Ο σκηνοθέτης σκάβει το σκληρό περίβλημα της χώρας του, αποκαλύπτοντας ανθρώπους ευάλωτους και οικείους, που ξεπερνούν τα γεωγραφικά τους όρια, αντλώντας τα θέματά του από τα μεγάλα προβλήματα του καιρού μας: διαζύγιο, μετανάστευση, στέγη, ανεργία, δομές υγείας, υπόγεια ενδοοικογενειακή βία, ταξικοί δια-χωρισμοί.
Με αφορμή την παρουσίαση της ταινίας Ένας Χωρισμός στην
Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής, Σκοπευτήριο 24 Μαΐου 2017,
συμπληρωμένη ειδικά για την Κατιούσα.
(Εδώ με διορθωμένες κάποιες μικρές αβλεψίες)
(Εδώ με διορθωμένες κάποιες μικρές αβλεψίες)
Μπάμπης Ζαφειράτος - Μποτίλια Στον Άνεμο
*
Με τα Πυροτεχνήματα την Τετάρτη (2006) ξεχώρισε, με το Τι απέγινε η Έλι (2009) καθιερώθηκε, με το Ένας Χωρισμός ( 2011) κέρδισε τα 53 από τα 71 βραβεία για τα οποία προτάθηκε, και το 2013, αποκτώντας τη γαλλική βίζα παραγωγής για το Παρελθόν, εδραιώνει το λαμπρό του μέλλον, πριν καλά καλά συμπληρώσει τα σαράντα του χρόνια (γεν. το 1972).
Ωστόσο, ο Φαραντί έχει δείξει από νωρίς, στα 14 του ακόμη, την κλίση του για τον κινηματογράφο με μικρού μήκους φιλμ, φοιτώντας στη Σχολή Κινηματογραφίας Νέων του Ισφαχάν. Το 1998 ολοκληρώνει τις θεατρικές του σπουδές στη Δραματική Σχολή του Πανεπιστημίου της Τεχεράνης και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού του, σκηνοθετεί έξι μικρού μήκους ταινίες και δυο τηλεοπτικές σειρές.
Ένας Χωρισμός, Βερολίνο 2011. Σαρέχ Μπαγιάτ (Ραζιέ), Σαρίνα Φαραντί (Τερμέ) και ο πατέρας της, Ασγκάρ Φαραντί |
Το 2001 πρωτοπαρουσιάζεται με τον καταξιωμένο συμπατριώτη του, σκηνοθέτη του πολεμικού κινηματογράφου, Ιμπραχίμ Χαταμίκια, γράφοντας μαζί του το σενάριο για το Low Heights (Ertefae Past, 2002)· μια πολιτική φάρσα στο Νοτιοδυτικό Ιράν, μετά την επίθεση στους Δίδυμους Πύργους. Η ταινία θα τύχει ευρείας αποδοχής από κοινό και κριτικούς.