Δεκέμβρης 1944 (17)

Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

Σιδερόδρομος με Μπό(λ)ικο αριστερό πρόσημο ή Από τη Wells Fargo στην Εγνατία το σιδερένιο άτι του καπιταλισμού Macronημερεύει και σφυρίζει αδιάφορα − ΚΚΕ: Με το γνωστό παραμύθι της (δίκαιης) ανάπτυξης

...τους πάτησε το τρέεενο...
*
Αυτά τα θηρία (τα τρένα) τα σκοτώνεις απ' όταν είναι τσαγιέρες.
Άμα μεγαλώσουν, δεν καθαρίζεις με τίποτα.
Ανέκδοτο (;)

*

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
Προσφέρει «νέες ευκαιρίες» στους επιχειρηματικούς ομίλους
Mε τυμπανοκρουσίες και παράτες υπογράφτηκε στην Καβάλα μνημόνιο συνεργασίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, το οποίο έρχεται να εξυπηρετήσει τους γενικότερους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων των δύο χωρών.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των μονοπωλιακών ομίλων
Τετάρτη 06/09/2017 - 14:25 - Ενημέρωση: Τετάρτη 06/09/2017 - 14:27
Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση για την υπογραφή μνημονίου για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας - Βουλγαρίας:
«Από τη διαφήμιση καπιταλιστικών επιχειρήσεων στην υπογραφή διακρατικών συμφωνιών, αναγκαίων για το κεφάλαιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει να πλασάρει το γνωστό παραμύθι της ανάπτυξης που δήθεν μπορεί να ωφελήσει και τα μονοπώλια και το λαό.
Η αλήθεια είναι ότι η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας", που θα συνδέει με νέα γραμμή την Καβάλα με τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη και από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε (στο Δούναβη), Βάρνα και Μπουργκάς, έρχεται κατ’ απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των Μεταφορών και σε περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών.
Τα όσα είπε πρωθυπουργός περί "έργου ιστορικής, εμπορικής και γεωστρατηγικής σημασίας", για τη σιδηροδρομική γραμμή Ελλάδας - Βουλγαρίας, στόχο έχουν να στοιχηθεί ο λαός πίσω από τα σχέδια και τις επιδιώξεις των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των Μεταφορών και της Ενέργειας, συνολικά της αστικής τάξης που επιδιώκει τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση στην περιοχή. Κανένα από αυτά τα έργα δεν εξασφάλισε ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν απέτρεψε την καπιταλιστική κρίση, δεν εξάλειψε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή.
Πηγή: Eurokinissi
Όπως ο οδικός άξονας ‘’Εγνατία ΑΕ’’ ήρθε να υπηρετήσει τη διασύνδεση Τουρκίας και ΕΕ, για την ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων, με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο για την κατασκευή και τη συντήρηση, με τα διόδια να πολλαπλασιάζονται με αποφάσεις των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης, έτσι και η "Σιδηροδρομική Εγνατία" έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων στις σημερινές συνθήκες που προτάσσεται η "επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη" και μάλιστα σε μια περίοδο που αναδιατάσσονται διαρκώς οι συμμαχίες μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών.
Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν σήμερα για την κατασκευή ενός έργου και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και στο μέλλον ως επιβάτες τα διαρκώς αυξημένα ναύλα, την ίδια ώρα που τα μονοπώλια θα πετυχαίνουν μείωση του κόστους για τις μεταφορές των εμπορευμάτων τους. Η εμπειρία του ΟΣΕ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, είναι βέβαιο ότι ως αντίβαρο θα αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών.
Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν να έχει ο λαός της Βόρειας Ελλάδας, όλης της χώρας, φτηνές και σύγχρονες μετακινήσεις θα καταργούσε τα διόδια, θα μείωνε την τεράστια φορολογία στα καύσιμα, θα δημιουργούσε σύγχρονες, φτηνές και προσβάσιμες για όλο το λαό δημόσιες, συνδυασμένες μεταφορές και φυσικά δεν θα παρέδιδε στους ιδιώτες την Εγνατία οδό». 
902

Τετάρτη 06/09/2017 - 12:54 - Ενημέρωση: Τετάρτη 06/09/2017 - 13:03
Η συμφωνία προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Ελλάδας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης) με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε στον ποταμό Δούναβη).  Για την υλοποίηση και διαχείριση του έργου θα συσταθεί διακρατικός φορέας που θα χρησιμοποιήσει ευρωενωσιακά και ιδιωτικά κεφάλαια.
Στην τελετή υπογραφής από τους υπουργούς Μεταφορών των δύο χωρών, παραβρέθηκαν ο πρωθυπουργός της Ελλάδας, Αλέξης Τσίπρας και ο Βούλγαρος ομόλογός του, Μπόικο Μπορίσοφ.
Ο Αλέξης Τσίπρας έκανε λόγο για έργο «ιστορικής σημασίας και τεράστιας οικονομικής, εμπορικής και γεωπολιτικής αξίας», αφού η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση κουμπώνει με τις επιδιώξεις της εγχώριας αστικής τάξης να μετατραπεί η Ελλάδα σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο. 
«Ανοίγουμε νέους εμπορικούς δρόμους και επεκτείνουμε το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών συνδέοντας το Αιγαίο με το Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα», είπε, αναφερόμενος στις «νέες ευκαιρίες» που ανοίγει για τους επιχειρηματικούς ομίλους η σιδηροδρομική σύνδεση. «Το έργο αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή πνοή στις περιοχές διέλευσης, να αναπτύξει τις εμπορευματικές μεταφορές και να αποτελέσει σημαντικό τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφοράς», πρόσθεσε, θέλοντας να αναδείξει τη γενικότερη σημασία αυτού του έργου για τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ.
Ο πρωθυπουργός έδωσε επίσης έμφαση στη συνεργασία στον τομέα της Ενέργειας μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, υποστηρίζοντας πως ανοίγει «νέους ορίζοντες» για τον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης.
Δρόμοι στρωμένοι με αίμα!
Πηγή: Eurokinissi
Κατά την προσφιλή του τακτική, ο Αλέξης Τσίπρας προσπάθησε να σπείρει αυταπάτες για το χαρακτήρα αυτού του είδους των συνεργασιών, λέγοντας πως με τον Βούλγαρο ομόλογό του «θα αξιοποιήσουμε αυτή τη συνεργασία για τη σταθερότητα της περιοχής και την ευμάρεια των λαών μας», όταν το κυνήγι του κέρδους όχι μόνο δεν προασπίζει τα συμφέροντα των λαών, αλλά είναι η αιτία που αυξάνεται η ένταση στην περιοχή των Βαλκανίων.
Για τη Ρωσία είπε ότι οι δύο χώρες μπορούν να παίξουν ρόλο «γέφυρας» ανάμεσα στην ΕΕ και στη Μόσχα, «καθότι υπάρχουν παραδοσιακά σχέσεις που βασίζονται σε μια κοινή παράδοση», σε μία προσπάθεια να διαφημίσει τις «υπηρεσίες» που μπορούν να προσφέρουν Ελλάδα και Βουλγαρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 
Με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου της Γαλλίας, Μανουέλ Μακρόν (ακολουθεί πιο κάτω από Μποτίλια), στην Ελλάδα, αναφέρθηκε στην «πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική» που ασκεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία όμως εντάσσει τη χώρα όλο και πιο βαθιά στους επικίνδυνους ανταγωνισμούς.
Στις αρχές Οκτώβρη θα πραγματοποιηθεί τετραμερής συνάντηση Ελλάδας - Βουλγαρίας - Σερβίας - Ρουμανίας. Oι πρωθυπουργοί των δύο χωρών θα επιδιώξουν να συναντηθούν με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, για την «ανάπτυξη» της περιοχής των Βαλκανίων. 
*
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΚΡΟΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Μην ψαρώνεις, μ@λ@κ@ μου, φσσ, εύκολο είναι...
Η ικανοποίηση επιχειρηματικών συμφερόντων στο επίκεντρο των επαφών με την ελληνική κυβέρνηση
Τετάρτη 06/09/2017 - 10:23
Με τη συνοδεία περίπου 10 επικεφαλής επιχειρήσεων, των εταιρειών «Total», «Suez», EDF, «Sanofi», «Orpea», Bpifrance και «Engie» φθάνει αύριο Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη στην Αθήνα ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν.
Η επίσκεψη Μακρόν επιχειρείται να παρουσιαστεί από την κυβέρνηση ως «ψήφος εμπιστοσύνης» στην ελληνική οικονομία και εντάσσεται στα ευρύτερα ενεργειακά και γεωστρατηγικά σχέδια του γαλλικού κεφαλαίου και της κυβέρνησής του που ενδιαφέρονται για σημαντικούς τομείς της οικονομίας στη χώρα μας, όχι βέβαια για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας αλλά για την ικανοποίηση των συμφερόντων τους, με δεδομένο μάλιστα ότι το «φιλικό επενδυτικό κλίμα», περιλαμβάνει τσακισμένα εργατικά δικαιώματα. 
Η Γαλλία αποτελεί τη δεύτερη, μετά τη Γερμανία, μεγαλύτερη αγορά προέλευσης άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιούνται 120 περίπου θυγατρικές γαλλικών εταιρειών ή κοινοπραξίες με ελληνικές επιχειρήσεις.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης Μακρόν έχουν ήδη οργανωθεί συναντήσεις και συζητήσεις επιχειρηματιών των δύο χωρών, που καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα της παραγωγικής δραστηριότητας, με έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και συνολικά στην Ενέργεια, αλλά και στον ΟΛΘ και στην ύδρευση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ των επιχειρηματιών θα βρίσκεται ο διευθυντής της Bpifrance -έρχεται μετά από ελληνικό αίτημα, αφού η Ελλάδα επιθυμεί να αποκτήσει τράπεζα επενδύσεων.
Στο πλαίσιο του μεγάλου προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, η εταιρεία της Μασσαλίας CMA CGM υπέγραψε μόλις συμφωνία για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε κονσόρτσιουμ με τη Γερμανία, σύμφωνα με την εφημερίδα «Le Figaro», που έχει αναλυτικό άρθρο για την επίσκεψη Μακρόν στην Ελλάδα.
Άλλες επιχειρήσεις, όπως η «Suez» και η EDF, είναι υποψήφιες για την εξαγορά των εταιρειών νερού και ηλεκτρισμού, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ και ΔΕΗ.
Όσο για την «Total», ενδιαφέρεται για τις εξορύξεις πετρελαίου στο Ιόνιο και στη Νότια Κρήτη.
Πληροφορίες λένε ότι η «Total» -που έχει μονογράψει συμφωνία με το Ελληνικό Δημόσιο ως επικεφαλής κοινοπραξίας για το «οικόπεδο» 2 δυτικά της Κέρκυρας, ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για «οικόπεδα» νότια και δυτικά της Κρήτης- έχει ήδη διαμηνύσει την επιθυμία για επιτάχυνση των διαγωνισμών για έρευνα και εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στις περιοχές αυτές και μάλιστα συμπληρώνουν ότι το θέμα αυτό βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του Γάλλου προέδρου.
Οι τομείς του τουρισμού, της φαρμακευτικής βιομηχανίας, της διατροφής, των κατασκευών επίσης προτάσσονται, με γαλλικούς επιχειρηματικούς ομίλους να δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα, π.χ. η «Accor» (ξενοδοχεία «Sofitel» και «Novotel»), η φαρμακευτική «Sanofi», η «Loreal», η «Danone», η κατασκευαστική «Vinci», που σε κοινοπραξία με ελληνικές εταιρείες διαχειρίζεται τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, την Ολυμπία Οδό και εκδηλώνει ενδιαφέρον για τη νέα γραμμή του Μετρό της Αθήνας κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.