Δεκέμβρης 1944 (17)

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΥΡΙΖΑΝΕΛτουΣΕΒ: Θα ρίχνουν τα μέτρα βροχή, αν δεν πάρουμε μέτρα εμείς!

Ο πραγματικός μονόδρομος για τον λαό!
Νέα μέτρα - καρμανιόλα για το λαϊκό εισόδημα
Αντιμέτωπα με τη νέα φοροληστεία που φέρνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και μάλιστα χωρίς απολύτως καμία εξαίρεση θα βρεθούν από το αμέσως προσεχές διάστημα τα εργατικά - λαϊκά στρώματα της χώρας, με την καθημερινότητά τους να «στοιχειώνεται» από την απογείωση φόρων που ήδη υπάρχουν, αλλά και με την επιβολή νέων.
Πρόκειται για το ένα από τα πλοκάμια της αντιλαϊκής πολιτικής για λογαριασμό του κεφαλαίου, το οποίο θα συνδυαστεί μάλιστα και με την παραπέρα καρατόμηση των κρατικών κονδυλίων που αφορούν στην κάλυψη ακόμη και στοιχειωδών αναγκών της λαϊκής οικογένειας.
 ΣΕΒ
Ο πρώην, ο νυν και αεί
Συνεκτικός κρίκος του συστήματος η εφαρμογή του μνημονίου

Εκτεταμένη καταστροφή του πάγιου εξοπλισμού των επιχειρήσεων (εργοστάσια, μηχανήματα κ.ά.), καθώς και άλλων υποδομών (όπως οι κατοικίες) διαπιστώνει ο ΣΕΒ, βάζοντας στο τραπέζι την άμεση προτεραιότητα του εγχώριου κεφαλαίου για την τόνωση νέων κερδοφόρων επενδύσεων.
Συγκεκριμένα, στο εβδομαδιαίο δελτίο του ΣΕΒ που κυκλοφόρησε χτες, με τίτλο «Επενδύσεις, επενδύσεις, επενδύσεις...», αναφέρεται ότι «οι ετήσιες αποσβέσεις (αναπλήρωση του αποθέματος κεφαλαίου - εργοστασίων, μηχανολογικού εξοπλισμού, κατοικιών κ.λπ. - που γηράσκει) διαμορφώνονται σε 33 δισ. ευρώ ετησίως». 
Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται αντίστοιχες επενδύσεις σε ετήσια βάση, προκειμένου να συντηρηθεί ή να ανανεωθεί ο υπάρχων εξοπλισμός, έτσι ώστε να διατηρείται στα τρέχοντα επίπεδα η παραγωγική ικανότητα.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, οι επενδύσεις το 2014 διαμορφώθηκαν στα 18 δισ. ευρώ (από τα οποία 12 δισ. ήταν οι επιχειρηματικές επενδύσεις), υπολείπονταν δηλαδή κατά 15 δισ. ευρώ σε σχέση με τις ανάγκες ανανέωσης των παγίων κεφαλαίων (33 δισ.). 
αι βέβαια, το φαινόμενο της λεγόμενης «αποεπένδυσης» είναι αποτέλεσμα της οξυμένης καπιταλιστικής κρίσης, που φορτώνεται στα λαϊκά στρώματα.
Η μέση αιδώς
Ο ΣΕΒ, από την πλευρά του, επικαλείται τους άνεργους «που δεν μπορούν να περιμένουν», αλλά και την ανεπάρκεια της εγχώριας αποταμίευσης, βλέποντας τη διέξοδο στη «μαζική εισροή επενδυτικών κεφαλαίων από το εξωτερικό».

Μάλιστα, σημειώνουν, ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 105 δισ. ευρώ την ερχόμενη επταετία, προκειμένου να διατηρηθεί το «σημερινό επίπεδο ευημερίας», όπως ονομάζουν την παραγωγική ικανότητα του κεφαλαίου, σε συνδυασμό με τις αναγκαίες υποδομές που αφορούν στη διακίνηση των παραγόμενων εμπορευμάτων.
Αξιοσημείωτη είναι και η παρατήρηση των βιομηχάνων ότι το «πακέτο Γιούνκερ» στην επταετία δεν υπερβαίνει τα 35 δισ. ευρώ, προσθέτοντας ότι «είναι ζήτημα αν τα μισά αφορούν σε επενδύσεις»...
Εύσημα για τις προσαρμογές στην κυβερνητική δομή


«Η νέα κυβέρνηση συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ανέλαβε ήδη καθήκοντα, έχοντας πλήρη επίγνωση των προτεραιοτήτων που αναφέρονται στο 3ο μνημόνιο καθώς και την ανάγκη για αποτελεσματική υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, όπως έχουν συμφωνηθεί με τους εταίρους μας». Αυτό τονίζει χαρακτηριστικά ο ΣΕΒ σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητες της νέας συγκυβέρνησης.

Αποδίδοντας εύσημα στην... ανταπόκριση της κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ στις παρεμβάσεις που έκανε το εγχώριο κεφάλαιο και κατά την προεκλογική περίοδο, ο ΣΕΒ υπογραμμίζει ότι «το πρώτο βήμα είναι η ανασύσταση του χαρτοφυλακίου βιομηχανίας με επισπεύδοντα υφυπουργό».


Κυβερνήσεις συνασπισμού τώρα, «ισχυρότερα κυβερνητικά κόμματα» στην πορεία

Πλέον, ως «κρίσιμο παράγοντα» θεωρούν «τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τις γενικές γραμματείες κάθε παραγωγικού υπουργείου, να διαθέτουν αυξημένη τεχνική κατάρτιση για κάθε τομέα ευθύνης».

Παράλληλα, δεν κρύβουν και τις βλέψεις γύρω από τη διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού και των ευρύτερων «συναινέσεων» σε επίπεδο κυβερνητικής διαχείρισης, τονίζοντας τα εξής:
1. «Η χώρα θα πρέπει να μάθει να πορεύεται με κυβερνήσεις συνασπισμού κομμάτων, που είναι απότοκο του κατακερματισμού του πολιτικού συστήματος».
2. «Οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων και ο κίνδυνος εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη (...) φαίνεται όντως να ασκούν παιδευτικό ρόλο στην πολιτική σκηνή»...
3. «Το πολιτικό προσωπικό φαίνεται να ασπάζεται σταδιακά όλο και περισσότερο, λόγω των αδιεξόδων του πελατειακού συστήματος, την ανάγκη για διαρθρωτικές αλλαγές».
4. «Μακροπρόθεσμα, η σταθερότητα του πολιτικού συστήματος θα ενισχύεται με τη διαμόρφωση ισχυρότερων κυβερνητικών κομμάτων, ικανών να συνεργαστούν με άλλα ομοειδή κόμματα που είναι προσανατολισμένα πολιτικά προς την Ευρώπη και οικονομικά προς τις αγορές».
5. Ο ΣΕΒ, ομολογεί ότι το τρίτο μνημόνιο αποτελεί το συνεκτικό στοιχείο στην πορεία για την καπιταλιστική ανάκαμψη και μάλιστα σε συνδυασμό με την κατάλληλη για το κεφάλαιο διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού και των κυβερνήσεών τους. Σε αυτό το πλαίσιο, αποκαλύπτουν: «Στο μεταβατικό διάστημα, η συνεκτικότητα του συστήματος εξυπηρετείται από την εφαρμογή του μνημονίου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η πορεία προς τη σταθερότητα θα είναι γραμμική». Καταλήγουν, λέγοντας: «Το στοίχημα θα κερδηθεί μόνον εάν η οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει και να δημιουργεί δουλειές για όλους, έτσι ώστε να αρχίσει να ενισχύεται η πολιτική σταθερότητα»...
 
Και ντροπή δεν έχει...
Για την ώρα, οι αντιλαϊκές παρεμβάσεις φτάνουν σε ποσά πάνω από 4 δισ. ευρώ το χρόνο και μάλιστα είναι ισόποσα μοιρασμένες ανάμεσα στα κρατικά έσοδα και τις δαπάνες, βάσει όσων συμφώνησε η συγκυβέρνηση με τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (Ευρωζώνη - ΔΝΤ).
Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελεί μία ακόμη απάτη ολκής το «επιχείρημα» της συγκυβέρνησης και των άλλων κομμάτων της αστικής διαχείρισης, περί «ισοδύναμων μέτρων» ή περί «φορολογικής δικαιοσύνης».
  • Σε κάθε περίπτωση, τα όποια «ισοδύναμα» θα αντιστοιχούν σε «λύσεις» ανάμεσα στη Σκύλα και τη Χάρυβδη, αφού το ένα μέτρο «αντικαθίσταται» με άλλο αντίστοιχης απόδοσης, χωρίς να θίγεται στο ελάχιστο η στρατηγική του κεφαλαίου. 
Επιπλέον, στην πραγματικότητα, τέτοιου είδους παρεμβάσεις θα γίνονται με γνώμονα την επίτευξη «ποσοτικών» και «ποιοτικών» στόχων, την «αποδοτικότητα» δηλαδή της εγκληματικής πολιτικής για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Το χρονοδιάγραμμα της αντιλαϊκής επέλασης
Σε αυτά τα πλαίσια, η συγκυβέρνηση καταθέτει στις 5/10 το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2016, ταυτόχρονα με την κατάθεση του συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το 2015. Σε αυτά θα ενσωματώσει την απόδοση των νέων δημοσιονομικών μέτρων, με την παραπέρα διόγκωση των αντιλαϊκών φόρων και τις περικοπές δαπανών. Την ίδια μέρα συνεδριάζει και το Γιούρογκρουπ.
Στη συνέχεια κατατίθεται το νέο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2016 - 2019, στο οποίο ενσωματώνονται τα πρόσθετα αντιλαϊκά μέτρα της επόμενης περιόδου, ενώ περί τα μέσα Οκτώβρη αναμένεται να ξεκινήσει και η πρώτη αξιολόγηση του μνημονίου από Ευρωζώνη και ΔΝΤ.
Οι «εκκρεμότητες» θα διευθετηθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα, τόσο με την κατάθεση νέων αντιλαϊκών εφαρμοστικών νομοσχεδίων στη Βουλή, όσο και με σωρεία υπουργικών αποφάσεων.
Μπαράζ εφαρμοστικών διατάξεων
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το φορολογικό οπλοστάσιο του αστικού κράτους, ένα από τα βασικά κομμάτια του συνολικότερου αντεργατικού - αντιλαϊκού πλαισίου, ενισχύεται από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και με τα παρακάτω, νέας κοπής αντιλαϊκά μέτρα για λογαριασμό του κεφαλαίου:
  • -- Ενεργοποιείται το Δημοσιονομικό Συμβούλιο, με αντικείμενο την αυτόματη καρατόμηση κρατικών δαπανών σε περίπτωση «απόκλισης» από τους αντιλαϊκούς στόχους. Να σημειωθεί ότι τα φορολογικά έσοδα στο 8μηνο του 2015 υπολείπονται του στόχου κατά 3,3 δισ. ευρώ...
  • -- Τσακίζουν τους φτωχούς αγρότες. Διπλασιάζεται ο φόρος εισοδήματος στο 26% και μάλιστα από το πρώτο ευρώ. Για το 2016, ο φόρος ανεβαίνει στο 20% και το 2017 στο 26% (από 13% σήμερα).
Ο ειδικός φόρος στο αγροτικό πετρέλαιο απογειώνεται επίσης σε δύο δόσεις, από τα 66 στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Η αρχή γίνεται άμεσα, από τον Οκτώβρη φέτος, με αύξηση στα 200 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, ενώ από την 1η Οκτώβρη 2016 θα γίνει η αύξηση στα 330 ευρώ.
Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, θα καταργηθεί «η προνομιακή φορολογική μεταχείριση των αγροτών», με μέτρα όπως η φορολόγηση των κάθε είδους επιδοτήσεων και αποζημιώσεων κ.ά.
Το υπουργείο Οικονομικών, εξάλλου, αποστέλλει τα «διορθωμένα» εκκαθαριστικά της Εφορίας προς τους αγρότες, με βάση τις διατάξεις του πρόσφατου νόμου που προβλέπει το διπλασιασμό της προκαταβολής φόρου (55% από 27,5%), γεγονός που σημαίνει αντίστοιχες αυξήσεις στους φόρους εισοδήματος που θα καταβληθούν φέτος.
  • -- Μόνιμα αντιλαϊκά χαράτσια: Ποσά ύψους 2,65 δισ. ευρώ το χρόνο προβλέπονται για το χαράτσι του ΕΝΦΙΑ, με ρήτρα ότι θα μείνουν ακατέβατα ακόμη και αν πέσουν οι αντικειμενικές τιμές στην ακίνητη περιουσία, επί των οποίων υπολογίζονται τα χαράτσια.
  • -- Μισθωτοί - συνταξιούχοι: Νέες αντιλαϊκές παρεμβάσεις δρομολογούνται στην κλίμακα φορολόγησης μισθωτών και συνταξιούχων για τα εισοδήματα του 2016, ενώ έτοιμη προς νομοθέτηση είναι η κατάργηση των τελευταίων ελαφρύνσεων που έχουν απομείνει για δαπάνες των λαϊκών νοικοκυριών.
Επιπλέον, αυξάνεται και μονιμοποιείται η λεγόμενη «εισφορά αλληλεγγύης», που ενσωματώνεται πλέον στο φόρο εισοδήματος.
  • -- Πετσοκόβουν το επίδομα θέρμανσης: Μειώνεται από το χειμώνα του 2015 κατά 50% η κρατική «δαπάνη» για το επίδομα θέρμανσης λαϊκών νοικοκυριών, για ...την «καλύτερη στόχευση» των δικαιούχων προς επιδότηση, όπως χαρακτηριστικά προβλέπεται στην αντιλαϊκή συμφωνία της συγκυβέρνησης.
  • -- Κατασχέσεις για ληξιπρόθεσμα χρέη: Καρατόμηση του ακατάσχετου ορίου μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, από τα 1.500 στα 1.000 ευρώ. Επιπλέον, επιτρέπεται η κατάσχεση μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων σε ποσοστό 50%, εφόσον αυτά υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 1.500 ευρώ ή σε ποσοστό 100% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ.
  • -- Αποβολή από τη ρύθμιση των 100 δόσεων για τις παλαιότερες «οφειλές» στην Εφορία όσων «δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους», καθώς και όσων έχουν «εισοδηματική ικανότητα» να πληρώσουν νωρίτερα από τη λήξη της ρύθμισης. Ταυτόχρονα, προβλέπεται αύξηση των προβλεπόμενων επιτοκίων και προστίμων. 
Τις επόμενες μέρες θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση με την οποία αυξάνεται στο 5% (από 3% σήμερα) το επιτόκιο για τη ρύθμιση των 100 δόσεων για όσους έχουν οφειλές πάνω από 5.000 ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις επέρχονται για μεγάλο μέρος των λαϊκών νοικοκυριών με ληξιπρόθεσμες οφειλές κάτω από 5.000, που μέχρι σήμερα είναι άτοκες. Για τα μικρότερα ποσά, για να μην ισχύσει επιτόκιο 5%, θα πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
Ο οφειλέτης να είναι φυσικό πρόσωπο το οποίο δεν ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα, η ακίνητη περιουσία του οφειλέτη, σύμφωνα με το Ε9, να είναι αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ και η υπαγόμενη στη ρύθμιση βασική οφειλή να υπερβαίνει το 50% του δηλωθέντος ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει ρυθμίσει οφειλή 5.000 ευρώ, χωρίς να συγκεντρώνει τις παραπάνω προϋποθέσεις, ενώ μέχρι σήμερα η εξόφληση του χρέους του είναι άτοκη, από τις 15/10 και μετά θα επιβαρύνεται με 250 ευρώ σε ετήσια βάση.
  • -- Αυτοαπασχολούμενοι: Σταδιακή αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος από το 55% στο 100% για αυτοαπασχολούμενους, μικρές επιχειρήσεις, καθώς και για εργαζόμενους με μπλοκάκια παροχής υπηρεσιών. Το 2016, εκτός από τον κύριο φόρο που θα επιβληθεί με 26% από το πρώτο ευρώ, θα επιβαρυνθούν και με προκαταβολή φόρου που θα υπολογιστεί πλέον με 75% αντί 55%. Ακόμη πιο μεγάλες θα είναι οι επιβαρύνσεις το 2017 για τα εισοδήματα του 2016, καθώς η προκαταβολή φόρου θα αυξηθεί περαιτέρω στο 100%. Εννοείται, βέβαια, ότι διατηρείται και το τέλος επιτηδεύματος, ενώ στο αντιλαϊκό τραπέζι είναι ακόμη και η αύξηση του φορολογικού συντελεστή στο εισόδημα.
  • -- ΦΠΑ στα νησιά: Ορισμός των πρώτων νησιών του Αιγαίου στα οποία θα εφαρμοστεί η κατάργηση της έκπτωσης 30% στον ΦΠΑ (Οκτώβρης 2015). Το μέτρο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Ο εμπαιγμός της συγκυβέρνησης περιλαμβάνει την «επιστροφή» ενός απειροελάχιστου τμήματος της φοροληστείας, μόνο σε όσους κατοίκους των νησιών «έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη». Μάλιστα, ακόμη και αυτό θα ισχύσει με «δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο», δηλαδή σε συνδυασμό με άλλο ισοδύναμο αντιλαϊκό μέτρο...
  • -- Τεκμήρια διαβίωσης: Νέες αυξήσεις στα τεκμήρια διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας (κατοικίες, αυτοκίνητα κ.ά.).
Πλήρης ανάπτυξη και εφαρμογή του νέου ηλεκτρονικού περιουσιολογίου. Να σημειωθεί ότι στο λεγόμενο περιουσιολόγιο θα «φακελώνονται» και οι δαπάνες της λαϊκής οικογένειας, όπως για ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, ύδρευση, προκειμένου αυτές να αποτελέσουν τεκμήριο εισοδήματος.
Σημαντικές περικοπές αναμένονται στα ισχύοντα σήμερα φορολογικά όρια και «εξαιρέσεις», όπως:
  • -- Στα αφορολόγητα όρια για μεταβιβάσεις ακινήτων, κληρονομιές, δωρεές και γονικές παροχές.
  • -- Στις εξαιρέσεις που ισχύουν στα τεκμήρια διαβίωσης («μειωμένα» τεκμήρια κατά 30% για τους συνταξιούχους πάνω από 65 χρονών κ.ά.).
  • -- Στις απαλλαγές από τα τέλη ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων (για πολύτεκνους κ.ά.).
  • -- Τρανταχτές ανατιμήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης σε τσίπουρο και τσικουδιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κομισιόν απαιτεί τη «συμμόρφωση» με τις ευρωενωσιακές οδηγίες, κάνοντας λόγο για τους «υπερβολικά μειωμένους συντελεστές», όταν αυτά παρασκευάζονται «χύμα» από μικρούς παραγωγούς.
  • -- Αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τα εισοδήματα από ενοίκια (ο χαμηλός για εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ θα αυξηθεί από 11% στο 15% και ο υψηλός από 33% σε 35%). Εναλλακτικά εξετάζεται η φορολόγησή τους με την ενσωμάτωση των ποσών αυτών στη νέα φορολογική κλίμακα (άρση αυτοτελούς φορολόγησης).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.