Δεκέμβρης 1944 (17)

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

Αλκυονίς: Κομσομόλ του Γιόρις Ίβενς (για πρώτη φορά στην Ελλάδα) με τους Opera Chaotique − Μίκης Θεοδωράκης, Μια Ζωή Αγώνες − Σπύρος Σαμοΐλης, Οι Γειτονιές Του Κόσμου (Μια ταινία, Τρεις μουσικές εκδηλώσεις - 4, 6, 13 Μαρ. 2017)

 100 ΧΡΟΝΙΑ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»

Tρεις μουσικές εκδηλώσεις στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema
4/3, 6/3 και 13/3 στο πλαίσιο του πολύπτυχου αφιερώματος
Αφιερωμένες σε έργα δημιουργών που επηρεάστηκαν από την μεγάλη σοσιαλιστική επανάσταση του Οκτώβρη.
1.
Komcomol (1983) - ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, του ΓΙΟΡΙ ΙΒΕΝΣ, Συνοδεία Ζωντανής Μουσικής από τους OPERA CHAOTIQUE
Σάββατο 4/3, 20.00 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema.
Γιόρι Ίβενς ο ασυμβίβαστος, πρωτοπόρος δημιουργός που αποτελεί την επιτομή του κινηματογραφικού διεθνισμού. Η ταινία που αποτελεί φόρο τιμής στα επιτεύγματα των εθελοντών θα προβληθεί με Συνοδεία Ζωντανής Μουσικής από τους OPERA CHAOTIQUE, ένα ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΤΟΥΕΤΟ με ιδιαίτερο μουσικό στίγμα, με μοναδική αισθητική και σκηνική παρουσία, ανάμεσα στην όπερα, τη τζάζ, το καμπαρέ και την πόπ.
Ένα ντοκιμαντέρ για την κατασκευή υψικαμίνων από την Κομσομόλ, την Ένωση Κομμουνιστικών Νεολαιών της Σοβιετικής Ένωσης, στο πλαίσιο του πρώτου πενταετούς πλάνου. 
Γενική Είσοδος:€5.00

Αλκυονίς: Αφιέρωμα στον Μαξίμ Γκόρκι − Το Αφεντικό: Παρουσίαση του βιβλίου από τη Βασιλεία Παπαρήγα − Η Μάνα: Το αριστούργημα του Βσέβολοντ Πουντόβκιν (Ραφαηλίδης - Λέυντα) − 1 Μαρ. 2017, 20:00

«Την ηθική των αφεντικών την αντιπάθησα όσο και την ηθική των δούλων. Μια τρίτη ηθική έβλεπα να διαμορφώνεται μέσα μου: Δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται».
«Όταν η εργασία είναι χαρά, η ζωή είναι ωραία. Όταν η εργασία είναι καθήκον, η ζωή είναι σκλαβιά».
«Τα ψέματα είναι η θρησκεία των σκλάβων και των αφεντικών. Η αλήθεια είναι ο θεός του ελεύθερου ανθρώπου».
«Μικροαστός είναι κάποιος που προτίμησε τον εαυτό του».
«Αν μπορούσες να νιώσεις όλη αυτή την ατιμία, αυτή τη βρωμερή σαπίλα…»
Μαξίμ Γκόρκι
*
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ και Προβολή ταινίας
ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ του ΜΑΞΙΜ ΓΚΟΡΚΙ των εκδόσεων ΗΡΙΔΑΝΟΣ
(Μετάφραση Πέτρος Πικρός)
Τετάρτη 1/3/17 στις 20.00 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema, στα πλαίσια του πολύπτυχου αφιερώματος που διοργανώνει η NEW STAR
Το βιβλίο θα παρουσιάσει η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ, πτυχιούχος Φιλοσοφίας και Αγγλικής Φιλολογίας.
*
Αμέσως μετά θα προβληθεί η ταινία «Η ΜΑΝΑ» το αριστούργημα του Βσέβολοντ Πουντόβκιν, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μαξίμ Γκόρκι
*
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ
 Δείτε στη συνέχεια από Μποτίλια: Κριτική του Ραφαηλίδη για την ταινία. Βιογραφικό, εργογραφία και παραστάσεις έργων του Γκόρκι, απόσπασμα από τη Μάνα

1917-2017: Η Πετρούπολη ξύπνησε όλη τη Ρωσία

«Η Πετρούπολη ξύπνησε όλη τη Ρωσία»
Στα τέλη του Φλεβάρη του 1917, παρά την προσπάθεια των μενσεβίκων να περιορίσουν τις αντιδράσεις στα όρια της συνταγματικής τάξης, οι απεργίες ξεσπούν η μία μετά την άλλη. Είναι η κρίσιμη στιγμή. Η Επιτροπή της Πετρούπολης του μπολσεβίκικου κόμματος στις 25 του Φλεβάρη με προκήρυξή της καλεί τους εργάτες και φαντάρους να μετατρέψουν τις εκδηλώσεις των μαζών σε αποφασιστική μάχη κατά του τσαρισμού.
Η προκήρυξη της Επιτροπής Πετρούπολης του κόμματος των μπολσεβίκων ανέφερε:
«Η ζωή έγινε αφόρητη. Δεν έχουμε να φάμε. Δεν έχουμε να ντυθούμε. Δεν υπάρχει θέρμανση.
Στο μέτωπο αίμα, ανάπηροι, θάνατος. Η επιστράτευση, η μια πίσω απ' την άλλη. Τα τρένα, το ένα μετά τ' άλλο: Σαν κοπάδια ζώων στέλνονται τα παιδιά μας και τα αδέλφια μας στην ανθρωποσφαγή.
Δεν πρέπει να σωπαίνουμε!

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Η Μποτίλια Στον Άνεμο συνυπογράφει την καταγγελία του Βελισσάριου Κοσσυβάκη για τη «δημοσιογραφική "σιωπή" που έχει επιβληθεί στην Αλκυονίδα και το Studio» και τον πόλεμο που στοχεύει «στην εξαφάνιση των αιθουσών με "ενοχλητική" άποψη»...


Ανοιχτό κάλεσμα στους φίλους και τις φίλες του ποιοτικού κινηματογράφου της «Αλκυονίδας» και του «Studio» απευθύνει ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης, υπεύθυνος της «New Star», με αφορμή την ανύπαρκτη προβολή από τα Μέσα Ενημέρωσης στο κινηματογραφικό αφιέρωμα με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από την Οχτωβριανή Επανάσταση.

Σε αυτό το κάλεσμα αναφέρει ανάμεσα σε άλλα (Από τον Ριζοσπάστη):
«Η κινηματογραφική χρονιά που βρίσκεται σε εξέλιξη, μας εξέπληξε δυσάρεστα: Τόσο οι προβολές μας, όσο και το μεγάλο, πολύπτυχο αφιέρωμα που διοργανώνουμε με αφορμή τη συμπλήρωση, φέτος, 100 χρόνων από την Επανάσταση του Οχτώβρη, απουσιάζουν σχεδόν εντελώς από τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, ακόμη και ως στοιχειώδης πληροφορία! Ακόμη και ως αναγγελτικό εβδομαδιαίας προβολής! Ακόμη κι αν πρόκειται για πρώτη ελληνική προβολή! Μόνο αποσπασματικές αναφορές σε Μέσα άποψης και θεματικές ιστοσελίδες απλώς επιβεβαιώνουν, ως φωτεινές εξαιρέσεις, έναν, κατά τα άλλα, πολύ "σκοτεινό" κανόνα.

Μάκης Μαΐλης: Με αφορμή την «υπόθεση Μπελογιάννη»

Με αφορμή την «υπόθεση Μπελογιάννη»
Του
Μάκη ΜΑΪΛΗ
Μέλος της ΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ

Στα τέλη του 2016 κυκλοφόρησε το βιβλίο «Ετσι αγαπάμε εμείς την Ελλάδα - Πλήρη πρακτικά και ιστορικό των δικών Μπελογιάννη - Τα σήματα Βαβούδη». Την έρευνα για την ανεύρεση των πρακτικών έκανε ο Γρηγόρης Σακελλαρόπουλος και την επιμέλεια ο Σπύρος Σακελλαρόπουλος.
Πρόκειται για τα γνωστά σε πολλούς ιστορικά γεγονότα που αφορούν:
  • Τη σύλληψη του Νίκου Μπελογιάννη, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ, καθώς και 10άδων άλλων μελών και στελεχών του ΚΚΕ, που πιάστηκαν το Δεκέμβρη του 1950 και τον Οκτώβρη του 1951 παραπέμφθηκαν στο Εκτακτο Στρατοδικείο Αθηνών με βάση τον Αναγκαστικό Νόμο 509/1947.
  • Τη δεύτερη δίκη Μπελογιάννη και 28 ακόμα κομμουνιστών και κομμουνιστριών, που δικάστηκαν από το Α΄ Διαρκές Στρατοδικείο Αθηνών, στις 15 Φλεβάρη έως την 1 Μάρτη 1952, με βάση τον Αναγκαστικό Νόμο 375/1936 «περί κατασκοπείας».
  • Την ανακάλυψη των ασυρμάτων του ΚΚΕ που βρίσκονταν στις κρύπτες της βίλας ΑΥΡΑ (Γλυφάδα) και της οδού Λυκούργου 39 (Καλλιθέα). Εκεί κατοικούσαν, αντίστοιχα, οι οικογένειες των στελεχών του Κόμματος Ηλία Αργυριάδη και Νίκου Καλούμενου. Την ευθύνη της λειτουργίας των ασυρμάτων είχε το επίσης προπολεμικό στέλεχος του ΚΚΕ Νίκος Βαβούδης. Ο Βαβούδης αυτοκτόνησε στην κρύπτη της Καλλιθέας, για να μη συλληφθεί από τις διωκτικές αρχές, που την είχαν ζώσει και τον καλούσαν να παραδοθεί.

Παλαμάς: Βουερή φωνή, βροντής κι αντάρας Γέννα − Ο Παλαμάς του Σικελιανού, του Σκίπη και του Λουντέμη

Κωστής Παλαμάς
13 Ιανουαρίου 1859, Πάτρα - 27 Φεβρουαρίου 1943, Αθήνα
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 1970 (Μαρκαδόρος, 34 χ 24 εκ.)
Μορφή από πέτρα και πηλό ‒βυζάστρα
Έχοντας Διγενήδες και Φερραίους‒
Σκαμμένη με το σύνεργο του χρέους·
Ποίηση Γύφτου Λαού, φωτιά και πλάστρα.
(Μπ. Ζ.)
(Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016)

*
27 Φεβρουαρίου 1943
Πεθαίνει ο μεγάλος Έλληνας ποιητής Κωστής Παλαμάς. Η κηδεία του, που έλαβε χώρα την επόμενη μέρα, μετατρέπεται σε διαδήλωση κατά της Γερμανικής Κατοχής.
Πηγή φωτό: kar.org.gr
Χιλιάδες άνθρωποι ξεχύνονται στους δρόμους της Αθήνας. Μία ομάδα διασπά τον αστυνομικό κλοιό και καταστρέφει το γραφείο του κατοχικού πρωθυπουργού στη Βουλή. Μια άλλη, αφού υπερφαλαγγίζει τους Ιταλούς καραμπινιέρους, πυρπολεί το υπουργείο Εργασίας, όπου είχε γίνει ο προπαρασκευαστικός σχεδιασμός για την επιστράτευση. Κατά τις συγκρούσεις, τρεις διαδηλωτές σκοτώνονται και τριάντα τραυματίζονται σοβαρά.

*
Άγγελος Σικελιανός
Άγγελος Σικελιανός Λευκάδα, 28 Μαρτίου 1884 - Αθήνα, 19 Ιουνίου 1951 Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 28.III.1972 (Μολύβι, 33 χ 23 εκ.)
Παλαμάς

Ηχήστε οι σάλπιγγες... Καμπάνες βροντερές,
δονήστε σύγκορμη τη χώρα πέρα ως πέρα...
Βογκήστε τύμπανα πολέμου... Οι φοβερές
σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα!

Σ’ αυτό το φέρετρο ακουμπά η Ελλάδα! Ένα βουνό
με δάφνες αν υψώσουμε ως το Πήλιο κι ως την Όσσα,
κι αν το πυργώσουμε ως τον έβδομο ουρανό,
ποιόν κλει, τι κι αν το πει η δικιά μου γλώσσα;

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Κάρολος Κουν: Η κοινωνική θέση και η αισθητική γραμμή του Θεάτρου Τέχνης − Νίκος Γκάτσος: Το αστέρι και η λεοπάρδαλις (2 VIDEO) − Ανανέωση με ολόκληρα τα κείμενα

Κάρολος Κουν (Κάρολος Κοέν)
Προύσα, 13 Σεπ. 1908 - 14 Φεβ. 1987, Αθήνα
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 26.II.2017 (Μολύβι, 29 χ 21 εκ.)
____________
Δημοσίευση, Κυριακή 26/02/2017 - 13:34
Ενημέρωση: Κυριακή 26/02/2017 - 21:07
____________________
«Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέριος πολιτισμός στον τόπο μας. Μόνος ο καθένας μας είναι ανήμπορος. Μόνος, ο καθένας από σας τους πιο κοντινούς στην προσπάθειά μας, είναι ανήμπορος. Μαζί ίσως κάτι μπορέσουμε να κάνουμε. Το θέατρο, ως μορφή Τέχνης, δίνει τη δυνατότητα να συνδεθούμε, να συγκινηθούμε, ν' αγγίξουμε ο ένας τον άλλον, να νιώσουμε μαζί μια αλήθεια. Να γιατί διαλέξαμε το θέατρο σα μορφή εκδήλωσης του ψυχικού μας κόσμου [...]».
Κάρολος Κουν
*

Για τον κοινωνικό χαρακτήρα του θεάτρου και την καινοτόμα συμβολή του Κουν
Στις 14 του Φλεβάρη συμπληρώθηκαν τριάντα χρόνια από το θάνατο του μεγάλου σκηνοθέτη και καινοτόμου δασκάλου του ελληνικού θεάτρου, του Κάρολου Κουν. Με αφορμή αυτή την επέτειο, ο «Ριζοσπάστης» ανατρέχει σε αποσπάσματα από τα λόγια του ίδιου του Κουν, που δείχνουν πώς έβλεπε την κοινωνική διάσταση του θεάτρου, αλλά και από τα λόγια του ποιητή Νίκου Γκάτσου για τον καινοτόμο ρόλο του Κουν στο θέατρο.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 25-26/2/2017
*
Η Μποτίλια αναζήτησε τα κείμενα από την ιστοσελίδα του Θεάτρου Τέχνης από όπου (με αλλαγή στον αρχικό τίτλο και προσθήκη 18 επιπλέον φωτό του Κουν) τα αναδημοσιεύει εν τέλει χωρίς περικοπές, οι οποίες, όπως διαπιστώνεται –ιδιαίτερα από το τεράστιο κείμενο του Κουν– κρίθηκαν αναγκαίες από την εφημερίδα, λόγω του περιορισμένου της χώρου. (Κυριακή 26/02/2017 - 21:07)

*
Κάρολος Κουν
Η κοινωνική θέση και η αισθητική γραμμή του Θεάτρου Τέχνης
Διάλεξη που δόθηκε στις 17 Αυγούστου 1943 για τον Όμιλο Των Φίλων του «Θεάτρου Τέχνης»
Όταν πέρυσι τον Ιούνιο, ύστερ' από εντατική προπαρασκευαστική δουλειά με τους μαθητές της Σχολής κάναμε την πρώτη μας συνάντηση, νέοι και παλαιοί μαθητές και νέοι ηθοποιοί συνεργάτες μου στο επαγγελματικό θέατρο, και θέσαμε τις βάσεις της εργασίας μας στο «Θέατρο Τέχνης», μείναμε σύμφωνοι αρχικά, πως το θέατρό μας δε θα 'χε κανένα λόγο ύπαρξης αν δε διέφερε απόλυτα από τα υπάρχοντα θέατρα.
M’ αυτό μη μας καταλογισθεί ούτε αυθάδεια μήτε αναίδεια. Δεν επιθυμούμε να επιρρίψουμε μομφή ή να θίξουμε κανένα. Εννοούμε μόνο, ότι δεν ξεκινήσαμε με την προοπτική να προσθέσουμε ένα ακόμα θέατρο στα τόσα υπάρχοντα, ούτε θέσαμε ως απώτερη φιλοδοξία μας να επιτύχουμε να δώσουμε παραστάσεις κατά τι καλύτερες από τον Α ή το Β. Ύστερ’ απ’ αυτή την άρνηση –και βάση κάθε νέας δημιουργίας είναι μια άρνηση– ύστερα λοιπόν απ’ αυτή την άρνηση κι όλα τα δεν, ας εξηγήσουμε το θετικό μέρος της αποστολής μας.

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Αλκυονίς: Εμπρός, Σοβιέτ! (1926) του Τζίγκα Βερτόφ − Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 27 Φεβ. 2017

ΕΜΠΡΟΣ ΣΟΒΙΕΤ του Τζίγκα Βερτόφ
Το εκπληκτικό "πανόραμα" της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Η βωβή ταινία θα προβληθεί​​ με Συνοδεία Ζωντανής Μουσικής από τον συνθέτη και πολυοργανίστα  Τηλέμαχο Μούσα και ​​την εξαιρετική φωνή της, μέτζο σοπράνο Άννας Πάγκαλου, στα πλαίσια του πολύπτυχου αφιερώματος, που διοργανώνει η NEW STAR.
Δευτέρα 27/2 στις 20.00 στο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema.
*
Η εποχή είναι απεγνωσμένη, αλλόφρων, εξαντλητική, αλλά μέσα από όλα αυτά άνοιγαν δρόμο προς το νέο, το πρωτοφανές. Οι επιγραφές δεν εξηγούσαν μόνο την πορεία της κίνησης του λαού που εφορμά μέσα από την σκιά προς το φως. Στην ίδια τη δομή των επιγραφών ενυπάρχει η επιφωνηματική χροιά του καλέσματος: «Για την ολοκληρωτική νίκη της επανάστασης!»
«Στην ταινία, το είναι και το πάθος διασταυρώθηκαν».
*
Ο Τζίγκα Βερτόφ, σε σχέδιο του 1926, από τον ηθοποιό και σχεδιαστή παραγωγής Πιοτρ Γκαλάτζεφ (1900-1971)
Είμαι το μάτι. Είμαι ένα μηχανικό μάτι, μια μηχανή. Σας δείχνω έναν κόσμο, εγώ, που μόνο τους ομοίους μου μπορώ να δω.
ΤΖΙΓΚΑ ΒΕΡΤΟΦ

Τάισε μπλουμ... απάτες!

Τάισε μπλουμ!...
Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ
Πεινάς. Αγωνιάς. Κι ύστερα έρχεται το θριαμβευτικό μενού. Πατάτες μπλουμ, δηλαδή νερόβραστες πασπαλισμένες με καυστικά επαινετικά σχόλια Σόιμπλε, σαν μπούκοβο ένα πράγμα.
Υστέρα μαθαίνεις πως όσα χρόνια δούλεψες για μια ψωροσύνταξη, είναι υπόθεση προσωπικής διαφοράς και η περικοπής της το περαιτέρω πετσόκομμα.
Δηλαδή θα αντισταθμιστεί εξισορροπητικώς με πιθανή μείωση του ΦΠΑ στην ταβέρνα που δεν πας.
ΜπΖ, 29.V.2016
Πατάτες μπλουμ σημαίνει να πανηγυρίζεις γιατί εντάσσονται στο σωτηριολογικό διαιτολόγιο της αριστεράς που καρτεράει την άδεια του μπούλη της για να καταθέσει ερυθρά άνθη στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, χωρίς το μπούλινγκ του κυβερνητικού εταίρου.

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Πολιτική ναρκοθετημένη με βάρβαρα μέτρα − Δημήτρης Κουτσούμπας: Στο δρόμο με τον λαό, μακριά από τα σίριαλ της κυβερνητικής προπαγάνδας

«Ναρκοπέδιο» για το λαό
Τον εμπλουτισμό της πολιτικής της με περισσότερα «αναπτυξιακά» στοιχεία προαναγγέλλει η κυβέρνηση για μετά το 2018 και υπόσχεται το «τέλος της λιτότητας», θέλοντας να καλλιεργήσει προσδοκίες στο λαό, για να αποδεχτεί τα βάρβαρα μέτρα που τώρα ετοιμάζεται να νομοθετήσει.

 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Ο λαός πληρώνει όχι ένα, αλλά πάρα πολλά ευρώ με τα μέτρα
Παρασκευή 24/02/2017 - 12:56
Σε δήλωσή του με αφορμή την ομιλία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, τόνισε:
«Τα σκηνοθετημένα σίριαλ της κυβερνητικής προπαγάνδας -και σήμερα ξανά από το βήμα της Βουλής- αφήνουν παγερά αδιάφορο τον ελληνικό λαό, που ματώνει καθημερινά με τα μέτρα που νομοθετεί η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, πληρώνοντας όχι 1, αλλά πάρα πολλά ευρώ, πέρα από τη συνεχιζόμενη απώλεια εισοδήματος.

ΙΣΚΡΑπες της πολιτικής λαφαζανιάς

‒Άντε, ρε μαλάκες γερμανόφιλοι!... Δεν καταλάβατε με ποιον έχετε μπλέξει!
Παναγιώτη μαζί, το δρόμο φωτίζεις εσύ! (Άμα είναι βράχος ο άνθρωπος...)

Λαφαζανιά
Ετυμολογία: λαφαζανιά< τουρκική lafazan< περσική لافزن (lāf-zan)
Ουσιαστικό: λαφαζανιά (κυπριακή διάλεκτος) θηλυκό· υπερβολή, σαχλαμάρα· εξωπραγματικό γεγονός που παρουσιάζει κάποιος ως πραγματικότητα, για να εντυπωσιάσει
Συγγενικές λέξεις: λαφαζάνης
*
*
Λαφαζάνης: Φανφάρες και παπάρες
*
Α' Μέρος: Λαφαζάνης: Έργα και ημέρες του υπερυπουργού σε θέματα Αγροτικής Παραγωγής και Ενέργειας (Α΄)

Β' Μέρος: Λαφαζάνης: Λόγια και Γραπτά του υπερυπουργού, σε θέματα Αγροτικής Παραγωγής και Ενέργειας, τρομάρα του! (Β΄)

Γ' Μέρος: Λαφαζάνης: Δηλώσεις και εκδηλώσεις του υπερυπουργού, σε θέματα Αγροτικής Παραγωγής και Ενέργειας, τρομάρα του! (Γ΄ και συνεχίζεται)

Δ' Μέρος: Λαφαζάνης: Δηλώσεις και διαδηλώσεις του υπερυπουργού, σε θέματα Αγροτικής Παραγωγής και Ενέργειας, τρομάρα του! (Δ΄ και συνεχίζεται)

Ε' Μέρος: Λαφαζάνης: Ανώγια και κατώγια (με παρτυ στα μονοπωλιακά σαλόνια) του υπερυπουργού, σε θέματα Αγροτικής Παραγωγής και Ενέργειας, τρομάρα του! (Ε΄ και συνεχίζεται)
__________________
Από Μποτίλια και
Λαφαζάνης (40)
*
Προς «Ίσκρα»: Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη

Στα σαγόνια του ΣΥΡΙΖΑ 2
Είναι τέτοια τα πολιτικά αδιέξοδα της ιστοσελίδας «Ίσκρα» και του χώρου που εκπροσωπεί, που αναζητά, για μια ακόμα φορά, σανίδα σωτηρίας στη διαστρέβλωση των λεγομένων του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στο πλαίσιο μιας ζωντανής συνέντευξης που έδωσε στην ΕΡΤ [από Μποτίλια].
Φτάσανε στο σημείο να λένε ότι περίπου το ΚΚΕ προτείνει σοσιαλισμό με ευρώ ή διπλό νόμισμα σαν αυτό που πρότεινε ο μέχρι πρότινος δικός τους σύντροφος Γ. Βαρουφάκης.
  • Είναι προφανές απ' τη συνέντευξη του Δ. Κουτσούμπα, η οποία δημοσιεύεται ολόκληρη στο πόρταλ «902.gr», ότι όταν μιλάει για ευρώ, δραχμή ή διπλό νόμισμα, ως δυνατότητες, αναφέρεται στους σχεδιασμούς που «σκέφτονται» διάφορα επιτελεία της αστικής τάξης.

Θανάσης Παφίλης: Με αντισταθμιστικά παραμύθια καλύπτουν τη βάρβαρη πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων (VIDEO)

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Το λαϊκό εισόδημα εξαφανίζεται με τη νέα συμφωνία - Παραμύθι τα αντισταθμιστικά
(VIDEO)
Πέμπτη 23/02/2017 - 15:30 - Ενημέρωση: Πέμπτη 23/02/2017 - 15:33
Το λαϊκό εισόδημα εξαφανίζεται με τη νέα συμφωνία σημείωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης σχολιάζοντας τον καυγά ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για το αν έχει εξαφανισθεί ο υπουργός Οικονομικώνπου τοποθετήθηκε στη Βουλή.
Χαρακτήρισε θέατρο τα πυρά που ανταλλάσουν κυβέρνηση και κόμματα της αντιπολίτευσης όταν μαζί έχουν ψηφίσει το τρίτο μνημόνιο και τάσσονταν υπέρ της ολοκλήρωσης της δεύτερης αξιολόγησης.

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Κινηματογραφικό «Σκοπευτήριο» - Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Καισαριανής: Αναζητώντας το άλλο μισό του Ουρανού με 3+1 ταινίες (1, 15, 29 και 8 Μάρτη 2017)


Κινηματογραφική Λέσχη Καισαριανής
και
Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Καισαριανής

Αφιέρωμα προβολών
Μαρτίου 2017
Αναζητώντας το άλλο μισό του ουρανού*
Με 3+1 ταινίες
*
Τετάρτη 1η Μαρτίου
Η Γυναίκα Με Τα Σπίρτα
(Tulitikkutehtaan Tytto - The Match Factory Girl, 1989)
Σκηνοθεσία: Ακι Καουρισμάκι.
Ηθοποιοί: Κάτι Ούτινεν (Ίρις), Ελίνα Σάλο (Μάνα), Έσκο Νικάρι (Πατριός), Βέζα Βιερίκο (Άαρνε). Φινλανδία, Έγχρ. 68'.

Η Ίρις, εργάτρια σε εργοστάσιο σπίρτων, αργοπεθαίνει «ταξιδεύοντας» στη διαδρομή σπίτι – δουλειά – δουλειά – σπίτι, με την ενδιάμεση στάση μιας χωρίς προοπτική εγκυμοσύνης, για να καεί γρήγορα, σαν το σπίρτο που παράγει, πασχίζοντας να φωτίσει το σκοτάδι της μονότονης ζωής της.



Σκλάβα χωρίς αλυσίδες
Ρaul-Desire Τrouillebert 
 (Παρίσι 1829 - 28 Ιουν. 1900)
«Υπηρέτρια στο χαρέμι», 1874, λάδι σε καμβά.
(Μουσείο Καλών Τεχνών, Νίκαια)
Η άγρια εργασιακή εκμετάλλευση, αλλά και το φάσμα της ανεργίας παράλληλα με τον αγώνα για επιβίωση –ιδιαίτερα σε περιόδους καπιταλιστικής κρίσης– αγγίζει όλες τις πλευρές της ζωής, «προσφέροντας» στις γυναίκες τριπλή καταπίεση: οικογενειακή, κοινωνική, ταξική.
Η πορεία των γυναικών στην ιστορία υπήρξε δύσκολη, δύσβατη, με εμπόδια και περιορισμούς.

Σωματεία Αττικής: ΠΑΜΕ να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας, απαντώντας στα νέα μέτρα

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κλιμάκωση της δράσης με απεργιακή απάντηση στα νέα μέτρα
Πέμπτη 23/02/2017 - 19:31
Η κλιμάκωση της δράσης των εργαζομένων και η προετοιμασία τους ώστε μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες να δώσουν απεργιακή απάντηση στη νέα επίθεση που δέχονται από κυβέρνηση, ΕΕ και επιχειρηματικούς ομίλους βρέθηκε στο επίκεντρο της σύσκεψης Σωματείων και συνδικαλιστών της Αττικής, που έγινε την Πέμπτη το απόγευμα, ύστερα από κάλεσμα του ΠΑΜΕ. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Athens Ledra», οι εργαζόμενοι του οποίου δίνουν ένα πολύ σημαντικό και πολύμηνο αγώνα για τα δικαιώματά τους.
Την ανάγκη οργάνωσης της αντίστασης των εργαζομένων «με ένταση της προσπάθειας για την οργάνωση των εργαζομένων στους τόπους δουλειάς και στους κλάδους, για τη συσπείρωση περισσότερων εργατικών - λαϊκών δυνάμεων στην πάλη για ανάκτηση των απωλειών και κατάργηση των αντεργατικών νόμων, για δικαιώματα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες», τόνισε στην εισήγησή του ο Νίκος Μαυροκέφαλος μέλος της ΕΓ του ΠΑΜΕ (ολόκληρη η εισήγηση στο συνημμένο).