Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ για την Απονομή του Βραβείου Νόμπελ Ειρήνης 2021 στην Κουβανική Ιατρική Ταξιαρχία “Henry Reeve”,
Σας προσκαλεί στην συνέντευξη τύπου, την Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021 στις 12.00 στον αύλειο χώρο του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Βαλτετσίου 42, Εξάρχεια), στην οποία θα εκτεθούν τα έργα και το συλλεκτικό εικαστικό λεύκωμα του ζωγράφου Τάκη Βαρελά.
Τα έσοδα θα δοθούν στον αγώνα του Κουβανικού Λαού
Θα μιλήσουν:
Η Πρέσβειρα της Κούβας στην Ελλάδα
Ms. Zelmys María Domínguez Cortina,
Ο ζωγράφος Τάκης Βαρελάς
Ο γιατρός του Γ.Ν. «ΣΩΤΗΡΙΑ» Νίκος Χονδρόπουλος
Την συνέντευξη θα συντονίσει
Ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης, Γραμματέας της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ
Πληροφορίες – παρουσίες: 6932479731 – newstarcine@gmail.com
*
12 εικαστικά έργα του ζωγράφου Τάκη Βαρελά με τίτλο «Η Κούβα δεν είναι μόνη της!»
Συμβολή στον αγώνα του Κουβανικού λαού ενάντια στο 62χρονο βάρβαρο αποκλεισμού του νησιού της επανάστασης από της ΗΠΑ.
1. Διεθνής Ταξιαρχία «Henry Reeve»,
2. Venceremos!
3. Επαναστατικό αποτύπωμα.
4. Του αδυνάτου νικητές
5. Ηγέτες των αδυνάτων
6. Κούβα. H επανάσταση καθημερινή υπόθεση
7. Πρωτομαγιά
8. Αχ αυτό το κόκκινο του δρόμου
9. Τσε
10. Μάχη των μαχών
11. Μέσα – έξω, αλληλεγγύη
12. Ειρήνη εν ζωή
Τα έργα τυπώθηκαν σε 300 συλλεκτικά αντίτυπα, σε χαρτί 300gr, είναι ενσωματωμένα ένα –ένα σε folder προκειμένου να αξιοποιήσουν για επίτοιχη χρήση.
Τα έσοδα από την πώληση των έργων, θα διατεθούν δια μέσου της Πρεσβείας της Κούβας για τις ανάγκες του λαού της.
Το Λεύκωμα διατίθεται από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΟΥ NΟΜΠΕΛ ΕΙΡΗΝΗΣ 2021 ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΥΒΑΣ (Τηλέφωνα: 2108640054 – 2108220008 –κιν 6932479731 – E-mail: newstarcine@gmail.com).
*
Βιογραφικο του ζωγράφου Βαρελά Τάκη
O Tάκης –Παναγιώτης Βαρελάς είδε το πρώτο φως της ημέρας στον Άγιο Γεώργιο Λειβαδιάς το 1959, ήταν το πρώτο από τα τρία παιδιά φτωχών αγροτών, με δύσκολα, παιδικά χρόνια όπως όλων των παιδιών της μικρής αγροτιάς, πράγμα που καθόρισαν τη ζωή του αργότερα. Κάπου εκεί στην εφηβεία ξεκινάει το ταξίδι των αναγκαστικών εσωτερικών μεταναστεύσεων, κατέβηκε στην Αθήνα για σπουδές σχεδίου στη ΣΕΛΕΤΕ.
Επιστρέφει στη Λιβαδειά στα Μεταλλεία Βωξίτη στο Δίστομο, στα εκκοκκιστήρια, τα ντοματάδικά, στα νταμάρια, στο Κλωστήριο του Μιχαηλίδη. Μα όπου και αν πήγε, με το πρώτο κιχ, το δάχτυλο των εργοδοτών έδειχνε την πόρτα και έτσι έγραψε επάνω του ο λαϊκός στοίχος το: «..δυο πόρτες εχει η ζωή άνοιξα μία και μπήκα και ως που να ’ρθεί το πρωινό, από την άλλη βγήκα…»
Έτσι ήταν! Κανείς εργοδότης δεν ανέχεται υψωμένα κεφάλια και υψωμένη φωνή. Ο δρόμος του εσωτερικού μετανάστη ήταν και πάλι, ήταν μονόδρομος.
Πήρε μαζί του το θυμό, το πείσμα, το δίκιο και την ιδεολογία του και έφυγε για την Αθήνα, αναζητώντας την τύχη του.
Η αγάπη του στην ζωγραφική, ήταν ήδη εμφανείς. Άλλωστε η πολιτική του δράση, προϋποθέτει και αισθητική αρτιότητα και τέτοιες παραδόσεις είχενα επιδείξει το κίνημα, πράγμα που ενίσχυσε την πρόθεση του να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τις εικαστικές Τέχνες.
Το 1982 βρέθηκε στον «Οδηγητή», Εβδομαδιαία, τότε, εφημερίδα της Κομμουνιστικής Νεολαίας Ελλάδας. Μεγάλο σχολείο. Εκεί τα έκανε όλα ! Συντάκτης ύλης, εικονογράφος, φωτογράφος. μακετίστας, γραφίστας…
Οι δημιουργικές και εικαστικές του ανησυχίες εκφράστηκαν στην εφημερίδα, μέσα από δεκάδες εξώφυλλα, με εικονογραφήσεις αφιερωμάτων ,σκίτσα, πολιτικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων, και δεκάδες έντυπα πολιτικής επικοινωνίας
Τέσσερα από τα πιο έντονα και όμορφα χρόνια της ζωής του, - όπως δηλώνει.
Μετά το 1986
βρίσκεται στο χώρο της επικοινωνίας και των, εφαρμοσμένων τεχνών, παρέχοντάς
υπηρεσίες επικοινωνίας σε μεγάλους οργανισμούς και βιομηχανίες. Αξέχαστες
παραμένουν οι δυο μεγάλες καμπάνιες για την συναυλίες των Pink Floyd και του
Steve Wonder στο Ολυμπιακό Στάδιο.
Η μεγάλη του αγάπη ήταν η μεταλλουργεία. Ήταν άλλωστε βιωματική σχέση με το μέταλλο. Σημείο αναφοράς της περιόδου αυτής, οι εταιρείες και τα προϊόντα του μεταλλουργικού Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ οι οποίες αξιοποίησαν τις δημιουργικές μου ικανότητες όπως οι: ΒΙΟΧΑΛΚΟ, ΕΛΒΑΛ, ΧΑΛΚΟΡ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, ΕΤΕΜ, FITCO, ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, VITUVIT, SYMETAL, ELVAL COLOR, ERLIKON, SIDMA, SANITAS, και δεκάδες άλλες θυγατρικές του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ.
Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του έργου του, βρίσκεται στα προσωπικά του αρχεία, όπως επίσης και του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ και των θυγατρικών εταιρειών της, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, το οποίο αποτελεί μέρος της ιστορίας της για την περίοδο1989 – 2014
Την ίδια περίοδο σχεδιάζει, εικονογραφεί το μηνιαίο περιοδικό για παιδιά «Χαμόγελα & Γνώσεις» και τα ειδικευμένα περιοδικά «meatpoint, energypoint» για την βιομηχανία και το εμπόριο.
Το 2010 η ζωγραφική, αφιερώνεται ολοκληρωτικά στη ζωγραφική. Πιστός στην άποψη του Πικάσο. « Θα χρησιμοποιήσω κάθε υλικό και εκφραστικό μέσο, προκειμένου να πω, αυτό που θέλω να πω εγώ, ελεύθερα»
Το 2010 εκθέτει για πρώτη φορά την εικαστική ενότητα «Μετ’ άλλων ανθρώπων έργο», η οποία συνδυαστικά, αποτελεί την τριλογία που καθόρισε την διαδρομή μου για τα επόμενα χρόνια. Έργο εμπνευσμένο από τον άνθρωπο και τη συμμετοχή του στην παραγωγική διαδικασία, στον πρωτογενή τομέα, ιδιαίτερα στη ναυπηγική βιομηχανία, την αγροτική παραγωγή, αλλά και την σχέση του ανθρώπου και τις σχέσεις του με την πόλη και τη ζωή του.
Το 2014 η «Μετ’ άλλων ανθρώπων έργο», παρουσιάστηκε στην Αθήνα στον Πολυχώρο «Μελίνα» υπο την αιγίδα Δ. Αθηναίων και το 2015 / στην Πάτρα στη Δημοτική Πινακοθήκη Δ. Πατραίων υπο την αιγίδα του Δήμου Πατραίων.
Το 2018, ολοκλήρωσε το εμβληματικό, έργο «Νομοτέλεια», εμπνευσμένο από την ρήση του Ζαν Ζακ Ρουσσώ «..ανάθεμα την ώρα και την στιγμή, που ο πρώτος άνθρωπος έμπηξε τον πρώτο πάσσαλο στη γη..» Εικαστικό έργο το οποίο σχεδιάζεται από το 2015, ως συμμετοχή του, για την 58η Biennale της Βενετίας.
Το 2019 κυκλοφορούν οι Εικαστικές Σημειώσεις του από τις εκδόσεις ¨ΕΝΤΥΠΟΙΣ», «Στα CAFÉ της Αναμονής» και «Τα σημειωματάρια της ανησυχίας». Ένας συνδυασμός λόγου και σχεδίου, τα οποία αποτυπώνουν την καθημερινότητα, εκεί που συνευρίσκονται οι άνθρωποι. Καρπός αυτής συλλογής είναι η μελοποίηση από την σολίστ κλασικής κιθάρας Εύα Φαμπα του ποιήματος «Ο χορός» το οποίο μπορείτε να το ακούσετε στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=bPZ8l3hzwaQ
Το 2019 βρέθηκε προσκεκλημένος στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Εικαστικών Τεχνών στην Farindola της Ιταλίας, όπου κατά την παρουσία του εκεί, ξεδιπλώθηκε η ιστορία της βαρβαρότητας των μεταναστεύσεων με το πιο σκληρό τρόπο, μέσα από το μεγάλο φόνο θα έλεγα, στην έκρηξη των στοών του Ανθρακωρυχείου «Vois de Cazier» στο Μαρτσινέλι, στις 8 Αυγούστου του 1956, με 262 νεκρούς, εκ των οπαίων 195 Ιταλοί , περίπου 40 Βέλγοι και μεταξύ αυτών και 6 Έλληνες. Εκεί στην μικρή ορεινή και φτωχή Farindola που θρηνεί 60 νέα παιδιά γεννήθηκε έργο του με τίτλο «Farindola, Το γράμμα που δεν έφτασε ποτέ», το οποίο βρίσκεται υπό έκδοση από τον εκδοτικό οίκο της ΣΥΝΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
Την Άνοιξη του 2021, εκδόθηκε σε 100 συλλεκτικά λευκώματα η ενότητα «Καλλιεργώντας την Άνοιξη» η οποία σηματοδοτεί την υπέρβαση, την απάντηση στο ιδιότυπο και ιδιόμορφο εγκλεισμό των λαών ενώ ταυτόχρονα ανατρέπονται κυριαρχικά εργατικά δικαιώματα εκατονταετίας.
Σημειώνει ο ζωγράφος Τάκης Βαρελάς στην προσωπική του ιστοσελίδα www.varelas-takis.gr «Πολλοί λένε ότι κάνω στρατευμένη τέχνη, υποτιμώντας την ελευθερία έκφρασης και τα αισθητικά χαρακτηριστικά της τέχνης. Αναρωτιέμαι: Ποια άλλη μεγαλύτερη ανθρώπινη ελεύθερη αισθητική αξία υπάρχει, από το να στρατευθείς για να μην υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο! Σε αυτό λοιπόν το παραπάνω εδράζεται η αξιοπρέπεια, του να ζεις και να υπάρχεις, μόνο ως άνθρωπος!
Η τέχνη είναι κατ εξοχήν πολιτική πράξη. Προϋποθέτει την ατομική έκφραση και τη συλλογική δράση. από αυτή την άποψη η συμμετοχή μου στους κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες, είναι δεδομένη και την υπηρετώ πολύμορφα συμμετέχοντας σε έκθεσης αλληλεγγύης των αγώνων των εργαζομένων, της Ειρήνης, της υπεράσπισης της ανεξαρτησίας των φτωχών λαών. Είμαι απέναντι στην βαρβαρότητα του ιμπεριαλισμού και συμπορεύομαι με τις δυνάμεις εκείνες που έχουν ένα λόγο ύπαρξης.
Να αλλάξουν τον κόσμο και να είναι ανθρώπινος»
Υπό αυτήν την έννοια, με ζώσα τέχνη, με ζώσα δράση και με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Ελληνικής Πρωτοβουλίας για την Απονομή του Νόμπελ Ειρήνης στους Γιατρούς της Κούβας ο ζωγράφος Τάκης Βαρελάς, αφιέρωσε – πρόσφερε ως κίνηση έμπρακτης αλληλεγγύης τα έργα του στη μορφή του Λευκώματος «Η Κούβα δεν είναι μόνη!» ως μια απάντηση στο οικονομικό θανατηφόρο αποκλεισμό της Κούβας από της ΗΠΑ.
Είναι μέλος του ΔΣ του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ως εκπρόσωπος του ΕΕΤΕ,
Μέλος του ΔΣ του ΟΣΔΕΕΤΕ
Αντιπρόεδρος της Τιμητικής Επιτροπής της Ελληνικής Πρωτοβουλίας για την Απονομή του Νόμπελ Ειρήνης στους Γιατρούς της Κούβας
Η εργογραφία μου παρουσιάστηκε σε 6 ατομικές εκθέσεις και σε πολλές ομαδικές εκθέσεις
Όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν το έργο του,μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του www.varelas-takis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.