετώπιση της Ατομικής Ευθύνης, της Μετάλλαξης ΔΕΛΤΑ και της ΝΑΤΟικής DELTA FORCE είναι μόνο η ΔΥΝΑΜΗ του ΚΚΕ

Ιερώνυμος Μπος (1450-1516)
Ο Εφιάλτης της Κόλασης (The Harrowing of Hell), Ελαιογραφία (52,8x73,7 cm.)


Η αλφάβητος της κόλασης

Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ

 

Σε μέρες εξαθλίωσης της Παιδείας και της Εργασίας, μετά από παρατεταμένη κρίση υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου και φτωχοποίησης των μαζών, δεν είναι παράξενο που χρησιμοποιείται ευρέως πια το ελληνικό αλφάβητο.

Σαρκάζοντας το μπουλούκι από εθνίκια, χριστέμπορους που περιφέρονται ως μεταλλαγμένοι Ρασπούτιν της γειτονιάς και της πλατείας του χωριού, το ελληνικό αλφάβητο επιλεγμένο από τους επιστήμονες για να ξεχωρίσουν τα δύσκολα από τα τετριμμένα αρκτικόλεξα, τους τρίβεται στα μούτρα.

Λιάνα Κανέλλη, 20 Μαρτίου 1954, Αθήνα
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος
29.V.2016 (Μολύβι, 29χ21 εκ.)

Δεν μπορεί αυτό το αφασικό ελληναριό να διατυμπανίζει την ανωτερότητα της φυλής επειδή οι κακοί ξένοι επιστήμονες, που κραδαίνουν τσιπάκια και ευνουχιστικές ουσίες σε μια σύριγγα, δανείζονται το άλφα, το βήτα, το γάμα, το δέλτα, εσχάτως και το λάμδα για να βαφτίσουν τις μεταλλάξεις του κορονοϊού...

Πέρα από το σαρκασμό, αυτός ο σαφώς μειοψηφικός εσμός προσπαθεί, κι ως ένα βαθμό καταφέρνει, και δυστυχώς όχι μόνον δημοσκοπικά, να παρασέρνει, με προοπτική πολιτικής εκμετάλλευσης και πολιτικής παρουσίας, ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό φοβισμένων, λογικά επιφυλακτικών ή κουρασμένων και ανασφαλών ανθρώπων.

Γιάννης Ρίτσος: Ο Σύντροφός μας Νίκος Ζαχαριάδης

Νίκος Ζαχαριάδης

Γεννήθηκε στις 27 Απριλίου 1903, στην Αδριανούπολη της Τουρκίας.

Αυτοκτόνησε στο Σουργκούτ της Σιβηρίας, 1 Αυγούστου 1973.

Σχέδιο, Αντώνης Πρωτοπάτσης (Μυτιλήνη, 1897 - Αθήνα, 1947)


 

Γιάννης Ρίτσος

 

Ο Σύντροφός μας

 

 

                                                        Νίκος Ζαχαριάδης

 

Ήρθες απ’ του Νταχάου τα συρματοπλέγματα

ήρθες απ’ τη δεκάχρονη σκλαβιά

όπως έρχεται ο ήλιος απ’ την πόρτα της νύχτας.

Ήρθες μ’ ένα χοντρό στρατιωτικό χιτώνιο

απλός φαντάρος της παγκόσμιας λευτεριάς

εσύ αρχηγός δίχως παράτες και γαλόνια και παράσημα

μόνο με το παιδιάστικο χαμόγελό σου ανίσκιωτο

σαν ένα γαρούφαλλο στην κουμπότρυπα του πόνου μας

μονάχα με τον ήλιο της ψυχής σου κρεμασμένον

σα φυλαχτό στον κόρφο του λαού μας.

Ήρθες χωρίς παράτες με τα σκονισμένα σου μαλλιά

καθώς κ’ Εκείνος μπήκε στα Ιεροσόλυμα με σκονισμένα ματόκλαδα

δίχως σημαίες και δίχως τύμπανα πάνου σ' ένα άσπρο γαϊδουράκι

κρατώντας μες στο φωτεινό του χέρι ένα κλαδάκι πικροδάφνη.

 

[...]

 

«Αρχηγέ μας

καλώς μας ήρθες απ’ τα πέρατα του πόνου και της δόξας

στη ματωμένη μας πατρίδα καλώς ήρθες.

Από δω μέσα σύντροφε σου σφίγγουμε το χέρι

κι από δω μέσα σύντροφε σου δίνουμε τον όρκο μας

να πολεμάμε για το φως και για το δίκιο

καθώς πολέμησες και συ λεύτερος πίσω απ' τα κάγκελα

καθώς μας έμαθες εσύ να πολεμάμε

με το σπαθί της λευτεριάς ακονισμένο στην καρδιά σου

ακονισμένο στην καρδιά σου πούναι και καρδιά μας.»

 

............................................................................................................

 

[...]

 

Ήρθες.

Και κάπου εκεί στην Κοκκινιά σ’ ένα καλύβι ασβεστωμένο

που η μάντρα του δέκα βολές γαζώθηκε απ’ το ντουφεκίδι

που η πόρτα του δέκα βολές βάφτηκε μ’ αίμα απ’ την κορυφή ως τα νύχια

και κάπου εκεί σ’ ένα καμένο σπίτι στα Καλάβρυτα

που απόμειναν στους μαύρους τοίχους του όλο-όλο τρία γράμματα

αυτά μονάχα: Κ.Κ.Ε.

σαν το μονόγραμμα της λεβεντιάς σαν τρία κόκκινα άστρα

τρεις παπαρούνες της δικιάς μας άνοιξης

και κάπου εκεί σ’ ένα καλύβι σιωπηλό της αντρειωμένης Ρούμελης

σ’ ένα καλύβι του Μωριά σ’ άλλο της Ήπειρος

ένας λεβέντης λέει: «νιώθω τα μπράτσα μου πιο δυνατά»

ένα κορίτσι λέει: «νιώθω το γαίμα μου πιο κόκκινο»

ένα παιδάκι λέει: «νιώθω δυο σπιθαμές ψηλότερος»

μια χήρα μάννα μες στα μαύρα σκύβει πάνου απ’ τα ορφανά της

και λέει σφουγγίζοντας τα μάτια της: «ήρθε ο πατέρας σας παιδιά μου»

κι η Λευτεριά σου λέει: «καλώς το το παιδί μου»

κ' εγώ σου στέλνω τούτο το τραγούδι απ’ την ψυχή ολωνώνε μας

για να σου πει το «καλωσόρισες» αδέρφι της ψυχής μας.

 

 

Αθήνα. Μάης 1945

                                                                                       Γιάννης Ρίτσος

 

(Γιάννης Ρίτσος, Ο Σύντροφός μας, Γκοβόστης 1945)

Εδώ τρία αποσπάσματα: Αρχή (σ.5), μέση (σ.7) και το τέλος (σ.10)

 

*

 

Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Ζαν Μορώ (23.1.1928–31.7.2017): Η Εύα της φωτιάς απ’ το Λιμάνι των Αγγέλων

Ζαν Μορώ
Παρίσι, 23 Ιανουαρίου 1928 - 31 Ιουλίου 2017
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 4.VIII.2017 (Μολύβι, 29 χ 21 εκ.)

*

«Όταν παίζω έναν ρόλο είμαι ταυτόχρονα δυο πλάσματα. Το ένα παρατηρεί την απόσταση ανάμεσα σε μένα και την κάμερα, προσέχοντας να σταθώ στα σωστά σημεία. Και υπάρχει ένα ακόμη που οδηγείται από μια εσωτερική φωτιά από έναν απολαυστικό φόβο. Το ένα μέρος μου ξέρει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει και το άλλο αναρωτιέται αν η φωτιά που το καίει είναι αρκετά καυτή. Κι έτσι, ξαφνικά, όλα τυλίγονται στις φλόγες...»

Ζαν Μορώ

*

Από Μποτίλια και:

 

Ζαν Μορώ: Μια μεγάλη αγάπη. Παρίσι, 23 Ιανουαρίου 1928 - 31 Ιουλίου 2017 (48 Φωτό)

*

Ζαν Μορώ: Η Εύα απ’ το Λιμάνι των Αγγέλων - Πορτραίτο (77 Φωτό - 14 Video)

*

26 Μαΐου 1926: Μάιλς Νταίηβις - Η γέννηση της τρομπέτας

*

1960. Η Ζαν Μορώ φωτογραφημένη από τον Ζαν Λεβίν (1904, Ουκρανία - 1992, Παρίσι)

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021

Νίκος Φωκάς (1927 – 25 Ιουλ. 2021): Ποιητής, πεζογράφος, δοκιμιογράφος, μεταφραστής — 4 ποιήματα και ένα μικρό βιογραφικό

Νίκος Φωκάς: 1927, Φωκάτα Κεφαλονιάς – 25 Ιουλ. 2021, Αθήνα

 

Νίκος Φωκάς – 4 Ποιήματα

 

 

Μίμηση της Κεφαλονιάς

 

Έβγαινε μακριά η λαλιά του γκιώνη

Στη γύρω ερημιά· πνοή δεν ήταν

Επάνω στα μεγάλα λιοστάσια

Με τ’ άτρεμο φεγγάρι το πράο

Που γύρισε γοργό από τα νέφη.

 

Και σα γύρισε και πήγε σ’ όλα,

Καθώς ξεμάκρυνε η πρώτη ακτίνα,

Από το φέγγος που ερχόταν, μέχρι

Τη γη, από τα σύννεφα πάνου,

Με ξίπασε τόσο που μού ’φάνη

Πως ήμουν έτοιμος να πεθάνω.

Κι ένιωσα να μού ’ρχεται η γοργάδα

Εκείνη του θανάτου π’ ακόμα

Στα όνειρα μονάχα μού ’χ’ έρθει

Και μού ’φερνε από μακριά η Πατρίδα

Επάνω από κείνα τα λιοστάσια

Που κάτι βαρύ κατευοδώναν.

Σαν ξάφνου να ξεμάκρυνε κάποια,

Από τις θύμησες που ερχόνταν, μέχρι

Σ’ εμένα, πρώτη, από τη λήθη πίσω.

 

(Κυνήγια από σύγχρονα γεγονότα, 1954)

 

Σαμ Σέπαρντ: Τρελός για Θέατρο, για Σινεμά και Για Έρωτα

Σαμ Σέπαρντ - Samuel Shepard Rogers III
ΗΠΑ. 5 Νοε. 1943, Φορντ Σέρινταν, Ιλινόι - 30 Ιουλ. 2017, Μιντγουαίη Κεντάκυ
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 3.VIII.2017 (Μολύβι, 29χ21 εκ.)

 

Σαμ Σέπαρντ

Μεγάλη μορφή του θεάτρου, του κινηματογράφου, αλλά και της μουσικής σκηνής, υποψήφιος για Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου (Οι Κατάλληλοι  Άνθρωποι, 1983, του Φίλιπ Κάουφμαν), σεναριογράφος, σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας και επαγγελματίας καβαλάρης ταύρων σε ροντέο.

Τρυφερός και ποιητικός, σκληρός και απελπισμένος, με τους ήρωές του να παλεύουν σε σκοτεινές διαδρομές, από το Παρίσι στο... Τέξας, από την μοναξιά του πλήθους στους λαβυρίνθους της ύπαρξης, από τ’ αστέρια μέχρι τα απόνερα που κυλάνε στα ρείθρα των πεζοδρομίων, κυνηγώντας τον έρωτα και το αμερικάνικο όνειρο

Κάτω τα χέρια από τη ΛΑΡΚΟ: Οι εργαζόμενοι, με τη στήριξη της εργατικής τάξης, συνεχίζουν τον αγώνα τους μέχρι τη νίκη — Μεγάλη συναυλία αλληλεγγύης - συγκέντρωση διαμαρτυρίας (VIDEO-ΦΩΤΟ)

ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΑΛΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ συνεχίζουν τον αγώνα μέχρι τη νίκη με τη στήριξη της εργατικής τάξης

Εκατοντάδες εργαζόμενοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και συμμετείχαν στην μεγάλη συναυλία αλληλεγγύης - συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε το βράδυ της Πέμπτης στη Λάρυμνα, στέλνοντας μήνυμα καταδίκης των εγκληματικών σχεδιασμών της κυβέρνησης και συμπαράστασης στον πολύμηνο και εμβληματικό αγώνα των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ.

Αρκετή ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα έναρξης της συναυλίας αλληλεγγύης που συνδιοργάνωσαν ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος και τα Σωματεία της ΛΑΡΚΟ, στη Λάρυμνα, άρχισαν να καταφθάνουν λεωφορεία και αυτοκίνητα με εργαζόμενους από την Αττική, τη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Εύβοια και αλλού.

Εκατοντάδες εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, συνταξιούχοι, αγρότες, γυναίκες και νέοι, ένωσαν τη φωνή τους με τους εργαζόμενους της ΛΑΡΚΟ και το λαό της περιοχής, που 20 μήνες τώρα αγωνίζονται ενάντια εγκληματικούς διαλυτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Τραγούδησαν μαζί με τους γνωστούς λαϊκούς ερμηνευτές Γιώργο Μαργαρίτη, Κώστα Τριανταφυλλίδη, Δημήτρη Κανέλλο και Κωνσταντίνο Μαργαρίτη, οι οποίοι δήλωσαν από την πλευρά τους, την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ. (δείτε εδώ video).

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Μίκης: Νυν και αεί και εις τους αιώνες των αιώνων!

 

Νυν και αεί και εις τους αιώνες των αιώνων!

Μίκης Θεοδωράκης: Χίος, 29 Ιουλίου 1925

Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 1972 (Μαρκαδόρος σε χαρτόνι, 42χ34 εκ.)

 

Ο Κληρονόμος Πουλιών, κύριος Μίλτος Σαχτούρης (Εν και δέκα ποιήματα)

Μίλτος Σαχτούρης: Αθήνα, 29 Ιουλίου 1919 - 29 Μαρτίου 2005

Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 29.III.2018 (Μολύβι, 29χ21 εκ.)

 

*

 

ΣΑΝ ΠΑΝΗΓΥΡΙ

[3]

νεκρό πουλί ακονίζω τα μαχαίρια μου

η Ιστορία (βλέπετε) δεν κάνει διάκριση

νεκρός ή

ζωντανός.

 

Χρωμοτραύματα

Γνώση, 1980 (σ. 13)

 

 

Η ΑΓΡΥΠΝΙΑ

 

Όλοι κοιμούνται

κι εγώ ξαγρυπνώ

περνώ με χρυσή κλωστή

ασημένια φεγγάρια

και περιμένω να ξημερώσει

για να γεννηθεί ένας νέος θεός

μες στην καρδιά μου

την παγωμένη

από άγρια φαντάσματα

και τη μαύρη πίκρα

 

Ανάποδα Γυρίσαν Τα Ρολόγια

Κέδρος, 1998 (σ. 27)

Κούβα: Μια πατρίδα για όλον τον κόσμο — Οι ΥΠΑνθρωποι ΗΠΕΞ της Ε(λεεινής) Ε(ταιρείας) ας το εμπεδώσουν: Η Κούβα δεν είναι μόνη της!

Φωτό: Αθήνα, 16/7/2021. Από την κινητοποίηση αλληλεγγύης της ΚΝΕ στον λαό της Κούβας

*

Η πρόσφατη κλιμάκωση της ιμπεριαλιστικής επιθετικότητας κατά της Κούβας, του λαού της και της κυβέρνησής της είναι ένα καλά οργανωμένο και βήμα βήμα μεθοδευμένο σχέδιο από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και άλλων καπιταλιστικών κρατών, όπως και από την ΕΕ.

Ένα σχέδιο που έρχεται από πολύ μακριά, δεκαετίες τώρα, και στοχεύει τον κουβανικό λαό και τις κατακτήσεις της Επανάστασης.

Προκλητικά, στην «προμετωπίδα» της επίθεσης βρίσκονται τα «ανθρώπινα δικαιώματα», οι «ελευθερίες» και οι «συνθήκες διαβίωσης» του κουβανικού λαού, που πάνω από 60 χρόνια τώρα αντιμετωπίζει έναν μοναδικό στην Ιστορία και πολύμορφο οικονομικό - εμπορικό αποκλεισμό.

Από αυτό το ιμπεριαλιστικό «καραβάνι» κατά της Κούβας - αντιδραστικών και λεγόμενων «προοδευτικών» δυνάμεων - δεν θα μπορούσε να λείπει και η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία έσπευσε να συνδράμει τις ΗΠΑ και συνυπέγραψε την κοινή δήλωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ και άλλων 19 υπουργών Εξωτερικών, καταδικάζοντας τις «μαζικές συλλήψεις» και ζητώντας «πλήρη πρόσβαση στο ίντερνετ»...