Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα και προσαρμοσμένα στη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ (67)

Πέμπτη, 24 Μαΐου 2018

Μνημόνιο +(plus): Συμπληρώματα διατροφής για το κεφάλαιο − Βρίσκεται πάνω στην (ολιστική του) ανάπτυξη!

− Εδώ τα καλά μνημόνια!... Περάστε!...
ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΤΟ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
Μείωση συντάξεων το 2019 και συνεχής εφαρμογή αντιλαϊκών μέτρων για «πολλά χρόνια»
Πέμπτη 24/05/2018 - 10:43 - Ενημέρωση: Πέμπτη 24/05/2018 - 11:06
Μείωση συντάξεων από το 2019, πιθανή μείωση του αφορολόγητου ορίου πριν το 2020, «ματωμένα» πρωτογενή πλεονάσματα του 3,5% του ΑΕΠ και υλοποίηση αντιλαϊκών μέτρων για πολλά χρόνια είναι οι δεσμεύσεις που περιλαμβάνει το συμπληρωματικό μνημόνιο το συμφωνημένο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και τους δανειστές, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα και θα επικυρωθεί στο σημερινό Eurogroup.
Συγκεκριμένα η κυβέρνηση δεσμεύεται να ακολουθήσει
«τη δημοσιονομική πολιτική που συμφωνήθηκε τον Αύγουστο του 2015 και βασίζεται σε στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,5% του ΑΕΠ το 2018. Ο βασικός στόχος του πλεονάσματος του 3,5% του ΑΕΠ θα διατηρηθεί έως το 2022».
Συνεπώς ο λαός θα ξεζουμίζεται για να καλυφθούν οι ανάγκες αποπληρωμής τους κρατικούς χρέους και χρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων των επιχειρηματικών ομίλων.
Για τη μείωση των συντάξεων το κείμενο αναφέρει συγκεκριμένα ότι έχει προνομοθετηθεί
«μια μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, η οποία θα εφαρμοστεί το 2019, παρέχοντας καθαρή εξοικονόμηση ύψους 1% του ΑΕΠ (σ.σ. περίπου 1,9 δισ. ευρώ) για την περίοδο 2019-2022».
Έρχεται και νέο πλήγμα στους συνταξιούχους οι οποίοι θα υποστούν νέες μειώσεις, αλλά και στο επιχείρημα της κυβέρνησης περί «δίκαιης» ανάπτυξης, 
Σε ό,τι αφορά στη μείωση του αφορολόγητου ορίου το συμπληρωματικό μνημόνιο αναφέρει ότι έχει προνομοθετηθεί και
«μια μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος των φυσικών προσώπων που θα εφαρμοστεί το 2020 και θα αποφέρει εξοικονόμηση ύψους 1% του ΑΕΠ (σ.σ. περίπου 1,9 δισ. ευρώ) για τα έτη 2020, 2021 και 2022».
Ωστόσο, το κείμενο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να υλοποιηθεί νωρίτερα το μέτρο αν το ζητήσει το ΔΝΤ.

Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι  
«οι αρχές, ως προαπαιτούμενη δράση, θα προωθήσουν την εφαρμογή του μέτρου για τη φορολογία εισοδήματος από το 2019 εάν το ΔΝΤ σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τα θεσμικά όργανα και τις ελληνικές αρχές, στο πλαίσιο της τελικής αναθεώρησης του προγράμματος, θεωρούν ότι, με βάση μια διαφανή εκ των υστέρων αξιολόγηση, απαιτείται μια εμπροσθοβαρής εφαρμογή για να επιτευχθεί ο συμφωνημένος δημοσιονομικός στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,5% το 2019».
Με σαφή τρόπο το κείμενο του συμπληρωματικού μνημονίου ξεκαθαρίζει ότι τα αντιλαϊκά μέτρα δεν έχουν τελειωμό.

Συγκεκριμένα αναφέρει
«η επιτυχία της ανάκαμψης θα απαιτήσει τη συνεχή εφαρμογή συμφωνημένων πολιτικών για πολλά χρόνια - που απαιτεί την πολιτική δέσμευση, αλλά και την τεχνική ικανότητα της ελληνικής διοίκησης να της υλοποιήσει - και για το σκοπό αυτό οι αρχές έχουν δεσμευθεί να κάνουν πλήρη χρήση της διαθέσιμης τεχνικής υποστήριξης».
902
***
«ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ»
Συγκεκριμένες δεσμεύσεις στο κεφάλαιο, ακάλυπτες επιταγές στο λαό
Τρίτη 22/05/2018 - 21:52 - Ενημέρωση: Τρίτη 22/05/2018 - 22:00
Η διατήρηση όλου του αντιλαϊκού μνημονιακού πλαισίου, «εμπλουτισμένου» με τις απαραίτητες προσαρμογές, είναι το βασικό χαρακτηριστικό της «μεταμνημονιακής περιόδου», όπως αποτυπώνεται στο «αναπτυξιακό σχέδιο» της κυβέρνησης.

Δηλαδή, για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα η «μεταμνημονιακή κανονικότητα» θα είναι ίδια και απαράλλαχτη με τη «μνημονιακή κανονικότητα».
Το κείμενο περιγράφει μία «ολιστική στρατηγική ανάπτυξης», δίνοντας έμφαση στους τομείς που φιλοδοξεί να «αναπτύξει» η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με βάση και τις ιεραρχήσεις του κεφαλαίου (μεταφορές, εφοδιαστική αλυσίδα, Ενέργεια, αγρο-διατροφικά προϊόντα, μεταποίηση, ναυτιλία, φαρμακευτική βιομηχανία, Υγεία, περιβαλλοντική οικονομία, τουρισμός, πολιτισμός).
Η τήρηση των δημοσιονομικών δεσμεύσεων (πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ) για την περίοδο 2018-2022 είναι «ένα το κρατούμενο» για να διασφαλιστεί περισσότερο χρήμα για το κεφάλαιο και τις «επενδύσεις» του, όπως και οι δεκάδες αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, που απαριθμεί το κείμενο. 
Για τον κατώτατο μισθό
Η υλοποίηση των υποσχέσεων για «αποκατάσταση» του κατώτατου μισθού και των συλλογικών διαπραγματεύσεων παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες, αφού η κυβέρνηση δηλώνει ξεκάθαρα ότι κριτήριο για τη διαμόρφωση του μισθού δεν είναι οι ανάγκες των εργαζομένων, αλλά η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου.

Βέβαια, προκειμένου να ενσωματώσει τις λαϊκές αντιδράσεις, το «αναπτυξιακό σχέδιο» μοιράζει κάποιες ακάλυπτες επιταγές, ανάλογα με την πορεία της καπιταλιστικής κερδοφορίας.
«Λόγω των συνθηκών της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας, οι οποίες βελτιώνονται, η προσεκτική εξέταση της αύξησης του επιπέδου του κατώτατου μισθού φαίνεται επίκαιρη. Το νέο επίπεδο του κατώτατου μισθού θα καθοριστεί μέσω του πρόσφατα βελτιωμένου συστήματος, το οποίο απαιτεί μια εκτεταμένη εκτίμηση επιπτώσεων ώστε να προβλεφθούν οι αντιδράσεις των παραγόντων της αγοράς εργασίας και οι επιπτώσεις στη βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη», σημειώνεται στο κείμενο. 

Αυτή η «εκτίμηση επιπτώσεων» θα διεξαχθεί από «ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και τους αρμόδιους φορείς υλοποίησης», ενώ οι αλλαγές στο επίπεδο του κατώτατου μισθού «θα λάβουν υπόψη τις εξελίξεις στην παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα, καθώς και το ποσοστό συνολικής ανεργίας, το ποσοστό ανεργίας των νέων και τα ισχύοντα μισθολογικά επίπεδα».
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται επί της ουσίας για την αύξηση του κατώτατου μισθού, ούτε αναφέρει πουθενά ότι θα καταργήσει τον υποκατώτατο μισθό.

Αντιθέτως, οι όποιες αλλαγές θα γίνουν «σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο» που προβλέπει ότι το ύψος του κατώτατου μισθού καθορίζεται με απόφαση της κυβέρνησης, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των κεφαλαιοκρατών για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας.
Για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις η κυβέρνηση αναλώνεται σε ένα ευχολόγιο ότι 
«με τη λήξη του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής θα αποκατασταθούν δύο θεμελιώδεις αρχές: Η αρχή της επεκτασιμότητας και η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης», υποστηρίζοντας ότι η αναζωογόνηση αυτών των αρχών «θα ενισχύσει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του κοινωνικού διαλόγου», «θα προωθήσει τον υγιή ανταγωνισμό σε όλους τους οικονομικούς τομείς».
Για τις συντάξεις
Από τις εκτιμήσεις για την πορεία των συντάξεων προκύπτει ότι οι περικοπές θα συνεχιστούν όχι μόνο το 2019, αλλά και τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα, «μαζί με τη συμπληρωματική νομοθεσία, οι εξοικονομήσεις πόρων αναμένεται να φτάσουν το 2,8% του ΑΕΠ έως το 2020 και να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα».
Παράλληλα,
«οι δαπάνες για τις συντάξεις αναμένεται να μειωθούν από 17,3% του ΑΕΠ το 2016 σε 13,4% έως το 2020 και σε 12,9% το 2040 -λαμβάνοντας υπόψη και την αύξηση του ΑΕΠ- σε σύγκριση με το 13% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Από το 2025 και μετά, η κρατική χρηματοδότηση θα καλύπτει μόνο την εθνική σύνταξη (4,8% του ΑΕΠ) και δεν θα είναι απαραίτητη πρόσθετη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι το έλλειμμα θα έχει εξαλειφθεί». 
Για τη φορολογική πολιτική
Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα δίνει η κυβέρνηση στα λαϊκά στρώματα και στο ζήτημα της φορολογικής πολιτικής. Μάλιστα, ξεκαθαρίζει ότι οι όποιες αλλαγές θα έχουν ως γνώμονα τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών ομίλων. 
«Η φορολογική πολιτική θα συμβάλει στην προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων και στην αύξηση της παραγωγικότητας μέσω της σταδιακής μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για την εργασία, καθώς και μέσω της καθιέρωσης σταθερού φορολογικού καθεστώτος για την ενίσχυση των ξένων και των εγχώριων επενδύσεων», αναφέρεται στο «αναπτυξιακό σχέδιο». Όλα αυτά, βέβαια, «υπό τον όρο ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια είναι επαρκή για τη χρηματοδότηση τέτοιων μέτρων».
Έτσι, ως «βασικός στόχος» τίθεται η «σταδιακή μείωση» του φορολογικού συντελεστή των επιχειρήσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Τις νέες φοροαπαλλαγές που θα δοθούν στο κεφάλαιο θα τις πληρώσει ο λαός 
«με την πλήρη εφαρμογή νομοθετικών μεταρρυθμίσεων και την υιοθέτηση νέων εργαλείων για την αντιμετώπιση της φοροαποφυγής»,  όπως η μείωση του αφορολόγητου ορίου, η αξιοποίηση του περιουσιολογίου, κλπ. 
Επιπλέον, θα γίνει «προσαρμογή» του ΕΝΦΙΑ μέσω της αλλαγής των αντικειμενικών αλλαγών η οποία «θα καταστήσει βιώσιμα μακροπρόθεσμα» έσοδα 2,6 δισ. ευρώ.
Το «αναπτυξιακό σχέδιο» περιλαμβάνει και δεσμεύσεις για τη συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων (ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ κλπ.). 
902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.