Δεκέμβρης 1944 (17)

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Αλκυονίς: Κάτω από τον ήλιο της Λ. Δ. Κορέας - Blade Runner 2049 - Amerika Square - Ο Στρατηγός Νελα Ρόβερε - Love In Rome − Ζέφυρος: Ο Κονφορμίστας - Θεώρημα − Studio: Η Μεγάλη Υπόσχεση - Wild Mouse - Under The Sun - Γράμμος 17η εβδομάδα

Κάτω από τον ήλιο της Λ. Δ. ΚΟΡΕΑΣ
*
Από 12/10/2017 η NEW STAR θα προβάλλει σε Α΄ Προβολή το πολυβραβευμένο πρωτοποριακό ντοκιμαντέρ
«UNDER THE SUN» του Βιτάλι Μάνσκι.
*
«Ό,τι με αγγίζει και με εμπνέει θέλω να το ενσωματώνω στο σινεμά μου»
 «Κάθε θεατής βλέποντας τις ταινίες μου, θέλω να βλέπει την ζωή του. Δεν μου αρέσει να επιβάλλομαι με την άποψη μου. Και εγώ ο ίδιος παρακολουθώ τα έργα μου ως θεατής και αναρωτιέμαι για την ζωή μου».
«Για μένα η λέξη πατρίδα έχει σπουδαίο ρόλο και μου ανοίγει δρόμους για τις επόμενες ταινίες μου».
Βιτάλι Μάνσκι
*
Η NEW STAR ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ
Το Πολυβραβευμένο Πρωτοποριακό Ντοκιμαντέρ
7 διεθνή βραβεία, δεκάδες συμμετοχές σε φεστιβάλ
ΤΟΥ ΒΙΤΑΛΙ ΜΑΝΣΚΙ
«UNTER THE SUN»
(V paprscích slunce)
Ρωσία, Γερμανία, Λετονία, Τσεχία, Λ.Δ. Κορέας 2015– 106' ΕΓΧΡΩΜΟ
Ένα φιλμ του επίσης πολυβραβευμένου Βιτάλι Μάνσκι
*
Fascinating; a revealing act of subversion -Variety-
A filmmaking coup -The Los Angeles Times-
Chilling -RogerEbert.com-
Captures revealing details about everyday life in Pyongyang, the North Korean capital -WNYC, The Leopard Lopate Show-
Critics' Pick! Startling and chilling -The New York Times-
*
“Αυτή είναι μια ταινία για την ιδανική ζωή σε μια ιδανική χώρα, τη Λ.Δ.ΚΟΡΕΑΣ.
Βλέπουμε ένα κορίτσι σε ένα ιδανικό σχολείο, κόρη ιδανικών γονέων, που εργάζονται σε ιδανικά εργοστάσια, διαμένοντας σε ιδανικό διαμέρισμα στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Παρατηρούμε πόση προσπάθεια χρειάζεται να κάνουν οι κάτοικοι της Λ.Δ.ΚΟΡΕΑΣ για να κάνουν αυτό τον ιδανικό κόσμο να λειτουργεί.
Το κορίτσι προετοιμάζεται να εισαχθεί στην Ένωση των Παιδιών και να γίνει μέλος της ιδανικής κοινωνίας,  ζώντας κάτω από τις αιώνιες αχτίδες του ήλιου, σύμβολο του μεγάλου ηγέτη Κιμ Ιλ Σουνγκ.”

Από 12/10 έως 18/10/2017
(Για τις ταινίες, στους συνδέσμους της Μποτίλιας)
*
ΖΕΦΥΡΟΣ

Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα - Θησείο
Tηλ. επικοινωνίας: 2103462677
Εισ.: €7.00, φοιτ./ άνω των 65/Εκπαιδευτικοί /άνεργοι €6.00
ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ  €5.00
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20.00
2) «ΘΕΩΡΗΜΑ» του ΠΙΕΡ ΠΑΟΛΟ ΠΑΖΟΛΙΝΙ
(βλέπε στο τέλος)
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 22.00
*
ΑΛΚΥΟΝΙΣ newstarart cinema

ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)
Τηλ.210 8220008: 210 8220023 Εισ.:€7.00, Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί/Ατέλεια/Στρατιωτικο €5.00, για ανέργους €3.00, οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  22.00 και ΚΥΡΙΑΚΗ  12.00 και 15.00
2) «Amerika Square» του ΓΙΑΝΝΗ ΣΑΚΑΡΙΔΗ

Το «Amerika Square» του Γιάννη Σακαρίδη είναι η επίσημη πρόταση της αρμόδιας επιτροπής γνωμοδότητησης για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην 90η απονομή των βραβείων Όσκαρ, με την υπογραφή του υπουργού να είναι η μοναδική εκκρεμότητα για την επίσημη επικύρωση της επιλογής.

Η υπόθεσή της επικεντρώνεται στις περιπτώσεις τεσσάρων διαφορετικών ανθρώπων που μένουν στην ευρύτερη περιοχή της Πλατείας Αμερικής, και οι ζωές τους ενώνονται αναπάντεχα μέσα από περιστατικά που δημιουργούν το ψηφιδωτό της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας. Πρωταγωνιστής είναι ο Γιάννης Στάνκογλου που υποδύεται έναν tattoo artist, ενώ στο καστ συμμετέχουν και οι Μάκης Παπαδημητρίου, Βασίλης Κουκαλάνι και Θέμιδα Μπαζάκα.

Η ταινία βραβεύτηκε τριπλά στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης με το βραβείο Fipresci, το ειδικό βραβείο της επιτροπής νέων και με Ειδική Μνήμεια δόθηκε στον ηθοποιό Βασίλη Κουκαλάνι, ενώ στα φετινά βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ο Γιάννης Σακαρίδης κέρδισε το βραβείο μοντάζ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ εκτός ΤΕΤΑΡΤΗΣ  20.30
3) «UNDER THE SUN» του Βιτάλι Μάνσκι
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ εκτός ΤΕΤΑΡΤΗΣ 18.30
ΠΕΜΠΤΗ έως ΣΑΒΒΑΤΟ 16.00
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 16.15
*
STUDIO new star art cinema

ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ. 210-8640054
Εισ.: € 7.00, Παιδ.-φοιτ./ άνω των 65 & Εκπαιδευτικοί / Ατέλεια / Στρατιωτικό €5.00, Άνεργοι €3.00.
Οικογενειακό πακέτο τριών ατόμων €10.00.
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ τα δύο άτομα € 7,00, κάθε ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ €5.00.
Parking διαθέσιμο κάτω από τον κινηματογράφο 
1) «Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ» του Τέρι Τζορτζ
(βλέπε στο τέλος)
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  18.00 και 20.30
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  23.00
3) «UNDER THE SUN» του Βιτάλι Μάνσκι
ΠΕΜΠΤΗ έως ΚΥΡΙΑΚΗ 16.00
17η εβδομάδα
ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΤΕΤΑΡΤΗ 16.00

 ***
UNTER THE SUN
V paprscích slunce
Ντοκιμαντέρ - Ρωσία, Γερμανία, Λετονία, Τσεχία, Λ.Δ. Κορέας 2015–
Διάρκεια 106΄ -ΕΓΧΡΩΜΟ
Σενάριο - Σκηνοθεσία:Βιτάλι Μάνσκι
Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Ιβάνοβα, Μουσική: Κάρλις Άουζανς
Ηθοποιοί: Λι Ζιν-Μι, Γιου-Γιονγκ, Χιε-Γιονγκ, Ο-Γκιονγκ
ΣΥΝΟΨΗ
Ο Βιτάλι Μάνσκι κινηματογραφεί για ένα έτος τη καθημερινή ζωή της 8χονης Ζιν Μι.
Η Ζιν Μι ζει με τους γονείς της, στην Πιονγιάνγκ, μια συνηθισμένη οικογένεια της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κορέας.
Ο Μάνσκι με την κάμερά του, έχοντας εξασφαλίσει άδεια γυρισμάτων από το κράτος της Β. Κορέας,  αποκαλύπτει την φαινομενικά αψεγάδιαστη ζωή και συγκεκριμένα εστιάζει στην πορεία ένταξης της μικρής Ζιν Μι, μέσα από την “εξιδανίκευση” των πάντων, στην ιδανική ζωή, την ιδανική εργασία, την ιδανική χώρα.
Τελικός σκοπός, να καταφέρει η ηρωίδα να γίνει μέλος μιας “ιδανικής“ κοινωνίας.
Η Ζιν αποφασίζει να λάβει μέρος σε μια από τις διάσημες επετείους «Σπαρτακιάδα». Οι τελετουργικές εκρήξεις χρωμάτων  και χαράς φαντάζουν σουρεαλιστικές μέσα από τον μάλλον ρεαλιστικό φακό του Βιτάλι Μάνσκι.
Η ζωή της Ζιν καταγράφει στην κάμερα την γενικότερη εικόνα μιας χώρας που βρίσκεται “κάτω από την αιωνιότητα του  ήλιου “ ο οποίος είναι και σύμβολο του ηγέτη της χώρας αυτής.
Μια αληθινή ιστορία ενός μικρού κοριτσιού της σύγχρονης πραγματικότητας της Λ. Δ. της Κορέας, μια ταινία που πέρασε από δεκάδες φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο.

*
*
ΒΙΤΑΛΙ ΜΑΝΣΚΙ
Ο Βίταλι Μάνσκι, ένας πολυσχιδής δημιουργός, οπαδός του ρεαλιστικού σινεμά, γεννήθηκε το 1963 στη Λβιβ της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, βρέθηκε πολύ νωρίς στη Μόσχα για να σπουδάσει κινηματογράφο και είναι ένας από τους πιο διάσημους δημιουργούς Ρώσικων ντοκιμαντέρ και έχει ουκρανικές ρίζες. Παρέμεινε εκεί, έχοντας πάντα κριτική ματιά απέναντι στην πολιτική ζωή της χώρας.
Βραβευμένος δημιουργός έχει θητεύσει και στην τηλεόραση ως παραγωγός και σκηνοθέτης, μυώντας το ρωσικό κοινό στο συγκεκριμένο είδος.
Στο ενεργητικό του έχει σκηνοθετήσει πάνω από 30 ταινίες ενώ έχει υπάρξει παραγωγός σε πάνω από 200 έργα,
Στο έργο του καταγράφει τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στη Ρωσία, ενώ δεν παραλείπει να γυρίσει πίσω στα χρόνια της Σοβιετικής Ένωσης για ν’ αναστοχαστεί τη νεότητά του, και ν’ αφηγηθεί όσα σημάδεψαν τη γενιά του.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή φεστιβάλ μεταξύ αυτών και στις Κάννες, έχει βραβευθεί με πάνω από 30 βραβεία και είναι δημιουργός και συγγραφέας του κινηματογράφου της αλήθειας στο πρώτο Ρώσικο κανάλι στην τηλεόραση.
Είναι επίσης ιδρυτής και πρόεδρος του ArtDokFest 
Ο ασυμβίβαστος και μαχητικός, ουκρανικής καταγωγής Ρώσος ντοκιμαντερίστας, Βιτάλι Μάνσκι, σκηνοθέτης, παραγωγός, ιδρυτής του Φεστιβάλ Artdocfest, από το 2006 και διαμένει στη Ρίγα από το 2014.
*
«Το σενάριο για μένα είναι η τελεία που με εισάγει στην ιστορία. Στην συνέχεια δίνομαι σ'αυτή την ιστορία και πλέω μέσα της δίχως να αλλάζω ρέμα. Το 2004 ήθελα να γυρίσω μια ταινία για τους συμμαθητές μου που είχα να τους δω πάνω από 25 χρόνια. Με στήριξαν διάφορα ιδρύματα και οργανισμοί για την υλοποίηση της, ωστόσο ήθελαν αρχικά να τους δείξω το σενάριο για να γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Τους έλεγα ότι η ταινία είναι η έρευνα, η αναζήτηση για τους συμμαθητές μου. Με κάποιον τρόπο τους έπεισα και με εμπιστεύτηκαν. Αυτό είναι το ρεαλιστικό σινεμά. Όταν ο σκηνοθέτης ζει με τους ήρωες του. Είναι η ίδια η ζωή. Στο έντονα προσωπικό Δεσμοί αίματος (2016) ήθελα να είμαι κοντά στους δικούς μου, στην οικογένειά μου. Στην Κριμαία ζήσαμε απρόβλεπτα γεγονότα που κανείς δεν ήξερε που θα οδηγήσουν. Μπήκα και εγώ στην ταινία. Τα έργα πεθαίνουν όταν πηγαίνουν με βάση το σενάριο και όχι την ζωή». Βιτάλι Μάνσκι
*
«…Το 2000 περπάτησα σε μια παραλία. Σταμάτησα σε ένα καφέ και εκεί ήταν μια ξανθιά κοπέλα που χόρευε πολύ ερωτικά. Μάλλον ήταν μεθυσμένη. Μια οικογένεια Αρμενίων, ο πατέρας και οι δύο του γιοι, την «έτρωγαν» με τα μάτια τους. Εκείνη την στιγμή κατάλαβα πως θέλω να γυρίσω μια ταινία γι’ αυτό. Την σκηνή αυτή την ονειρευόμουν για δύο χρόνια, καθώς σε εκείνο το καφέ, βρήκα ανθρώπους που μου έδωσαν έμπνευση.Τελικά την έκανα την ταινία και μάλιστα  γύρισα τόσο υπέροχο υλικό που δεν το χρησιμοποίησα όλο και το δώρισα σε κάποιον άλλον συνάδελφο μου ο οποίος γύρισε μια ταινία καλύτερη από την δική μου. Ό,τι με αγγίζει και με εμπνέει θέλω να το ενσωματώνω στο σινεμά μου, στα ντοκιμαντέρ μου»
(Για το Μπρόντγουεϊ, Μαύρη Θάλασσα (2002)).Βιτάλι Μάνσκι
*
«Όλοι μας γεννιόμαστε και πεθαίνουμε. Ο καθένας ζει την ζωή του. Ας πάρουμε για παράδειγμα μια κηδεία. Στην Ρωσία οι συγγενείς πρέπει να περπατήσουν χιλιόμετρα στο κρύο και να σκάψουν στο σκληρό έδαφος για να κηδέψουν τον αγαπημένο τους. Αλλού, ντύνονται απλά όμορφα και παραβρίσκονται στο γεγονός. Η έκφραση του πένθους είναι διαφορετική. Είναι άλλοι κόσμοι. Δεν μπορεί ο κόσμος να είναι ο ίδιος. Δεν θα ήθελα οι χώρες να μοιάζουν σαν τα κτίρια των αεροδρομίων στα οποία δεν ξέρεις σε ποια χώρα βρίσκεσαι». Βιτάλι Μάνσκι
*
«Η τέχνη αν ήταν όπλο θα ήταν προπαγάνδα. Πιστεύω ως δημιουργός πως οι άνθρωποι πρέπει συνεχώς να αγωνίζονται για να γίνουν καλύτεροι». Όσο για την Ρωσία, τόνισε: «Ο Κουστουρίτσα λέει πως ο Πούτιν είναι καλός πρόεδρος μόνο για την Ρωσία. Από μικρούς μας λένε να πεθάνουμε για την πατρίδα μας. Γιατί δεν μπορούμε να ζήσουμε για την πατρίδα μας; Πάντα ένιωθα ρώσος σκηνοθέτης και πάντα ήξερα τι με εμπνέει. Τώρα ζω με την γυναίκα μου στην Λετονία και γράφουν πολλά για μένα. Ψάχνω τόπους διαμονής που με εμπνέουν. Πάντα ωστόσο θα νιώθω ρώσος σκηνοθέτης». Βιτάλι Μάνσκι
*
Η New Star παρουσιάζει στους κινηματογράφους σε επανέκδοση την πιο προκλητική, συγκλονιστική ταινία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι, «Το Θεώρημα», από 19 Ιουνίου 2014.
«Το Θεώρημα»
Σενάριο - Σκηνοθεσία Πιερ Πάολ Παζολίνι
Μοντάζ Νίνο Μπαράλι, Φωτογραφία Τζουζέπε Ρουτσολίνι
Μουσική Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, Ένιο Μορικόνε
Ντεκόρ Λουτσιάνο Πουτσίνι, Κοστούμια Μαρτσέλα Ντε Μάρκις
Πρωταγωνιστές Τέρενς Στάμπ, Σιλβάνα Μαγκάνο, Μασίνο Τζιρότι, Αλφόνσο Γκάτο, Λάουρα Μπέτι
Ιταλία – 1968 – Έγχρωμη – 105΄
Σύνοψη
Μια μεγαλοαστική οικογένεια βιομηχάνου ζει στο Μιλάνο σε πολυτελή βίλα. Πατέρας, μητέρα, γιος, κόρη και μια υπηρέτρια. Εμφανίζεται ένας νέος και πανέμορφος επισκέπτης, χωρίς να γνωρίζουμε για ποιο λόγο.
Όλα τα μέλη της οικογένειας (και η υπηρέτρια) μεθούν από την ομορφιά του και του κάνουν ερωτικό άνοιγμα στο οποίο εκείνος ανταποκρίνεται. Ύστερα από ένα μικρό διάστημα αποφασίζει να φύγει. Όλοι του εξομολογούνται την επιρροή που είχε στη ζωή τους.
Μετά την αναχώρηση του η οικογένεια διαλύεται. Ο γιος ασχολείται απεγνωσμένα και αποτυχημένα με την τέχνη. Η κόρη τρελαίνεται και κλείνεται στη σιωπή. Η μητέρα αναζητά τον αγοραίο έρωτα. Ο πατέρας χαρίζει το εργοστάσιο στους εργάτες και φεύγει γυμνός στην έρημο. Η υπηρέτρια γυρίζει στο χωριό της όπου γίνεται αγία…
Είναι ίσως η πιο «αναρχική» και ενδιαφέρουσα ταινία στη φιλμογραφία του Παζολίνι: ένας μυστηριώδης άγνωστος, έρχεται από το πουθενά και στην κυριολεξία εισβάλλει σε μια μιλανέζικη οικογένεια, με συνέπεια να τη διαλύσει στα επιμέρους συστατικά της στοιχεία. Ο παράξενος επισκέπτης ενώ φιλοξενείται από την οικογένεια, κοιμάται με όλους αρσενικούς και θηλυκούς- και τελικά τους κάνει να συνειδητοποιήσουν τη δυστυχία τους, πριν χαθεί οριστικά στο άγνωστο. Μήπως ήταν ο ίδιος ο Θεός;..
Ένα εξαιρετικά τολμηρό και προκλητικό έργο
 
Μία «θεωρητική» προσέγγιση της μεσοαστικής τάξης από τον Παζολίνι, που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, καθώς, πέρα από το προκλητικό του θέματος, για τον Παζολίνι ο άγνωστος είναι ο θεός…
Είναι η πρώτη φορά που ο Παζολίνι εργάζεται κυρίως με επαγγελματίες ηθοποιούς. Τα δύο κυρίαρχα μοτίβα είναι η έρημος και η διαχρονικότητα της θεότητας. Συγκλονιστικές σκηνές σε ένα εξαιρετικά τολμηρό και προκλητικό έργο, μια οριακή ταινία που καταφέρνει να μεταφέρει βαθύτερα νοήματα χρησιμοποιώντας μια διαχρονική παγκόσμια γλώσσα…
Άλλωστε, όπως έχει πει ο Βασίλης Ραφαηλίδης, «Οι ταινίες του Παζολίνι αποτελούν ένα αίνιγμα. Αίνιγμα οι ταινίες του αίνιγμα και η ζωή του που ακόμη και σήμερα εξακολουθούν να ερεθίζουν τη φαντασία μας».
Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ απέσπασε το βραβείο καλύτερης ερμηνείας για τη Λάουρα Μπέτι.
Κατακρεούργηση μικροαστικών αντιλήψεων
O Pier Paolo Pasolini κατακρεουργεί τον θεσμό της οικογένειας και τις μικροαστικές αντιλήψεις με αυτό το παράδοξο σινεφίλ έργο. Ο Terence Stamp σαν νεαρός επισκέπτης που θα αποπλανήσει υπηρέτρια, μητέρα, κόρη, γιο ακόμα και πατέρα. Συμβολισμοί και ειρωνικά πλάνα, το Θεώρημα αποτελεί μια χαρακτηριστική ταινία του Pasolini, ενοχλητική όπως πολλές άλλες δημιουργίες του σκηνοθέτη.
Είναι μία από τις πιο επίμαχες ταινίες του, που στην εποχή της σκανδάλισε και δίχασε το κοινό. Ο δημιουργός και ο παραγωγός της ταινίας σύρθηκαν στα δικαστήρια με την κατηγορία της ανηθικότητας, ενώ η καθολική εκκλησία της επιτέθηκε εξαιρετικά βιαία (την ίδια στιγμή η Ένωση των Καθολικών Κριτικών της απένειμε ειδικό βραβείο στο Φεστιβάλ της Βενετίας!).
Η ιστορία της ταινίας είναι απλή αλλά και συνάμα εξωφρενική: ένας μυστηριώδης άντρας με αγγελικό πρόσωπο φτάνει στο σπίτι μιας πλούσιας μιλανέζικης οικογένειας και αφού ξελογιάζει σεξουαλικά όλα τα μέλη της (την κόρη, το γιο τη μητέρα και τον πατέρα) μαζί και την υπηρέτρια, εξαφανίζεται προκαλώντας την καταστροφή και το χάος…
*
Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ - THE PROMISE
Σκηνοθεσία: ΤΕΡΙ ΤΖΟΡΤΖ
Σενάριο: ΤΕΡΙ ΤΖΟΡΤΖ & ΡΟΜΠΙΝ ΣΓΟΥΙΚΟΡΝΤ
Ηθοποιοί: ΖΑΝ ΡΕΝΟ, ΟΣΚΑΡ ΙΣΑΑΚ, ΣΑΡΛΟΤ ΛΕ ΜΠΟΝ, ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΕΪΛ
Φέτος τον Απρίλιο συμπληρώθηκαν 101 χρόνια από την γενοκτονία των Αρμενίων. 1.500.000 ψυχές χάθηκαν. Μαζικοί τάφοι, μαζικές συλλήψεις και απελάσεις, αμέτρητες ανθρώπινες τραγωδίες.
Μνήμες και αφηγήσεις που το μυαλό δεν αντέχει να μετατρέψει σε εικόνες. Παρ' όλα αυτά, οι Αρμένιοι, έναν και πλέον αιώνα μετά, αν και βρήκαν πατρίδα, δεν έχουν βρει και δικαίωση.Φέτος τον Απρίλιο συμπληρώθηκαν 101 χρόνια από την γενοκτονία των Αρμενίων. 1.500.000 ψυχές χάθηκαν.
Μαζικοί τάφοι, μαζικές συλλήψεις και απελάσεις, αμέτρητες ανθρώπινες τραγωδίες. Μνήμες και αφηγήσεις που το μυαλό δεν αντέχει να μετατρέψει σε εικόνες. Παρ' όλα αυτά, οι Αρμένιοι, έναν και πλέον αιώνα μετά, αν και βρήκαν πατρίδα, δεν έχουν βρει και δικαίωση.
Τα τελευταία χρόνια, Αρμένιοι από όλους τους χώρους συστρατεύονται σε μια κοινή προσπάθεια να ασκήσουν πιέσεις για την αναγνώριση της Γενοκτονίας και σίγουρα ένα αποφασιστικό βήμα σε αυτή την εκστρατεία είναι η νέα ταινία του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Terry George, «The Promise».
Ο Mάικλ, ένας εξαίρετος σπουδαστής ιατρικής (Oscar Isaac) συναντά την πανέμορφη δασκάλα χορού Άνα (Charlotte Le Bon) στα τέλη του 1914. Η αρμένικη κληρονομιά τους θα τους φέρει κοντά, αλλά σύντομα εκείνος θα συγκρουστεί με την τωρινή αγάπη της Άνας (Christina Bale), έναν Αμερικανό φωτοδημοσιογράφο, που είναι αποφασισμένος να εκθέσει όλη την αλήθεια για τη γενοκτονία των Αρμενίων. Όσο η Οθωμανική Αυτοκρατορία καταρρέει, τόσο πιο έντονα οι τρεις τους θα χρειαστεί να τιθασεύσουν τα πάθη τους, προκειμένου να σωθούν.
Ο δημιουργός, των βραβευμένων και εμβληματικών ταινιών «Hotel Rwanda» και «In the Name of the Father» καταπιάστηκε με τα γεγονότα της Γενοκτονίας των Αρμενίων. Στο δε πρωταγωνιστικό cast ξεχωρίζει το όνομα του Cristian Bale, της Angela Sarafyan και του Oscar Isaac.
Η ιστορία εκτυλίσσεται σε περιοχές της Τουρκίας- από την Κωνσταντινούπολη έως τα βάθη της ανατολής- στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας την κρίσιμη περίοδο από το 1914 και μετά και ενώ η χώρα ολισθαίνει στο χάος Ο θεατής παρακολουθεί την εξέλιξη μιας ιδιαίτερης ιστορίας αγάπης μεταξύ του Μάικλ, ενός ευφυούς φοιτητή της ιατρικής με ρίζες στην Ανατολική Τουρκία όπου ζουν Μουσουλμάνοι και Αρμένιοι χριστιανοί, της όμορφης και καλλιεργημένης Αρμένισας, Άννα αλλά και του Κρις, ενός γνωστού αμερικανού δημοσιογράφου με έδρα το Παρίσι που μαζί με τη νεαρή γυναίκα θα βρεθούν επίσης στην Τουρκία.
Η ιστορία των τριών ηρώων ξεδιπλώνεται μέσα στο κλίμα ακραίου εθνικισμού και μισαλλοδοξίας που θα οδηγήσει στην οργάνωση και εκτέλεση της πρώτης γενοκτονίας του 20ου αιώνα.
Phone: 2108220008, 2108220023
E-mail: newstarcine@gmail.com
*
Λευκή ρετροσπεκτίβα σε φόντο κόκκινο
Με αφορμή την επαναλειτουργία της Αλκυονίδας και του Studio
Μικρό οδοιπορικό μνήμης μέσα από σινεμά και γεγονότα που σημάδεψαν τα χρόνια μας
*
Παρουσιάσεις ταινιών από τον Μπ. Ζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.