Δεκέμβρης 1944 (17)

Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

ΠΑΜΕ: Κάλεσμα σε κινητοποίηση για τα εισιτήρια – Δευτέρα 11 πμ., υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (σταθμός Μετρό «Εθνική Αμυνα»)

Σε κινητοποίηση για τα εισιτήρια καλεί το ΠΑΜΕ τη Δευτέρα
Παράσταση διαμαρτυρίας στις 11 πμ., στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (σταθμός Μετρό «Εθνική Αμυνα»)

Δημοσίευση: Κυρ, 22/06/2014 - 17:00

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα, τους ανέργους, τα σωματεία των συνταξιούχων, τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τους μαζικούς φορείς, τις Λαϊκές Επιτροπές, τους φοιτητικούς συλλόγους, τους συλλόγους των γυναικών, των αυτοαπασχολούμενων, τους συλλόγους των ΑμΕΑ, τη Δευτέρα 23 Ιούνη, στις 11 πμ., σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (σταθμός Μετρό «Εθνική Αμυνα»). 

Καταγγέλλει την κοροϊδία με τις δήθεν μειώσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και καλεί σε πάλη για: 

  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%, για να ανακουφιστεί η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
  • Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑμΕΑ ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων.
  • Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μην πάει κανένα πρόστιμο στην Εφορία. 
  • Αμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία 600 παροπλισμένων οχημάτων, που δεν επισκευάζονται λόγω έλλειψης κονδυλίων. 
  • Καμία απόλυση, ΟΧΙ στις νέες μειώσεις προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. 
  • Αμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων στο Μετρό. 
  • Να αρθεί το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης για τους εργαζομένους του κλάδου και κάθε άλλου κλάδου. 
  • Προσλήψεις οδηγών και τεχνικών για να βελτιωθεί η κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου. 
  • Καμία επιχειρηματική δραστηριότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 
  • Σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες για το λαό. 
  • Επέκταση του δικτύου σε όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους. 

Μειώσεις που γίνονται ...αυξήσεις!

Θυμίζουμε ότι οι δήθεν μειώσεις που ανακοίνωσε στις αρχές της βδομάδας το υπουργείο Μεταφορών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής, θα οδηγήσουν τελικά σε αυξήσεις και θα επιβαρύνουν κι άλλο την τσέπη των λαϊκών στρωμάτων.

Οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.

Υπενθυμίζεται ότι πέρα από την ονομαστική μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ακόμα:
  • Την κατάργηση της μηνιαίας κάρτας για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που σήμερα κοστίζει 20 ευρώ. 
  • Αντικαθίσταται από τη νέα ενιαία κάρτα για όλα τα Μέσα, αξίας 30 ευρώ, από 45 που κοστίζει σήμερα.
  • Την ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.
  • Την ενίσχυση της εμπλοκής ιδιωτών μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτήριου».
Προσωρινός ανάδοχος για το έργο, συνολικού ύψους 94 εκατ. ευρώ, έχει οριστεί η κοινοπραξία «Τέρνα Ενεργειακή - LG CNS». 
Τις επόμενες μέρες, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ύψους 19 εκατ. ευρώ της «τηλεματικής», που έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Intrasoft International - Intrakat». Και τα δύο αυτά έργα θα πραγματοποιηθούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και θα χρηματοδοτηθούν και από κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Τα στοιχεία για τις επιβιβάσεις


Από τις παραπάνω αλλαγές, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το τραμ). Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).

Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία, αν σκεφτεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΜ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ.
  • Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
  • Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
  • Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η ετήσια κατανομή των επιβατών ανά τύπο εισιτηρίου ήταν για το 2013 η εξής: Ενιαίο εισιτήριο (1,40 ευρώ και μειωμένο 0,70 ευρώ) 26,2%. Εισιτήρια για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ (1,20 και 0,60 ευρώ): 33%. Μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (45 και μειωμένη 23 ευρώ) 14,2%. 
  • Μηνιαία κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ (20 ευρώ και 10 ευρώ) 17,3%. 
  • Ετήσιες κάρτες 4,8%. 
  • Λοιπά εισιτήρια (αεροδρομίου, τουριστικό, ημερήσιο κ.ά.) 4,5%.
Θυμίζουμε, ακόμα, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ηλεκτρικό 0,7 ευρώ και στο μετρό 0,8 ευρώ.

Δηλαδή, ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα εισιτήρια το Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.

Τέλος, η Εκθεση Πεπραγμένων του ΟΑΣΑ, το 2006, ανέφερε ότι το 1993 η τιμή του εισιτηρίου για μια διαδρομή ήταν 0,22 ευρώ.

Σήμερα είναι 1,20 ευρώ για μια διαδρομή.

Δηλαδή, μέσα σε 20 χρόνια αυξήθηκε 5,5 φορές και η κυβέρνηση έρχεται τώρα με θράσος να μιλήσει για μειώσεις!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.