Δεκέμβρης 1944 (17)

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

Ηλεκτρονικό εισιτήριο με ψηφιακή αφαίμαξη και ασφαλίτικο φακέλωμα − ΚΚΕ: Αντιπαράθεση χωρίς ουσία, εργάτες - μαθητές σε τιμή ευκαιρίας και το δικαίωμα της ελεύθερης, ανώνυμης μετακίνησης

ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Αντιπαράθεση μακριά από την ουσία
Αντιπαράθεση για τεχνικές δυσλειτουργίες που παρουσιάζονται στην έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου γίνεται αυτές τις μέρες μεταξύ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ (πρώην Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ) και του υπουργείου Υποδομών.

Επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει δώσει εντολή να εκδίδεται από σήμερα μόνο το ηλεκτρονικό εισιτήριο και από τα χάρτινα μόνο το μειωμένο και αυτό που κοστίζει 1,40 ευρώ.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανακοίνωση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναφέρει:
«Η θέσπιση του ηλεκτρονικού εισιτήριου, με τον τρόπο που επιχειρεί να το εφαρμόσει η κυβέρνηση, πέρα από τα υπαρκτά πρακτικά και τεχνικά προβλήματα, για τα οποία έχει την ευθύνη, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αύξηση της τιμής του κομίστρου και της μείωσης των δρομολογίων, καθώς και το μαζικό φακέλωμα εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών που μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που προορίζεται να αντικαταστήσει τη σημερινή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, η οποία απευθύνεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (εργαζόμενοι κλπ.), περιέχει υποχρεωτικά τον ΑΜΚΑ, με όλα τα προσωπικά στοιχεία του επιβάτη. 
Έτσι, θα μπορεί να καταγράφεται αναλυτικά και να ελέγχεται, μέσω της βάσης δεδομένων που έχει δημιουργηθεί, κάθε μετακίνηση καθενός επιβάτη ξεχωριστά.
Τα προσωπικά αυτά δεδομένα θα είναι στη διάθεση και θα μπορούν να αξιοποιούνται, με κάθε τρόπο, από επιχειρηματικούς ομίλους, κρατικούς φορείς, υπηρεσίες κλπ.
Καταργείται δηλαδή ουσιαστικά το δικαίωμα της ελεύθερης, ανώνυμης μετακίνησης των επιβατών, με αποτέλεσμα να εκτίθεται επικίνδυνα η κοινωνική δραστηριότητα και η ιδιωτική ζωή τους.
Πρέπει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι ο ΟΑΣΑ δεν συμμορφώθηκε πλήρως ούτε με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που είχε επισημάνει αυτόν το σοβαρό κίνδυνο, γι’ αυτό και είχε απορρίψει αρχικά το αίτημά του.
Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος, στο όνομα του "εξορθολογισμού" και με εργαλείο το ηλεκτρονικό εισιτήριο, για την αύξηση της τιμής του κομίστρου, όπως και τη μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων, αφού αυτά θα εξαρτώνται από την απόσταση της διαδρομής και τον αριθμό των επιβατών αντίστοιχα.
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα να αγωνιστούν για να μην εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως το προωθεί η κυβέρνηση, για
  • μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%,
  • δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, μαθητών, σπουδαστών, ΑμεΑ, συνταξιούχων,
  • πλήρη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των αστικών συγκοινωνιών από τον κρατικό προϋπολογισμό που θα καλύπτει τις ανάγκες για μετακίνηση του λαού της Αττικής».
902, Παρασκευή 06/10/2017 - 11:50 - Ενημέρωση: Παρασκευή 06/10/2017 - 12:31

Το σωματείο αρχικά ανακοίνωσε ότι τα μέλη του θα σταματήσουν να εκδίδουν εισιτήρια μέχρι να λυθούν τα προβλήματα, μια απόφαση που ανακάλεσε στη συνέχεια. Στο μεταξύ η κυβέρνηση σε μια επίδειξη αυταρχισμού απάντησε ότι «όποιος υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί την πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης και, ταυτόχρονα, στη Δικαιοσύνη»!
Σε κάθε περίπτωση, η αντιπαράθεση αυτή κρύβει ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα διευκολύνει την υλοποίηση αντιλαϊκών μέτρων όπως η σύνδεση της απόστασης μετακίνησης με το κόστος του εισιτηρίου. Πυρήνας των μέτρων αυτών είναι η αντίληψη των κυβερνήσεων του κεφαλαίου ότι οι μεταφορές είναι εμπόρευμα το οποίο ο λαός πρέπει να το πληρώνει δύο και τρεις φορές.
Επιπλέον συμβάλλει στην παραπέρα εμπλοκή των ιδιωτών στη λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς, στο συγκεκριμένο τομέα αυτό θα εκφραστεί στη διαδικασία έκδοσης, διακίνησης, έλεγχου και είσπραξης με τη μορφή σύμπραξης ιδιωτικών εταιρειών με τις εταιρείες της αστικής συγκοινωνίας.
Τα παραπάνω εξηγούν την ένταση του αυταρχισμού από τη μεριά της κυβέρνησης, την πρεμούρα της να εφαρμόσει απρόσκοπτα το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Επίσης αναδεικνύουν τις ευθύνες του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού που αντιδρούν σε επιμέρους ζητήματα, όχι μόνο χωρίς να θίγουν τον πυρήνα της αντιλαϊκής πολιτικής, αλλά και καλλιεργώντας αυταπάτες ότι τα συμφέροντα των εργαζομένων είναι δεμένα με την εφαρμογή της.
Μαθητές στα εκδοτήρια, εργάτες σε τιμή ευκαιρίας!
Σε συνάντηση που έγινε σήμερα μεταξύ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ και εκπροσώπους των διοικήσεων ΟΑΣΑ και ΣΤΑΣΥ, οι τελευταίοι ανακοίνωσαν ότι από τις 15/10 θα πιάσουν δουλειά στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ περίπου 130 μαθητές από ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΙΕΚ, οι οποίοι θα απασχολούνται με το καθεστώς μαθητείας, δηλαδή θα αμείβονται με το 75% του κατώτατου βασικού μισθού, περίπου 17 ευρώ μεροκάματο!
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, συνολικά θα απασχοληθούν 200 μαθητές στη ΣΤΑΣΥ, προφανώς οι υπόλοιποι 70 θα τοποθετηθούν σε άλλα τμήματα.
902, Πέμπτη 05/10/2017 - 19:58 - Ενημέρωση: Παρασκευή 06/10/2017 - 11:11


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.