Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιντέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιντέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιντέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Μπέργκμαν: Ο δάσκαλος (1960) και Άλεν: Ο θαυμαστής του (2013) - Δυο σπουδαίοι δημιουργοί. Δείτε (και) εδώ τον παλιό ή αναζητήστε τους στα θερινά


ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
Η πηγή των παρθένων

Κατά τη δεκαετία του '50 ο Ινγκμαρ Μπέργκμαν βρίσκεται σε φάση παρατήρησης της κοινωνικής εξέλιξης, κατά την οποία ο «εκσυγχρονισμός» διαγκωνίζεται με τη σθεναρή προηγούμενη κατάσταση, για την απόλυτη επικράτηση... Στις ταινίες εποχής αυτής της περιόδου «ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ» και «ΠΗΓΗ ΤΩΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝ» - παράγωγα αυτού του προβληματισμού - η Σουηδία αποδίδεται ως παραδοσιακό λαϊκό τραγούδι που αιωρείται ανάμεσα στην «αθωότητα» και το «κακό», ένα αλληγορικό μείγμα από κωμωδία και τρικ δεξιοτήτων, με τη Στοκχόλμη να παρουσιάζεται σαν επαρχιακή τρύπα που δεν της λείπει η γραφικότητα. Η ασφάλεια εξισορροπεί με την απειλή. Ο κτηνώδης βιασμός στην ταινία απεικονίζει μια σχέση που αναμφισβήτητα έχει να κάνει με αυτή τη μεταβατική φάση στο προτσές της μετατροπής της σουηδικής κοινωνίας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και συμβολίζει το απόλυτο κακό, την ίδια στιγμή που αυτό ερμηνεύεται υπό το φως της συνολικής ηθικής της παραδοσιακής saga, που είναι θρησκευτική.


 

Οι ολοκληρωτισμοί είναι δύο... o εξής κομμουνισμός – Σημειώσεις, φωτογραφίες και ένα κείμενο του Θανάση Παπαρήγα

Η αλήθεια για το Σύμφωνο Μολότοφ - Ρίμπεντροπ

*
Πώς οδηγήθηκε εκεί η Σ.Ε.;
Ποιος υπήρξε ο ρόλος και η ταχτική των ΗΠΑ, Μ. Βρετανίας, Γαλλίας;
*
Πρόλογος

Το Σεπτέμβρη του 1938, στο Μόναχο, έγινε συνάντηση Μεγάλης Βρετανίας, Γαλλίας, Γερμανίας και Ιταλίας, όπου η Τσεχοσλοβακία συμφωνήθηκε να δοθεί στον Χίτλερ. Οι «δράστες» του Μονάχου,
 μετά την τελετή υπογραφής της Συμφωνίας (από αριστερά προς
τα δεξιά): Τσάμπερλεν, Νταλαντιέ, Χίτλερ, Μουσολίνι, και Τσιάνο


Στις 23 Αυγούστου 1939 υπογράφεται το Σοβιετογερμανικό Σύμφωνο μη-επίθεσης, το περίφημο «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ».
Γενεσιουργός αιτία του βέβαια είναι μια άλλη συμφωνία ένα χρόνο νωρίτερα (Σεπτ. 1938). Η Συμφωνία του Μονάχου [1], μεταξύ Γερμανίας, Ιταλίας, Βρετανίας και Γαλλίας, η οποία έναν και μόνο σκοπό εκπληρούσε: Να «σπρώξει» τον Χίτλερ Ανατολικά.

Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για την ιμπεριαλιστική επέμβαση στη ΣΥΡΙΑ. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια σε ιμπεριαλιστική επέμβαση
***
Έτοιμος να δράσει αμέσως ο αμερικανικός στρατός σύμφωνα με τον Υπουργό Άμυνας των ΗΠΑ


Παιδιά. Απαραίτητο συστατικά για μια αξιοπρεπή προβοκάτσια

Με δηλώσεις, επαφές, συνομιλίες και οργανωτικά μέτρα, ΗΠΑ, Γαλλία, Βρετανία, Τουρκία, χώρες του Αραβικού Συνδέσμου και άλλες δυνάμεις εντείνουν τις προετοιμασίες σε στρατιωτικό και πολιτικό επίπεδο για άμεση ιμπεριαλιστική επέμβαση στη Συρία.

Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Άρης Βελουχιώτης (Λαμία, 27 Αυγούστου 1905 - Μεσούντα Άρτας, 16 Ιουνίου 1945)

Ασματα
Για Τους Ταξιδιωτες Των Τρενων
ή
Σπουδη Για Επανασταση 


(Η τριλογία Του Αρη)





Ωδη Στον Αρη
 
Μνήμη Παντελή Πασχαλίδη, 1953-2001


Διακόσιες τριάντα μέρες
σπάζοντας δόντια απ’ την τσατσάρα μου
κι η πόλη που σε αρνήθηκε χορτάριασε στις πλάτες σου
και στους κρυψώνες των βουνών.

Διακόσιες τριάντα μέρες
κι η πόλη που βράχνιασε να σε φωνάζει
με αναφορές και προσκλητήρια παίρνει δίωρες άδειες
με την καρδιά της να χτυπάει
ανάμεσα πλατείας Λαού και Δημαρχείου.

Άκου καμάρι μου.
Ετούτη η πόλη θα τρομάζει από τον αχό του αλόγου σου.

Μη δίνεις το λοιπόν καπίκι για την πάρτη της.

Οι στρατώνες θα φοβούνται μήπως περάσεις έφοδο
και τα Α2 των βάσεων θα σε έχουν καταχωρημένο
στα σιδερένια τους ντουλάπια.




ΣΥΡΙΑ: Παλιά μου τέχνη... κόσκινο. Πιέσεις για επέμβαση με το πρόσχημα των χημικών όπλων. Και μια επίκαιρη ερώτηση της Αλέκας Παπαρήγα. Δείτε το βίντεο για την προβοκάτσια

Διεθνή ανάληψη δράσης για τα χημικά στη Συρία ζητά και ο... Ολάντ του Τσίπρα
(Σιγά μην και δεν ζήταγε)

ΟΗΕ: Έχουν χρησιμοποιηθεί χημικά
(Παλιά μου τέχνη... κόσκινο)

*
Δείτε το βίντεο για την προβοκάτσια των χημικών όπλων

 --Τα σύννεφα άμεσης στρατιωτικής επέμβασης μαζεύονται και πάλι, πάνω από τη Συρία, καθώς οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις εντείνουν τις προετοιμασίες σε στρατιωτικό και πολιτικό επίπεδο επαναλαμβάνοντας γνωστά προσχήματα για την κλιμάκωση της επιθετικότητάς τους έναντι της Δαμασκού με τις καταγγελίες των Σύρων αντικαθεστωτικών για χρήση χημικών όπλων από το συριακό στρατό στις 21 Αυγούστου.

Μετά το Ιράκ. Έρευνα για χημικά και στη Συρία

Κυριακή 25 Αυγούστου 2013

ΔΣΕ: Παραμένει ηθικά και πολιτικά νικητής


ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ
ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΑΝΙΖΕΣΑΙ
Το μνημείο του ΔΣΕ, ψηλα στον Κέρκη της Σάμου[1].

Με αφορμή τη λήξη του εμφυλίου, 29 Αυγούστου 1949, επανέρχονται στο προσκήνιο - ενισχυμένες, μάλιστα, ώστε να υπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της αστικής τάξης - διάφορες θεωρίες που ξορκίζουν τον εμφύλιο.
Tα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στις συνθήκες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και των τεράστιων δυσκολιών διαχείρισής της από το αστικό πολιτικό σύστημα, στελέχη των αστικών κομμάτων, διάφοροι δήθεν ιστορικοί, δημοσιολόγοι, άλλα αστικά επιτελεία οξύνουν την προπαγάνδα κατασυκοφάντησης της επαναστατικής πάλης της περιόδου του εμφυλίου, ενώ η Χρυσή Αυγή, άλλοι εθνικιστές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του χυδαίου αντικομμουνισμού, αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη περίοδο, όπως η πρόσφατη αθλιότητα στη Βουλή, με το: «Στο Βίτσι και στο Γράμμο, σας θάψαμε στην άμμο»[2].

Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

ΣΥΡΙΖΑ: Αποπροσανατολισμός και χειραγώγηση του λαού

Ο Ι. Δραγασάκης αναγγέλλει τη μεγάλη στροφή του ΣΥΡΙΖΑ.
Από την ουτοπία στον... ρεαλισμό
 (Το ΒΗΜΑ, 4/8/2013)

Ο Αλ.Τσίπρας από τον Πέτρο Ζερβό
 
Κλιμακώνει ο ΣΥΡΙΖΑ τη συνθηματολογία και τον αποπροσανατολισμό, θέλοντας να εγκλωβίσει τις λαϊκές συνειδήσεις στη λογική του μικρότερου κακού, όσο επιβεβαιώνεται ότι οι διαφορές του με τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ σε ζητήματα στρατηγικής περιορίζονται ολοένα και περισσότερο. Ορισμένα τέτοια παραδείγματα δίνει η προχτεσινή ομιλία του Αλ. Τσίπρα στην Κέρκυρα.

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Ο Σαμαραγδής αγαπάει το χαβιάρι με ολίγη από τάκο ή ο μέγας (προς την εξουσία) αλληθωρίζων. Η Μποτίλια Στον Άνεμο αποκαλύπτει την μεθεπόμενη ταινία του


«Ο θεός αγαπάει το χαβιάρι, αλλά μισεί το προλεταριάτο»
Nicholas Bell, Αμερικανός κριτικός (1)

«Το φανταράκι στο στρατό να μην το λησμονείτε
με χρήματα κι επιταγές να το παρηγορείτε».
 Μαντινάδα «του Στρατού»

 «Σαν ήλιος βγήκες φωτεινός, στ' Αμερικής τ' αλώνι,
κι ήρθες κι έλαμψες και ήρθες νικητής, και σ' αγαπάμε όλοι».
Γιάννης Σαμαραγδής. Ο και «μέγας ανηφορίζων»

Με αυτό το δύστυχο ευχαρίστησε ο Σαμαραγδής (ο μεγάλος μας πρόεδρος) τον… Σαμαραγδή (τον μεγάλο μας σκηνοθέτη), σε ειδική εκδήλωση, για να τιμήσει την τεράστια προσφορά του δεύτερου στον πολιτισμό (ο Αγγελόπουλος έφυγε. Ζήτω ο Σαμαραγδής), και για να ευχαριστήσει ο δεύτερος τον πρώτο όταν ο πρώτος τον προσφώνησε με την αποδιδόμενη στον Καζντζάκη έκφραση «ο μέγας ανηφορίζων».
Τώρα, αν όντως αναφέρεται στο έργο του Καζαντζάκη τέτοιο γλωσικό υβρίδιο, θα λέμε ότι ο και περί τον Ελύτη ειδήμων μπορεί να φέρει επαξίως τον τίτλο: «ο μέγας καζαντζακίζων».

Πέμπτη 22 Αυγούστου 2013

Χωμεϊνήδες και τσατσόπουλοι στο διβάνι της εξουσίας

Τα σοφά παιδιά.


«Συμπέρασμα: οι ελεγκτές δεν πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους γιατί κάποιος τζαμπατζής μπορεί να πηδήξει έξω από το όχημα. Λογικό».
Λένα Διβάνη. Ιστορικός και λογοτέχνης. Αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας Εξωτερικής Πολιτικής στο Tμήμα Nομικής της Σχολής Νομικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τέως Αντιπρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου. Τέως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΤ. Μέλος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

«Είναι απίστευτο ότι μια φράση που στην ουσία έλεγε ότι το τραγικό αυτό ατύχημα δεν σημαίνει ότι το επάγγελμα του ελεγκτή (που υπάρχει σε όλο τον κόσμο χωρίς εξαίρεση) είναι ρουφιανιά, κατέληξε σ´ αυτό το παραλήρημα μίσους. Λυπάμαι πολύ».
ο.π.π.

*

(Σωστή! Δεν είχαμε καταλάβει. Αυτό εννοούσε.
Φτερό Στο Πέλαγο).

 *

Ποιον πολιτικό αρχηγό θεωρείτε πολιτικά συνεπή;
Την Αλέκα Παπαρήγα. Δεν συμφωνώ με ό,τι λέει αλλά είναι συνεπέστατη. Και συμπαθέστατη εδώ που τα λέμε. (1)

Για την ανομία ευθύνονται οι πολίτες ή οι πολιτικοί;
Όλοι ευθυνόμαστε. Ο ένας βοηθάει τον άλλον να κολυμπήσει στη λάσπη. Και όλοι μαζί πνιγόμαστε σ’ αυτή. (2)

Σε ποια κόμματα βρίσκετε καθαρές θέσεις και απόψεις;
 Σε κανένα. Είναι όλα σαν τον πνιγμένο που από το μαλλί του πιάνεται. Εκτός αυτών που κάθονται στην ακτή και διασκεδάζουν βρίζοντας ανέξοδα τους κολυμβητές. (3)
ο.π.π.π. (ο πιο πάρα πάνω)

Σχόλια από Φτερό Στο Πέλαγο
1. Όπα! 
2. Α! Πάγκαλος. 
3. Σιγά που θα διαφέρανε.

*

«Η Λένα Διβάνη χρησιμοποίησε μια λάθος λέξη τη λάθος στιγμή. Οι αγαπημένοι μας συμπολίτες, που δεν κάνουν ποτέ λάθος, άτεγκτοι και αψεγάδιαστοι, έσπευσαν να την λυντσάρουν. Εδώ και μερικές ώρες δεν είναι ούτε συγγραφέας ούτε πανεπιστημιακός ούτε τίποτε. Είναι η Λάθος Λέξη. Ελλάδα 2013. Το πανηγύρι της μοχθηρίας».
Πέτρος Τατσόπουλος. Συγγραφέας - Πολιτευτής – Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ

«Δεν είναι ταμπού η συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ».
ο.π.π.

 *

Κάνει "like" στο σχόλιο της προηγουμένης κυρίας καθηγητρίας, και δηλώνει κάθετος στο "ανθρωποφαγικό λιντσάρισμα"
Χρήστος Χωμενίδης. Σύγχρονος Έλληνας πεζογράφος. Ανιψιός του Λεωνίδα Κύρκου. Πρώην ΠΑΣΟΚος. Λογογράφος του Γιωργάκη. Συγγραφέας του βιβλίου «Ο Κόσμος στα Μέτρα του», με ήρωα τον Ανδρέα Παπανδρέου. Πρώην ΔΗΜΑΡατος, αποχωρήσας εκ της ΔΗΜΑΡ μετά την αποχώρησιν αυτής εκ της κυβερνήσεως. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Μέλος του νεοσύστατου Εποπτικού Συμβουλίου της ΝΕΡΙΤ.
 
ο.π.π.
*
(,,,)
ο.π.π.π.π. (ο πιο πάρα πάρα πάνω)


Δικαστικό δράμα και αλληγορικό παραμύθι. Δυο διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες, εξηντάρες, αρυτίδωτες



 Δυο λόγια για τις ταινίες 
(Δείτε τις εδώ)

Οι 12 Ένορκοι (1957). Δικαστικό δράμα δωματίου του Σίντνεϋ Λιούμετ (1924-2011), στο οποίο 12 ένορκοι (λευκοί) καλούνται αν αποφασίσουν για την ενοχή ενός 18χρονου Μεξικάνου μετανάστη.
Οι 11 είναι πεπεισμένοι για την ανοχή του. Ο ένας αμφιβάλει. Το φαίνεσθαι και το είναι των καταστάσεων και των ανθρώπων.
Τρεις υποψηφιότητες στα Όσκαρ (ταινίας, σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου), έξι βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ.
Άλλες ταινίες (επιλογή): Σέρπικο (1973), με μουσική Μίκη, Σκυλίσια Μέρα ( 1975), και οι δυο με Αλ Πατσίνο. Το Δίκτυο (1976), –Φαίη Νταναγουαίη, Γουίλιαμ Χόλντεν, Πήτερ Φιντς, Ρόμπερτ Ντυβάλ. Η Ετυμηγορία (1982) –Πωλ Νιούμαν, Σάρλοτ Ράμπλιν, Τζαίημς Μαίησον. Το Επόμενο Πρωινό 1986), Τζαίην Φόντα, Τζεφ Μπρίτζες. Τρέχοντας Στο Κενό (1988) – Ρήβερ Φοίνιξ, Μάρθα Πλίμτον. Πριν Ο Διάβολος Καταλάβει Ότι Πέθανες (2007), το κύκνειο άσμα του, –Φίλιπ Σέϋμουρ Χόφμαν, Ήθαν Χωκ, Άλπερτ Φίνεϋ, Μαρίσα Τομέϊ.
*
Θαύμα Στο Μιλάνο (1951). Ποιητικό, αλληγορικό, μανιχαϊστικό παραμύθι του Βιττόριο Ντε Σίκα (1901-1974), όπου οι φτωχοί αναλήπτονται στους ουρανούς καβάλα σε… σκουπόξυλα.
Μωρό βρίσκεται ανάμεσα στα… λάχανα. Μεγαλώνει, και μετά το ορφανοτροφείο οργανώνει τους άστεγους μιας παραγκούπολης, κόντρα στα σχέδια αδίστακτου μεγιστάνα.
«Οι φτωχοί μου –λέει ο Ντε Σίκα– είναι φτωχοί, όχι όμως αποδιοπομπαίοι. Δεν τα βάζουν μ’ αυτό που αποκαλούμε αστική κοινωνία, αλλά ζουν με τόλμη στο περιθώριό της, γιατί θέλουν ν’ απλοποιήσουν τον τρόπο ζωής τους και να επιστρέψουν στις ρίζες της ύπαρξης».
 Άλλες ταινίες (επιλογή): Κλέφτης Ποδηλάτων (1948), από Μποτίλια Στον Άνεμο, –Άννα Καρίνα, Αντρέ Λαμπάρτ, Ζεράρ Οφμάν. Ουμπέρτο Ντ. (1951), το αριστούργημά του, -Κάρλο Μπατίστι, Μαρία Πία Κασίλιο. Τελευταίος Σταθμός (1953) –Μοντγκόμερυ Κλιφτ, Τζένιφερ Τζόουνς. Χθες, Σήμερα, Αύριο (1963) και Γάμος Αλά Ιταλικά (1964), Ο Κήπος Των Φίντζι Κοντίνι (1970) –Ντομινίκ Σαντά, Χέλμουτ Μπέργκερ. Το Ηλιοτρόπιο (1970) –Σοφία Λώρεν, Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Εφτά Φορές Γυναίκα (1967) –Σίρλευ Μακλαίην, Πήτερ Σέλερς. Το Ταξίδι (1974), η τελευταία του, -Σοφία Λώρεν, Ρίτσαρντ Μπάρτον.
Μπ. Ζ.
_______
Πηγές που λήφθηκαν υπόψη: Βασίλης Ραφαηλίδης: Λεξικό Ταινιών, τ. Γ΄ (Αιγόκερως, 2003), Μπάμπης Ακτσόγλου: 1919-1986, Μια συλλογή ταινιών (Εταιρεία STUDIO, 1989).
Περισσότερα από IMDB:
Οι Δώδεκα Ένορκοι, Θαύμα Στο Μιλάνο  Φιλμογραφία: Σίντνεϋ Λιούμετ, Βιττόριο Ντε Σίκα