Δεκέμβρης 1944 (17)

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

ΣΥΡΙΖΑ: Παιδεία Θύραθεν (από έξω), Διά Βίου Μάθηση στον Εργολάβο και Θρησκεία του Κεφαλαίου ─ ΚΚΕ: Λύκειο-αρένα ανταγωνισμού, Πανεπιστήμια με τη βούλα της αγοράς

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Διαμορφώνει το Λύκειο-εξεταστικό κέντρο και προχωρά τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Τρίτη 09/04/2019 - 14:00 - Ενημέρωση: Τρίτη 09/04/2019 - 16:45
Ένα Λύκειο-εξεταστικό κέντρο, αποστεωμένο από κάθε έννοια Γενικής Παιδείας και με μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα συνεχή αγώνα δρόμου για την κάλυψη της ύλης, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δημοσιοποιήθηκε τη Δευτέρα και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Λύκειο-αρένα ανταγωνισμού, Πανεπιστήμια με τη βούλα της αγοράς, είναι το σχέδιο κυβέρνησης - ΕΕ
Τρίτη 09/04/2019 - 14:08 - Ενημέρωση: Τρίτη 09/04/2019 - 16:46
Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το πολυνομοσχέδιο-«σκούπα» του υπουργείου Παιδείας τονίζεται:
«"Λύκειο αρένα ανταγωνισμού - Πανεπιστήμια με τη βούλα της αγοράς" αυτό είναι το σχέδιο κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιμένει να φτιάξει ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο-φροντιστήριο, όπου θα γενικευτεί ένας ατελείωτος εξεταστικός μαραθώνιος και η όποια γενική μόρφωση θα σταματάει ουσιαστικά στην Α’ Λυκείου.
Το Λύκειο που θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα κοιτάει ακόμα περισσότερο τους μαθητές στην τσέπη, χωρίζοντας και κατηγοριοποιώντάς τους.
Όσο δε για την πάταξη της παραπαιδείας και τα χρήματα που δαπανά η -ρημαγμένη από τα απανωτά μνημόνια- λαϊκή οικογένεια, το ενδιαφέρον είναι εντελώς υποκριτικό. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι μεγάλες αλυσίδες φροντιστηρίων πανηγυρίζουν για τις προτάσεις της κυβέρνησης για το Λύκειο και βλέπουν νέα αύξηση της πελατείας τους. Άλλωστε, χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο της σημερινής κυβέρνησης όσο και των προηγούμενων, δεν λειτουργούν ουσιαστικά η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.
Με το νέο νομοσχέδιο-"σκούπα" η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδεύει για άλλη μια φορά φοιτητές και σπουδαστές, που αγωνιούν για τις σπουδές τους, τα πτυχία τους, τον κόπο και τα έξοδα που καταβάλουν για τη μόρφωσή τους.
Πιο συγκεκριμένα:
Σειρά έχουν τώρα πανεπιστημιακά ιδρύματα σε Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Μακεδονία, στην Κρήτη, όπου προχωρούν οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και ιδρύσεις Τμημάτων, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης πανεπιστημιοποίησης και με μοχλό τις επιταγές των επιχειρήσεων σε κάθε Περιφέρεια και κλάδο.
Καθόλου τυχαία δεν είναι η έμφαση που δίνεται στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας, όπου συγχωνεύονται τα ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και το Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Το Διεθνές Πανεπιστήμιο, όπως άλλωστε ήταν και εξαρχής, γίνεται πανεπιστήμιο-δούρειος ίππος για τη λειτουργία των ιδρυμάτων, με όρους ανταποδοτικότητας, με όρους "εσόδων - εξόδων". Σε αυτό το "πανεπιστήμιο" τα πάντα πωλούνται: Προγράμματα σπουδών, έρευνα, ταχύρρυθμα προγράμματα κατάρτισης, μεταπτυχιακά και ο φοιτητής-πελάτης πρέπει να χώσει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσει το εκπαιδευτικό προϊόν.
Προχωρά η κατηγοριοποίηση πτυχίων και αποφοίτων, διευρύνεται ο διαχωρισμός σε "ενεργούς και μη ενεργούς" φοιτητές, σε μια μεγάλη γκάμα αποφοίτων με πτυχία πολλών ταχυτήτων στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο.
Προχωρά και βαθαίνει το κυνήγι προσόντων, απαξιώνεται εκ νέου το πτυχίο, με κολέγια και διετή προγράμματα να μπαίνουν και αυτά, ως νέες κατηγορίες, στο ίδιο επιστημονικό πεδίο. Απέναντι στο δίκαιο αίτημα των φοιτητών για την ύπαρξη ενός και μόνο πτυχίου, πανεπιστημιακού επιπέδου στο επιστημονικό αντικείμενο, όπως γίνεται με τις Σχολές Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, η κυβέρνηση απαντά για άλλη μια φορά με επιτροπές και "επιτροπάτα", που θα εξετάσουν τα ενδεχόμενα. Την κατάληξη και τα πορίσματα και αυτής της επιτροπής τα ξέρουμε ήδη: Είναι ταγμένοι στην υπηρέτηση της πολιτικής που θέλει μεγάλη γκάμα πτυχίων, για να συμπιέζονται τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω.
Το ΚΚΕ καλεί όλη τη νεολαία, τους φοιτητές, τους μαθητές να απορρίψουν το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και να βάλουν μπροστά τις δικές τους ανάγκες.
Τα όνειρα και οι ανάγκες της νεολαίας δεν χωρούν σε ένα σύστημα που ορθώνει ταξικούς φραγμούς, για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση και μετατρέπει τα πτυχία σε "κορνίζες".
Τα όνειρα και οι ανάγκες των νέων δεν χωρούν στην πολιτική της ΕΕ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, που μετατρέπουν τη μόρφωση σε ακόμα πιο ακριβό εμπόρευμα και θέλουν τις γνώσεις και τις ικανότητες της νεολαίας φθηνά αναλώσιμα υλικά στο βωμό του κέρδους.
Με ισχυρό ΚΚΕ και δυνατούς αγώνες κάνουμε την πραγματική διαφορά. Δυναμώνουμε την πάλη για σπουδές και ζωή με δικαιώματα».
902

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο που φέρει τον τίτλο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», προχωράνε οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και προβλέπει ότι η Α΄ Τάξη και η Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελούν τάξεις αποκλειστικά Γενικής Παιδείας, στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων Γενικής Παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως για τα Ημερήσια και είκοσι πέντε (25) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα Εσπερινά.
Πιο συγκεκριμένα, η Γ' Τάξη Γενικού Λυκείου έχει μαθήματα Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού 32 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα Ημερήσια και είκοσι πέντε 25 συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για τα Εσπερινά.
Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τέσσερις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:
  1. Ανθρωπιστικών Σπουδών με υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, την Ιστορία και την Κοινωνιολογία.
  2. Θετικών Σπουδών με υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τη Φυσική, τη Χημεία και τα Μαθηματικά.
  3. Σπουδών Υγείας με υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία.
  4. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, με υποχρεωτικώς εξεταζόμενα μαθήματα τη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, την Πληροφορική και την Οικονομία.
Τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε τέσσερα επιστημονικά πεδία που ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες και η πρόσβαση θα γίνεται από την 1η Ομάδα Προσανατολισμού.
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες και η πρόσβαση θα γίνεται από την 2η Ομάδα Προσανατολισμού.
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής και η πρόσβαση θα γίνεται από την 3η Ομάδα Προσανατολισμού.
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής και η πρόσβαση θα γίνεται από την 4η Ομάδα Προσανατολισμού.
Για τη βαθμολογία εισαγωγής προσμετράται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) ο μέσος όρος των βαθμών στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου και σε ποσοστό 10% ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ΄ Τάξης ΓΕΛ.
Κατ’ εξαίρεση, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των 4 πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων.
Στα Τμήματα όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικής δοκιμασίας για την εισαγωγή υποψηφίων σ’ αυτά, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή της πρακτικής δοκιμασίας γίνεται πανελλαδικά.
Σε κάθε ειδικό μάθημα ο υποψήφιος πρέπει να επιτύχει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της προβλεπόμενης μέγιστης δυνατής.
Για τον υπολογισμό της συνολικής βαθμολογίας, προστίθεται στη βαθμολογία και η βαθμολογία που προκύπτει από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης
Τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης θα μεταβάλλονται κάθε ακαδημαϊκό έτος και θα προκύπτουν όταν το σύνολο των προτιμήσεων των υποψήφιων μαθητών για ένα Τμήμα είναι μικρότερο ή ίσο με τις διαθέσιμες θέσεις του Τμήματος αυτού για τη συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων, Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ.
Το Τμήμα αυτό ορίζεται για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά ως Τμήμα με θέσεις Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) για την οικεία κατηγορία υποψηφίων και οι θέσεις που έχουν δηλωθεί δεσμεύονται προσωρινά.
Η πρόσβαση σε αυτά θα γίνεται με την επιτυχή ολοκλήρωση των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου, με την επιφύλαξη της εξέτασης σε τυχόν απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή πρακτική δοκιμασία.
Συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η δημιουργία του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο συγχωνεύονται τα ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Επίσης προβλέπεται η συγκρότηση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο οποίο συγχωνεύεται το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και του Μεσογειακού Πανεπιστημίου Κρήτης, στο οποίο συγχωνεύεται το ΤΕΙ Κρήτης.
Παράλληλα προβλέπεται η συγχώνευση του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.