"Οι
πραγματικές θέσεις εργασίας σήμερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των
Συνδικάτων, ανέρχονται σε 14.000, ενώ τη δεκαετία του 1980 είχαν φτάσει
περίπου τις 80.000". (Και ερώτηση 11 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ τον Μάρτιο. Και με το Κεφάλαιο και με τους εργάτες!) |
Δημοσίευση: Σάβ, 31/05/2014 - 11:12
Στην απορρόφηση της θυγατρικής της «Γενικής Τράπεζας», προχώρησε την Παρασκευή ο όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς. Η «Γενική Τράπεζα» εξαγοράστηκε από την «Τράπεζα Πειραιώς» το Δεκέμβρη του 2012 και αρχικά είχε προκριθεί η αυτόνομη λειτουργία της, ως εξειδικευμένης τράπεζας διαχείρισης μεγάλων χαρτοφυλακίων προβληματικών δανείων.
Με την απορρόφησή της, η λειτουργία αυτή θα μεταφερθεί
στην «Τράπεζα Πειραιώς», καθώς με τις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις,
οι τράπεζες καλούνται να οργανώσουν αυτόνομες εσωτερικές μονάδες διαχείρισης
των καθυστερήσεων.
Εντωμεταξύ, σύμφωνα
με τα στοιχεία του ισολογισμού για το Α' τρίμηνο του 2014 που δόθηκαν χτες στη
δημοσιότητα, η «Πειραιώς» εμφανίζει ζημιά ύψους 247 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιάς
700 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.
Θερμό θα είναι το
καλοκαίρι για την εγχώρια ακτοπλοΐα και όχι μόνο εξαιτίας της πληθώρας των
ξένων επισκεπτών, που θα ξεπεράσουν
φέτος τα 20 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με όλες τις
ενδείξεις, η Attica Group θα αποτελέσει
τον καταλύτη για να ξεκινήσουν οι συγχωνεύσεις στον κλάδο, που είναι
ιδιαίτερα επιβαρημένος από τα υψηλά τραπεζικά χρέη, με στόχο να δημιουργηθούν δύο εθνικοί
πρωταθλητές.
Σήμερα η MIG ελέγχει το 89,4% της Attica Group,
η οποία εμφανίζει συνολικό δανειακό υπόλοιπο σχεδόν 290 εκατ. ευρώ. Τα σενάρια
που εξετάζονται σε τραπεζικούς κύκλους αναφέρουν ότι έχει τεθεί στο τραπέζι των
διαπραγματεύσεων να υπάρξει συγχώνευση
της Attica Group με την ΑΝΕΚ και τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, καθώς η Τράπεζα Πειραιώς είναι ο κοινός πιστωτής τους και θα ήταν
ενδιαφέρον να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο σχήμα στην εγχώρια ακτοπλοΐα.
Από την άλλη
πλευρά, υπάρχει ο όμιλος των Μινωϊκών Γραμμών όπου μάλλον ο Ιταλός
ιδιοκτήτης Εμμανουέλε Γκριμάλντι θα κινηθεί αυτόνομα, ενώ ερώτημα παραμένει
πόσο ακόμη θα διατηρήσει τη μετοχή στο
χρηματιστήριο αφού ελέγχει την απόλυτη πλειοψηφία (πάνω από 90%) στο μετοχικό κεφάλαιο της ακτοπλοϊκής
εταιρείας.
Να αναφέρουμε ότι ο συνολικός
τραπεζικός δανεισμός της ΑΝΕΚ ξεπερνά τα 290 εκατ. ευρώ.
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου παραμένει σε πολύ δύσκολη
θέση, αφού η ταμειακή ασφυξία της επιχείρησης δεν
της επιτρέπει να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της για την πληρωμή του
πετρελαίου, με συνέπεια το προηγούμενο
διάστημα τα οχηματαγωγά της εταιρείας να έχουν ακινητοποιηθεί.
10 Φεβ 2014
Ο κύβος ερρίφθη. Με
πρωτοβουλία της Τράπεζας Πειραιώς έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με μετόχους
ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να επιτευχθεί ένας τριπλός στόχος : η επαναφορά των εταιρειών σε κερδοφορία, η
πληρωμή των υπέρογκων δανείων και τρίτον η εισφορά νέων κεφαλαίων στον κλάδο.
Η Τράπεζα εξαιτίας της δανειοδότησης των περισσότερων
εταιρειών ( Attica, ANEK, Hellenic Seaways ) και της μετοχικής της εμπλοκής έχει
γίνει από καιρό αποδέκτης πολλών προτάσεων αναδιάρθρωσης από παράγοντες της
ακτοπλοϊας.
Ειδικότερα, οι προτάσεις έχουν απευθυνθεί προς την διοίκηση της τράπεζας ( κ. Μιχάλη.
Σάλλα κ Άνθιμο Θωμόπουλος ) κι όλες
κατατείνουν στον εξορθολογισμό της λειτουργίας ενός κλάδου ο οποίος παραμένει
ζημιογόνος σε μια χώρα που μπορεί να αυξάνει έως και 40% τις κρατήσεις από τις
βασικές τουριστικές της αγορές (Γερμανία, Αγγλία).
Εκ των πραγμάτων είναι προφανές πως η ακτοπλοϊα που αποτέλεσε στο παρελθόν πηγή ανάπτυξης για την νησιωτική
Ελλάδα – δεν μπορεί να λειτουργήσει με τους όρους του παρελθόντος.
Οι
αλλαγές, οι οποίες είναι εν εξελίξει, ενδέχεται να φέρουν και επενδυτές, αλλά
μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε συγχωνεύσεις, όπου αυτό είναι εφικτό.
Κατά ορισμένες πληροφορίες, οι κυοφορούμενες αλλαγές αφορούν την Attica, ANEK και Ηellenic Sea ways, Minoan Lines.
Στην προτελευταία, μάλιστα, έχουν ήδη
γίνει αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο που
είχαν την έγκριση της Τράπεζας Πειραιώς.
Οι επαφές είναι σε προχωρημένο επίπεδο σύμφωνα με πληροφορίες.
Βασικά σημεία των
αλλαγών είναι οι κύριοι παίκτες της ακτοπλοϊας να
αποδεχθούν ότι, πρέπει να λειτουργούν με
γνώμονα την κερδοφορία.
Για παράδειγμα, οι
προορισμοί είναι ένα κύριο σημείο που πρέπει να συμφωνηθεί και να καμφθεί ο
άκρατος ανταγωνισμός. Προορισμοί
«Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να αποφασίσουν ότι, δεν
μπορούν να έχουν τέσσερα πλοία σ ένα προορισμό και να σημειώνουν ζημίες και οι
τέσσερις εταιρείες. Το ορθολογικό είναι να κερδίζουν όλες οι εταιρείες με την
τοποθέτηση λιγότερων πλοίων.», τονίζει παλιό και έμπειρο της ακτοπλοϊας.
Ο ίδιος,
παράγοντας προσθέτει πως αφού συμφωνήσουν οι βασικοί παίκτες σ ένα νέο μοίρασμα
στις γραμμές του Αιγαίου, αυτό πρέπει να συνοδευθεί με μειώσεις εξόδων.
Τα
προγράμματα αναδιάρθρωσης περιλαμβάνουν διάφορες προτάσεις όπως
- την μείωση της ταχύτητας των πλοίων,
- τις κοινές προμήθειες καυσίμων,
- ακόμη και την χρησιμοποίηση νέου καύσιμου.
Ένα ακανθώδες ζήτημα που πρέπει να λυθεί
είναι οι σχέσεις ιδιοκτητών- εργαζομένων οι οποίες θα τεθούν σε νέα βάση.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι λ.χ οι μισθοί σεφ στα ακτοπλοϊκά είναι υπερδιπλάσιοι από τους αντίστοιχους
μισθούς που λαμβάνουν οι συνάδελφοι τους στην ξηρά.
Είσοδος νέων κεφαλαίων
Εφόσον
ξεκινήσουν οι νέες αλλαγές στην ακτοπλοϊα
και αποδειχθεί βασίμως πως οι εταιρείες μπορούν να επανέλθουν στα κέρδη, τότε το
ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων επενδυτών θα αυξηθεί προκειμένου να τοποθετήσουν
νέα κεφάλαια στις εταιρείες.
Ήδη η Attica βελτίωσε τον ισολογισμό της με ebidta (
κέρδη πρό φόρων τόκων και αποσβέσεων ) 10,16
εκατ. ευρώ ( 2012) ενώ και η ΑΝΕΚ
σημείωσε 4,24 εκατ. ευρώ.
πηγή: eΚρήτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.