Δεκέμβρης 1944 (17)

Σάββατο 14 Μαΐου 2016

Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας: Ο Λεονίντ Γκαϊντάι, ο Σούρικα και η Επιχείρηση Υ (Σάββατο, 14 Μάη, 7:30 μμ)

Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας
(Πατησίων 252, πλ. Κολιάτσου)
 

Σάββατο, 14 Μάη, στις 19.30

Επιχείρηση Υ και άλλες περιπέτειες του Shurik


Operation 'Y' & Other Shurik's Adventures (1965)

Ο Σούρικ και η Λίντα, ήρωες της δεύτερης ιστορίας στην Επιχείρηση Υ και άλλες περιπέτειες του Σούρικ.

Η ένθετη φωτό της αφίσας: Ένα ακόμη μνημείο στη είσοδο του Ινστιτούτου Οικονομικών της Μόσχας.

Και το μνημείο τους στο Κρασνοντάρ της νότιας Ρωσίας

Ο Μπάμπης Ακτσόγλου (1954-2007), στο βιβλιο του: 1919-1986, Μια συλλογή ταινιών (Εταιρεία STUDIO, 1989), γράφει για τον Γκαϊντάι:
Ο Λεονίντ Γκαϊντάι σατιρίζει την ιδιοτέλεια που υπάρχει πίσω από τις ανθρώπινες σχέσεις, μέσα από την υπερβολή της φάρσας και της ηθο­γραφικής κωμωδίας. Ενσωματώνει ό­μως στην ταινία πολλά στοιχεία από την αμερικανική μπουρλέσκ κωμωδία, ανατρέχοντας συνεχώς σε οπτικά γκαγκ.

Έτσι η ταινία αναδύει μια πε­ρίεργη ατμόσφαιρα, αφού οι καθαρά ρωσικές καταστάσεις και παρεξηγή­σεις που τείνουν προς τη φαρσοκωμω­δία, διυλίζονται στους μορφικούς κώ­δικες της αμερικάνικης κωμωδίας. Ο Γκαϊντάι είναι ένας αυθεντικός Ρώσος κωμικός δημιουργός που γνωρίζει πώς ν' αφομοιώνει ένα ξένο ύφος κινηματογράφου στη σοβιετική νοοτροπία και πραγματικότητα.
ΟΤΑΝ Η ΖΩΗ ΕΧΕΙ ΚΕΦΙΑ - UNBELIEVABLE (1975), Σκηνοθεσία: Λεονίντ Γκαϊντάι 
Εγχρωμο: 35 χλστ., Διάρκεια: 100', Σενάριο: Λ. Γκαϊντάι, Φωτογραφία: Σεργκέι Πολιακόφ Μουσική: Αλεξάντερ Ζατσέπιν Ερμηνεία: Μιχαήλ Μπόυγκοβιν, Νίνα Γκρεμπέσκοβα, Όλεζ Ντολ
*
Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι η μπουρλέσκ παράλογη κωμωδία ήταν απο­κλειστικό προνόμιο του αναρχικού αγγλικού κι αμερικανικού πνεύματος (Αδελφοί Μαρξ, Μελ Μπρουκς, Μόντυ Πάυθον). Στο πρόσωπο του Λεονίντ Γκαϊντάι βρέθηκε ένας άξιος Ρώσος ανταγωνιστής, που προσπαθεί να δη­μιουργήσει μια σοβιετική σχολή παρά­λογης κωμωδίας.

Εγχείρημα αρκετά δύσκολο που ωστόσο ο σκηνοθέτης φέρνει σε πέρας με απόλυτη επιτυχία. Διασκευάζοντας ελεύθερα το θεατρικό έργο του Μπουλγκάκωφ «Ο Ιβάν Βασσίλιεβιτς», ο Γκαϊντάι χρησιμο­ποιεί πρωτότυπα γκαγκ κι έξυπνα κω­μικά ευρήματα για να χαρίσει άφθονο γέλιο στους θεατές με τα παθήματα των ηρώων του, αλλά και να σατιρί­σει ορισμένες πτυχές της σοβιετικής γραφειοκρατίας και του μικροαστικού πνεύματος.

Ιδιαίτερα πετυχημένες εί­ναι οι σκηνές που διακωμωδείται το σοβιετικό «σταρ-σύστεμ» και σατιρί­ζεται η «κιτς» αισθητική της επίση­μης Τέχνης που προορίζεται για μαζι­κή κατανάλωση. Η κωμωδία είχε πάν­τα έναν έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, το γέλιο δεν είναι αυτοσκοπός αλλά μέσο για να θιγούν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας. Κι ο Γκαϊντάι δεν ξεχνά στιγμή την κοινωνική διάσταση της κωμωδίας, που τον φέρνει κοντά στους μεγάλους δημιουργούς του γέ­λιου.

Ο ΙΒΑΝ ΒΑΣΙΛΙΕΒΙΤΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, Σκηνοθεσία: Λεονίντ Γκαϊντάι,
Έτος: 1973, Έγχρωμο: 35 χλστ., Διάρκεια: 95',
Σενάριο: Βλαντιμίρ Μκάχνωφ, Λεονίντ Γκαϊντάι από θεατρ. Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ
Φωτογραφία: Σεργκέι Πολυανώφ, Βιτάλυ Αμπράμωφ
Ερμηνεία: Αλεξάντερ Ντεμιανένκο, Γιούρι Γκάκοβλεφ, Λεονίντ Κουράβλεφ. Να­ταλία Σελέζνεβα
Αλεξάντερ Ντεμιανένκο (Aleksandr Demyanenko)
Λεονίντ Γκαϊντάι
και
IMDB - Leonid Gayday (1923–1993)

*
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.