Δεκέμβρης 1944 (17)

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

ΣΥμμορία ΑΝΕΛέητων: Δεύτερη αξιολόγηση της συγκυβερνησης και πολλαπλή απαξίωση του λαού με ματωμένα πλεονάσματα για το κεφάλαιο

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΔΕΥΤΕΡΗ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ»
Δεκάδες αντιλαϊκές παρεμβάσεις, μία προς μία στην υπηρεσία του εγχώριου κεφαλαίου

ΚΕΙΜΕΝΑ
Ανδρέας ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ
 
Κεντρικά ζητήματα τα νέα χτυπήματα στα Εργασιακά, σε συνδυασμό με τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης δημόσιων και ιδιωτικών οφειλών των επιχειρήσεων» σε όφελός τους. Ετοιμάζεται «σφαγείο» στην κάλυψη από το κράτος όσων παροχών στο λαό απέμειναν
Με προμετωπίδα την κλιμάκωση των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων που κρίνονται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, προσέρχεται η συγκυβέρνηση στο δεύτερο κύκλο της «αξιολόγησης» από το κουαρτέτο, τα υψηλόβαθμα κλιμάκια του οποίου επανέρχονται στις αρχές αυτής της βδομάδας στην Αθήνα.
Το νέο «πακέτο» περιέχει μπαράζ από επιλεγμένες αντιλαϊκές παρεμβάσεις, ενταγμένες στην ενιαία στρατηγική του κεφαλαίου, με κεντρικά ζητήματα τα νέα χτυπήματα στα Εργασιακά, σε συνδυασμό με τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης δημόσιων και ιδιωτικών οφειλών των επιχειρήσεων».
Από τα «κιτάπια» του εγχώριου κεφαλαίου είναι και οι δεκάδες ακόμη παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στη δεύτερη «αξιολόγηση».
Ανάμεσα σε αυτές,
  • ο νέος νόμος για την «εφοδιαστική αλυσίδα» (logistics),
  • οι «απελευθερώσεις» στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου,
  • οι διαδικασίες για τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων,
  • ο κανονισμός για παροχή υπηρεσιών ύδρευσης (συνδέεται με τις ιδιωτικοποιήσεις στον κλάδο),
  • ο «οδικός χάρτης» για την πλήρη «απελευθέρωση» επαγγελμάτων (μηχανικοί),
  • το νέο πακέτο κρατικών επιχειρήσεων που θα περάσουν στο υπερ-ταμείο για τις ιδιωτικοποιήσεις,
  • η αναμόρφωση της νομοθεσίας για την «Επιτροπή Ανταγωνισμού» κ.ά.
Την ίδια ώρα, η νομοθέτηση του νέου «συστήματος Πρόνοιας» φέρνει στην πρώτη γραμμή του «σφαγείου» την παραπέρα συρρίκνωση ή και κατάργηση στα κάθε είδους προνοιακά επιδόματα που αποδίδονται στα φτωχότερα τμήματα του λαϊκού πληθυσμού.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εφαρμογή των προγραμμάτων για το «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα» συνδέεται με την «αξιολόγηση των κοινωνικών παροχών».
Νέες παρεμβάσεις σχεδιάζονται και στην κρατική διοίκηση, που θα περιλαμβάνουν τις «αλλαγές» στα ειδικά μισθολόγια, το μόνιμο μηχανισμό κινητικότητας και το νέο καθεστώς αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Επιπλέον, σύμφωνα με έγγραφα που έχουν «διαρρεύσει», προβλέπονται η προετοιμασία τριετούς προγράμματος για την Εκπαίδευση, η τροποποίηση της νομοθεσίας για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων κ.ά.
Eurokinissi
Η κυβέρνηση προετοιμάζει πυρετωδώς τα αντιλαϊκά μέτρα για τη δεύτερη «αξιολόγηση»
«Ξεσκαρτάρισμα» επιχειρήσεων με κριτήριο τη βιωσιμότητα
Ήδη, με εντατικούς ρυθμούς έχουν ξεκινήσει οι διεργασίες και για την επόμενη δέσμη των αντιλαϊκών προαπαιτούμενων, με κυρίαρχο ζήτημα, πέρα από τα νέα χτυπήματα στα Εργασιακά, τη «σύσταση εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης δημόσιων και ιδιωτικών οφειλών των επιχειρήσεων», που εγκρίθηκε στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκη.
Ουσιαστικά, επιδιώκεται, σε πρώτη φάση, το γρήγορο «ξεσκαρτάρισμα» του τεράστιου όγκου των υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, δίνοντας ελπίδες επιβίωσης μόνο σε εκείνες τις «προβληματικές» επιχειρήσεις που κρίνεται ότι μπορεί να αντεπεξέλθουν στην κούρσα της ανταγωνιστικότητας, με βάση τις «μελέτες βιωσιμότητας» και σε συνδυασμό με τις προοπτικές και την ανταγωνιστικότητα συνολικότερα του κλάδου στον οποίο εντάσσονται.
  • Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις δρομολογείται... ταχεία έξοδος, οδηγώντας βέβαια σε μεγαλύτερη συγκέντρωση της επιχειρηματικής «πίτας» και των κερδών σε ισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους. 
Είναι ένας τρόπος καταστροφής κεφαλαίου που πιθανά να συμβάλει σε νέες επενδύσεις και ανάκαμψη της οικονομίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σαφές ότι το σχέδιο για εκτεταμένες επιχειρηματικές αναδιαρθρώσεις «κουμπώνει» και εξυπηρετείται από το σχέδιο για τις ομαδικές απολύσεις και τα νέα χτυπήματα στα Εργασιακά, που προωθούνται παράλληλα, ως στοιχεία που δημιουργούν συνθήκες ανταγωνιστικότητας, άρα και δυνατότητες επενδύσεων. Το πληρώνει όμως η εργατική τάξη.
Ο υπό διαμόρφωση νόμος για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών οφειλών αφορά κατ' αρχή μόνο αυτές που κρίνονται «βιώσιμες», ενώ τον πρώτο λόγο θα έχουν οι μεγαλοπιστωτές. Εν προκειμένω, με τις πλέον «συντηρητικές» εκτιμήσεις, τουλάχιστον το 20% των επιχειρήσεων θεωρείται ευθύς εξαρχής «κομμένο» μέσω των «εκθέσεων βιωσιμότητας», ενώ βέβαια η καταστροφή του συσσωρευμένου κεφαλαίου θα έχει και συνέχεια.
Ταυτόχρονα, προωθείται ένα μεγάλης έκτασης ξαναμοίρασμα της επιχειρηματικής «πίτας», με κεφάλαια και μετοχές να αλλάζουν χέρια. 

Στις «προβληματικές» επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να περάσουν τον πήχη της «βιωσιμότητας», τον πρώτο λόγο θα έχουν τράπεζες και άλλοι μεγαλοπιστωτές τους, μαζί και τα διάφορα funds, που ενδιαφέρονται να «χτίσουν θέσεις» στην εγχώρια αγορά μέσω της εξαγοράς «κόκκινων» τραπεζικών δανείων.
Επιπλέον, σύμφωνα με το «τεχνικό μνημόνιο» της συνεργασίας συγκυβέρνησης - κουαρτέτου, ανάλογα με την πολυπλοκότητα και το μέγεθος της υπόθεσης, θα καθορίζεται το περιεχόμενο των μέτρων αναδιάρθρωσης, όπως
  • ανασχεδιασμός επιχειρηματικού πλάνου,
  • διαγραφές οφειλών,
  • μετοχοποίηση χρέους
  • ή ένας συνδυασμός μέτρων.
Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, εάν η διαδικασία καταλήξει σε συμφωνία μεταξύ του οφειλέτη και των πιστωτών που αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 60% της συνολικής οφειλής, η υπόθεση θα παραπέμπεται σε δικαστή προς επικύρωση. Σε μια τέτοια περίπτωση, η δικαστική απόφαση θα επιβάλλει την αναγκαστική «συμμόρφωση» του συνόλου των πιστωτών.
Το κυβερνητικό σχέδιο θα συζητηθεί την επόμενη βδομάδα με το κουαρτέτο και σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, προβλέπει ακόμη ότι:
  • Ο νόμος θα αφορά όλες τις επιχειρήσεις, χωρίς να αποκλείονται οι ατομικές και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου θα είναι υπερχρεωμένες, καθώς και όλα τα χρέη προς τράπεζες, Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία και λοιπούς ιδιώτες πιστωτές.
  • Ως προς το περιεχόμενο των λύσεων, δεν θα υπάρχουν περιορισμοί, καθώς θα μπορούν να αφορούν πολυετείς επιμηκύνσεις της περιόδου αποπληρωμής, διαγραφές μέρους των οφειλών ή και άλλους τρόπους ρύθμισης ή αναδιάρθρωσης του χρέους.
  • Ο μηχανισμός εξωδικαστικής αναδιάρθρωσης επιχειρηματικών δανείων θα ισχύσει για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η πρόταση της συγκυβέρνησης είναι να έχει ορίζοντα μέχρι το τέλος του 2018, έναντι μικρότερου διαστήματος που αναμένεται να βάλει στο τραπέζι η πλευρά του κουαρτέτου. Με άλλα λόγια, τα παζάρια αφορούν στους ρυθμούς αποβολής προβληματικών επιχειρήσεων από το «κάδρο» της επιχειρηματικότητας κατά τα επόμενα χρόνια.
  • Την αίτηση για αναδιάρθρωση των οφειλών θα την αναλαμβάνει συντονιστής από το Μητρώο Διαμεσολαβητών του υπουργείου Δικαιοσύνης. Ενώπιόν του θα διεξάγονται οργανωμένα διαπραγματεύσεις μεταξύ της επιχείρησης και όλων των πιστωτών, συμπεριλαμβανομένων του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, αν υπάρχουν σχετικά χρέη. Στις διαπραγματεύσεις θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι των εργαζομένων και των προμηθευτών.
Είναι φανερό ότι τα μεγαλύτερα θύματα αυτής της «αναδιοργάνωσης» θα είναι οι εργαζόμενοι και τα εναπομείναντα δικαιώματά τους.
***
Ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί με κοινή συνισταμένη την αντιλαϊκή πολιτική
Τα παζάρια και οι αντιθέσεις για το ελληνικό χρέος εξελίσσονται εν μέσω αβεβαιότητας για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, που οξύνει τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς
Στο ντόμινο αντιλαϊκών διεργασιών, ανταγωνισμών και διαιρέσεων ανάμεσα σε καπιταλιστικά κέντρα, αλλά και στο εσωτερικό της ΕΕ και της Ευρωζώνης, εντάσσεται και το ζήτημα της διαχείρισης του ελληνικού κρατικού χρέους, σε συνδυασμό βέβαια με τα παζάρια σχετικά με τη συμμετοχή και το ρόλο του ΔΝΤ στη δανειακή σύμβαση με το ελληνικό κράτος.
Την ίδια ώρα, το γενικό φόντο των εξελίξεων προσδιορίζεται από τις αυξημένες αβεβαιότητες και από τους κινδύνους που εκδηλώνονται στην παγκόσμια οικονομία, γεγονός που έρχεται να οξύνει τους ενδοκαπιταλιστικούς ανταγωνισμούς και την αντιλαϊκή επέλαση στη βάση της ενιαίας στρατηγικής του κεφαλαίου.
Ο επικεφαλής του Γιούρογκρουπ, Γ. Ντάισελμπλουμ, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης, την περασμένη Δευτέρα, δήλωσε ότι  
«δεν θα ανοίγω το θέμα του χρέους σε κάθε Γιούρογκρουπ»...
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζ. Λιου, σε συνέντευξη Τύπου που παράθεσε στο πλαίσιο της συνόδου του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον, υπογράμμισε:
«Εκτός από την τήρηση των δεσμεύσεων από την πλευρά της Ελλάδας και την εφαρμογή σκληρών μέτρων, υπάρχει επίσης η ανάγκη μείωσης του χρέους. Νομίζω ότι όσο πιο γρήγορα αυτό πάρει σάρκα και οστά, τόσο το καλύτερο». Και πρόσθεσε: «Είναι μεγάλη πρόοδος το γεγονός ότι η Ελλάδα εφαρμόζει τα μέτρα, κάποια από τα οποία είναι σκληρά και πρέπει να τα ολοκληρώσουν».
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ, Τζ. Ράις, σε ανακοίνωση αναφέρει: 
«Παραμένουμε πλήρως προσηλωμένοι με στόχο την επίτευξη συμφωνίας επί ενός προγράμματος που θα μπορεί να υποστηρίξει το Ταμείο μέσω μίας νέας διευθέτησης (...) Στο πλαίσιο αυτό, μία αποστολή του ΔΝΤ θα επισκεφθεί σύντομα την Αθήνα».
«Το ΔΝΤ δεν επιτρέπει να του θέτουν κανενός είδους διορίες», τόνισε ο αντιπρόεδρος του ΔΝΤ, Ντ. Λίπτον, αναφερόμενος σε δηλώσεις όπως του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Β. Σόιμπλε, σχετικά με τη συμμετοχή του στη χρηματοπιστωτική ενίσχυση του ελληνικού κράτους, μέχρι το τέλος του 2016. Να σημειωθεί ότι η γερμανική Βουλή υπερψήφισε την τρέχουσα δανειακή σύμβαση της Ευρωζώνης προς το ελληνικό κράτος, με προϋπόθεση τη συμμετοχή και του ΔΝΤ.
Χαρακτηριστική είναι και η παρέμβαση του Μπ. Κερέ, μέλους του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, ο οποίος, μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο, τόνισε:
«Προσβλέπουμε σε μία λύση που θα μπορεί να καθησυχάσει τις αγορές, να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στη δυναμική του χρέους, να επιτρέψει την πλήρη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα - που θα αύξανε την αξιοπιστία (του προγράμματος) - και να αποκαταστήσει την πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές πριν από το τέλος του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018, χωρίς να υπονομεύει τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια».
Την ίδια ώρα, η αποκατάσταση της «προσβασιμότητας» του ελληνικού κράτους για νέα δάνεια από τις χρηματαγορές είναι αναπόδραστα δεμένη με την κλιμάκωση των αντιλαϊκών μέτρων. Σύμφωνα με τον Μπ. Κερέ:
«Για να ολοκληρωθεί με επιτυχία το πρόγραμμα και να αποκατασταθεί η πρόσβαση στις αγορές σε διαρκή βάση, είναι πάνω από όλα αναγκαίο να συνεχίσουν οι ελληνικές αρχές να δείχνουν μία σοβαρή δέσμευση στους στόχους και τα μέτρα που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο του προγράμματος».
«Μόνο αν συμβεί αυτό», πρόσθεσε, «θα μπορούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι να είναι βέβαιοι ότι οι μεταρρυθμίσεις δεν θα καταργηθούν, αλλά, αντίθετα, θα ενισχυθούν μετά το πρόγραμμα, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω το δυναμικό για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας».
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Β. Ντομπρόβσκις, αναφερόμενος στο ρόλο του ΔΝΤ στο «πρόγραμμα», τόνισε:
«Εργαζόμαστε ώστε να παραμείνει. Περισσότερα θα ξέρουμε όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του τρέχοντος προγράμματος, κάτι το οποίο θα γίνει αυτό το φθινόπωρο. Οι προγνώσεις όμως είναι δύσκολες. Η προηγούμενη αξιολόγηση έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβρη του περασμένου χρόνου και παρατάθηκε έως τον Ιούνη». Ο ίδιος, μιλώντας στο γερμανικό οικονομικό περιοδικό «Wirtschafts Woche», υποστήριξε ότι από την Ελλάδα «υπάρχουν καλές ειδήσεις», διατυπώνοντας την εκτίμηση πως το 2016 θα επιτευχθεί ο στόχος του κρατικού προϋπολογισμού για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Παράλληλα, επανέφερε το ζήτημα της «εμβάθυνσης της ΟΝΕ», λέγοντας ότι
«η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προετοιμάζει, για τον ερχόμενο Μάρτη, τη λευκή βίβλο με τα περαιτέρω βήματα για την ολοκλήρωση της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης». Παράλληλα, φαίνεται να δρομολογούνται ορισμένες αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό. «Ενα μέρος θα αφορά τον Μηχανισμό Σταθερότητας. Μια δυνατότητα θα ήταν να δίνονται δάνεια για να τονωθούν οι επενδύσεις» τόνισε, επιβεβαιώνοντας ότι αναζητούνται και συμπληρωματικά εργαλεία για τη φτηνή χρηματοδότηση του κεφαλαίου.
Αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις από τη συγκυβέρνηση
«Είμαστε αυτοί που βιαζόμαστε και γι' αυτό θέλαμε να τελειώσουμε πολύ γρήγορα τα προαπαιτούμενα, όπως και τη δεύτερη αξιολόγηση»,
τόνιζαν χαρακτηριστικά υψηλόβαθμοι κυβερνητικοί παράγοντες μετά την ολοκλήρωση της ετήσιας συνόδου του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, στο τέλος της περασμένης βδομάδας στην Ουάσιγκτον.
Την ίδια ώρα, το ζήτημα της διαχείρισης του ελληνικού κρατικού χρέους αποτελεί «όχημα» για διαδοχικά αντιλαϊκά μέτρα, μόνιμου χαρακτήρα και μετά το 2018 και την αναμενόμενη τυπική λήξη του τρέχοντος μνημονίου.
Αποκαλυπτικές είναι και οι παρακάτω επισημάνσεις των κυβερνητικών πηγών:
«Η Ελλάδα έχει κάθε συμφέρον να τελειώσει έγκαιρα και τη δεύτερη αξιολόγηση, για να μην υπάρξει καμία δικαιολογία γι' αυτούς που δεν θα θέλανε να κάνουνε κάτι για το χρέος».
Σε ό,τι αφορά τη στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης των ΗΠΑ, τονίζεται: «Μας υποστηρίζουν και μας λένε προχωρήστε και σε τεχνικές μελέτες - για να ξέρουμε τι πακέτα μέτρων σε ποια αποτελέσματα οδηγούν - και ήμαστε εδώ να σας υποστηρίξουμε».
Διατυπώνοντας αγωνίες του εγχώριου κεφαλαίου σχετικά με το ενδεχόμενο αναβολής των μέτρων για τη διαχείριση του κρατικού χρέους, επισημαίνεται: «Το να μη ληφθεί απόφαση δημιουργεί αβεβαιότητα και δεν μας αφήνει να προσελκύσουμε επενδύσεις (...) Αυτό είναι το χειρότερο. Δηλαδή, αν γίνει κάτι τέτοιο, δεν θα μπούμε στην ποσοτική χαλάρωση. Αν είσαι επενδυτής στο Λονδίνο και σου πουν ότι η λύση θα βρεθεί το καλοκαίρι, τότε θα πεις και εγώ θα αποφασίσω να επενδύσω το καλοκαίρι»...
***
 
Ματωμένα πλεονάσματα
Ο «κόφτης» που λένε ότι δεν θα ενεργοποιηθεί έχει ήδη σφαγιάσει δαπάνες για κάλυψη λαϊκών αναγκών, ενώ η φορολεηλασία του λαού αυξάνεται
Το σφυροκόπημα διαρκείας των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων με νέους φόρους και χαράτσια, σε συνδυασμό με την παραπέρα συμπίεση των κρατικών κονδυλίων που αφορούν στην κάλυψη στοιχειωδών λαϊκών αναγκών, αποτελούν τους πυλώνες εφαρμογής του κρατικού προϋπολογισμού στο 9μηνο (Γενάρης - Σεπτέμβρης) του 2016. 
Αποκαλυπτικό είναι το γεγονός ότι τα εμφανιζόμενα «πρωτογενή πλεονάσματα» διαμορφώνονται στο αστρονομικό ύψος των 5,4 δισ. ευρώ, ενώ και το γενικό ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού εμφανίζει πλεόνασμα ύψους 606 εκ. ευρώ.
Εξίσου χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού είναι χαμηλότερες κατά 3,1 δισ. ευρώ σε σχέση με τον προβλεπόμενο στόχο που είχε τεθεί, επιβεβαιώνοντας το μόνιμο «σφαγείο» σε βάρος του λαού, ανεξάρτητα από τις «εφεδρείες» που προβλέπονται από την ενεργοποίηση του περιβόητου «δημοσιονομικού κόφτη».
Την ίδια ώρα, το σύνολο των κρατικών εσόδων εμφανίζεται διογκωμένο κατά περίπου 3,5 δισ. ευρώ σε σχέση με πέρσι και διαμορφώνεται στα 37,8 δισ. ευρώ, σε μια εξέλιξη που συνδέεται με τη διόγκωση της φοροληστείας απέναντι στη λαϊκή οικογένεια.
Να σημειωθεί ότι από το φετινό Ιούλη τέθηκαν σε εφαρμογή και πρόσθετα αντιλαϊκά μέτρα, όπως
  • η αύξηση της μηνιάτικης παρακράτησης του φόρου σε μισθούς και συντάξεις,
  • η ενίσχυση της αφαίμαξης μέσω του ΦΠΑ και των έμμεσων φόρων που επιβάλλονται στη λαϊκή κατανάλωση κ.ά.
Όλα τα παραπάνω αποτυπώνουν την εκτεταμένη αναδιανομή εισοδημάτων σε βάρος της εργατικής - λαϊκής οικογένειας, με κατεύθυνση τις προτεραιότητες του κεφαλαίου.
Την ίδια ώρα, η συγκυβέρνηση και ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός του κράτους δίνουν στην κυριολεξία τα ρέστα τους, προχωρώντας σε μαζικές κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, προκειμένου να συγκεντρωθούν στο κρατικό ταμείο οι ληξιπρόθεσμες «οφειλές» των λαϊκών νοικοκυριών, είτε αυτές προέρχονται από τα χαράτσια της σημερινής κυβέρνησης είτε από αυτά που έχουν αφήσει «παρακαταθήκη» οι προκάτοχες κυβερνήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.