STUDIO new star art cinema
τηλ: 210-8640054 και 2108220008)
Ο ΜΕΓΑΛΟΦΥΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΥ
4 από τις σημαντικότερες ταινίες του FRITZ LANG
*
Και από 5/12 σε επανέκδοση από τη New Star:
Του Iosif Kheifits / Aleksandr Zarkhi
(Βλέπε στο τέλος)
*
FRITZ LANG (1890-1976)
43 χρόνια από τον θάνατο του FRITZ LANG ενός από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες της κινηματογραφικής ιστορίας και του βασικότερου εκπροσώπου του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού.
Το Ινστιτούτο Βρετανικού Κινηματογράφου του έδωσε μάλιστα
το χαρακτηρισμό "Master of Darkness" για τα σκοτεινά εξπρεσιονιστικά του αριστουργήματα και τα εντυπωσιακά του φιλμ νουάρ ενώ λατρεύτηκε και από τους κριτικούς του Cahiers du Cinema, τους δημιουργούς της Nouvelle Vague.
το χαρακτηρισμό "Master of Darkness" για τα σκοτεινά εξπρεσιονιστικά του αριστουργήματα και τα εντυπωσιακά του φιλμ νουάρ ενώ λατρεύτηκε και από τους κριτικούς του Cahiers du Cinema, τους δημιουργούς της Nouvelle Vague.
Το «Metropolis» αποτέλεσε ορόσημο στην κινηματογραφική ιστορία, ως η πιο σημαντική ταινία επιστημονικής φαντασίας που έγινε ποτέ, θέτοντας τα στάνταρ για κάθε τέτοιου είδους ταινία με τα πρωτοποριακά της εφέ, ενώ μετέφερε και ένα δυνατό κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα.
Το «Μ, ο Δράκος του Ντίσελντορφ» είναι μια ταινία που περιγράφει το ζοφερό κλίμα της Γερμανίας εκείνης της εποχής, με μια κοινωνική επαναστατικότητα, που αμφισβητεί την εξουσία. Σκηνοθέτησε πολλές αμερικανικές ταινίες, ανάμεσά τους κλασικά, αριστουργηματικά φιλμ νουάρ και συναρπαστικά σκοτεινά ερωτικά δράματα όπως «Η σκύλα» (1945), αλλά και κατασκοπικά αντιναζιστικά φιλμ την εποχή του πολέμου, όπως και «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» (1943).
Το 1964, το φεστιβάλ των Καννών τον επέλεξε για πρόεδρο της κριτικής επιτροπής.
Ο λατρεμένος σκηνοθέτης του Jean-Luc Godard που σκηνοθέτησε την ταινία «Περιφρόνηση» όπου ο FRITZ LANG παίζει τον εαυτό του, σε ένα μικρό ρόλο.
Ο σκηνοθέτης που αρνήθηκε την θέση του διευθυντή του Γερμανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου που του πρόσφερε ο υπουργός των ναζί Josef Goebbes, έφυγε από τη Γερμανία και πήγε στο Παρίσι κι όταν το 1936 μετακόμισε στην Αμερική, έκλεισε συμβόλαιο με την MGM, και απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα.
Οι τέσσερις από τις πλέον χαρακτηριστικές δημιουργίες του σπουδαίου δημιουργού του FRITZ LANG, από 5/12/2019 έως 8/12/2019
STUDIO new star art cinema
*
«Και οι Δήμιοι Πεθαίνουν!» (1943)
27/05/1942 : μία από τις συγκλονιστικότερες ενέργειες του αντιφασιστικού αγώνα στην Πράγα. Ο πυροβολισμός που ακούστηκε σε όλο τον κόσμο.
Η επαφή του Μπρεχτ με τον Φριτς Λανγκ την πρώτη χρονιά του στο Χόλυγουντ οδήγησε στο μοναδικό πρακτικό αποτέλεσμα των προσπαθειών του για το φιλμ. Σ’ αυτή την εποχή ανήκουν τα κείμενά του, που δεν γυρίστηκαν σε ταινίες, σαν εξηγήσεις των σκοπών του και σαν διατυπωμένες προτάσεις για την τέχνη της αντιφασιστικής εξορίας. Και έστω και αν ο Μπρεχτ δεν επιδοκίμασε την ταινία «Και οι δήμιοι πεθαίνουν», είναι ωστόσο μια από τις καλύτερες αμερικανικές ταινίες ενάντια στο φασισμό.
«Ο Λανγκ αποκαλύπτεται για άλλη μία φορά ως ο ειδικός στο σασπένς…» New York Times
Πρωταγωνιστούν: Brian Donlevy, Walter Brennan, Hans Heinrich von Twardowski, Anna Lee, Nana Bryant, Gene Lockhart, Margaret Wycherly
*
«Metropolis» (1927)
Η ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ!
Ανάμεσα στο μυαλό και τα χέρια ο μεσάζων πρέπει να είναι η καρδιά.
Ο επίγειος παράδεισος του μέλλοντος, η κόλαση των εργατών…
Ανάμεσα στο μυαλό και τα χέρια ο μεσάζων πρέπει να είναι η καρδιά.
Ο επίγειος παράδεισος του μέλλοντος, η κόλαση των εργατών…
«Ένα κορυφαίο κινηματογραφικό επίτευγμα» Film Journal International
«Ένα αριστούργημα καλλιτεχνικής διεύθυνσης, που έχει επηρεάσει ριζικά την εικόνα μας για το μέλλον από τότε» San Francisco Chronicle
Ένα ορόσημο του παγκόσμιου κινηματογράφου!
Μια μυθική δημιουργία, που ο θρύλος της προηγείται! Μια από τις σπουδαιότερες ταινίες όλων των εποχών, πανάκριβη υπερπαραγωγή, ορόσημο του παγκόσμιου κινηματογράφου, τόσο του βωβού όσο και για τις επόμενες γενεές, κυριότερη επιρροή σε όλες τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας που γυρίστηκαν από τότε: Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Ρίντλεϊ Σκοτ, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζορτζ Λούκας, δεν υπάρχει σκηνοθέτης του φανταστικού, που να μην χρωστάει πολλά στην περίφημη ταινία του πρωτοπόρου Φριτς Λανγκ.
Και, ταυτόχρονα, ένα μήνυμα από την εποχή της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, που ακόμα ακούγεται επίκαιρο: δικαιοσύνη, ισότητα, αδελφοσύνη, όχι εκμετάλλευση του ενός από τον άλλο, όχι ο παράδεισος του ενός να είναι η κόλαση του άλλου, που, μέσα στην ταινία, παίρνει ταξική μορφή: οι αστοί και οι εργάτες. Ένα διαχρονικό μήνυμα, σε μια ταινία «στεφανωμένη», με τα πιο πρωτοποριακά ειδικά εφέ της εποχής, που αποτέλεσαν παράδειγμα και κανόνα για τα ειδικά εφέ από τότε.
Μέσα σε όλα αυτά, και μια πανέμορφη ιστορία αγάπης για τον αληθινό έρωτα, πέρα από κάθε δυσκολία. Γνωρίστε τη Μητρόπολη…
Πρωταγωνιστούν: ALFRED ABEL, GUSTAV FROHLICH, RUDOLF KLEIN-ROGGE, BRIGITTE HELM
*
«Η Σκύλα» (1945)
Ένα σκοτεινό φιλμ νουάρ από τον μεγάλο σκηνοθέτη Φριτζ Λάνγκ.
Η ταινία που σόκαρε το Χόλυγουντ της εποχής.
Η ταινία που σόκαρε το Χόλυγουντ της εποχής.
Μια ιστορία για τον αμείλικτο νόμο του πάθους και των ενστίκτων.
Οι εξπρεσιονιστικοί φωτισμοί και η μυστηριακή ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ, συνθέτουν ένα εικαστικό σύμπαν ιδανικό, για την φιλμική αποτύπωση και ανάδειξη των παραπάνω θεμάτων. Το έγκλημα και η τιμωρία του είναι έννοιες σχετικές στο καλλιτεχνικό σύμπαν του σπουδαίου Αυστριακού δημιουργού. Η αλήθεια μοιάζει δυσδιάκριτη και το δίκαιο κλονίζεται από την επιρροή μιας αλυσίδας εξωγενών παραγόντων που οδηγούν τελικά το θύτη στην πράξη του.
Πόσο συνυπεύθυνη είναι η ίδια η κοινωνία, τα μέλη της και οι συμπεριφορές τους, οι δομές και οι καταπιεστικοί μηχανισμοί της σε μια ενδεχόμενη παραβατική πράξη; Το ερώτημα τίθεται ξεκάθαρα και οι δύσκολες απαντήσεις αφορούν πλέον το θεατή.
Πρωταγωνιστούν: Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον, Τζόαν Μπένετ, Ντάν Ντιούρια.
*
«Μ, ο Δράκος του Ντίσελντορφ» (1931)
Η πρώτη ταινία για serial killer!
«Μια εκπληκτική ταινία, με αξεπέραστο μεγαλείο αφηγηματικού τρόπου» Chicago Reader
«Ο Λόρε είναι συναρπαστικός και αξέχαστος» San Francisco Chronicle
«Ένα άψογο φιλμ. Υπόδειγμα ψυχολογικού σασπένς και εκθαμβωτική επίδειξη της δύναμης και ικανότητας του Λανγκ» San Francisco Chronicle
Μια από τις 100 καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, Λίστα του Empire magazine
Ψηφίστηκε η σημαντικότερη Γερμανική ταινία όλων των εποχών
Πόσο προφητική και πόσο διορατική είναι αυτή η αριστουργηματική ταινία που, ενώ δεν αναφέρεται βέβαια στους ναζί, εκφράζει όλη αυτή την εκρηκτική ατμόσφαιρα και τις ζοφερές, παρακμιακές συνθήκες μιας κοινωνίας που νοσεί.
Όταν γυρίστηκε η ταινία, στη Γερμανία δεν είχε γίνει ακόμα ξεκάθαρη η επιλογή ανάμεσα στην αναρχία και την αυταρχικότητα, γεγονός που διατηρεί ζωντανή ακόμα τη διαμάχη ανάμεσα στα λούμπεν στοιχεία και το νόμο, και ο Λανγκ αρπάζει την ευκαιρία να το απεικονίσει αυτό μέσα στην ταινία του.
Το «Μ» είναι μια ταινία με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, όπου ακόμα υπάρχει ελευθερία λόγου. Δύο παράλληλες κοινωνίες, αυτές του επίσημου κράτους με την αστυνομία και της παρανομίας με τους κακοποιούς που έχουν τους δικούς τους νόμους, συναγωνίζονται και ανταγωνίζονται πάνω στο ίδιο θέμα, η κάθε μια για διαφορετικούς λόγους: την εύρεση του δολοφόνου.
Πρωταγωνιστούν: PETER LORRE, ELLEN WIDMANN, INGE LANDGUT, OTTO WERNICKE, THEODOR LOOS, GUSTAF GRUNDGENS
ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ
-Ο Φριτς Λανγκ επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποίησε αληθινούς εγκληματίες ως κομπάρσους στη σκηνή του δικαστηρίου. Μάλιστα, σύμφωνα με τον βιογράφο του, Πολ Τζένσεν, 24 τέτοιοι κομπάρσοι συνελήφθησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
-Ο Φριτς Λανγκ είχε δηλώσει ότι από όλες τις ταινίες του, αυτή ήταν η αγαπημένη του.
-Η ταινία γυρίστηκε μέσα σε 6 μόνο εβδομάδες.
-Έχει επιλεχτεί ως η πιο σημαντική γερμανική ταινία όλων των εποχών, από τη Ένωση Γερμανικών Ταινιοθηκών
-Η χρήση του voiceover (αφήγηση πάνω σε πλάνο χωρίς να φαίνεται ποιος μιλάει) ήταν μια πρωτοποριακή νέα τεχνική εκείνη την εποχή.
-Ο τίτλος «Μ» σημαίνει Mörder, που σημαίνει στα γερμανικά «Δολοφόνος».
-Η ταινία είναι βασισμένη σε ένα άρθρο που είχε διαβάσει ο Φριτς Λανγκ για τον σίριαλ κίλερ Πέτερ Κούρτεν από το Ντίσελντορφ. Έχουν αλλάξει αρκετά στοιχεία αλλά κάποια ομοιότητα παραμένει.
-Η πρώτη ομιλούσα ταινία του Φριτς Λανγκ.
-Το σφύριγμα του μουσικού σκοπού που ακούγεται στην ταινία, που υποτίθεται το κάνει ο Πέτερ Λόρε, στο ρόλο του δολοφόνου, στην πραγματικότητα είναι του Φριτς Λανγκ, μια και ο Λόρε δεν μπορούσε να σφυρίξει.
-Η ταινία έκανε πρεμιέρα το 1931 και απαγορεύτηκε το 1934. Από τότε είχε παραμείνει θαμμένη σε κάποιο αρχείο για πολλά χρόνια και το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να την δει παρά μόνο από το 1966 και έπειτα.
FRITZ LANG
Fritz Lang and Milton R. Krasner in Scarlet Street (1945) |
Το 1918 έγινε σεναριογράφος στην εταιρεία παραγωγής του Erich Pommer, Decla, στο Βερολίνο. Εκεί ο Lang δούλεψε για λίγο ως σεναριογράφο και ύστερα ως σκηνοθέτης στην Ufa και στη Nero-Film.
Στις αρχές του ‘20 ξεκίνησε σχέση με την συγγραφέα και ηθοποιό Thea von Harbou, την οποία παντρεύτηκε. Μαζί, έγραψαν τα σενάρια για τις πιο διάσημες ταινίες του: Dr. Mabuse, der Spieler (1922), Nibelungen (1924), Οι ιππότες της ομίχλης (1924), Μητρόπολις (1927) και Μ, ο δολοφόνος (1931).
Fritz Lang and Joan Bennett in Scarlet Street (1945) |
Ο «Δρ. Μαμπούζε» αποτέλεσε έναν συμβολισμό για τον απόλυτο τυραννικό ηγέτη, που υπνωτίζει τα πλήθη και τα παρασύρει σε αξιόποινες πράξεις, περιγράφοντας έτσι το κλίμα της Γερμανίας, που έμπαινε στην επιρροή του Χίτλερ. Το «Metropolis» αποτέλεσε ορόσημο στην κινηματογραφική ιστορία, ως η πιο σημαντική ταινία επιστημονικής φαντασίας που έγινε ποτέ, θέτοντας τα στάνταρ για κάθε τέτοιου είδους ταινία με τα πρωτοποριακά της εφέ, ενώ μετέφερε και ένα δυνατό κοινωνικό και πολιτικό μήνυμα.
Οι «Ιππότες της ομίχλης» είναι ένα αριστούργημα του εξπρεσιονισμού, με το οποίο ο Lang εξερευνά τους πιο γνήσιους γερμανικούς μύθους και θρύλους.
Ενώ και το «Μ, ο δολοφόνος» είναι μια ταινία που περιγράφει και πάλι το ζοφερό κλίμα της Γερμανίας εκείνης της εποχής, με μια κοινωνική επαναστατικότητα, που αμφισβητεί την εξουσία, καθώς η δύναμη για δράση περνάει στους λούμπεν.
Το 1933 οι ναζί ανέλαβαν την εξουσία και ο Lang χώρισε από την Harbou, η οποία είχε γίνει στο μεταξύ οπαδός των ναζί.
Ο υπουργός προπαγάνδας των ναζί, Josef Goebbels, εντυπωσιασμένος από τη δύναμη του κινηματογράφου του Lang, του πρόσφερε τη θέση του διευθυντή του Γερμανικού Κινηματογραφικού Ινστιτούτου. Όμως, ο Lang, που ήταν αντίθετος με τους ναζί, αρνήθηκε και το έσκασε από τη Γερμανία και πήγε στο Παρίσι.
Το 1936 μετακόμισε στην Αμερική, κλείνοντας συμβόλαιο με την MGM, και απέκτησε την αμερικανική υπηκοότητα.
Μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, σκηνοθέτησε πολλές αμερικανικές ταινίες.
Ανάμεσά τους κλασικά, αριστουργηματικά φιλμ νουάρ, όπως, «Τα ίχνη ήταν ψεύτικα» (1956), «Ενώ η πόλη κοιμάται» (1956), «Το ανθρώπινο κτήνος» (1954), «Η μεγάλη κάψα» (1953), «Η γαλάζια γαρδένια» (1953) και συναρπαστικά σκοτεινά ερωτικά δράματα όπως «Το μυστικό του 7ου δωματίου» (1947), «Η σκύλα» (1945), «Η γυναίκα της βιτρίνας» (1944), αλλά και κατασκοπικά αντι-ναζιστικά φιλμ την εποχή του πολέμου, όπως «Αγάπη στη σκιά του φόβου» (1944) και «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» (1943).
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, έχοντας πια γυρίσει μια πληθώρα διάσημων ταινιών, ταξίδεψε πίσω στη Γερμανία για να γυρίσει τις 3 τελευταίες του ταινίες, που ήταν εξωτικές περιπέτειες στην Ινδία
Το 1964, τον φεστιβάλ των Καννών τον επέλεξε για πρόεδρο της κριτικής επιτροπής.
Η τελευταία του ταινία, «Ο δολοφόνος με τα 1000 μάτια» (1960) ήταν μια συνέχεια και ένας φόρος τιμής στις 2 ταινίες του, με τον χαρακτήρα Dr. Mabuse, που είχε γυρίσει τις δεκαετίες του ’20 και του ’30.
Τρία χρόνια αργότερα, εμφανίστηκε στην ταινία του Jean-Luc Godard «Περιφρόνηση», παίζοντας τον εαυτό του, σε ένα μικρό ρόλο, που δήλωνε τη λατρεία του νεαρού τότε Godard για έναν μυθικό σκηνοθέτη.
Πέθανε το 1976.
Το Βρετανικό Κινηματογραφικό Ινστιτούτο έχει αποκαλέσει τον Lang «Μάστορα του Σκότους», για τα σκοτεινά εξπρεσιονιστικά του αριστουργήματα και τα εντυπωσιακά του φιλμ νουάρ ενώ λατρεύτηκε και από τους κριτικούς του Cahiers du cinema, τους δημιουργούς της Nouvelle Vague.
***
«Ο βουλευτής της Βαλτικής» (1937)
Από 5/12 σε επανέκδοση από τη New Star
Σκηνοθεσία: Iosif Kheifits / Aleksandr Zarkhi
Σενάριο: Iosif Kheifits / Aleksandr Zarkhi
Μουσική: Nikolai Timofeyev
Παραγωγή: Ρωσία, 1937
Γλώσσα: Ρώσικα
Διάρκεια: 90’
Με τους: Nikolay Cherkasov, Mariya Domashyova, Boris Livanov
Βραβεία:
Best Acting – Nikolay Cherkasof – National Board of Review 1973
Best Foreign Language Film – New York Film Critics Circle Awards – 1937
Second Prize – Best Direction – State Prize Soviet Union – Stalinskaya Premia 1941
Nominee – Best Feature Film – Venice Film Festival – 1946
Best Acting – Nikolay Cherkasof – National Board of Review 1973
Best Foreign Language Film – New York Film Critics Circle Awards – 1937
Second Prize – Best Direction – State Prize Soviet Union – Stalinskaya Premia 1941
Nominee – Best Feature Film – Venice Film Festival – 1946
Υπόθεση
Στα τέλη του 1917 στην Πετρούπολη – πείνα και καταστροφές. Οι Μπολσεβίκοι είναι στην εξουσία . Οι κάτοικοι της πόλης είναι γεμάτοι μίσος κατά των μπολσεβίκων. Οι σπουδαστές είναι παθιασμένοι με την πολιτική και δεν έχουν χρόνο για σπουδές. Ο καθηγητής Polezhaev, ένας παγκοσμίου φήμης επιστήμονας, δημοσιεύει ένα άρθρο προς υποστήριξη του προλεταριάτου. Φίλοι και συνάδελφοι στρέφονται μακριά του. Ο καθηγητής παραμένει μόνος του, αλλά εξακολουθεί να εργάζεται για το καλό της νέας Ρωσίας. Αρχίζει να εκπαιδεύει μια ομάδα ναυτικών μπολσεβίκων της Βαλτικής.
Αυτό το ρωσικό δράμα ενσαρκώνει την Επανάσταση του 1917 όπως φαίνεται μέσα από τα μάτια ενός «μέσου ανθρώπου». Ο πρωταγωνιστής είναι ένας ηλικιωμένος επιστήμονας, ο Klement Timiryazev. Ο Timiryazev είναι από τους πρώτους που ευθυγραμμίζεται με τους αρχιτέκτονες της Επανάστασης. Ζει την απώλεια των μαθητών του που είναι πολύ απασχολημένοι με την εξάπλωση του μπολσεβίκικου ευαγγελίου, για να παρακολουθήσουν μαθήματα, ο Timiryazev επιλέγει να εκπαιδεύσει μια ομάδα ναυτικών της Βαλτικής στις δόξες του κομμουνισμού. Η ταινία έρχεται σε μια συναισθηματική κορύφωση όταν μια ομάδα πρώην συναδέλφων του Timiryazev, όλοι περιφρονημένοι από τη νέα πολιτική προοπτική, λαμβάνουν μία τηλεφωνική κλήση από τον ίδιο τον Λένιν.
Μια ταινία βασισμένη στη ζωή του Ρώσου επιστήμονα Klement Timiriazev, ο οποίος δίδαξε στο Cambridge και την Οξφόρδη και του απονεμήθηκε το έργο του Newton Mantle. Ο Timiryazev, ένας από τους λίγους εξαιρετικούς Ρώσους επιστήμονες που υποστήριζαν (δημοσίως) τους Σοβιετικούς στην επαναστατική τους εκστρατεία, αργότερα εξελέγη εκπρόσωπος του Σοβιέτ του Λένινγκραντ από τους ναυτικούς του στόλου της Βαλτικής. Εκεί καταδίκασε τους συναδέλφους του επιστήμονες επειδή δεν βοήθησαν τους Σοβιετικούς .
Το να βρει κανείς το κλειδί στην καρδιά του θεατή, και να τον κάνει να συνειδητοποιεί τις καταστάσεις, είναι ένα από τα καθήκοντα της κινηματογραφικής τέχνης. Η ταινία “Ο βουλευτής της Βαλτικής” το επιτυγχάνει αυτό με τη βοήθεια μιας λαμπρής δράσης.
Η εικόνα του εκκεντρικού, μερικές φορές παιδαριώδη, αλλά ειλικρινή, εργατικού και πιστού στο έργο του, καθηγητή Polezhaev μαγνητίζει.
Ο Nikolay Cherkasov προκαλεί τη βαθύτατη συμπάθεια. Παρεμπιπτόντως όλοι οι άλλοι ήρωες της ταινίας, συνδέονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, επειδή είναι ενεργοί, γενναίοι άνθρωποι και το σημαντικότερο, δίκαιοι από την πλευρά τους.
Η ταινία μεταξύ άλλων, λέει ότι στον αγώνα για το Σοβιετικό Κράτος, οι εργαζόμενοι στη σωματική και νοητική εργασία πρέπει να πηγαίνουν δίπλα-δίπλα. Περιοδικά, οι ήρωες δίνουν ομιλίες, η εικόνα του Β.Ι. Λένιν στο μυαλό τους είναι η εικόνα ενός πνευματικού ηγέτη, που εμφανίζεται επανειλημμένα.
«Ο βουλευτής της Βαλτικής» μιλάει για έναν εξαίρετο άνθρωπο ο οποίος επιβεβαιώνει την ορθότητα των μαρξιστικών-λενινιστικών διδασκαλιών σε αντίθεση με τις μηχανορραφίες των εχθρών.
Η πρεμιέρα της ταινίας “βουλευτής της Βαλτικής” στις Ηνωμένες Πολιτείες πραγματοποιήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 1937 και στις 27 Σεπτεμβρίου στην Πενσυλβανία απαγορεύτηκε από το συμβούλιο λογοκρισίας. Η απόφαση του συμβουλίου βασίστηκε στο γεγονός ότι η ταινία περιέχει «κόκκινη προπαγάνδα» και «υποκινεί ανθρώπους να ανατρέψουν την κυβέρνηση». Το 1938, το δικαστήριο αποφάσισε άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας της ταινίας.
Klement Timiriazev
Ο Kliment Arkadievich Timiryazev (22 Μαΐου 1843 – 28 Απριλίου 1920) ήταν ρώσος βοτανολόγος και φυσιολόγος και σημαντικός υποστηρικτής της Θεωρίας Εξελίξεων του Καρόλου Δαρβίνου στη Ρωσία. Ίδρυσε μια σχολή φυτικής φυσιολογίας και ένα εργαστήριο στην Ακαδημία Petrovskoye.
Το 1861 εισήλθε στο Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης και αποφοίτησε με τιμητική διάκριση από τη Σχολή Φυσικής και Μαθηματικών το 1866. Δύο χρόνια αργότερα δημοσίευσε το πρώτο του άρθρο με τη συσκευή για τη μελέτη της διάσπασης του διοξειδίου του άνθρακα και στάλθηκε στο εξωτερικό, Wilhelm Hofmeister, Robert Bunsen, Gustav Kirchhoff, Marcellin Berthelot, Hermann von Helmholtz, Jean-Baptiste Boussingault και Claude Bernard. Μετά την επιστροφή στη Ρωσία το 1871 υπερασπίστηκε διδακτορικό δίπλωμα φασματικής ανάλυσης χλωροφύλλης και διορίστηκε καθηγητής της Ακαδημίας Γεωργίας του Petrov έως το κλείσιμό του το 1892. Από το 1877 επίσης διδάσκει στο κρατικό πανεπιστήμιο της Μόσχας. Η ερευνητική του εργασία ήταν αφιερωμένη στα φαινόμενα που σχετίζονται με τη φωτοσύνθεση. Ο Timiryazev ήταν βασικός υποστηρικτής της Θεωρίας Εξελίξεων του Καρόλου Δαρβίνος στη Ρωσία. Πρωτοστάτησε επίσης τη χρήση θερμοκηπίων για γεωργική έρευνα στη Ρωσία, την οποία ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1870. Ήταν μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών (από το 1890), της Βασιλικής Εταιρείας (1911) και της Βοτανικής Εταιρείας της Σκωτίας (1911), και επίτιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Αγίας Πετρούπολης, Πανεπιστήμιο του Χάρκοβο, Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1901) του Καίμπριτζ (1909) και του Πανεπιστημίου της Γενεύης (1909).
STUDIO new star art cinema:
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ 210-8640054 --2108220008
από 5/12/19 εως 11/12/19
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ 210-8640054 --2108220008
από 5/12/19 εως 11/12/19
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.