Δεκέμβρης 1944 (17)

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Κουαρτέτο με βιολιά και νταούλι: Αμπαλάρουν τα επόμενα αντιλαϊκά πακέτα ‒ Αναδιαρθρώσεις για το κεφάλαιο ‒ Μεθοδεύσεις για χρέος - χρηματοδότηση ‒ Μόνιμα μνημόνια για τις ανάγκες των μονοπωλίων ‒ Και η παρέμβαση του ΣΕΒ


ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΚΟΜΙΣΙΟΝ - ΔΝΤ - ΕΚΤ
Αμπαλάρουν τα επόμενα αντιλαϊκά πακέτα
Το πακέτο με τις αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις, που κρίνονται απαραίτητες για το κεφάλαιο, «αμπαλάρουν» τις μέρες αυτές η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με τα επιτελεία των ιμπεριαλιστικών οργανισμών (Κομισιόν - ΕΚΤ - ΔΝΤ).
Τα παζάρια έχουν πλέον περάσει σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο, αποτελούν τμήμα των αντιλαϊκών διεργασιών που εξελίσσονται με φόντο την καπιταλιστική κρίση, τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις, με τις συνεχιζόμενες αξιολογήσεις της αντιλαϊκής πολιτικής, η επιτυχής ολοκλήρωση των οποίων αποτελεί όρο και προϋπόθεση για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης προς το ελληνικό αστικό κράτος και τους τραπεζικούς ομίλους.
Η τρέχουσα περίοδος σηματοδοτείται από την αντιλαϊκή συμφωνία - απόφαση στο Γιούρογκρουπ της 20ής Φλεβάρη, από την τετράμηνη επέκταση της δανεικής σύμβασης και βέβαια του αντιλαϊκού προγράμματος (μνημόνιο) που είναι άρρηκτα δεμένο με τη δανειακή σύμβαση.
Την ίδια ώρα, η συγκυβέρνηση συγκεντρώνει τα χρηματικά διαθέσιμα ασφαλιστικών ταμείων και δημόσιων φορέων, προκειμένου να αποπληρώσει το κρατικό χρέος στο «ακέραιο και εγκαίρως» καταπώς προβλέπει η συμφωνία της στο Γιούρογκρουπ.
Πρόσθετο «ατού» της συγκυβέρνησης στα παζάρια με τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς αποτελεί η επιχείρηση είσπραξης των «ληξιπρόθεσμων οφειλών» της λαϊκής οικογένειας, για τα βαριά χαράτσια και τους φόρους της «μνημονιακής περιόδου»...
Η κατάρτιση της «ολοκληρωμένης λίστας» με τις αντιλαϊκές μεταρρυθμίσεις, συζητείται στο πλαίσιο του λεγόμενου «Brussels Group», δηλαδή της διαβούλευσης που διενεργείται ανάμεσα στα υψηλόβαθμα κλιμάκια των ιμπεριαλιστικών Οργανισμών (Κομισιόν - ΔΝΤ - ΕΚΤ) με τους εκπροσώπους της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Στο κυβερνητικό κλιμάκιο θα μετέχουν τα πολιτικά στελέχη και οι κυβερνητικοί σύμβουλοι του υπουργείου Οικονομικών Ε. Παναρίτη, Γ. Χουλιαράκης και Ν. Θεοχαράκης.
Στόχος, σε αυτήν τη φάση, είναι η «ωρίμανση των διαβουλεύσεων στο επίπεδο των εμπειρογνωμόνων», ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη συνέχισή τους στο πλαίσιο της Ομάδας Εργασίας του Γιούρογκρουπ και στη συνέχεια σε επίπεδο υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. Παράγοντες της Κομισιόν χαρακτήρισαν τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων στις Βρυξέλλες «θετικό σήμα που δείχνει πρόοδο με εποικοδομητικό τρόπο», σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι «απομένει πολλή δουλειά ακόμη».
Στα σκαριά τα επόμενα αντιλαϊκά μέτρα
Από τα 3 δισ. ευρώ ξεκινούν τα πρόσθετα «κοστολογημένα» αντιλαϊκά μέτρα για το 2015, τα οποία έρχεται να προτείνει η συγκυβέρνηση για το 2015, ομολογώντας πλέον ότι, επί της ουσίας, η κατάθεση συμπληρωματικού κρατικού προϋπολογισμού βρίσκεται προ των πυλών.
Πρόκειται για μέτρα που εντοπίζονται στο σκέλος διόγκωσης των φορολογικών εσόδων, ενώ πέρα και πάνω από αυτά, η συγκυβέρνηση έχει ομολογήσει τις προθέσεις της, στην κατεύθυνση της παραπέρα συρρίκνωσης των κρατικών κονδυλίων που σχετίζονται με την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.
«Η λίστα δεν περιλαμβάνει υφεσιακά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις/δράσεις θα επιτρέψουν την επανεκκίνηση της οικονομίας», ισχυρίζονται οι κυβερνητικές πηγές, σύμφωνα με τις οποίες οι «μεταρρυθμίσεις/δράσεις για πρώτη φορά δεν θα οδηγήσουν στα ταμεία τους "συνήθεις υπόπτους", αλλά θα πληρώσουν επιτέλους οι έχοντες και κατέχοντες».
Και ενώ λέει αυτά, την ίδια ώρα, η επίθεση του κεφαλαίου απέναντι στα λαϊκά στρώματα, δυναμώνει τόσο σε απόλυτα όσο και σχετικά μεγέθη.
Ειδικότερα:
  • Ο πήχης της εκτιμώμενης καπιταλιστικής ανάκαμψης για το 2015 κατεβαίνει στο 50% των προηγούμενων επίσημων εκτιμήσεων και διαμορφώνεται στο 1,4% από 2,8% που προέβλεπαν η Κομισιόν και οι άλλοι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα πρόσθετα αντιλαϊκά μέτρα (τουλάχιστον 3 δισ. ευρώ, για το 2015) θα κλιμακωθούν ανεξάρτητα από την προβλεπόμενη μείωση της μάζας των λαϊκών εισοδημάτων, αλλά και του επιπέδου της λαϊκής κατανάλωσης, πάνω στα οποία υπολογίζονται οι κάθε είδους άμεσοι και έμμεσοι φόροι και χαράτσια.
Είναι φανερό πως ο πυρήνας των νέων αντιλαϊκών μέτρων δεν θα αφορά μόνο στο 2015, αλλά αντίθετα θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, και για τα επόμενα χρόνια.
  • Μάλιστα, ο νέος στόχος για το «πρωτογενές πλεόνασμα» για το 2015 κατεβαίνει στο 1,5% του ΑΕΠ (από 3,5%) προκειμένου κατ' αυτόν τον τρόπο να υποστηριχτεί η προβλεπόμενη αναιμική, όπως οι ίδιοι λένε, όσο και εξαιρετικά αβέβαιη καπιταλιστική ανάκαμψη (1,4%).
Αναδιαρθρώσεις για το κεφάλαιο
Στα εξεταζόμενα αντιλαϊκά σενάρια βρίσκεται και αυτό της μαζικής μετάταξης εμπορευμάτων λαϊκής κατανάλωσης (τρόφιμα κ.ά.), με επιβολή ΦΠΑ στο 23% (από 13%).
Σε κάθε περίπτωση, η τέτοια εξέλιξη ισοδυναμεί με την παραπέρα απογείωση της φοροληστείας, ενώ η ίδια η συζήτηση, ανεξάρτητα από την επιλογή του τελικού μείγματος πολιτικής, αποκαλύπτει το εύρος των αντιλαϊκών μέτρων που θα εφαρμοστούν στην επόμενη φάση.
Από την άλλη, σχεδιάζονται προκλητικές ρυθμίσεις φορολογικής αμνήστευσης για τους «έχοντες και κατέχοντες», προκειμένου, έναντι συμβολικού φόρου, να επανεισαγάγουν στις ελληνικές τράπεζες κεφάλαια που φυγάδευσαν σε τράπεζες του εξωτερικού.
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχες ρυθμίσεις φορολογικής αμνήστευσης για τις μερίδες της πλουτοκρατίας έχουν εφαρμοστεί και άλλες φορές στο παρελθόν, αλλά με αμελητέα έσοδα για το κρατικό ταμείο.
Είναι φανερό πως η κάλυψη του εισπρακτικού στόχου θα προέλθει από την εφαρμογή και άλλων αντιλαϊκών μέτρων.
Μεταξύ των προτάσεων, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, υπάρχει το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων σε «στρατηγικούς επενδυτές», στους οποίους πέρα από τα μετοχικά πακέτα θα εκχωρηθούν και η διοίκηση των νευραλγικών υποδομών, όπως στα μεγάλα λιμάνια και τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, σημείωσε πως η «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ θα επανεξεταστεί, τονίζοντας ότι στην παρούσα φάση ο διεθνής Οργανισμός παρέχει τεχνογνωσία σχετικά με την αναδιοργάνωση του δημόσιου τομέα και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Είναι φανερό δηλαδή το γεγονός ότι σε ισχύ θα παραμείνει και ο πυρήνας των αναδιαρθρώσεων στη βάση της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ, που πέρασε η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.
Ειδικότερα, στους σχεδιασμούς της συγκυβέρνησης περιλαμβάνονται και τα παρακάτω:
-- «Επανεξέταση φοροαπαλλαγών», συμπεριλαμβανομένων των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που θα πρέπει να επανεξεταστούν και να εκσυγχρονιστούν.
-- «Καλύτερη στοχοθέτηση των κοινωνικών παροχών», με την επανεξέταση και των εξαιρέσεων από τις γενικές διατάξεις του συνταξιοδοτικού συστήματος. Πρόκειται για την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης σε κατηγορίες εργαζομένων, καθώς και για παραπέρα περικοπές κοινωνικών επιδομάτων σε κατηγορίες των λαϊκών στρωμάτων.
-- Διαχείριση με αποτελεσματικό τρόπο των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Στόχος είναι να αποδεσμευθούν κεφάλαια από επισφαλή δάνεια, στις προτεραιότητες που αφορούν στη χρηματοδότηση των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων.
-- Αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από την άμεση εφαρμογή μέτρου ή δέσμης άλλων αντιλαϊκών μέτρων «ισοδύναμης απόδοσης» για το κρατικό Ταμείο.
-- Παρεμβάσεις στο δημόσιο τομέα, με στόχο την παραπέρα μείωση των κρατικών δαπανών.
-- Πρόταση σχετικά με τη διανομή του «επενδυτικού πακέτου» Γιούνκερ που αναλογεί στους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους και τις ισχυρές επιχειρήσεις.
Στο ίδιο πλαίσιο,
«θα δημιουργηθεί με τη βοήθεια των ευρωπαϊκών και διεθνών εταίρων, βάση δεδομένων για τις περιουσίες(σ.σ. περιουσιολόγιο) που θα βοηθά τις φορολογικές αρχές να αξιολογήσουν την ακρίβεια των προηγούμενων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος».
Να σημειωθεί ότι στο λεγόμενο «περιουσιολόγιο» θα «φακελώνονται» και οι δαπάνες της λαϊκής οικογένειας, όπως για ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, ύδρευση, προκειμένου αυτές να αποτελέσουν τεκμήριο εισοδήματος...
Κόντρες και μεθοδεύσεις για χρέος - χρηματοδότηση
«Καμία λίστα δεν μπορεί να τεθεί και δεν θα τεθεί υπεράνωτης λαϊκής βούλησης και της λαϊκής κυριαρχίας», επισημαίνει σε χτεσινή συνέντευξη ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Π. Λαφαζάνης, τα λεγόμενα του οποίου προϊδεάζουν για το εύρος της αντιλαϊκής κλιμάκωσης που θα ακολουθήσει. 
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Ελλάδα έχει πολλούς, βιώσιμους και ρεαλιστικούς εναλλακτικούς δρόμους για να αντιδράσει και μάλιστα να αντιδράσει επιτυχώς».
Μάλλον πρόκειται για διαχειριστικούς ελιγμούς και παλινωδίες γύρω από τη διαμόρφωση του κατάλληλου μείγματος αντιλαϊκής πολιτικής.
Ανάλογες διαχειριστικές μανούβρες είχαν προηγηθεί και από άλλα κυβερνητικά στελέχη.
«Ό,τι πρέπει να καταβληθεί, θα καταβληθεί εγκαίρως και αυτό αφορά τους μισθούς και τις συντάξεις του Δημοσίου», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δ. Μάρδας, στη βρετανική εφημερίδα «Financial Times», σύμφωνα με την οποία δεν εγγυήθηκε την αποπληρωμή δόσης 450 εκατ. προς το ΔΝΤ στις 9 Απρίλη.
Σενάρια και υποβαθμίσεις
Την ίδια ώρα, το πρακτορείο «Ρόιτερς», επικαλούμενο αξιωματούχους της Ευρωζώνης, σημειώνει πως
«κάποια στιγμή, όταν η κυβέρνηση δεν θα έχει διαθέσιμα ευρώ για να πληρώσει μισθούς ή λογαριασμούς, μπορεί να ξεκινήσει να εκδίδει υποσχετικούς τίτλους που θα λένε πως οι κάτοχοί τους θα λάβουν ένα ποσό Χ σε ευρώ κάποια στιγμή στο μέλλον».
Πρόκειται, δηλαδή, για τα σενάρια που αφορούν στην κυκλοφορία ενός τύπου «παράλληλου νομίσματος» ως εναλλακτικού τρόπου ορισμένων πληρωμών σε συνδυασμό με το ευρώ. Το σενάριο αυτό απέρριψε ως «απολύτως αβάσιμο» ο Δ. Μάρδας.
«Σενάριο φαντασίας» χαρακτηρίζουν κυβερνητικοί κύκλοι τα περί παύσης πληρωμών προς τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. 
Διευκρινίζουν ότι οι προηγούμενες αναφορές τους πως δεν πρόκειται η κυβέρνηση να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους από «ίδιους πόρους», εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014, αποτελούν καταγραφή της πορείας της διαπραγμάτευσης και το επίμαχο σημείο δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να επαναλαμβάνει σημείο της επιστολής του πρωθυπουργού προς τους ηγέτες της Ευρωζώνης.
Από την πλευρά του, ο αμερικανικός οίκος «πιστοληπτικής αξιολόγησης» «Fitch» προχώρησε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Παρασκευής σε ραγδαία υποβάθμιση μακροπρόθεσμης αξιολόγησης του ελληνικού κράτους κατά τρεις βαθμίδες (από Β σε CCC).
Η δημοσιοποίηση των αξιολογήσεων πραγματοποιείται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και υπόκειται σε συγκεκριμένους περιορισμούς, εκτός εάν υπάρχει έκτακτο γεγονός που αφορά σε σημαντική επιδείνωση της πιστοληπτικής ικανότητας κάποιου κράτους. Αυτός είναι και ο λόγος της έκτακτης δημοσιοποίησης για την Ελλάδα που κανονικά προγραμματιζόταν για τις 15 Μάη.
Ο «Fitch» προχώρησε επίσης σε καθοδική αναθεώρηση των εκτιμήσεων σχετικά με την ανάκαμψη του ΑΕΠ μόλις στο 0,5% για το 2015 (έναντι 1,5% στην προηγούμενη εκτίμηση το Γενάρη του 2015), ενώ αμφισβητεί τη δυνατότητα επίτευξης πρωτογενούς πλεονάσματος, ακόμα και αν υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές, λόγω της μείωσης στην εγχώρια ζήτηση και της ρευστότητας του ιδιωτικού τομέα και κατά συνέπεια των επιπτώσεων που θα έχουν στα φορολογικά έσοδα.
Παράλληλα, ο «Fitch», παρότι διατηρεί ως βασικό σενάριο την επίτευξη ενός «συμβιβασμού» μεταξύ του ελληνικού κράτους και των δανειστών, τονίζει τις «αβεβαιότητες» σχετικά με την «έγκαιρη εκταμίευση» από τις δόσεις των δανείων των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, καθώς και την επιδείνωση των συνθηκών ρευστότητας στις τράπεζες και σε αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις. 
Επιπλέον, ο αμερικανικός οίκος σημειώνει ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος επιβολής «κεφαλαιακών ελέγχων», για να περιοριστούν οι εκροές καταθέσεων από τις τράπεζες.
Πρόκειται για το σενάριο επιβολής πλαφόν στα ημερήσια όρια ανάληψης από τραπεζικούς λογαριασμούς καθώς και επιβολή ελέγχων σε ό,τι αφορά τις εμπορικές και άλλες δοσοληψίες με το εξωτερικό.
Μόνιμα μνημόνια για τις ανάγκες των μονοπωλίων
«Η διαθεσιμότητα αυτής της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης εξαρτάται από τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τα μέτρα που εκτίθενται στο Μνημόνιο»...
Αυτό αναφέρεται ρητά στους όρους της «δανειακής σύμβασης» που έχει υπογραφεί ανάμεσα στο ελληνικό κράτος και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς (ΕΕ - ΔΝΤ - ΕΚΤ). Η 4μηνη επέκταση της δανειακής σύμβασης με την πλευρά της ΕΕ Extension of the Master Financial Assistance Facility Agreement») φέρει φαρδιά - πλατιά την υπογραφή της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στο πλαίσιο της συμφωνίας - απόφασης στο Γιούρογκρουπ της 20ής Φλεβάρη.
Οι δύο αντιλαϊκές συμφωνίες (δανειακή σύμβαση - μνημόνιο) είναι άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Οι εκταμιεύσεις έχουν όρο και προϋπόθεση την ολοκλήρωση των εκάστοτε αξιολογήσεων από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, μέσω των διαδοχικών «επικαιροποιήσεων» της αντιλαϊκής πολιτικής. Αυτή ακριβώς η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και σήμερα.
Σύμφωνα με την απόφαση του Γιούρογκρουπ της 20ής Φλεβάρη, ο σκοπός της 4μηνης επέκτασης είναι η «επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης βάσει των συνθηκών στην τρέχουσα συμφωνία», δηλαδή το γνωστό μνημόνιο.
Η απόφαση αυτή δεν ήρθε για ψήφιση στην Ελληνική Βουλή (και ακόμα δεν έχει έρθει ούτε καν για «ενημέρωση»).
Πέρα από την 4μηνη παράταση, συμφωνήθηκε ότι τα κεφάλαια ύψους 10,93 δισ. ευρώ, που ήταν διαθέσιμα στο «μαξιλάρι» (buffer) του ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, θα επιστρέφονταν στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), «άνευ δικαιωμάτων τρίτων για τη διάρκεια της επέκτασης».
Ετσι, σε συνθήκες πιστωτικής ασφυξίας, «εσωτερικού δανεισμού» και υφαρπαγής των διαθεσίμων από τα ασφαλιστικά ταμεία, ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Βαρουφάκης, με Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 26/2/2015) επέστρεψε αυτά τα κεφάλαια.
Το ίδιο το κείμενο της τρέχουσας δανειακής σύμβασης, μαζί με τις τροποποιήσεις και τις παρατάσεις, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει:
-- Ρητή παραίτηση της ελληνικής κυβέρνησης από κάθε ασυλία για τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού κράτους. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στη συμφωνία με την ...«εθνικά υπερήφανη» συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, «η Ελλάδα, η Τράπεζα της Ελλάδας και το ΤΧΣ παραιτούνται αμετάκλητα και άνευ όρων από οποιαδήποτε ασυλία, της οποίας είναι ή ενδέχεται να καταστούν δικαιούχοι όσον αφορά τα περιουσιακά τους στοιχεία». Σε αυτό το πλαίσιο, οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί έχουν νομικό «δικαίωμα» να προχωρήσουν σε κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου.
-- Η επίλυση τυχόν διαφορών «διέπεται και ερμηνεύεται σύμφωνα με το Αγγλικό Δίκαιο» και θα «υπόκειται στην αποκλειστική αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου».
-- Ειδικές νομικές ρήτρες για το καθεστώς «ετεροδικίας». Για τις τυχόν «διαφορές», που μπορεί και να τους προκύψουν μελλοντικά, θα αποφασίζει κατ' αρχάς το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, σύμφωνα με το «χρηματιστηριακό δίκαιο»...
Παρέμβαση του ΣΕΒ
Ο πρόεδρος και η διοίκηση του ΣΕΒ συναντήθηκαν (25-26/3) στις Βρυξέλλες με τους αντιπροέδρους της Κομισιόν, Γ. Κατάινεν και Β. Ντομπρόβσκις.
Η αντιπροσωπεία του ΣΕΒ
δεσμεύτηκε να θέσει τις «δυνάμεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας στην υπηρεσία της ελληνικής κυβέρνησης και της Κομισιόν», με στόχο την υποστήριξη ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, με αιχμή τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την προσέλκυση επενδύσεων...
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒ, Θ. Φέσσα, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση του ελληνικού ιδιωτικού τομέα και η αξιοποίηση του «πακέτου Γιούνκερ» απαιτούν «ειδικούς όρους», καθώς το λεγόμενο country risk (κίνδυνος της χώρας) καθιστά την Ελλάδα μη επιλέξιμη από τα ιδιωτικά κεφάλαια, ανεξάρτητα από την ελκυστικότητα του έργου που προτείνεται προς χρηματοδότηση.

Οι βιομήχανοι υποστήριξαν πως πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη μεγάλης έκτασης βιομηχανικών επενδύσεων, στον τομέα των δικτύων και των υποδομών, της Ενέργειας, όπως οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών, στα logistics, τα ευρυζωνικά δίκτυα κ.ά.
ΚΕΙΜΕΝΑ: Ανδρέας ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ

2 σχόλια:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.