Δεκέμβρης 1944 (17)

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Συντριβή Airbus με 150 επιβάτες: Ο καπιταλισμός σκοτώνει ‒ Χαμηλού κόστους, αμελητέας ανθρώπινης ζωής ‒ Δανεικοί εργαζόμενοι, ιδανικοί καπιταλιστές

Το κυνήγι του μέγιστου κέρδους: Ελαχιστοποίηση λειτουργικού κόστους σε προσωπικό και συντήρηση

Συντριβή Airbus με 150 επιβάτες στις Αλπεις - Δεν υπάρχουν ελπίδες για επιζώντες

Οικονομία σε βάρος της ασφάλειας;

Ο αριθμός των θυμάτων από αεροπορικά δυστυχήματα σημείωσε το 2014 πρωτόγνωρη αύξηση. Οι χαμένες ανθρώπινες ζωές πυροδοτούν τη συζήτηση για τα επίπεδα ασφαλείας στις φθηνές αεροπορικές εταιρείες.

Ο ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιρειών πυροδότησε έναν «πόλεμο» τιμών τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη.

Στόχος των αερογραμμών χαμηλού κόστους είναι να κερδίσουν μερίδια της αγοράς προσφέροντας όσο το δυνατόν φθηνότερα εισιτήρια.

Οι υποψίες ότι αυτό οδηγεί σε πλημμελή τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας ενισχύονται από ορισμένα επικίνδυνα περιστατικά που έχουν καταγραφεί.

Τρομακτική πίεση χρόνου

Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί το σήμα κινδύνου που εξέπεμψαν το 2012 εντός λίγων λεπτών τρεις πιλότοι της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair. 

Αδυνατώντας να προσγειωθούν στον προορισμό τους στο αεροδρόμιο της Μαδρίτης, εξαιτίας κακών καιρικών συνθηκών, κατευθύνθηκαν προς τη Βαλένθια. Ωστόσο, τα αποθέματα καυσίμων των τριών αεροσκαφών επαρκούσαν οριακά για την έκτακτη αλλαγή του δρομολογίου.

Οι πιλότοι επικαλέστηκαν ως αιτία την αυστηρή οικονομική πολιτική που ακολουθεί η διεύθυνση της εταιρείας. 

Ο επικεφαλής της Ryanair Μάικλ Ο' Λίρι διέψευσε τον ισχυρισμό των πιλότων, χαρακτηρίζοντας τα περιστατικά μεμονωμένο γεγονός και τονίζοντας ότι δεν τραυματίστηκε κανένας επιβάτης.

Ωστόσο, υπάλληλοι της Ryanair αποκάλυψαν σε σχετικό τηλεοπτικό ντοκιμαντέρ της Βορειογερμανικής Ραδιοφωνίας (NDR) ότι οι πιλότοι της εταιρείας έχουν λάβει συστάσεις να πετούν οικονομικότερα.  

Στην ΕΕ είναι νομικά κατοχυρωμένες οι προδιαγραφές ανεφοδιασμού καυσίμων για όλα τα δρομολόγια, όσοι γνωρίζουν κάτι περισσότερο όμως αναφέρουν ότι υπάρχουν περιθώρια «ελιγμών».

Η πίεση για ελαχιστοποίηση του κόστους μπορεί να γίνει επικίνδυνη, εξηγεί ο Γιέργκ Χάντβεργκ
Ο Γιέργκ Χάντβεργκ, από την γερμανική συνδικαλιστική ένωση πιλότων Cockpit, εξηγεί ότι η πίεση για ελαχιστοποίηση του κόστους μπορεί να γίνει επικίνδυνη. 

Όπως λέει,
«πολλοί πιλότοι δεν είναι υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί άμεσα από τη Ryanair, αλλά εργάζονται με ένα είδος σύμβασης δανεισμού. Αν δεν τους αρέσει κάτι ή δεν το θεωρούν ασφαλές, δεν έχουν καμία δυνατότητα να αντισταθούν».
Πιλότοι των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους διαμαρτύρονται για τρομακτική πίεση χρόνου. 

Για την προετοιμασία των επιβατών κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, τον καθαρισμό του αεροσκάφους, τον ανεφοδιασμό με καύσιμα, καθώς και την φορτοεκφόρτωση των αποσκευών μετά την προσγείωση έχουν στη διάθεσή τους μόλις 25 λεπτά. 

Αμέσως μετά το αεροσκάφος βρίσκεται και πάλι στον αέρα.

Με τόση πίεση χρόνου τα λάθη και οι παραλείψεις στον τεχνικό έλεγχο του αεροσκάφους φαντάζουν πιθανότερα.




Germanwings: Η εταιρεία πίσω από το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα
Τα έβαψε μαύρα!
Η Germanwings είναι μια αεροπορική εταιρία, με έδρα την Κολωνία, που αποτελεί τον χαμηλού-κόστους «βραχίονα» της γερμανικής Lufthansa. Ως αεροδρόμια βάσης χρησιμοποιεί πέρα από την Κολωνία, τα αεροδρόμια της Στουτγκάρδης, του Αμβούργου, το Βερολίνο-Tegel και το Ντύσελντορφ, αλλά και εναλλακτικά τους αερολιμένες του Αννόβερου και του Ντόρτμουντ.
Η εταιρία διαθέτει συνολικά 81 αεροσκάφη που πετούν προς 86 προορισμούς, τόσο μέσα στη Γερμανία όσο και διεθνείς. 

Όλα τους έχουν «μεταφερθεί» από τη μητρική εταιρεία, ορισμένα δε φέρουν και τα διακριτικά της. Τα 42 από αυτά είναι Airbus A319-100 (χωρητικότητα 150 επιβάτες), ενώ διαθέτει και 15 μεγαλύτερα Airbus A320-200, με χωρητικότητα 174 επιβάτες – δυστυχώς ένα από αυτά κατέπεσε σήμερα στις νότιες Γαλλικές Άλπεις.
To Airbus Α320-200 της Germanwings που συνετρίβη σήμερα το πρωί εκτιμάται ότι ήταν ηλικίας 24 ετών και περιλαμβανόταν από το 1991 στον στόλο της Germanwings. 

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το αεροσκάφος έφτασε τα 38.000 πόδια με ταχύτητα 532mph και μερικά λεπτά αργότερα εμφανίζεται να χάνει απότομα ύψος: μέσα σε λίγα λεπτά βρέθηκε στα 6,800 πόδια με ταχύτητα 434mph.
Η ιστορία
Το 1997 η Eurowings, επίσης εταιρία του Ομίλου Lufthansa, ίδρυσε ένα low-cost τμήμα, το οποίο το 2002 εξελίχθηκε σε ξεχωριστή εταιρία με το όνομα Germanwings.
Το σχέδιο που ανακοίνωσε η Lufthansa το 2012, για τον εταιρικό της ανασχεδιασμό, πρόβλεπε τη μεταφορά όλων των απευθείας πτήσεων μικρής διάρκειας (δηλαδή όχι υπερατλαντικών και transit), από και προς γερμανικά αεροδρόμια πέραν της Φραγκφούρτης και του Μονάχου, από την Lufthansa στην Germanwings.
Από τα τέλη του 2014, η Germanwings ανέλαβε όλες τις εθνικές και διεθνείς πτήσεις της Lufthansa από και προς τη Γερμανία - με εξαίρεση όλες τις πτήσεις από και προς Μόναχο και Φραγκφούρτη και τις μακράς διάρκειας πτήσεις από Ντύσελντορφ (προς Newark και Chicago).

Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της Lufthansa μόλις ολοκληρώθηκε με την παράδοση στην Germanwings της πτήσης Ντύσελντορφ-Ζυρίχη στις 8 Ιανουαρίου 2015.
Πάντως, ο Όμιλος Lufthansa μόλις ανακοίνωσε τον Ιανουάριο 2015 ότι θα αποσύρει την Germanwings ως brand και θα την επαναλανσάρει ως Eurowings, μια διαδικασία προγραμματισμένη να αολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2015.

1 σχόλιο:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.